Potilas vuosimallia -12 ajettu 10tkm. Eilen pesty eikä tavanomaisesta poiketen käytetty käynnissä pesun jälkeen. Lähin huolto 300 km päässä ja takuu ummessa.
Ei vikavaloja ainoastaan bensamittari näyttää tyhjää vaikka tankki lähes täynnä. Oikean puolen kahvanlämmitin pimeni keväällä ja olikin menossa huoltoon/takuu käsittelyyn.
Startti ei edes naksu ja akusta mitattu 13,2v jännite. Ei lähde työntämällä käymään. Olisi edes sammunu tien päälle, niin voisi hinausvakuutusta käyttää.
Tappokytkin offilla, jalan kytkin, kytkimen kahvan kytkin, tai missä näitä nyt vielä on tsekkaa niistä onko liittimet kiinni kunnolla.
Ettei vaan olisi taas se vakiovika, eli ajonesto päällä vaikkei pitäisi. Eli jos näin niin virtalukon ympärillä oleva tunnistin on sökö.
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Vapaavalo palaa, esw ei. Tuo bensa mittari ihmetyttää. Se heitti toimimasta startin kanssa pesun ja seisotun yön jälkeen.
Ei siitä bensamittarista kannata olla huolissaan. Välillä joutuu tankkauksen jälkeen hetken matkaa ajelemaan, ennen kuin kaikki sensorit on saaneet tiedon, että tankissa on taas uutta nestettä. Eli ne aktivoituvat vasta kun pyörä käy ja liikkuu.
Kato se kumirinkula siinä tankin päällä ettei sen alla ole ylimääräistä vettä ja moskaa.
Ja oletko jo soittanut huoltoon ja kysynyt heiltä.
Syttyykö valot ja tekeekö mopo normaalin pre tsekkauksen kun laitat virrat päälle?
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Tankin päältä on vedet poistettu ja pistokkeet käytetty poissa. Olivat kuivat. Tekee chekkauksen. Huollossa eivät osanneet ehdottaa kuin tuota esw vikaa, mutta siloinkin pitäisi olla valo mittaristossa.
Huomasin tuossa että mittaristoon ei tule vilkkujen valoja eikä pitkien sinisten valoa vaikka nämä toimivatkin virrat päällä. Miksi bensamittari on pudonnut nollaan vaikka siellä ennen pesua on ainetta ollut.
Sulakkeet ehjät ja hapettumattomat?
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Pyörää tuntematta tulee mieleen, että pyörissä anturitiedot saattavat kulkea ECUn kautta mittaristoon - siis eivät suoraan anturilta merkkivalolle. Eli vettä ECUn liittimissä/väylässä?
Kysyjän volttimittari ainakin näyttää ihan omiaan....
Etsipä netistä löytyisikö pyörääsi huoltomanuaalia - siitä voisi ehkä ja kenties ja mahdollisesti löytyä jotain mittariston itsediagnostiikkavinkkejä. Manuskaa voi olla myytävänä esim ko. merkin osia myyvillä ulkomaisilla nettikauppiailla. Omaani maksoí viitisen euroa...
Jos mittaristossa ei näy vikailmoituksia, vaihde on vapaalla ja akussa on poveria (mikä on jännite kun virrat on päällä?) starttirele ei vedä, epäilen tappo/starttikytkintä tai starttirelettä /liiittimet löysällä
Bensamittari ja vilkut on liitetty ZFE:n eikä ECU:uun eli niillä ei pitäsi olla kännistykseen vaikutusta
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Jos kone ei käy, eikä ole ulkoista laturia kytkettynä, niin mikään lyijyakku ei anna yli 13v kuin hetkellisesti juuri latauksen jälkeen. Geeliakuilla lepojännite on korkeimmillaan 12.85V, mutta useimmiten ollaan tuon alapuolella. Itsellä esimerkiksi tuliterä Yuasa näyttää tyypillisesti 12.75-12.8V.
Ok. Tuo mittari siis valehtelee roimasti. Käytännössä kun tuo näyttää akulle alle 12,7v lepojännitettä on se todellisuudessa n.12,2-12,3v.
Huomenna menee emc:lle kärrykyydillä. Saa nähdä mitä löytyy ja minkälainen tappelu tulee takuun kanssa. Huhtikuussa loppui takuu, mutta pitäisi kai näiden romujen pidempään kestää.
Löytyikö vika?
Jos tarinalla on myös lopetus, niin siitä voi olla apua jollekulle joka kamppailee saman ongelman kanssa joskus myöhemmin.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Testeri oli näyttänyt viallista käynnistys/tappokatkaisijaa. Siis ohjaustangossa oikella olevaa pakettia. Olisiko tuo sama aiheuttanu oikean puolen kahvanlämppärin pimenemisen.
Osa meni tilaukseen ja loppuviikolla nähdään jatketaanko osien vaihtoa vai matkaa.
Tuntuu olevan yleistä saksalaisilla valmistajilla ja heidän korjaamoilla. VAG konsernissa huolto on ollut hanurista vuosikausia. Audi huollossa eivät löydä laatikon öljyvuotoa. Asiakkaan pitää itse käydä näyttämässä paikka. Tulee mieleen, että tarvitaanko nykyajan huoltomiehiä enää huoltokirjan täyttämiseen.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Viikko sitten piti osan tulla, mutta edelleen odotellaan. Valmistus tapahtuu varmaan Kiinassa aikataulusta ja laadusta päätellen.
Viikon ollu pyörä ajossa. Huollossa vaihdettiin molemmat katkaisinpaneelit tankoon. Bmw:llä kamppania tähän malliin jos startti katkaisija menee, niin vaihdetaan molemmille puolille uudet. Lisäksi oikean puolen kahvanlämmitin vaihdettiin.
Kaikki hoidettiin takuutyönä. Seuraava murhetta odotellessa![]()