Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 204:sta
  1. #91
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo kiitos vaan viikonlopusta, vesi tulee kohta korvistakin ulos ja silti janottaa! Kuuma oli viikonloppu, uutta taas opittua ja vauhtia parannettu. Ykkösmutkan hiekkakin tuli tutkittua, kun meni vissiin kääntöpaikka ja ajolinja ohi, eipä siellä mitään kiinnostavaa ollu, ei kannata käydä siellä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  2. #92
    Kiitoksia eilisestä, pääsi jo ajotaitoonkin kun yleensä olen aina ollut myöhässä varauksissa.
    Koulutus oli hyvää ja pääsi samalla tutustumaan "uuden" mopon toimintaan.
    Jonkunlaisen videonkin sain laitettua kolmossetiltä jos joku letkassa olija vaikka haluaa katsoa.
    Eli muokkaamaton joten äänet pois jne. http://youtu.be/eg8r9-Nq0dQ
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  3. #93
    Kiitokset myös täältä kaikille mukana olleille.

    AT2 oli mukavaa ja hyödyllistä kertausta ajamisen perusasioihin. Suositella voi kaikille, vaikka ajokokemusta olisikin jo useampia vuosia tai vuosikymmeniä. Erityisesti se ruokatauon ajosessio jäi mieleen.

    Keli oli melkoisen haastava ja vettä kului enemmän kuin bensaa.

    Erityiskiitos Vahvajussille ja Bandit-R:lle vetovastuusta. Hyvin te vedätte.

    Kesäpävillä nähdään.
    Historia opettaa vain sen, ettei historiasta koskaan opita mitään.
  4. #94
  5. #95
    Olin lauantaina mukana. Mahtava päivä, ja poikkeuksellisen vähän kaatoja. Toivottavasti sama meno jatkui sunnuntainakin.
    On tuolla ennenkin helteessä kurvailtu, mutta tällaisia lukemia en kyllä muista nähneeni.
    WP_20140726_006säädetty.jpg

    Iltakahdeksan jälkeen varikon mittari näytti vielä kolmeakymppiä.
  6. #96
    Kiitoksia järkkäreille ja ratailijoille. Kaikki toimi hyvin ja meno ainakin nopeassa ryhmässä oli oikein nättiä. Kaatojakin todella vähän.
    www.trackpunkracing.com
  7. #97
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Iso kiitos järjestelyvastuussa olleille sekä meidän "tiimille" ! Oli melko haastava keli, kuten ylläolevasta kuvasta näkee. Nenä on ducatin punainen, vaikka käytti aurinkorasvaa mallia heavy (SFP30).

    Ja TODELLA iso kiitos Scuuballe alustan säätämisestä vaikka siitä nimellisen korvauksen maksoinkin. Pyytettömästi jaksoit säätää ihmisten alustoja, ja asiakasmäärän perusteella en ole ainoa. On mahtavaa, että se kuuluisa joku löytyi, joka osaa, ja alustoja säädettiin urakalla.

    Ensikertaan...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  8. #98
    Toksia tosiaan AT2 kouluttajille ja muille kurssilaisille mukavasta päivästä . Uusia oppeja jäi näin rataensikertalaiselle hihaan melkoisesti ja olkapäätkin muutti päivän mittaan väriä . Ens kerralla mukaan aurinkorasvaa, 4mm kuusiokolo ja jeesusteippiä. Pitää katsoa, josko kesäpäiville pääsisi kertaamaan opittua..
    Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
  9. #99
    Kiitokset täältäkin. Lauantaina olin ajamassa, sunnuntaina oli muuta menoa. Järjestelyt toimivat jälleen kerran kuten pitääkin.

