It´s better to die on your feet than live on your knees...
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ei se käy. Vertailin tuolla katteita ja ovat erilaiset http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
No hitsi, sitte pitää ensin ostaa pyörä johoon tuo käy...![]()
CBR900RR+VF750C, GSXR1100,
XJ700MAXIM, CBR1100XX, FZR1000EXUP,
FZR1000Fighter, ZX-10, CBR900RR,
CBR1000F, VFR750R, PEGASUS650, ZXR750Fighter, MTX125,
TUNTURI SUPERSPORT, PAPPATUNTURI
Hyhyhyhyhyhyi helve**i noi coverit on kallita. Tilasin Ebaystä tohon 91-92 malliin sopivan, en ees viitti sanoo paljo makso mutta hyhyhyyhyhyyh![]()
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Joo, ja kun näitä ei kovin usein edes vastaan kävele. Itsellä (tai pitääkö toi jo taipua ajatukseen että pojalla, kun sen sille lahjoitin) on noita 93-mallin läpsyjä kaksi, toinen tuli Saksasta, toinen löytyi orgin kautta. Molemmissa vikana että sen "selkänoja"-pehmikkeen vinyylit on liki pahki (kertooko toi suorituskyvystä?).
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
No näin tämä lienee pakko tulkita!
Olen jopa mietiskelly tuon takapenkin muokkaamista siten, että se olis tuon kuupan mallinen. Jostain kun vaan löytäis nappiinsa oikeen väristä nahkaa tms. millä sen sais muokkauksen jälkeen päällystettyä. Ei varmasti tuokaa paha vaihtoehto?
Se olis nääs omiin käyttötarkotuksiin hieno ratkasu. Mopolla kun roudataan millon mitäkin silloin ku se on ajossa, ja ainoo kunnon roudauspaikka on tavaraverkolla tms. siihen penkille kuskin taakse. Tuollasen "feikkikuupallisen" penkin kanssa nämä kuormajuhta-ominaisuudet saisin edelleen pidettyä.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
[QUOTE=
Ylipäätään kävin miettimään, jotta miksi tuollanen säädettävä neula ei ole siellä esim. kierrevirityksellä kiinni? Sais portaattomasti säädettyä? Jollain tapaa tosi rimpula systeemi tuollaset pari hikistä muoviprikkaa ja sokka? Se on pirun hyvä tietysti "tietää" paremmin, varsinkin silloin kun ei oikeesti tiedä mistään mitään.[/QUOTE]
Tuo muovirinkula ja sokka on keveytensä takia ainoa tapa saada luisti liikkumaan oikealla nopeudella ja painolla. Koko luistihässäkkä osineen on siis tarkkaan mietitty Hamamatsussa. Jos lisäät sinne rautakaupasta ostetun prikan säätömielessä niin se on liian painava. Alipainekalvot on kohta sen jälkeen aivan plöröt ja kannet melkein mahdotonta saada hyvin paikalleen. Ajatus portaattomasta säädöstä on hyvä, kierreviritys taas vaikea toteuttaa ja siitä tulisi helposti liian painava "liikuteltava" alipainekalvolle.
Näppituntumalta en kyllä voi olla samaa mieltä… Luisteissa on liukukitkaakin jotain "abautrallaamiljoonakertaa" enemmän kuin prikan paino. Eivät tietty ole vertailukelpoisia suureita,mutta silti. Mikä on vaikka koko luistineulahässäkän massa verrattuna sen liikettä vastustavan jousen jousi-mikäsenyton-voimaan.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Hmm, aivan... Ja paskasissa kaasareissa sit taas sitäkin enemmän.
Mietin tossa yks päivä, että sen neulan yläpää voisi olla kierteillä ja luistissa tietty alapäässä vastineet. Säätö pienellä kuusiokololla tms. vaikkapa suoraan kaasarin kannen läpi pienestä / tiiviisti suljettavasta säätöreijästä. Loppuisi se kansijumppa...
Vielä tästä puuttuu idea siitä, kuinka varmistaa ettei säädöissä oleva neula pyöri siellä itsekseen eestaas > sitä kautta säädöt vituralleen?
Toisaalta jos neula olisi luistin kanssa noinkin "jykevästi" samaa puuta, toisiko se jotain ongelmia tullessaan? Ton prikkavirityksen kanssahan se on suht "lenu" yhdistelmä > ei ehkä jumia niin herkästi?
On tämäki pohdintaa, mut antaa ny mennä...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ihan mun arvaus, ja voin olla värässä, on että jenkasäätöinen neula vaatis niin hienon kierteen, että säätäminen olis vaan turhan hankalaa verrattuna selkeisiin uriin+sokkaan jolla hienosäädetään neulan asentoa. Hieno-hienosäätö prikalla.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Alkuperäinen kaasunvastaavuus on luokkaa n.0,7s , siinä on tehdas asettanut "turvamarginaalin". Mutta tuota aikaa voidaan lyhentää useammalla konstilla. Yksi paljon käytetty on esim.Dynojett sarja. Eli luisteja ei kevennetä, vaan tilalle tulee löysemmät jouset. Suoranaisesti dynojeteissä jouset ei lisää tehoja, vaan kun luistit liikkuvat herkemmin, niin tulee fiilis virkeästä koneesta.
Saakohan muualta kuin suutinsarjoista..? Niissäkään ei aina ole jousia. Mullakin tuli jousien sijasta pora.
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
Jos oikeasti haluaa jotain muutosta kaasari/bensa puolella, niin silloin vaihtoehdoksi jää suoravetokaasarit.
Esim. omassa lehmässäni ei ole mitään suutinsarjoja laiteltu, isommat suuttimet vaan penkityksen yhteydessä kun oikeita säätöjä haettiin. Ja en usko että pääsee enää paljon yli tämän hetkisen 156 rwhp jos en suoravetoja vaihda. Siis ilman ahtamista![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
kansi on plaanattu ja kanavia vähän tasoiteltu, ei mitään isompaa. Venttiilitkin on mitä ilmeisimmin alkuperäiset vajaat 150tkm ajetut. Sieltä vois tietysti hakea vielä lisähevosia kun laittaisi tuon kannen ja vaihtaisi nokat.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Perkeles tuli ongelma. Mistä löytyisi jalkatapit jotka olisivat vähän alempana kuin alkuperäiset. Näissä vakioissa on tuo polvikulma liian tiukka meikäläiselle. Ainahan voi rälläköidä ja hitsata mutta jos löytyisi kaupasta.
Ja toinenkin kysymys tuohoon hammasrattaiden kokoon. Mitä ne on näin vakiona, oletteko muuttaneet ja miten? Jos saisi kommentteja. Itse ajattelin että voisin pienentää hampaan tai kaksi edestä ja muutama hammas isommaksi takaa. Kolme ehkä niin selviäisi kuitenki samalla ketjulla, kun on melko uusi.
CBR900RR+VF750C, GSXR1100,
XJ700MAXIM, CBR1100XX, FZR1000EXUP,
FZR1000Fighter, ZX-10, CBR900RR,
CBR1000F, VFR750R, PEGASUS650, ZXR750Fighter, MTX125,
TUNTURI SUPERSPORT, PAPPATUNTURI