Taas honda cm400 kyselyä jos joku tietäs. Siis kannen tiiviste falskaa ihan hiukan. Tihkuttaa pikkuhiljaa öljyä kannen välistä sylinterin päälle. Ei paljoa eikä nopeesti syö öljyjä.
Haluisin tuon kuitenki vaihtaa, mutta en löydä mistään tiivistettä siihen. Vai tuleeko sinne vaan joku mönjä väliin?
Kaikkia varaosia ja tarvikkeita ko mopoon löytyy helposti paitsi tota tiivistettä ei mistään...
Ulkomailta löytynee, jos siis oikean koneen kuvat?
Mutta voiko olla ettei suomesta? En jaksais nuilla paypalleilla leikkiä ku ei tarvii muuta...
Onkohan miten pakollista tuo vaihto muuten yleensäkkin. Jos siis ihan vähän vaan pikkuhiljaa tihkuttaa???
Olihan tuo ilmajäähdytteinen? Kysytääs näin.. Jos kerran tarkkailet öljyn määrää ja lisäät tarvittaessa: Miksi se pitäisi vaihtaa?![]()
No mietin että onko se haitallista koneelle jotenkin muutoin? Siis meneekö jotain vituiks jos pidemmän päälle ajaa noin.?
Ilmajäähdytteinen on joo.
Hanaa vaan, ei se siitä säry...
Se oli jo rikki...
Onhan se kiva jos kone on kuiva. Mutta jos teet, niin tee vasta talvella. Menee kuitenkin pinnapultti pakosarjasta, toinen lohkosta ja imukurkkujen ruuvinkanta pyöreeks. Sit tulee pari muuta ennalta arvaamatonta ongelmaa. Ei mee ajokautta.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Joo antaapa olla sitten tuon. En vaihda ennekun joutuu jonkin muun takia avaamaan. On nii vanha mopo että varmaan sekin tässä tapahtuu joskus. Toisessa osiossa mainitsemani nykiminen on vaan pahentunut, mutta koitan tommosella bensan lisäaineella(stp) hoitaa sitä talveen asti ja avaan sitte kaasarit. Mistähän löytäs tietoo minlälaiset suuttimet yms pitä olla jos pakarit vaihdettu ja ilmanputsarit kartioiks vaihdettu kans? Noin suuntaa antavat edes. Taitaa rikkaalla käydä kun aika mustat tulpat.
Nonii ajelin eilen tyttöystävä lokarilla kyydissä ja nykiminen paheni kokoajan ja lopulta alkoi kuulua kolinaakin. Manasin kaikki demonit tähän maailmaan ja vääntelin seoksia eestaas. Olin ihan satavarma , että ihan paskaksi menee nyt tämä mopo.
Tänään kävin kuitenkin duunissa tolla vielä ajatuksena säädellä matkalla eestaas.
Palumatkalla nykinminen oli ainavaan pahempaa ja kotona tyttöystävä jolla ei oo ees korttia ja joka ei tiedä mitään tekniikasta kysyi, että voiko se johtua jotenkin ketjuista tai rattaista. Katsoin vain ylimielisenä ja lähdin taas säätämään. No koitin takaratasta heilutella ja se muljusi ihan älyttömällä liikkeellä eestaas. Laitoin rikan ja 5mm kumista leikatun renkaan rattaan ja sitä pitävän sokan väliiin ja pärrä alkoi kulkea ihan normaalisti. Eli kaasutin on kokoajan toiminu ihan hyvin ja tuolla ollu vika ja liike kasvanu vaan isommaks kokoajan.
Pikkusenko jäi hölmö olo!Toisaalta myös vapautunut kun sai tuon nykimissyyn paikannettua. Eli kartioputsareilla toimii kuitenkin ihan hyvin. Voiny vittu taas
![]()