Oikaiskaapas nyt tämä "Esson baari-huhu", tai sitten mistä joskus olin lukevinani, mutta kun taas Gessun, ( R1100GS), stefat vuotaa, vaikka viime kesänä vaihdoin!
Tai sitten ne vaan ei kestä talvijutaamista/jäänmuodostusta/norweegian-pakkas-ohut-jää-kelejä...
Mutta kun aina olen stefat vaihtanut, se jousipuoli jää sinne alapuolelle, (tekstit yms, ylös), mutta kun jostain olen kuullut, että tarvike stefat, ja muun valmistajan, ( esim Aprilia ), tulisikin jousipuoli ylöspäin! Että sillä ne ei kestä ?
On tosin yksihuuliset mutta luulisi että kestää siinä missä kaksihuulisetkin.......
Ja samalla tulee sitten lisäksi "suojasukat" päälle, ensi talvea varten !
Kyllä se jousipuoli tulee sinne alaspäin.
Taitaa vaan olla niin, että ei noi yksihuuliset tarvikestefat kestä niitä talvikelejä.
Mulla on ollut vähän samaa ongelmaa tarvikestefojen kanssa.
Turhan usein joutuu vaihtamaan. Taas oikean puolen stefa vähän hikoilee.
Pekka
Joo, mitä nyt itse olen stefoihin törmänny... niin jousipuoli (ns. suojaamaton puoli) sinne öljytilan suuntaan. Jotenki loogistakin kun ajattelee hetken?![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Mulla kesti orkkis-stefat 2 kesää ja 5000 km.
Kyselin bemarilta, että eikös se ole aika vähän? Vastauksena oli, että sulle on varmaan myyty tarvikeosat.
No minä lähetin ne heille analysoitavaksi ja itseäkin kiinnosti, että viitsiikö MP korjaamot kusettaa asiakasta noin halvassa osassa.
Niihin pölynsuojiin tuli pystysuunnan halkeamia parin millin välein. No sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
Joten kai tässä pari kesää vielä saa jännittäen odottaa.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Ennen kuin ryhtyy stefoja vaihtamaan, niin suosittelen kyllä testaamaan, että josko sieltä huulen alta löytyisi joku roska tms., jonka vuoksi stefa vuotaa. Itse ainakin sain edellisen pyörän vuotavan stefan tiiviiksi, kun leikkasin jostain (muistaakseni) piirtoheitinkalvosta tällaisen läpyskän, jota sitten pyörittelin stefan alla. Jotain paskaa sieltä tuli huulen alta pois ja stefa rupesi taas pitämään.
Asia on tietysti eri, jos ne stefat tosiaan ovat ihan rikki (halkeamia tms., kuten tuossa yllä mainittiin).
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Viime vuonna vaihdoin LoTjaan etuputkien stefat ja hämmästelin kun heti ajokauden alussa (vaihdon jälkeen) vuosi ihan näkyvästi öljyä. No koska LöTjösessä nuo etupumput ovat virattomia öljysäiliöitä, niin sidoin teleskoopin ympärille öljyä imevän sukan - tarkoituksella että tuo imee vuotavan öljyn kunnes ehdin vaihtaa stefan. Yllätyksekseni vuoto loppuikin parin päivän kuluttua. Tiedä sitten mikä roska tuolla välissä (tai muu syy) vuodon aiheutti.
<p>2002-2014</p>