Onko joku kerennyt hankkimaan uuden Arain pro shade system -visiirin?
Arai.fi -sivuilla mainintaa tuosta ei vieläkään ole, vaikka sitä myydään jo Suomessakin.
Näyttää hinnat olevan vajaan satasen luokkaa.. Tyyris visiirihän tuokin on, mutta voisi olla kokeilemisen arvoinen, kuka ties
Kyseleepi, Naku![]()
Mites tuo käytännössä eroaa normaalista?
Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
KTM Super Duke -06 2010-2011
Suzuki SV650s -00 2009-2010
Suzuki GSF600n -01 *2008
http://www.araihelmet-europe.com/sit...-shade-system/
Ihan kaameeUmpikypärästä lippakypärä....
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Ovatpahan "patenttiratkaisun" keksineetItse luotan siihen että Shoein inssit on miettineet ton sisään rakennetun aurinkosuojan niin että kypäri on edelleen turvallinen. Tuo ei voi olla ottamatta ilmavirtaan maantienopeuksissa.
Moto Guzzi Breva 750
Ottaisin tollasen heti jos tarvisin, eli matalalta paistavaan vasta-aurinkoon olisi säännölistä ajamista.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mustaa teippiä visiirin yläreunaan pari kerrosta. Ei ota tuulta ja muodostaa täydellisen aurinkosuojan.
en tajua edes aikaa kun ajoin ilman tuota, no nuorempana sitä on tyhmä.![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Itse olen shyhanderin kanssa samoilla aatoksilla... Aamu-ilta aurinkoa vasten tuo voisi tepsiä?
Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, samaltahan tuo näyttää äkkiseltään kun normaalisti musta visiiri olisi auki.
McStadeyn kommentti ilmavirrasta luulisi pitävän paikkansa.,
mutta jos jollain kokemuksia ko. visiiristä jo niin kertokaa mieltymyksiä
Toivoopi, Naku![]()
Ei tuo kyllä vastaa lippaa, joka oikeasti varjostaa visiiriä ja mahdollistaa vasta-aurinkoon ajaessa myös paskaisesta visiiristä läpinäkemisen. Pelkkä teippi visiirin yläreunassa ei estä paskaisesta visiiristä tulevia heijastuksia. Auttaahan se tietty siihen, että auringonpaisteen suoraan silmiin saa estettyä.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
joo, visiiri pitää olla tietty puhdas. Ja kyllä lippakypärä(oikea sellainen) antaa hienon varjon joka on omaa luokkaansa. Mutta teippi on hyvä korvike, ei paista aurinko suoraan silmään.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
niin juu.., ja visiiri pitää olla että sen pystyy teippaan.
terveisiä avo-potille
ilmastointiteippi olis kans hyvä varmaan, pari kolme kerrosta sitä niin ei häikäse
ymmärsin jaket:n kommentin, tosin itse en ole kokeillut tuota patenttia.
![]()
Menikö teiltä kaikilta nyt tuo koko idea ohi? Eihän tuo ole mikään lippakypärän korvike, vaan idea on siinä että sinulla on lippa alas laskettuna käytössä tumma visiiri, jonka voit "muuttaa kirkkaaksi" nostamalla aurinkolipan ylös. Erittäin kätevää ajaessa tunneliin, hämärään parkkihalliin, tai muuten vaan matkan venähtäessä pitkälle iltayöhön.
Eli siis tuo kuvasarjan viimeinen kuva viittaa siihen asentoon jossa tuota aurinkovisiiriä on tarkoitus aurinkoisella kelillä käyttää.
Toimiihan se varmaan lippana jotenkin, mutta minusta on aika huvittavaa tuo markkinointi että tämä olisi turvallisempi kuin sisäänrakennettu aurinkosuoja... En kyllä tuollaista kötöstystä omaan kypärään ottaisi. Sensijaan sisäänrakennetusta aurinkovisiiristä en luovu kun siihen on tottunut.
Triumph Street Triple
Aika moni ajelee anyways "lippa alhaalla" koko kauden eli tumma visiiri paikallaan. Koettu monet kerrat pk-ajoissa, että jo ennen hämärää osalle tulee kiiru kotiin. Niissä tilanteissa tuo "pelastaisi".
