Noita Microlock sydemeejä on muillakin, esim. Schuberthilla ja testattu on vaan ei kelvannut. Päätä pitää pystyä kääntämään 200 astetta ilman, että mikään takkuaa vastaan. Mikään ei muuta miksikään sitä, että pikalukoissa leuan alla on muovinen/metallinen klontti ja siksi tarvitaan "mukavuuspehmusteet". Ihan turhia osia ja haittaavat pään liikkuvuutta. Näin minun kohdallani.
Pikalukot on suunnattu heille, jotka jostain syystä haluavat pukea ensin hanskat ja vasta sitten kypärän tai eivät opi pukemaan muussa järjestyksessä.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Jos hyvä, toimiva uusimpien mallien mukainen klik-klik pikalukko olisi oikeasti niin vaarallinen, tai hankala kuin jokunen on antanut tässä ymmärtää, niin miten sitten monen moni ammatikseen prätkällä liikkuva niitä käyttää? Kuten olen huomannut monilla poliisimoottorpyöräilijällä olevan? Voisin kuvitella asiaan olevan paneuduttu hyvinkin syvällisesti.
Tuo pään kääntäminen kypärän rajoittaessa astekulmaa? Monissa DD-umpimalleissakin kypärän helma tulee hyvin alas, yleensä silloin mitä lähempänä kypärä on rataominaisuuksia. Silloin "alahelma" ottaa kiinni hartioihin ja varsinkin ajoasennon ollessa kyyry/kyykky päätä ei pysty kääntämään riittävästä sivu/takaliikenteen seuraamiseksi, jolloin ainoa mahdollisuus on irrottaa käsi stongasta ja kääntää koko ylävartalo suuntaan, josta havaintoja on tehtävä.
Pienen harjoittelun jälkeen homma sujuu helposti ja luontevasti, niin kuin suoraan ajaminenkin.
<p>.</p>
Eihän siitä mihinkään pääse, että mitä yksinkertaisempi systeemi, (kuten DD)
sen selkeämpi ja varmempi.
Käyttöolosuhteet merkitsevät myös paljon.
Toisaalta.... Parikymppiä takana Shoein Neotecilla, eikä tuosta ratkaisusta pienintäkään
valittamista.
Saattaa myös olla niin, että monessa tapauksessa nuo "pikalukkojen ongelmat"
pohjaavat samantyyppisiin kehon mittasuhteiden aiheuttamiin hankaluuksiin kuin
niillä, joilla housujen persukset ei kulu puhki istuskelusta.... vaan kävelleskelystä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Saakohan auton turvavyöhön sellaista DD-lukkoa? Ajattelin kun se on niin paljon parempi, helpompi ja varmempi.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Racin`with the wind....
Freedom !
Pikalukko vs. auto mainittu jo ylempänä.
Mulla ei ole Jameksia, saakohan niitä enään mistään? Kun toi farkkutehdas joka niitä teki ei ole ollut toiminnassa ikiaikaan.
Enpä oo nyt kattonnu, että mitkä on jalassa, Beaverit vai LeeCooperit. Mopoillessa kuitenki suoja- ja kevlarvahvistetut Halvarssonit, eikä haittoo vaikkon svedupellejen valmistetta, tai oikeastaan siksi on kevlaria - pysyy strategiset paikat kunnossa.![]()
<p>.</p>
Osuin sit vissiin aika oikeaan
Eli ne merkit lukee helpommin pöksyjen ulkopuolelta... mihin ne
useimmiten on präntätty.
Olisit myös huomannut, että Jameksiahan on ollut kaupan tässä jo vuosien ajan.
Sori.... oli pakko kun ihan "täydellisen" tarjoilit.
Jääköön tämä nyt tähän... kun on vielä hymyt huulilla,
Racin`with the wind....
Freedom !
Pidän kyllä heikkoina verrokkeina keskenään auton turvavyötä ja kypärän remmiä.
Sama funktio,mutta eri argumentit,miten ne toimivat ja mitä niiltä vaaditaan.
Itse en huoli muuta kuin tupla d:tä kypärääni.
Lopuksi vieläNäyttääkö tuo nyt kömpelöltä,hitaalta ja vaikealta
http://www.youtube.com/watch?v=VW3nSFdJU-o
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Ei niitä oikeasti voi, eikä pidä verrata keskenään, never.
Yleensä kypärä on ominaisuuksiena puolesta monen tekijän summa, niin kuin W-P valaisee. Aloittaja on hankkinut avattavan, tiettyyn tarkoitukseen sopivaksi - ymmärrettävää. Niitäkin on, jotka pikalukon ovat vaihtaneet DD:ksi - sitä ei kaiketi kannata antaa tehtäväksi kelle tahansa ompelijalle. Eipä muuta tähän.
<p>.</p>
Koira voi helposti polkaista turvavyön nappia, jolloin vyö irtoaa. Minä en huoli autooni muita kuin tupla-D-lukkoja.
