Tällaista ongelmaa pari päivää, copy-paste tuolta Ktm-osastolta. Sieltä ei vastausta löytynyt...
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Torstai:
Pyörä pesty tänään eikä sen jälkeen ole käynnistynyt.
Bensapumppua kokeiltu letku irti, kaaressa lentää pensaa, eli toimii.
Huikkaa suoraan kurkuille antaessa hörähtää eli kipinä on.
Suuttimille ei tule virtaa?
------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT perjantai
Akun kenkä irti tunnin verran, sen jälkeen helposti käyntiin 3 kertaa.
Siitä 5 min eteenpäin, uusi starttaus, toinen pytty hörähtää hetken ja reilut savut putkista.
Nyt loppui ymmärrys, maanantaina pajalle.
---------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT lauantai
Lähti käyntiin, ajettu 20km sitten sammutettu jonka jälkeen ei taaskaan käyntiin.
Ecu?
-------------------------------------------------------------------------------------------
Kellään ideoita?
Ktm Superduke R -07
Kawasaki ZX-6RR -05
Husqvarna Te 125 -15
Arvaus, 950 adven peruja. 1. virtalukon pohja. ollut jo hetken huonolla hapella ja nyt pesu viimeistelly hapettuman. korjaus lukko purkuun. Itteasiassa helpompi homma kuin kuulostaa. siellä on sellaset tinanupit ja kuparoidut sillat pohjassa joiden alla on kynäjouset. vähän hipasee nuppeja ja venyttää kynäjousia niin kontaktit paranee. suhaus vaikkapa bilteman contact protectoria niin ei hapetu ihan heti. (hyvää tavaraa, töissä kiitelty monta kertaa. ) Toinen on purkaa tappokytkin ja tehä saman juttu. Veikkaisin tuota virtalukon pohjaa jos käynti pätkii.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Yhtään en kyseistä laitetta tunne, mutta listataan nyt niitä yleisimpiä juttuja..
Edellä mainittujen lisäksi akun kunto? Voipi olla että pyörittää, mutta jännite alenee liikaa jolloin ecu alkaa temppuilla.
Anturivika. Kytkimen anturi tai seisontajalan anturi vois tehdä tuota käyntiin lähtemättömyyttä. Myös pätkivä kampi- ja tai nokka-akselin asentotunnistin voi olla syynä..
Melkein mikä tahansa liitin tai maadoituspiste mihin on pääsyt vettä ja muodostunut ylimenovastus joka alentaa jännitettä.
Tutkimista ja mittaamistahan, aikaa ja vaivaa, tuo vaatii. Jos jostain on mahdollista saada lainaan ecua ja muita osia, niin voi sulkea asioita pois helpommin.
- T -
EDIT: En ulkoa muista mutta onkos tuossa koneessa tulppien onkaloista vedenpoistokanavaa? Jos ei ole, niin tulpanhatut/puolat pois ja mahdolliset vedet pois imeyttämällä tai paineilmalla puhaltamalla. Triumphien 995i koneissa tuo asia aiheutti paljonkin vastaavahkoja ongelmia..
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Hyviä vinkkejä, kiitokset!
Akku on n. kuukauden vanha, mutta voihan se vika siinäkin olla...
On ollut latauksessa koko tän remontin ajan.
Suurinpiirtein kaikki liittimet läpikäyty kontaktispraylla ja jalan anturi putsattu.
Pitää seuraavaksi katsoa tuo virtalukko ja tulppien onkalot.
Ktm Superduke R -07
Kawasaki ZX-6RR -05
Husqvarna Te 125 -15
Ja minkä ikäset tulpat? Nehän suositellaan vaihtamaan(ainakin RC8) jopa jokaisen "sporttisen" ajon jälkeen.
'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
Ktm Superduke R -07
Kawasaki ZX-6RR -05
Husqvarna Te 125 -15
Ootko kokeillut toisella avaimella silloin kun se ei lähde? Aika kaukaa haettua, mutta kerran yhdessä autossa oli avain rikki.. Ajonesto siis tunnisti siinä oikean avaimen, mutta se ei satunnaisesti toiminut.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
On kokeiltu eikä lähtenyt toisellakaan avaimella...
Paria tuntia sitten ei lähtenyt ja äsken kun kokeilin niin taas lähti käyntiin.
Muuta en tehnyt välissä kuin katsoin formulat.
Ollut kaiken aikaa latauksessa eli täys akku.
Mukava viedä pajalle huomenna ja sanoa asentajalle että
starttailkaa nyt sen verran monta kertaa ettei enää käynnisty...![]()
Ktm Superduke R -07
Kawasaki ZX-6RR -05
Husqvarna Te 125 -15
Liekkö tuosta testerillä näkisi diagnostiikkaa niin että voisikattoa mikä paikka ei "syty" silloin kun vika on päällä ja startataan?
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Sen varaan pitää nyt laskea että korjaamolla ollessaan olisi vika päällä ja testeri jotain kertoisi.
Ktm Superduke R -07
Kawasaki ZX-6RR -05
Husqvarna Te 125 -15
Vaihtaisin silti tulpat jos on noin paljon ajettu niillä. 15tkm on vaihtovälikin tulpilla, ainakin 1190 moottorissa
'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
Vikakoodit luettu, siellä ei ollut kuin imuilman ja pakolämpöjen koodit...
Ecu on nyt nollattu ja pyörä on muutaman kerran lähtenyt käyntiin ok.
Saas nähdä korjaantuiko tällä. Seuraavaksi muuten käytävä kaikki liittimet läpi.
Tulpat pitää tosiaan vaihtaa vielä, johan niillä ikää on.
Ktm Superduke R -07
Kawasaki ZX-6RR -05
Husqvarna Te 125 -15
Tänään parisataa kilsaa ajettu rataa ympäri vailla ongelmia.
Ilmeisesti ecun nollaus auttoi.
Ktm Superduke R -07
Kawasaki ZX-6RR -05
Husqvarna Te 125 -15
Hyvä että alko pelaamaan. Mikään ei syö ukkoa niin paljon kun kesken kauden temppuileva mopotin
'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
TuneEcuun kannattanee tutustua. Saa ehkä vähän lisätietoa kaivettua esiin jos ongelma palaa.
990 adv, VF750F, ZX-12R