    Koulutusryhmissä en ollut, mutta nostan hattua vetäjille, jotka käyttävät valtavasti omaa energiaansa tuohon touhuun. Kuin myös osallistujille, fiksu veto käydä hakemassa perusasioihin oppia. Olen vahvasti sitä mieltä, että tällä toiminnalla ja kannustamalla ihmisiä ajoharjoitteluun vältetään moni vahinko tien päällä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  10. #100
    suuret kiitokset järjestäjille, taas kerran mahtava ratapäivä takana. ei tainnut kukaan edes kaatua (?)

    ja tässä jälleen vähän videomatskua ajeluista hitaassa ryhmässä:
    https://www.youtube.com/watch?v=zEPvWnxgfd4

    myös oma henk. koht. rataennätyskin tuli tehtyä (päivän tavoite oli 1:45)
    https://www.youtube.com/watch?v=gS7ZYwm0BAQ
  11. #101
    Kiitoksia täältä myös, erityisesti hänelle joka tuli huomauttamaan takarenkaani jättämästä musta raidasta avauksissa. Luulen, että se pelasti meikäläiset kaatumiselta! Toki sit loppupäivä meni vähän hitaammin, mutta avauksia harjoitellessa.
    s1000rr 2011
  12. #102
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Noh joo, siinä kolmosmutkan puolenvälin jälkeen se piirsi. Sitä en tiedä mitä se tarkoittaa, mutta kai se on siinä sitten jo vähän vaarallisella alueella. Toinen juttu tietty on se että miks mä olen kattonu sun takarengasta enkä sinne mutkan suuntaan...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #103
    Lauantaina oli kivaa. Melkoisen liukasta vaan, kun lämpötila oli säädetty 36c tietämille.
    Ottikohan joku kuvia?
  14. #104
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Lauantaina oli kivaa. Melkoisen liukasta vaan, kun lämpötila oli säädetty 36c tietämille.
    Uteliaana kyselen, että mitä nämä tällaiset renkaat on jotka optimilämpötiloilla piirtää viivaa ja lipsuu?

    Vaikka en juuri mitään näistä jutuista tiedä, niin ensimmäisenä tulee mieleen julma ylipaine.
    Tällöin kitkapinta tiehen on noin puolet siitä mitä se on optimipaineilla.

    Hyvä vertaus tähän on oma kämmen. Toinen ajaa pelkän kämmenen pinta-alalla. Ja toisella on pitoa kämmen + 5 sormea.

    Mulla alkoi perä lipsumaan vasta siinä vaiheessa kun keskiseisontatuki otti maahan ja kevensi takasen pitoa.

    (Siitä ei varmaan ole enää kovin pitkä matka lowsideriin?
    Onneks en höllännyt kaasua, vaan ajattelin että lisää hanaa ku kerrankin sutii. Ja kyllä se sieltä aina pystyyn nousi)
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  15. #105
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    On optimit katurenkaalla aika kaukana, jos varjolämpötila huitelee kolmessa kympissä, rata on ties mitä, ja siihen päälle ajamisen rasitus.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #106
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    On optimit katurenkaalla aika kaukana, jos varjolämpötila huitelee kolmessa kympissä, rata on ties mitä, ja siihen päälle ajamisen rasitus.
    "Asfaltti oli 49 astetta kun kolmen aikaan mittailin."
    http://www.mprata.fi/index.php?topic...27756#msg27756
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #107
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    On optimit katurenkaalla aika kaukana, jos varjolämpötila huitelee kolmessa kympissä, rata on ties mitä, ja siihen päälle ajamisen rasitus.
    Käsittääkseni suurempi osa maapallon väestöstä asustaa lähempänä päiväntasaajaa kuin napapiiriä.

    Kyllä kaikkien renkaiden kuuluu vielä toimia kun ilma on 30 ja piki 50.

    Suurin osa MP renkaan valmistajia ei edes testaa renkaiden toimivuutta alle +15c lämpötiloissa.
    (Jota meillä on tarjolla yli puolet ns. ajokaudesta)
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  18. #108
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Joo joo...

    Katuajo ja rata-ajelu on erikseen. Katurenkaalle nuo ratalämpötilat eivät ole optimi, eikä sillä seikalla ole mitään tekemistä, missä maapallon ihmiset asuvat.