Itsellä on Schuberth, jossa on aurinkolippa visiirin toisella puolella. Ihan toimiva on sekin, osin. Siinä on joku huurteenestokäsittely, jonka pintaan kertyy harmaa kalvo ja näkyvyys heikkenee. Lisäksi tuo on selkeästi huonompi optisesti kuin esim. polarisoidut aurinkolasit ajettaessa valosta varjoon.
Täydellistä ratkaisua ei ole keksitty, joten ihan hyvä kun kokeilevat uutta.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Tuosta olen samaa mieltä, että turvallisuudella markkinointi on vähän niin ja näin, toisaalta käsittääkseni tuo aurinkolippojen turvallisuusvaikutus on nostettu esiin myös puolueettomilta tahoilta.
Mutta tuon nerokkuushan on siinä, että sen voi jälkiasentaa mihin tahansa SAI-tyypin visiiriä käyttävään Araihin. Näin ollen selviää visiirin ostolla sen sijaan että joutuisi ostamaan uuden kypärän saadakseen aurinkolipan.
Uskon kyllä turvallisuusnäkökohtaan, pakko uskoa kun Arain on valinnut
Jotenkin minut on aivopesty ettei kypärän sisään ´intergoitu´ aurinkovisiiri voi olla heikentämättä kypärää törmäyshetkellä.
Arain uusi visiiri mietityttää kuinkahan maantienopeuksissa käyttäytyy, varsinkin aurinkolippaa ylhäällä pidettäessä. Ja että kuinka musta lippa alhaalla ajettaessa se kolistaa kirkkaaseen visiiriin.
Ilta/aamu aurinkoon se lienee mukava, ehkä auton aurinkolippaa muistuttavana..
Itse käytän kirkasta perusvisiiriä, jossa tummuva pin-lock. Ajanut asiansa ihan ok.
Tosin hieman ´hidas´ tunneliin ajattaessa, eikä niin mukava kuin ´musta´ visiiri aurinkoisinä päivinä.
Eikä tietysti auta tuokaan ilta-aurinkoon..
Naku![]()
Itsellä on ykköspottana Arain Tour-X4, eikä senkään huomattavasti isompi lippa haittaa pahasti edes motarinopeuksissa. Sivutuulelle se on vähän arka, mutta kaikkeen tottuu.
Minullakin on tuo tummuva pinlock, mutta en tykkää. Ensinnäkään se ei tummu tarpeeksi, ja toisekseen mun ajoreitille normaaliin liikkumiskellonaikaan osuu pitkä siivu sellaiseen suuntaan, että aurinko pääsee paistamaan suoraan silmään pinlockin ohi. Häikäisee muuten vieläkin enemmän kuin pelkällä kirkkaalla visiirillä... Nyt on testissä se yhdistelmä, että on savunvärinen visiiri ja tuo tummuva pinlock. Vielä en ole ehtinyt todentaa että tummuuko tuo pinlock yhtään tuossa yhdistelmässä, mutta sietää tuo paremmin ilta-ajoa kuin musta visiiri.
Tuo monikäyttöisyys mut tuohon Tour-X4:n käännyttikin, kun talvella voi sitten tarvittaessa ajaa kelkkaa laseilla ilman visiiriä.
Eikö kellään ole ko. kapistusta, vai eikö kehtaa myöntää?
Kokemuksia kaivataan, kiitos..
Naku![]()
Moi.
Itellä ollut tuo Pro Shade visiiri jo kauden alusta, enkä muuta sitten tarvitsekkaan.
Loistava keksintö, mittarit näkyy kirkkaan läpi ja katse ylös niin on tumma visiiri.
Helppo nostaa ylös hämärässä eikä lävähdä kiinni reilussa motarinopeudessakaan lukituksen ansiosta, kun haluat alas niin pieni veto etteen ja alas.
Ostin omani Tokiosta siellä käydessäni noin 50 euron hintaan.
Bike world oli vähän sitä mieltä että eivät ottaisi myyntiin. (kevään tilanne siis)
![]()
Kiitos pätmänille!
Bw:ssä on ko. kapistusta, oisko ollu 96€.
Jospa itekin rohkastuisin.., käymään japanissa
Löytyispä edukkaammin, kaikki pitäs olla ilmasta.
Naku![]()