Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 76:een 76:sta
  1. #61
    Lainaa TunturiTT kirjoitti Katso viesti
    hyväksytyn potan valinnan määrittelee mulle kuitenkin ensimmäisinä istuvuus ja hintalappu.
    Tämä mainittuna, määrittelee muutama muukin asia, tässä tärkeimmässä motoristin suojavarusteessa. Se olisi kuitenkin OT:tä ja toisen threadin asia. Palataan jos sellainen triidi aukeaa.
    <p>.</p>
  2. #62
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Ettehän te pojat näe asioita noin kapeakatseisesti - ettehän, niin tässä, kuin monessa muussakin.

    Sateisena aamuna, ajatellaanpa vaikkapa sateenvarjoa ja tämä sateenvarjo vaikkapa vain Euroopaksi ja sen alle kaikki eurooppalaiset. Jotta ihmiset osaisivat elää yksinkertaista elämäänsä kohtuudella, on säädettävä mitä monimutkaisimpia lakikiemuroita, monien asioiden varalle.
    Eräs tällainen laki, jota en ole kenenkään kuullut parjaavan, on ns. kypäränkäyttöpakko. Ajatellen kypäränkäyttöpakkoa, kuinka monta kypärää PekkaVee Euroopassa tarvitaan kilpaurheiluun vs. siviilikäyttöön. Olisiko vanha kunnon pariteetti 20/80 jotain. Veikkaanpa kuitenkin, että kilpaurheiluun tarvitaan vähemmän kuin 20% = puhdas arvaus.
    Taasen siviilipuolella, missä kypäriä tarvitaan ylivoimaisesti eniten, kuinka paljon käyttäjistä on sellaisia, jotka DD:n yksinkertaisuudessaan kokevat monimutkaiseksi - niitä lienee varsin paljon.

    Niinpä olisiko sellainen ikivanha ja toimiva kauppalaki pätevä tässäkin tapauksessa, nimittäin: kysynnän ja tarjonnan laki.
    Siviilipuolella kysyntää on paljon pikalukitukselle, joten sen kehitykseen on käytetty paljon pääomia, joka on helvetin hyvä asia. Mutta, jos kysyntää ei olisi, ei taalerin taaleria olisi laitettu pikalukituksen kehittämiseksi.

    Nuo kaksi kuvaa, jotka on laitettu microlockeista, näyttävät kömpelöiltä, kun vertaan sitä omaani Schubert S2:sen microlockiin - se siis lienee alan kehityksen huippua.

    On täysin turha väittää, että DD olisi microlockia simppelimpi käyttää ja kun tiedetään, että kypäränkäytön pakkolaissa, ei siitä kypärästä juurikaan hyötyä ole jos tarve tulee eteen, jos se remmi ei ole lukittu - ajatellen niitä kaikkia eurooppalaisia kypäräntarvitsijoita.

    Näin kotikutoisesti ajatellen, vaikkapa Org:n rata-ajoja. Siinä radalle menon tuoksinassa, jolta kulta saattaa unohtua remmin lukitseminen, olipa ryhmä mikä hyvänsä, ollaan kuitenkin inhimillisiä olioita. Siinä odotellessa radalle pääsyä, teepä palvelus vieruskaverille ja vilkaise leuan alle. Jos siellä remmi roikkuu niin on asiaa vinkata.
    Mä ajattelen mekaaniset osat mekaanisiksi, eli 2 tai useampi kappale jollain tavalla liittyy toisiinsa ja enämpää en lukenutkaan.
    Jos ratakisko voitaisiin luokitella mekaaniseksi (ehkä se on) niin siinä on yksinkertaisuus parhaimmillaan. Ei turhia liikkuvia, monimutkaisia osia. Kestää käyttöä ja on helppo korj... heittää mäkeen.