Kypärissä minulla on toisessa DD ja toisessa pikalukko. Molemmilla olen pärjännyt eivätkä ole muodostuneet niin suuriksi kynnyskysymyksiksi, että olisin harkinnut jompaan kumpaan kypärään muutosta.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Mitenkä turvatonta,jos koira saa niin olla liikkuvassa autossa,että se voi turvavyön lukkoa sohia.![]()
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Omaa kypärässäni on sen verta pitkä remmi että DD-lukkoa ei siitä tarvitse kokonaan irroittaa joten saan sen nopeasti kiinni ja teen sen vielä yhdellä kädellä.
<p>=D</p>
Miten se on puolet hitaampi ja hankalampi? Perustele!
Työnnät "remmiä" soljen läpi niin pitkälle kuin haluat sen kiristyvän ja avaus tapahtuu punaisesta vivusta vetämällä. Miten se DD nyt on puolet nopeampi ja helpompi? Ei mitenkään eli meni vaan hölmöksi huuteluksi. Ei tulisi mieleenkään alkaa mitään pujotteluleikkejä tekemään kun vaihtoehtona on TOIMIVA pikalukko, kuten vaikkapa tuo Nolan Microlock.
Triumph Street Triple
Onhan se DD nopeampi kun sen voitelee Delvacilla
Ite kyl suosin Microlock:ia. Onse vaan kätevä ja nopea
Crassus hei onko tuo sinun solki pujoteltu tuon hakasosan läp?. Kuvasta ei oikein näe.
Ketjun aloittajana muistutan että otsikkohan kehotti tarkistamaan remmien kiinnityksen, mutta tästähän kehkeytyi mielenkiintoinen keskusteluVähän niinkuin jos joku kysyisi moottoriöljyistä jotakin..
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Taisi Kipa tarkoittaa soljella tuota mustaa kliparia, joka on remmissä kiinni ja remmi pujotettu hakasosan läpi, jolla siis tehdään hihnan perussäätö. Ja sitten klipari laitetaan lukkoon lock, jolla tehdään hienosäätö sen mukaan, paljonko rättiä ja muuta suojaa on kaulalla.
No, nyt kun on näytetty, että niitä toimivia microlockeja on olemassa ja ne paskat on niitä varmaan 10 v vanhoja peltisiä epävarmoja möykkyjä, niin ne vanhat pitää hävittää ja kaatopaikalle etteivät joudu vääriin käsiin. Eli sen aion tehdä tuolle avopotalle, jota toisaalta on mukava käyttää kauppareissulla jne, kun tarvii kevyttä ja nopeaa päähän vedettävää. Siis kaatikselle paska ja kaupasta uutta tilalle.
Muoks: Ja kaupalla tarkoitan alan liikettä, enkä Lidliä ja muita sesonkiajan välistävetäjiä.
<p>.</p>
Ahaa, no se tosiaan on tottakai paikoillaan ja siitä tehdään kerran perussäätö jos sitäkään. Sen jälkeen microlock antaa tuollaisen about 5cm haarukan joka riittää kesät talvet kamoista huolimatta. Työntää vain niin tiukkaan remmin kuin kulloinkin haluaa ja sillä siisti.
Ja kiinnitykset kannattaa tottakai katsoa oli kypärä millä lukolla tahansa, ettei remmi ole jossain vuorten välissä rullalla ja mahdollisesti pääse sieltä hätätilanteessa suuremmilla voimilla löystymään.
Triumph Street Triple
Omalta osaltani olen kommentoinut vain omia kokemuksiani. Kukin kiristelköön kypärän päähän ihan miten itse lystää. Minusta kaikki kokeilemani micro- ja macrolukot ovat olleet järjestään epämukavia ajossa, olkoon itse kiinnittäminen vaikka kuinka helppoa. Tässä kohdassa vähemmän on enemmän. Ja minulla asia menee niin, että jos joku epämukavuus ajovarusteissa jurppii ajossa, niin se sitten todella jurppii.
Ei muuten pidä paikkaansa tuo kyykystä mainittu. Alastaron kahvilan mutkassa päätä joutuu kääntämään ihan tosissaan enkä ole vielä kenenkään nähnyt sitä kyykyllä ajelevan toinen käsi stongasta irti. Samanlaisia paikkoja löytyy monelta tieltäkin, esim. jotkin liittymien rampit. Toiseksi se melkeinpä ainoa mitä kyykyn peileistä näkee on nimenomaan viereisten kaistojen takakulma. Tasan sivulle voi jäädä pieni katve ja sen voi varmistaa kääntämällä päätä parikymmentä astetta. Jos täysin taakse haluaa katsoa, niin sitten on eri asia. Silloin katsotaan kainalon välistä peilin kautta. Kun nyt kyykyt tulivat puheeksi, niin nimenomaan silloin tuo DD on ehdottomasti paras, se ei haittaa pään liikkuvuutta yhtään. Jo ne microlockin mukavuusvällyt yksi ovat turha osa liikaa mukavuutta huonontamassa. Ja edelleen tämä siis oma kokemus.
