Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Kertokaapa joku viisaampi, missä kohtaa moottoripyörän pakoputkistossa on yleensä katalysaattori? Oma moottoripyörä on Honda CBR 600f, ja harkitsen sliponin ostamista. Mutta lähteekö sliponin asennuksen yhteydessä katalysaattori pois, vai onko se siellä pidemmällä putkistossa mitä ei vaihdeta sliponin asennuksen yhteydessä?
    x
  2. #2
    [mutu]Useimmiten pakoputkistossa on jossain kohtaa pakoputkea semmoinen "möykky", joka on katti. Jos vaihdat koko putkiston, ihan sieltä pyörän etuosasta alkaen, kattikin lähtee, mutta jos vain pöntöt sieltä ihan perästä, ei. [/mutu]

    Jostain löytyy varmasti nyt joku Maya-intiaanien rakentama moottoripyörä, jonka marsunnahkainen katti on juurikin siellä ihan viimeisenä. Joten kaikki esittämäni yleistykset ovat lukijan vastuulla.

    Oman pyörän manuska kouraan niin siitähän tämäkin selviää.
    Yamaha R1 '06
  3. #3
    Hyödytön vastaus mutta joko kuten edellä tai sitte kuten itsellä. Eli 10r.ssä ainakin on katti vaimentimessa. Siis 04-05.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  4. #4
    Molempia versioita on, riippuen pyörän valmistajasta. Mulle on aika usein tullut vastaan vaimentimessa olevia katteja, oli pyörän alkuperä yapani tai mattighofen. KTM joissain malleissa katin poisto on 5 minuutin operaatio ja sijaitsee vaimentimen sisällä. Yamaha WR125 katti taas on alkukäyrässä kun samalla moottorilla olevassa Betassa katti on vaimentimessa.

    Purkamalla selviää missä kohtaa Hondassa on katti, jos sen sijaintia ei purkamatta saa paljastettua.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  5. #5
    Ok, kiitos vastauksista. Noin 30cm ennen vaimentajaa on paksumpi kohta putkessa, eli katti lähtisi pois jos vaihtaa sliparin. Onkos tästä muuta haittaa kuin se että jos pitäisi katsastaa, niin ei taitaisi päästä läpi pakokaasutesteistä?
    x
  6. #6
    Eipä näitä tarvii katsastella joten katin poistosta ei haittaa ole. Kun vaihdat sliparin niin muista että seokset saattaa mennä laihemmalle ja kaasarin/ruiskun säätäminen on monesti enemmän kuin suositeltavaa tai jopa välttämätöntä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  7. #7
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Eipä näitä tarvii katsastella joten katin poistosta ei haittaa ole. Kun vaihdat sliparin niin muista että seokset saattaa mennä laihemmalle ja kaasarin/ruiskun säätäminen on monesti enemmän kuin suositeltavaa tai jopa välttämätöntä.
    No hittolainen, taitaa jäädä sitten sliparit hankkimatta. Slipon + power commander + dyno tulee turhan kalliiksi hyötyyn nähden...
    x
  8. #8
    Joo, tee järkipäätös. Osta pensaa ja matkaile ympäri suamea "viritysrahoilla"!
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  9.  
  10. #9
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Joo, tee järkipäätös. Osta pensaa ja matkaile ympäri suamea "viritysrahoilla"!
    Monelle meistä moottoripyöräily on fiilis juttu! Sillon "virirahat" kuullostavat järkimenoilta!

    Itelläni ainaki rahaa menee vireihin ja ulkonäköön mutta se kuuluu harrastukseen!
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008