    Vikan tekstin lukaisin, mutta mitä eroa on, jos ratapäivillä sattuu huomaamaan toisen leuan alla (joku edellä mainittu lukko) auki?
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  3. #63
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Kuinka moni DD-lukon käyttäjistä ottaa hihnan irti lenkeistä kokonaan?
    Minä.

    Enkä kovin helpolla noihin pikalukkoihin takaisin mene kun on DD:n käyttöön tottunut.
    XJR1300 / Nevada 750
  4. #64
    Lainaa Akiva kirjoitti Katso viesti
    Vikan tekstin lukaisin, mutta mitä eroa on, jos ratapäivillä sattuu huomaamaan toisen leuan alla (joku edellä mainittu lukko) auki?
    Ei mitään eroa, olipa lukitus mikä hyvänsä ja havaitsee remmin roikkumisesta. Mutta kaikissa tapauksissa jos lippa sattuu...huono homma kaverille, mitä suurimmalla todennäköisyydellä.
    <p>.</p>
  5. #65
    Joo joo mut, jos on pikalukko niin siinä lippojen aikana sen kerkee laittaa kiinni kun on niin nopee ja heleppo...
    Kylätason kurapyöräilijä.
  6. #66
    Lainaa Crassus kirjoitti Katso viesti
    Miten se on puolet hitaampi ja hankalampi? Perustele!



    Työnnät "remmiä" soljen läpi niin pitkälle kuin haluat sen kiristyvän ja avaus tapahtuu punaisesta vivusta vetämällä. Miten se DD nyt on puolet nopeampi ja helpompi? Ei mitenkään eli meni vaan hölmöksi huuteluksi. Ei tulisi mieleenkään alkaa mitään pujotteluleikkejä tekemään kun vaihtoehtona on TOIMIVA pikalukko, kuten vaikkapa tuo Nolan Microlock.
    DD on siksi helpompi, nopeampi kun ei tartte pujotella eikä työnnellä mitään mihinkään. Potta päähän ja toisella kädellä yksi vetäisy, niin remmi on takuulla oikealla kireydellä. Avatessa peukalot hihnan alle ja potta pois päästä.

    Tietoiskuna niille jotka DD.tä ei ole käyttäneet; Sitä hihnaa ei tarvitse pujottaa soljista ikinä pois, joten ei ole mitään pujottelu/reikään tähtäys operaatioita hihnan kanssa.

    Ei tämän pitäisi mitään huutelua olla, kun ihan käyttö kokemuksiin perustuvaa faktaa.
    TRE 1130K
  7. #67
    Lainaa hemuli kirjoitti Katso viesti
    Tietoiskuna niille jotka DD.tä ei ole käyttäneet; Sitä hihnaa ei tarvitse pujottaa soljista ikinä pois, joten ei ole mitään pujottelu/reikään tähtäys operaatioita hihnan kanssa.
    Tietoiskuna takaisin, että myös sellaisia DD-kypäriä on, joissa hihna ei ole tarpeeksi pitkä tuohon, vaan se pitää joka kerta tosiaan pujottaa niiden lenkkien läpi.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  8. #68
    Mulla on DD-lenkillinen Shoei, enkä pikalukollista tilalle vaihda. Ikinä en irroita remmiä lenkeistä, vaan löysään neppariin asti ja sujautan päähän, niinkuin linkkinä olevalla videolla.

    Tässä vielä video niille jotka eivät osaa DD-lenkillistä kypärää oikein käyttää.

    R12GS
  9. #69
    Lainaa Rexman kirjoitti Katso viesti
    Mulla on DD-lenkillinen Shoei, enkä pikalukollista tilalle vaihda. Ikinä en irroita remmiä lenkeistä, vaan löysään neppariin asti ja sujautan päähän, niinkuin linkkinä olevalla videolla.

    Tässä vielä video niille jotka eivät osaa DD-lenkillistä kypärää oikein käyttää.

