Tervehdys,
Huomasin että fasun takahaarukassa on muutaman millin klappi, kun perä on ilmassa ja nostelee takarengasta ylös/alas. Totesin että ongelma täytyy olla "linkun" laakereissa, joten vaihdoin kaikki 4 laakeria sekä holkit niiden sisälle. Laakereiden vaihto ei kuitenkaan auttanut ongelmaan yhtään. Avasin myös akselin, jolla takahaarukka tulee kiinni runkoon ja laitoin reilusti faseliinia väliin. Tämäkään ei vaikuttanut asiaan mitenkään ja tuo akseli tuntui muutenkin jämptiltä.
Rengasta on nosteltu ja tuijotettu iskarin tuentaa, mutta silmällä en pysty sanomaan mistä välys tulee. Iskarin yläpäähän ei ole tehty mitään, mutta siellähän ei edes ole laakeria ja luulisi että sen näkisi silmällä jos on väljää.
Onko ajatuksia / kokemuksia? Eihän tuo nyt normaalia voi olla?
Siitä voi varmastikin lähteä liikkeelle, että iskunvaimennukessa/jousituksessa ei saa olla klappia ylä-alasuunnassa. Ekaks tietenkin pyörän laakerit tsekkaukseen. Sitten tulee mieleen että onko iskari yläpäästä kunnolla kiinni, mun ymmärtääkseni monessa pyörässä se on yläpäästä kiinni jollaintapaa että sinne voi lisätä vaikka prikkoja perän korottamiseksi. Onko siellä kaikki kireällä. Iskarissa ei varmaan mitään sisäistä "klappia" voi olla, kun jousi painaa iskaria maksimipituuteen koko ajan.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kiitokset vastauksesta. Itsekin oletin että tuo ei ole normaaliaOn ollut takapyörä irti ja sama klappi tuntuu kun nostelee pelkkää takahaarukkaa.
En oikein ymmärrä miten sitä voisi korottaa prikoilla, koska kiinnitys ruuvi on vaakatasossa? Momenttiavaimella olen nuo kiristänyt ohjeen mukaiseen kireyteen. Kokeilin myös hieman isompaa rannemomenttia kun ei auttanut laakereiden vaihto. Mutta iskarin yläpää on hyvä veikkaus, täytynee tutkia sitä tarkemmin.
Kävi sama mielessä, mutta tuntuisi oudolta kun jousi tosiaan painaa iskaria auki.
Joo ei saisi olla mutta jos nostat sata pyörää niin aika monesta se löytyy. Milli taka.akselin kohdalla on linkussa alle kymmenysosamilli. Ja linkun kohtia on monta.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050