Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 76:sta
    Ostin huhtikuussa uuden avattavan kypärän matka-ajoon, HJC SY-MAX III, jossa on pikalukitus.
    Tänään minusta tuntui kuin remmi olisi löystynyt ja katsoin tarkemmin remmin kiristystä. Remmi oli pujotettu vain kerran hakasosanlenkin läpi, siis ei pujottamalla

Olin kyllä säätänyt remmin oikealle kireydelle, mutta en ollut huomannut katsoa, että remmi olisi ollut asianmukaisesti kiinnitetty.

Yleensäkään en ymmärrä miksi noita pikalukituksia kypäriin laitetaan. Minulla on myös ARAI, jossa on DD lukko eikä se tuota minkäänlaisia vaikeuksia ja on aina oikealla kireydellä.
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Ostin huhtikuussa uuden avattavan kypärän matka-ajoon, HJC SY-MAX III, jossa on pikalukitus.
    Tänään minusta tuntui kuin remmi olisi löystynyt ja katsoin tarkemmin remmin kiristystä. Remmi oli pujotettu vain kerran hakasosanlenkin läpi, siis ei pujottamalla

Olin kyllä säätänyt remmin oikealle kireydelle, mutta en ollut huomannut katsoa, että remmi olisi ollut asianmukaisesti kiinnitetty.

Yleensäkään en ymmärrä miksi noita pikalukituksia kypäriin laitetaan. Minulla on myös ARAI, jossa on DD lukko eikä se tuota minkäänlaisia vaikeuksia ja on aina oikealla kireydellä.
    Mulla on schubert jossa pikalukko, eikä se tuota minkäänlaisia vaikeuksia ja on aina oikealla kireydellä
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Yleensäkään en ymmärrä miksi noita pikalukituksia kypäriin laitetaan.
    Minulla taas on Shoei, jossa on pikalukko ja helposti napsuu leukaremmi tarpeeksi kireälle. Ei tuota mitään ongelmia. Ei edes hanskat kädessä. Ihan mielellään en DD-lukkoon palaisi.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Minulla taas on Shoei, jossa on pikalukko ja helposti napsuu leukaremmi tarpeeksi kireälle. Ei tuota mitään ongelmia. Ei edes hanskat kädessä. Ihan mielellään en DD-lukkoon palaisi.
    Mulla shoeissa DD -lukko, ainoastaan kylmillä/kosteilla sormilla kiusallinen laitella hihna paikalleen, toisessa potassa pikalukko ja aina välillä havahdun siihen että remmi löysällä, en oikeastaan tiedä miksi se on aina välillä löysällä kun kiinnittäessä sen laitan kireelle
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Mulla on schubert jossa pikalukko, eikä se tuota minkäänlaisia vaikeuksia ja on aina oikealla kireydellä
    S2 se on täälläki ja hienosti pelaa, eikä tunnu kurkunpäässä ja muutenkaan.
    Toisessa potassa on DD, vähän on hankalampi, pärjätään silläkin.
    Sitte on vanha avopotta, leveä pikalukko ja se tuntuu ikävästi kaulalla, että näköjään nuilla pikalukoilla on eroja.
    <p>.</p>
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    toisessa potassa pikalukko ja aina välillä havahdun siihen että remmi löysällä, en oikeastaan tiedä miksi se on aina välillä löysällä kun kiinnittäessä sen laitan kireelle
    Mä olen havainnut saman ongelman ja olen myös löytänyt siihen pätevän korjauksen. Kun olet säätänyt remmin sopivan kireälle, niin ompele pari tikkausta hihnan värisellä langalla lukkokappaleen vierestä hihnan läpi ja voila! Nyt säätö pysyy varmasti kohdallaan eikä hihna löysty.