    Ei mitään mahdollisuuksia tehdä noin nykyisellä HJC:n potalla. Entisellä Marushinillä onnistui.
    HJC:ssä hihna tulee lähemmäs kurkkua ja on liian lyhyt että mahtuisi potta päähän ja pois ilman että hihan tosiaan pujottelee kokonaan irti renkuloista.

    Eipä silti ole ollut ikävä pikalukkoa, DD toimii.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  10. #70
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Ei mitään mahdollisuuksia tehdä noin nykyisellä HJC:n potalla. Entisellä Marushinillä onnistui.
    HJC:ssä hihna tulee lähemmäs kurkkua ja on liian lyhyt että mahtuisi potta päähän ja pois ilman että hihan tosiaan pujottelee kokonaan irti renkuloista.

    Eipä silti ole ollut ikävä pikalukkoa, DD toimii.
    Sama juttu Shoei XR1100:ssa,mutta en silti pikalukkoon vaihda Tätä ostaessa harkitsin myös GT Airia,mutta juuri lukko ratkaisi valinnan.
  11. #71
    Lainaa -miq kirjoitti Katso viesti
    HEPHEP...

    En kyllä pikalukollista laittaisi. Vaikka minulla on varmasti todella kömpelöt kädet niin ei ole niin hankalaa ettenkö jaksaisi DD-lukkoa laittaa kiinni joka kerta kun ajelulle lähden. Sitten kun en jaksa, niin voinen vaihtaa harrastusta...
    Kyllä kun ylempää lukee niin W-P:llä on kömpelömmät kädet, rikkoo visiirinpidikkeitä ja hankaa aurinkovisiirit sumeiksi
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  12. #72
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Piti oikein kokeilla ja ei ollu kyllä mitään mahkua saada arai viperia pois remmi löysänä. Irtrti on oltava. Mutta aina on kerinny, tykkään ett on yksinkertaisen nerokas ja perinteikäs.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #73
    Lainaa Rexman kirjoitti Katso viesti
    Mulla on DD-lenkillinen Shoei, enkä pikalukollista tilalle vaihda. Ikinä en irroita remmiä lenkeistä, vaan löysään neppariin asti ja sujautan päähän, niinkuin linkkinä olevalla videolla.

    Tässä vielä video niille jotka eivät osaa DD-lenkillistä kypärää oikein käyttää.

    Oma shoei istuu sen verran tiukassa, ettei todellakaan lähde päästä tupla d vain löysytettynä. Eikä myöskään mene päähän ilman, että remmejä sivulle vetäen tekee korville tilaa. Jos kypärä tosiaan irtoaa kuupasta päätä kallistamalla niin se on varmasti kiva jos tykkää...
    Kirjoitan kuitenkin mitään tietämättömänä, joten suotta pahastut!
  14. #74
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Piti oikein kokeilla ja ei ollu kyllä mitään mahkua saada arai viperia pois remmi löysänä. Irtrti on oltava. Mutta aina on kerinny, tykkään ett on yksinkertaisen nerokas ja perinteikäs.
    Jollei DD -lukitteista kypärää saa remmi löysänä pois päästä niin kyseessä on mun mielestä suunnitteluvirhe, koska tossahan se itse 'clue' on.

    Toinen mahdollisuus on sitten se että käyttäjällä on pari numeroa liian iso leuka

    T.Nim. koskaan avannut DD-lukkoa
    pottina x-litet
    <br />
  15. #75
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Parisuhdettaren xliteä tossa kattelin niin näyttäis että siinä remmi meniskin tarpeeksi kauas
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  16.  
  17. #76
    itellä toi qwest ja aina ottanu kokonaan irti ton dd-lukituksen. Nyt kokeilin kyllä kans avaamatta sitä kokonaan ja onnistuuhan se, mutta en kuitenkaan koe hankalaksi ottaa kokonaan auki joka kerta kun ei todellakaan kauaa aikaa viel...
    m*0*m
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123