Minun Norjanretkeni katkesi menomatkalla Kautokeinossa maanantaina, kun papparainen tuuppasi autolla eteen kolmion takaa. Tavarat ja pyøra jai paikalle, ja mina kopterilla Hammerfestiin. Joku on voinut mopon nahdakin siella tien poskessa. Pyøra meni lunastukseen, joten ei siita sen enempaa, mutta matkatavarat jaivat Kautokeinon poliisille. Eivat luvanneet itse lahettaa niita minulle. Olen palaamassa lentaen kotiin, ja tavaroiden haku tietaisi varmaan 600 km:n lenkkia julkisilla.
Haluaisiko joku paikallinen tai Kautokeinon kautta reissaava auttaa laittamalla tavarat minulle postissa? Pienta korvausta vastaan toki! Tavaraa on tavararulla, jossa pienehko teltta ja leiriytymisvælineet. Lisaksi takalaukullinen sekalaista tavaraa, josta osan voi kyllæ siivota roskiin. Yhteensa siis tavararulla ja noin pahvilaatikollinen roinaa. Kaljat saa juoda. Peralaukku ei ole enaa kunnossa.
Voit toki myøs postittaa vain tavarat ja ottaa leirintatarvikkeet kayttoon, jos haluat matkustaa kevyesti pohjoiseen pain![]()
Pistahan korvan taakse, kamppeilla ei ole tulenpalava kiire, kunhan vain joku jossain vaiheessa ehtisi.
ps. jos joku ehtii ohiajaessaan napsaista kuvan Kawa-vainaasta Kautokeinon taajamassa, niin voisi pistaa sen minulle yksit. viestina.
Olet ilmeisesti itse kunnossa tai lähes kunnossa?? Tavaraa kun saa aina kaupasta lisää, joten jos terveys säästyi niin se on kuitenkin tärkeintä!!
Oman matkasuunnitelmani mukaan ajan Enontekiö - Kautokeino - Alta pätkän ensi maanantaina. Jos joku ennättää kuitenkin jeesaamaan sinua sitä ennen, niin hyvä. Tarjokkaat varmaankin ilmoittautuvat palstalla, niin tiedämme tilanteen ja tarpeen.
Toivottavasti kylästä löytyy posti, joka helpottaisi juttua aika lailla.
Voimia parantumiseen ja uuden pyörän valitsemiseen.
2008 GSX1300BK B-King, Projektipyörä 1993 Honda CBR900 RR Fireblade
Vanhat:BMW K1200R, BMW R1200GS, Honda Shadow VT-750
Joo, suht koht kunnossa. Aikamoista ankkakavelya vain yhaPitaa joo surffailla etta loytyyko posti. Ei ole mopolla mukava kuskata ylimaaraista tavaraa edes pienta matkaa. Eihan ne tavarat muuten, mutta siella on kamerakin, niin kannattaa yrittaa kotiuttaa.
Onnistuisikohan avunpyyntö vaikka paikallisradion kautta? Nopsalla kuulaamisella löytyi GLR - Guovdageainnu Lagasradio. Ehkä ei kannata huudella laukkujen arvosisällöstä, mutta saattaisit saada jonkun hellämielisen lokaalin avuksi?
Paikallisradion GLR nettisivut http://www.glr.no/
Facebooksivu https://www.facebook.com/pages/GLR-G...72326926131033
Yamaha R1 '06
Onpa kummallista toimintaa virkavallan puolelta jos eivät voi tavaroita sulle laittaa tulemaan...
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Ikke akkurat !?Siis häätyyhän norskin politin ne lähettää? Mitä jos ottasit suomen poliisin yhteyttä, ( tai rajavartiostoon ), luulisin että homma alkaisi pyörähtelemmään eri tavalla !
"Lapin rajavartiosto - Pohjoisen turvana kaikissa oloissa"
Onhan tuolla itekki usein, vaan huomenissa ko pitäs Kuhumoon, et muuten jeesaisin ilimanmuuta.....sorry !![]()
Ittellä tarttis lähtee "tonkiin" noita Kautokeinon ympäristön ns. autolla ajeltavia teitä. Aikataulusta ei vielä sen varmempaa mutta jos edelleen ovat norskien politilla hallussa toki voin laittaa kamat kotia kohti.
Niin voipi hyvinni olla että jo perjantaina olis menossa mutta varmuudella ei voi sanoo.
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
[QOTE=JoeSixpack;6307686]
Voimia parantumiseen ja uuden pyörän valitsemiseen.[/QUOTE]
Onneksi nurkista löytyy vielä yksi ZRX![]()
Laitanpa vielä kiitokset tätä kautta: # Piece # kävi lähettämässä tavarat minulle Kautokeinosta. Hieno mies. Suurkiitokset! Kiitos myös keskustelussa mukana olleille sekä myös # JoeSixpackille#. Hienoa, että pyörämiehet pitävät yhtä. Kyynärsauvat ovat täällä kulkupelinä vielä neljä viikkoa.