Pekka T.
    DD. Aina varmasti kiinni ja oikealla kireydellä riippumatta siitä minkälainen kypärämyssy tai hattu ynnä muuta on kypärän ohella päässä. Lisäksi se on kooltaan pienempi eikä hannaa kaulusta vastaan päätä käännellessä. Lailla pitäisi kieltää kaikki pikalukot. Näin on meillä ihmisillä erilaiset mielipiteet.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Lailla pitäisi kieltää kaikki pikalukot.
    Kypärän käyttöpakko täytyisi poistaa.
    Rajoittaa vapauttani ja aiheuttaa kustannuksia.
    Itse en enää ikinä palaisi DD-lukkoihin, Nolanin kypärissä oleva Microlock-pikalukko kiristyy aina oikealle kireydelle ja sen saa hanskat kädessä kiinni alta sekunnin. Todistettavasti auki unohtuneen pikalukon kiinni myös ajon aikana
    Samankaltaisia systeemejä nykyään myös Schuberteissa ja Shoein avattavissa malleissa.
    Eipä tuo isompi solki ole meikäläistä koskaan häirinnyt...
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    +1

Turha monimutkaisuus hihnan lukossa on teknistä tietämättömyyttä, siksi valinta on pommin ja idiootinvarma DD-lukko.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Crossikypärässä on tyhmä DD-lukko ja shuubertissa / avoruukussa kunnon naps-kiinni naps-auki lukot.
    DD-lukko on ihan hanurista
    Ei pikalukkoihin paluuta, kun on DD lukkojen makuun päässyt. On vaan niin näppärä ja yksinkertainen pikalukkojen jälkeen
    Road racing aiheinen blogi

Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
    Niinku esim. auton turvavöissä?
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
    Kuinka moni DD-lukon käyttäjistä ottaa hihnan irti lenkeistä kokonaan?
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Hep!
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

- Turvaton karkulainen -
    Hep!
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Lainaa PowerPro kirjoitti Katso viesti
    Mä olen havainnut saman ongelman ja olen myös löytänyt siihen pätevän korjauksen. Kun olet säätänyt remmin sopivan kireälle, niin ompele pari tikkausta hihnan värisellä langalla lukkokappaleen vierestä hihnan läpi ja voila! Nyt säätö pysyy varmasti kohdallaan eikä hihna löysty.

Pekka T.
    Ei pysty, toi on mönkkärikypärä ja aina välillä neopreenimaski välissä ja lämpimällä taas ilman
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    DD. Aina varmasti kiinni ja oikealla kireydellä riippumatta siitä minkälainen kypärämyssy tai hattu ynnä muuta on kypärän ohella päässä. Lisäksi se on kooltaan pienempi eikä hannaa kaulusta vastaan päätä käännellessä. Lailla pitäisi kieltää kaikki pikalukot. Näin on meillä ihmisillä erilaiset mielipiteet.
    Samaa mieltä,on ollut tasan yksi pikalukkokypärä koko urani aikana. Ei ole kysymys käytön helppoudesta vaan turvallisuudesta, kumpi lukko aukeaa osuessaan kaatumisen jälkeen maahan tms.esteeseen ?
    Aina
    HEP
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
    En ole ikinä ottanut auki kokonaan, sekunnissa löysään sen verran että lähtee pois päästä ja vastaavasti kun kypärä on vedetty päähän, niin sieltä välistä nykäisy että on taas kireellä. Ei onnistu paksut hanskat kädessä mutta kun on tottunut niin ei haittaa.
    -Suzuki Bandit 1250s-
    (ex Kawasaki ZR7)
    Lainaa Kaitsuli kirjoitti Katso viesti
    En ole ikinä ottanut auki kokonaan, sekunnissa löysään sen verran että lähtee pois päästä ja vastaavasti kun kypärä on vedetty päähän, niin sieltä välistä nykäisy että on taas kireellä. Ei onnistu paksut hanskat kädessä mutta kun on tottunut niin ei haittaa.
    Kuin myös en ikinä ota kokonaan pois vaan sen verran löysälle, että tulee päästä pois ja pieni nykäisy, kun pistää takaisin päähän.
    Eikä ole enää paluuta mihinkään pikalukituksiin.
    "Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
    Striilissä katukäytössä pikalukot saattaa toimia mutta kun mennään kadun ulkopuolelle missä saattaa vaatteetkin likastua erinäisistä luonnontuotteista, silloin DD-lukko on ainoa joka toimii 100% varmuudella aina kun sen laittaa kiinni. Ei ole herkkä epäpuhtauksille ja on aina oikealla kireydellä.