Jos kypärän alahelma alkaa ottamaan hartioihin kiinni, niin ehkä kannattaa harjoitella hieman rennompaa ajoasentoa. Saattaa jokin muukin kuin kypärän alahelma on silloin pielessä.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Kyllä tulee yleensä tarkistettua melkein kaikki mitä tulee ostettua, ennen käyttöä. Koska voi jo hajota käsiin ennen käyttöä...Ei kyllä tulisi mieleen ottää kypärää käyttöön jos tarkista että on toimiva, siis että kiinnityksen kiinni, aika hullua. Sama pätee kaikkeen mitä pitää olla kiinni, ei ole luottoa kenenkään joka tekee puolestasi sellaisen asian, mikä pitää olla kiinni. Aika simppeliä
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Eikös toi DD lukko ole pakollinen aika monissa moottoripyörän kilpailulajeissa.
Se on paras ja turvallinen ja helppo käyttää vaikka millä huppu- ym. kauluriversioilla.
Pekka
En kyllä edes ajatellut, että tuo lukko-osa voisi jotakuta haitata. Itse en huomaa mitään eroa DD:hen verraten pään liikkuvuudessa tms. Ja onhan tuo Nolanin lukko oikeasti paljon DD:tä nopeampi ja helpompi käyttää.
Retired
Miksi asia joka voidaan tehdä yksinkertaisesti pitää tehdä monimutkaisesti?
Ettehän te pojat näe asioita noin kapeakatseisesti - ettehän, niin tässä, kuin monessa muussakin.
Sateisena aamuna, ajatellaanpa vaikkapa sateenvarjoa ja tämä sateenvarjo vaikkapa vain Euroopaksi ja sen alle kaikki eurooppalaiset. Jotta ihmiset osaisivat elää yksinkertaista elämäänsä kohtuudella, on säädettävä mitä monimutkaisimpia lakikiemuroita, monien asioiden varalle.
Eräs tällainen laki, jota en ole kenenkään kuullut parjaavan, on ns. kypäränkäyttöpakko. Ajatellen kypäränkäyttöpakkoa, kuinka monta kypärää PekkaVee Euroopassa tarvitaan kilpaurheiluun vs. siviilikäyttöön. Olisiko vanha kunnon pariteetti 20/80 jotain. Veikkaanpa kuitenkin, että kilpaurheiluun tarvitaan vähemmän kuin 20% = puhdas arvaus.
Taasen siviilipuolella, missä kypäriä tarvitaan ylivoimaisesti eniten, kuinka paljon käyttäjistä on sellaisia, jotka DD:n yksinkertaisuudessaan kokevat monimutkaiseksi - niitä lienee varsin paljon.
Niinpä olisiko sellainen ikivanha ja toimiva kauppalaki pätevä tässäkin tapauksessa, nimittäin: kysynnän ja tarjonnan laki.
Siviilipuolella kysyntää on paljon pikalukitukselle, joten sen kehitykseen on käytetty paljon pääomia, joka on helvetin hyvä asia. Mutta, jos kysyntää ei olisi, ei taalerin taaleria olisi laitettu pikalukituksen kehittämiseksi.
Nuo kaksi kuvaa, jotka on laitettu microlockeista, näyttävät kömpelöiltä, kun vertaan sitä omaani Schubert S2:sen microlockiin - se siis lienee alan kehityksen huippua.
On täysin turha väittää, että DD olisi microlockia simppelimpi käyttää ja kun tiedetään, että kypäränkäytön pakkolaissa, ei siitä kypärästä juurikaan hyötyä ole jos tarve tulee eteen, jos se remmi ei ole lukittu - ajatellen niitä kaikkia eurooppalaisia kypäräntarvitsijoita.
Näin kotikutoisesti ajatellen, vaikkapa Org:n rata-ajoja. Siinä radalle menon tuoksinassa, jolta kulta saattaa unohtua remmin lukitseminen, olipa ryhmä mikä hyvänsä, ollaan kuitenkin inhimillisiä olioita. Siinä odotellessa radalle pääsyä, teepä palvelus vieruskaverille ja vilkaise leuan alle. Jos siellä remmi roikkuu niin on asiaa vinkata.
<p>.</p>
Tuo alansa huippu möllöttää näköjään mun viisi-kuusi vuotta vanhan Heldinkin remmissä. Avopotassa on tuplarengas. Molemmat askit ovat pysyneet päässä. Pikalukollinen on itseasiassa ratakäytössä.
Ihmejuttu, että näinkin pieni asia voi herättää näin kovia intohimoja ja tunteenpaloja. Mulle on ainakin ihan sama, millä lukituksella kypärä on kiinnitetty, hyväksytyn potan valinnan määrittelee mulle kuitenkin ensimmäisinä istuvuus ja hintalappu. Mutta koska ollaan orgin keskustelupalstalla, pitää tästäkin saada aikaan insinöörivääntö, varustelukilpa ja kuka_huuta_koviten -kilpailu.
"Olen enemmän oikeassa kuin kukaan muu. Tissit. Delvac. V2 vs Rivi 4."
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)