1) Tuli tuossa olosuhteiden pakosta jouduttua vetämään pieni "kurainen mökkitie" -erikoiskoe Hornetilla, ja aika paskaiseksihan se siitä meni. Syyläri pitäisi saada irti ja puhdistettua, ja tätä varten pitäisi saada jäähdytysnesteet pihalle. En kuitenkaan onnistunut paikallistamaan pumpun puoleista poistopulttia. Täällä on havainnollistava kuva (jonka pitäisi olla vielä samasta vuosimallistakin), mutta en tuollaista pulttia kyllä omasta pyörästäni löytänyt.
Kaksi potentiaalista pulttia onnistuin paikantamaan (merkitsin ne tähän kuvaan), mutta pultista A ei tullut mitään ulos ja pultti B on niin hankalassa paikassa, etten sinne saanut avaajaa mahtumaan. Osaisiko joku sanoa onko tuo B se oikea, vai mistä hitosta ne nesteet oikein saa pihalle?
2) Etujarru vinkui jarruttaessa, ja niiden puhdistuksen yhteydessä pistin hieman WD40:tä mäntien liikkuviin osiin ja vinkuna lakkasi. Jälkeenpäin vasta lueskelin että WD40:n käyttäminen tähän tarkoitukseen on iso "no no". Onko kyseessä niin paha moka että jarrut pitäisi ottaa uudestaan auki, putsata ja laittaa tilalle jotain kuparitahnaa tms? Toimivat kuitenkin ihan ok nyt.
Lisäksi jos joltain sattuu löytymään -08:iin soveltuvaa huolto-opusta pdf:nä, niin arvostaisin. Paras mitä tähän mennessä on löytynyt on -07:aan, ja italiaksi... Haynesin kirja on kyllä tilauksessa jo.
Kun vaihdoin omaan pyörään jäähdytysnesteet otin kylmästi vain syylärin alaletkun irti ja lorottelin 10 litran ämpäriin, tyhjeni helposti ja ennen kaikkea nopeastiMuistat avata vain syylärin korkin jotta saa korvausilmaa sitä kautta.
Kaipa sitä WD-40 tms voi käyttää kunhan on varovainen ettei tavaraa joudu kitkapinnoille.
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Thanks, vähän tähän ratkaisuun olin päätymässä itsekin, kun se pultti taitaa olla juurikin tuolla ahtaassa kolossa
Huuhtelitko muuten järjestelmän antamalla koneen käydä normivedellä pari kertaa ennen uuden jäähdytysnesteen lisäämistä? Ilmeisesti pelkkä vedellä täyttö/tyhjennys ei välttämättä huuhtele koko putkistoa.
Jeh, näin normijärjellä ajateltuna. Jotain luin mahdollisesta palojen turpoamisesta tms., mutta pitänee seurailla jarrun toimintaa vähän aikaa.
Kuraisen syylärin putsaukseen olis vallan hyvin piisannu puutarhaletkulla pesu!
Toisaalta jos mopolla rullattu esim. 100tkm, niin sitten pesu voi olla aiheellinen...
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
No perskules kun se hiekka ehti kuivahtaa sinne ja näyttää pakkautuneen säleikköjen väliin. Ja kaiken lisäksi ollut nyt edes puutarhaletkua käden ulottuvilla viime aikoinaMut ehkä sitä vois vielä letkun kanssa koittaa ennen kuin lähtee tuohon purkamisoperaatioon. Painettahan tuohon ei kai saa käyttää ettei rivat väänny.
Kylä se lähtee, eikä sillä paineella saa vahinkoa aikaan.
Johonkin naapuriin vaan letkuttamaan!!
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Meinasin vastata vähän piruillen, mutta sitten muistin itsekin olleeni joskus ihan yhtä tietämätön ja kokematon..
Syyläriä ei irroteta käytännössä koskaan sen ulkopuolen pesua varten, eli unohda ajatus. Sumuta sinne jotain tehokasta pesuainetta (vaikka Pinelineä) ja huuhtele vesisuihkulla.. Jos painepesuria käytät, niin älä mene alle 30 cm päähän.
Wd 40 ilmeisesti ja jopa todennäköisesti vaurioittaa jarrujen kumiosia. Purit jarrut ja voitelit männät tiivisteineen kasauksen yhteydessä tuolla..? Jos näin, niin homma meni totaalisesti persauksilleen. Mäntien liikkuviin osiin? Siis minne
Siis oikeasti. Jos pyörän huolto ei ole yhtään tuttua juttua, niin älä nyt noin tuoreella ajokilla sellaista harjoittele. Mitään et säästä - käy ihan päinvastoin. Käytä suosiolla määräaikaishuollossa ja keskity ajeluun![]()
Viimeksi muokannut: J@ck; 04.07.2014 klo 11:16.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
WD-40 soveltuu kumille valmistajan mukaan. Tiedä sitten mikä on totuus.
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Jarruosat voi puhdistaa melkein millä vaan, jos kumiosia ei tarvitse varoa. Ts. on tarkoitus tehdä perusteellinen huolto ja vaihtaa myös uudet kumit. WD:t ja muut liuottimet on kuitenkin pestävä pois ennen kasausta.
Männän asennuksessa sylinteriin tulee käyttää vain jarrunestettä ja / tai jarrusylinterirasvaa. Kuparitahnaa voi halutessaan käyttää liukutappeihin..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.