Kuinka monessa kilpakuskin ruukussa olette nähnyt pikalukkoja? Enkä nyt tarkoita kylätason kuskeja joita on joka kahvibaari väärällään.

Irroitan aina remmin kun otan kulhon pois päästä, ruukku on sen verran tiukka että päähän laittaessa se pitää vetää remmien avulla päähän.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    Itse en enää ikinä palaisi DD-lukkoihin, Nolanin kypärissä oleva Microlock-pikalukko kiristyy aina oikealle kireydelle ja sen saa hanskat kädessä kiinni alta sekunnin. Todistettavasti auki unohtuneen pikalukon kiinni myös ajon aikana
    Samankaltaisia systeemejä nykyään myös Schuberteissa ja Shoein avattavissa malleissa.
    Eipä tuo isompi solki ole meikäläistä koskaan häirinnyt...
    Nolanin pikalukko on kyllä hyvä. En kanssa ole DD:tä kaivannut sen jälkeen. En edes ex vaimon DD:tä.
    Retired
    HEPHEP...

En kyllä pikalukollista laittaisi. Vaikka minulla on varmasti todella kömpelöt kädet niin ei ole niin hankalaa ettenkö jaksaisi DD-lukkoa laittaa kiinni joka kerta kun ajelulle lähden. Sitten kun en jaksa, niin voinen vaihtaa harrastusta...
    - Hullu saa olla muttei tyhmä
    Ajoin ensimmäistä ja viimeistä kertaa keväällä koeajolla pikalukollisella kypärällä. Lukko napsahti auki kesken ajon kun osui takin kaulalipareeseen. Ajattelin johtuvan huonosta kiinnityksestä, mutta asiaa kokeiltuani se tapahtui joka kerta. Merkkiä en muista, mutta joku tunnettu se oli. DD ei aukea ikinä vahingossa. Missään tilanteessa.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
    heppa
    Suzuki Gsx 1400 -02
    Gsx-R 1000 -15 ratapyörä
    GT500 -78
    Jupiter Sport 50 -60
    --
    Suzuki Gsx-R 1216 Turbo -90
    KTM 640 -08
    KTM 640 -07
    Yamha R6 -03

It´s not how you drive, it´s how you arrive.
    Lainaa designet kirjoitti Katso viesti
    Ajoin ensimmäistä ja viimeistä kertaa keväällä koeajolla pikalukollisella kypärällä. Lukko napsahti auki kesken ajon kun osui takin kaulalipareeseen. Ajattelin johtuvan huonosta kiinnityksestä, mutta asiaa kokeiltuani se tapahtui joka kerta. Merkkiä en muista, mutta joku tunnettu se oli. DD ei aukea ikinä vahingossa. Missään tilanteessa.
    HJC kypärässä huomannut muutaman kerran että kappas lukko on auki, vaikka 98% todennäköisyydellä olen sen kiinni laittanut.
    Lainaa designet kirjoitti Katso viesti
    Onhan näitä sattunut. Ei varmaan kauhean usein mutta tuollaisessa asiassa kertakin on liikaa.
    Olen niin tottunut DD-lukitukseen ettei sen kiinnitystä/avausta tule edes ajatelleeksi.
  30.  
    En ota yhtään pikalukkoa haukkuvaa kommenttia vakavasti, jos kommentoija ei ole testannut tällaista versiota pikalukosta (löytyy mm. Shoei GT-Airista):
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen