Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Onko vinkkiä, Zumo 550 Lumia 925 ja Interphonen parittaminen onnistuu... Mutta soitettaessa vastaajan ääni kuuluu kyllä mutta minun puhu ei kuulu vastaan ottajalle. Lisäksi kun zumon kautta aloittaa puhelun kuulokkeista kuuluu pientä kohinaa. Zumo bluetooth päivitetty lumiaan ei päivityksiä saatavana.

Zumo paritettu ensin lumiaan ja zumo kypäräluuriin.

T; Riderking
    Mennään eikä meinata......
    ...tiiä onko merkitystä, mutta minulla Zumo 660 ja sama puhelin. Sekä SRC-kaulus C3 Schuberthissa (taitaa olla ScalaRider G4 -tekniikka?).

Ensin ei onnistunu, mutta syynä oli lienee se, että minulla oli navissa "muistissa" 3 eri puhelinta (siis jo valmiina kun yritin 925:sta saaha siihen), sekä "äänissä" kolme eri ScalaRider mokkulaa (2 kpl vanhaa Q2:sta ja aiempi SRC-kaulus). Kun poistin kaikki nuo ja lisäsin ensin 925:n, sitten "ääneen" tuon radiokauluksen, niin alko vörkkimhän kettuilematta (siis kaikki puhelinluettelot yms yms).

edit: minulla siis ongelmana oli se, että ei lähteny toimimhan mitenkään...onko tuossa Interphonessa sääjettävä äänenvoimakkuus puheelle?
    Viimeksi muokannut: toimeve; 11.06.2014 klo 00:42.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Moi!!
    On säädettävä äänen voimakkuus. Olen poistanut kaikki paritukset puhelisesta, zumosta ja interphonesta(cellular). Parittanut uudelleen kaikki varmaan kolmeem kertaan, ei auta

T; Enkku
    Mennään eikä meinata......
    Zumo 390 + Lumia 820... samoja oireita.
    Puh luetteloa voi selata, mutta ääni ei kullje.
    Parittuu Nokian mukaan vain "äänet", ei musiikki.
    Olis ollu ihan kiva Zumon näytöltä saada soittettua.
    IL

FLHTCUI
    Lainaa I_Le kirjoitti Katso viesti
    Zumo 390 + Lumia 820... samoja oireita.
    Puh luetteloa voi selata, mutta ääni ei kullje.
    Parittuu Nokian mukaan vain "äänet", ei musiikki.
    Olis ollu ihan kiva Zumon näytöltä saada soittettua.
    Tarkennapas nyt vähän... Soitettua puhelu vai soitettua musiikkia? "Äänet" on nimenomaan bluetooth-handsfree-puheluun tarvittava profiili.

Pitäisikö tuon Zumon edes teoriassa osalta "välittää" musiikki puhelimesta kypäräpuhelimeen? Jos pitäisi, niin olethan parittanut ensin kypäräpuhelimen ja Zumon keskenään siten että musiikkitoisto tuossa välissä onnistuu? Voi nimittäin olla, että Lumia ei "näe" Zumoa musiikkilaitteena jos siihen ei ole paritettu ennestään kypäräpuhelinta jossa on mediatoisto.
    Vaihtui kuulokkeet juuri toisiin, nyt pitäisi pystyä kuuntelemaan 2 BT kanavaa yhtäaikaa... pitää paritella tänään (noita laitteita(kin)) ja katsoa, miten käy.

Toisaalta, 820 Nokian ei näemmä pitäisikään toimia...
    https://my.garmin.com/bluetooth/phones.faces
    IL

FLHTCUI
    No jopa on onneton yhteensopivuuslista. Melkein väittäisin, että tuota listaa ei ylläpidetä, ja että se listaa vaan laiteyhdistelmät jotka he ovat nimenomaisesti itse testanneet. Lähtökohtaisesti uskaltaisin kyllä muutenkin hyvin vahvasti väittää, että jos Lumia 1020 on listattu toimivaksi, niin silloin mikä tahansa Windows Phone 8 -laite Nokialta uusimmalla firmwarella pitäisi toimia ihan yhtälailla.

Ja sama "lainalaisuus" tuon vanhan Lumia 900:n kanssa, että jos se toimii, niin melko varmasti myös kaikki muut WP7.x -käyttiksellä varustetut Lumiat toimivat. Noilla laitteilla on keskenään niin yhtenäiset softa- ja rautapohjat, että laitemalliin sidotut ongelmat ovat epätodennäköisiä.

Mutta joo, joka tapauksessa tämä bluetooth-soppa on kaikkien laitteiden osalta niin uskomatonta luettavaa, että taidan pitäytyä jatkossakin langallisissa ratkaisuissa.
    WP on melko surkea BT osalta.
    Esim tiedoston lähetys Win PClle..., käyntikortti BT yli toiseen puhelimeen...
    Ei ehtinyt tänään testailemaan.
    IL

FLHTCUI
  9.  
    Windows Phone 7.5 -> ja uudemmissa on Microsoftin toimesta bluetoothiin toteutettu oikeastaan tasan kaksi asiaa, handsfree-toiminnot ja mediatoisto. Molemmat toimivat pääsääntöisesti erinomaisesti esimerkiksi autojen integroituihin bluetooth-järjestelmiin.

Tiedostosiirroissa on se perustavanlaatuinen ongelma, että wp:ssä ei ole käyttäjälle näkyvää "tiedostojärjestelmää" lainkaan, joten mahdolliset puhelimeen ladatut tiedostot ovat aina "jonkun sovelluksen omaisuutta". Käyntikorttien lähettely bluetoothilla taas on hankalaa sen vuoksi, kun asiasta ei ole kunnollisia standardeja, ja aiemmin apple, google ja nokia kaikki käyttivät enempivähempi erilaisia ratkaisuja. Eihän applen luureihin taida vieläkään saada edes tekstarilla käyntikorttia, saati ainakaan bluetoothilla.