    Seikan voit vaikka tarkistaa niiltä, jotka koittivat kovempia seosrenkaita viikonloppuna (jos niitä löytyy). Nekin sulavat alta reippaammassa kyydissä.

    Niin ja tietenkin, jos vauhti on maltillinen hitaanryhmän vauhti, niin oikeilla paineilla tuo keli vois ollakin optimi. En tyrmäisi heti väitettä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #109
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Käsittääkseni suurempi osa maapallon väestöstä asustaa lähempänä päiväntasaajaa kuin napapiiriä.
    Kyllä kaikkien renkaiden kuuluu vielä toimia kun ilma on 30 ja piki 50.
    Nyt oli kyse radalla ajosta.
    Ja sitten kun sinut on haettu raatoautolla ja/tai ambulanssilla radan varresta pois, niin olet ehkä toista mieltä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  20. #110
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Nyt oli kyse radalla ajosta.
    Ja sitten kun sinut on haettu raatoautolla ja/tai ambulanssilla radan varresta pois, niin olet ehkä toista mieltä.
    Joo, ei mulla varmaan enää ole pitkä matka sinne raatoauton kyytiin, joskus lipsahtaa tai tulee muuten jännäkakka kyytiin ja sitten mennään.

    Mutta muutaman kerran on tullut käännettyä kahvaa tuolla Genova, Nizza, Cannes Canazei akselilla eilisissä lämmöissä ilman kapsäkkejä ja about hitaan ryhmän mutkavauhteja. Ei meillä kellään renkaat meinannu sulaa.
    Parilla saattoi enemminkin olla vähän ongelmaa jarrujen lämpenemisen kanssa.

    Se taas johtunee siitä, että maasto on aavistuksen mäkisempää ku Alastarossa?
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  21. #111
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Joo, ei mulla varmaan enää ole pitkä matka sinne raatoauton kyytiin, joskus lipsahtaa tai tulee muuten jännäkakka kyytiin ja sitten mennään.

    Mutta muutaman kerran on tullut käännettyä kahvaa tuolla Genova, Nizza, Cannes Canazei akselilla eilisissä lämmöissä ilman kapsäkkejä ja about hitaan ryhmän mutkavauhteja. Ei meillä kellään renkaat meinannu sulaa.
    Parilla saattoi enemminkin olla vähän ongelmaa jarrujen lämpenemisen kanssa.

    Se taas johtunee siitä, että maasto on aavistuksen mäkisempää ku Alastarossa?
    Ai jaa, no sittenhän ne menee. Ymmärsin jotenkin väärin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  22. #112
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Nyt oli kyse radalla ajosta.
    Ja sitten kun sinut on haettu raatoautolla ja/tai ambulanssilla radan varresta pois, niin olet ehkä toista mieltä.
    Muuallakin maailmassa lukumääräisesti suurin osa porukoista ajelee katulaillisilla renkailla rataa ja samoilla renkailla illalla kotiin, ihan kuten meilläkin. Ero on se, että jossakin Keski-Euroopassa näitä hellepäiviä on vuodessa kirkkaasti enemmän kuin meillä. Ei katurenkaita(kaan) Suomen lämpötilojen mukaan suunnitella vaan suurimpien markkina-alueiden olojen ja kohderyhmän toiveiden mukaan.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  23. #113
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Muuallakin maailmassa lukumääräisesti suurin osa porukoista ajelee katulaillisilla renkailla rataa ja samoilla renkailla illalla kotiin, ihan kuten meilläkin. Ero on se, että jossakin Keski-Euroopassa näitä hellepäiviä on vuodessa kirkkaasti enemmän kuin meillä. Ei katurenkaita(kaan) Suomen lämpötilojen mukaan suunnitella vaan suurimpien markkina-alueiden olojen ja kohderyhmän toiveiden mukaan.
    Saatte ihan vapaasti olla sitä mieltä että hellekelissä rata-ajossa katurenkaat toimii optimaalisesti.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  24. #114
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Uteliaana kyselen, että mitä nämä tällaiset renkaat on jotka optimilämpötiloilla piirtää viivaa ja lipsuu?
    Mulla on metsun M7 takana, lämmin paineet siellä 2,6 tienoilla. Ajotaidot on mitä on eikä ko renkaan optimipaineista tietoa, kului ihan nätisti. Itsehän tosiaan en huomannut yhtään et olis piirtänyt. Voi olla et sit ku olis huomannu niin olis liian myöhästä tai sit ei.

    Kolmas kerta radalla ja ajat 1,42 - 1,48 välissä. Eli kokemusta ei hirveesti ratailusta ja hitaasti mennään.
    s1000rr 2011
  25. #115
    Lainaa Habbax kirjoitti Katso viesti

    Kolmas kerta radalla ja ajat 1,42 - 1,48 välissä. Eli kokemusta ei hirveesti ratailusta ja hitaasti mennään.
    Eihän noissa ajoissa ole mitään häpeämistä, niillähän kolkutellaan jo keskirymän ovea.

    Ja jos kalustona on hp per kilo sirkkeli niin saahan sillä jo halutessaan minkä tahansa renkaan revittyä riekaleiksi.


    Olisin vaan itse ollut siinä luulossa, että oikeilla paineilla tuollainen tykki rupeaa mielummin tarjoamaan etusta taivaalle kun jää paikalleen sutimaan.

    Mutta kivaahan se on olla välillä väärässäkin, kun sitä tapahtuu niin harvoin.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  26. #116
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Olisin vaan itse ollut siinä luulossa, että oikeilla paineilla tuollainen tykki rupeaa mielummin tarjoamaan etusta taivaalle kun jää paikalleen sutimaan.

    Mutta kivaahan se on olla välillä väärässäkin, kun sitä tapahtuu niin harvoin.
    Niin no siis tilanteessa ollaan pyörä kallellaan keskellä mutkaa... Et kiihdytyspito ei ehkä ole se ainut nyt..
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  27. #117
    Lauantaina ekaa kertaa K3:t alla, lämminpaineet etu 2,4 taka 2,2. Ei sitten minkäänlaista ongelmaa renkaiden kanssa vaikka ajo amatöörin poikamaista säntäilyä keskihitaassa, paras 1.35.8, jos vain sai rauhassa ajaa niin muutenkin 1.36 - 1.39. Tosin noilla kumeilla vetelee varmaan osaavissa käsissä ongelmitta alle 1.30. Itselläni kierrosaika pomppaa rajusti jos joutuu ohittamaan, ei oikein ole kanttia vedellä kuin isolla marginaalilla tai voimalla suorilla.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  28. #118
    Kädetön kääntyilijä
    Liittyi Sep 2008
    Varsinais-suomi
    MotOrg ry jäsen
    Noilla vauhdeilla voisit jo mennä keskinopeeseen
    Husqvarna Norden 901 -22
    ex. Ducati 749 -06
    ex. CBR 900RR -01
    ex. CBR 900RR -96
    ex. GSX750F -02
  29. #119
    Joo vähän samaa pohdin kun ei kukaan tullut ohitse koko päivänä. Normaalissa jakamattomassa keskiryhmässä sitten olisi varmaan aika fifty sixty tilanne.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  30.  
  31. #120
    mitens toi keskiryhmä sitten jakautuu? kun 3 ryhmää jakautuu >1:45, 1:45-1:35 ja <1:35 ryhmiin (alastarolla).

    olettaisin että hitaasta ryhmästä nopeimmat menee hitaaseen keskiryhmään ja nopeesta ryhmästä hitaimmat siihen nopeaan keskiryhmään? eli olisko joku >1:50, 1:50-1:40, 1:40-1:30, <1:30?

    nopeeseen ryhmään ei vissiin ole mitään asiaa ilman lämppäreitä, ratarenkaita, ja johdonmukaisia ajolinjoja vaikka nopeutta riittäisikin?
Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen