Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Moi! Nyt olisi tarve asiantuntijoiden neuvoilla eli jouduin ottamaan pyörästä tankin pois kun se perhana vuoti ja palkkasin tankin op vuodonkorjaus jäljillä ja se homma on ihan ok samalla vaihdoin laitteeseen ilman putsasin ja tulpat ja tankki takas paikalleen mutta mitä ihmettä tyhjäkäynti on alentunut sinne n 600 rpm ja se on semmosta nopeasti aaltoilevaa pikkusen kun käännän kaasua ja pidän siinä paikallaan niin jokusen kerran tulee koneeseen sekunnin murto-osan kestäviä katkoksia no normi ajossa mielestäni vehje vetää ihan hyvin mutta mikä ihme tän aiheuttaa kun korjasin tankin niin tottakai bensapumpun oli pois tankin sisältä ja samalla laitoin sinne uuden suodattimen myös . Nyt asiantuntijat varautukaa ai niin vehje on -86 ja ajettu 87km. Kiitos jo etukäteen
  2. #2
    Ensin katsoisin että nuo vaihdetut suodattimet on varmasti oikein päin, sen jälkeen yrittäisin selvittää onko varmasti kaikki imupuolen ja tankin letkut, kumit yms. OK eli ettei ole rempassa mikään irronnut tmv. Imuvuoto kun kai voisi tuollaista tehdä??
    Retired
  3. #3
    Katso ne paksut kumitötteröt imupuolella. Niillä on ollut tapana hapertua ja alkaa vuotamaan.
    Pariin k-malliin (tosin 1100) sellaiset tullut vaihdettua. Melkosta kitkuttelua ja voimistelua mutta kyl se onnistuu.
    Imupuolen vuotoja voi tietysti testata esim. bräkleeniä ruiskuttaen vaikuttaako käyntiin.
    Toisaalta vähän kumma juttu jos tuo on tullut mainitsemasi remontin yhteydessä
    K 1100 RS
    K 1200 GT
    http://www.moysa-mc.com
  4. #4
    K1100LT pyörässä pitää tehdä akun irrotuksen jälkeen TPS resetointi.
    Oiskohan K100RT pyörässä sama homma?

    Itse tein tuon ja kaasun vaste parani.

    Ennen säätöä käytin vielä akun navat irti yli puolituntia.
    1) laita virta päälle ja odottele muutama sekunti
    2) laita tappokytkin ON asentoon (eli siihen keskelle?)
    3) Älä starttaa moottoria
    4) käännä tasaisen rauhallisesti kaasupohjaan ja pidä siellä pari sekuntia.
    5) löysää tasaisesti kaasu pois
    6) tee kohdat 4) ja 5) kolmeen kertaan
    7) laita virta pois päältä.

    Ohessa linkki sivuille:
    http://www.bmwmoa.org/forum/showthre...p-LT-1998-2005

    Korjatkaa, jos olen väärässä.
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  5. #5
    Lainaa Prätkis kirjoitti Katso viesti
    Korjatkaa, jos olen väärässä.
    K100:ssa TPS on mallia ON/OFF eikä käsittääkseni sitä ole mahdollista resetoida. Toisaalta jos se on kääntynyt remppaa tehdessä pyörän takaa katsoen liikaa oikealle, niin voisiko se tehdä tällaista? Tuohan siis toimii niin, että kun kaasu on asennossa OFF se sulkee suuttimet ja kun kaasu on asennossa "täysillä" tps rikastaa seosta hieman. Tuon saa manuaalisesti kuuntelemalla säädettyä alapäästään. Eli avataan ruuveja vähän ja käännetään TPS oikeaan asentoon.

    Eli jos sen haluaa toimivan kuten kuuluu, pitää kaasua avattaessa kuulua TPS:stä pieni naksahdus. Täyskaasun kytkin on erilainen, siitä ei ääntä kuulu, mutta sen voi mitata että toimiiko. (liitin irti ja TPS pinniin 2 ja 3 eli keskimmäinen ja oikein ohmimittari kiinni ja kun kaasun avaa täysille pitäisi syntyä kontakti pinnien välille.)

    Miksi tiedän tämän kaiken? Koska yleinen "tuunaus" näihin vanhoihin K100 malleihin on TPS:n säätäminen niin, ettei se ole käytössä OFF asennossa, vaan vain kaasu täysillä rikastimena. Kokemus kertoo, että alakierroksilla pyörä käyttäytyy näin säädettynä "tasaisemmin" ja nätimmin. Miinuksena moottorijarru on vähemmän tehokas, koska suuttimet eivät ole kokonaan suljettuina koskaan.

    Itse tämän tein ja minusta pyörä on näin parempi.

    Edit: Mulla on uudemmassa pyörässä alle 2500rpm pientä ongelmaa tasakaasulla ajettaessa - välillä pyrkii nykimään - tps tuunaus paransi asiaa vähän, mutta epäilen pientä imuvuotoa jossain. Toisaalta mulla kyllä tyhjäkäynti on normaali.
    Retired
  6. #6
    Joo kiitos jo tässä vaiheessa kaikille kyselyyn osallistuneille ! eli tosiaan tankki vuosi ja sen sain hyvin korjattua mutta sit ilmeni nää ns. ongelmat. Nyt kun vehje käy tyhjäkäyntiä niin kierrokset on semmonen 600rpm. (ennen n 850rpm.) ja käynti on semmosta lievää vouvouvou nopeeta heittelyä ja siitä kun käännän vapaalla ollessa kierrokset sinne 1000-1300rpm niin välillä ihan selvästi tulee sekunnin murtosan ns. käynti katkoksia ihan kun katkasis sytytysvirran tai jotain sit tosiaan tasakaasulla ajaessa n 2500rpm. tuntuu pikku nykimistä. Muuten laite vetää ihan hyvin ja lähtee hyvin käymään yms. Ihmetyttää vaan että mix nää oireet ilmeni koska mitään ruuveja tms. en väännellyt kun tankin irrotin ainoastaa suutinpukista irti bensan tulo ja meno letkut ja akku on ollut kiinni kokoajan eli tankki oli irti ja sen sisällä olevat kamat ( bensapumppu+koho+suodatin) oli pois ja kasatessa pistin uuden suodattimen samassa yhteydessä vaihdoin ilmanputsarin ja tulpat NGK ( vaihdoin vanhat tulpat Bosch takas ) kun luulin että homma johtuu niistä. Anteeksi tää hirvee selittäminen
  7. #7
    Ettei vaan pensaletku ole jäänyt ruttuun? Tuskin siellä on sellaista vikaa kuin joskus oli kuplavolkkarissa. Tiiviste oli mennyt rikki ja tukki pensaletkun, kun virtaus nousi tarpeeksi suureksi.
  8. #8
    Mun mielestä jos joku ahdistais bensapuolelle ( letku rutussa , tukossa tms. ) niin eikos silloin varsinkin vedättäessä oireet suurenisi kun kone ei saa riittävästi tavaraa ja tämmöstä vaivaa ei ole . MYSTINEN JUTTU
  9. #9
    Vaivat vaan jatkuu....nyt viime LA. duunin jälkeen ajattelin että tempasen tankin uudestaan irti ja töllisten kaikki liittimet/releet ym. läpi josko vaivaan löytyis jotain järjellistä selitysta ja samalla otin ilmanputsarin irti ja siellä olevan ilmamäärä mittarin (sehän on semmonen läppä systeemi ) ja varovasti puhaltelin paineilmalla puhtaaksi sitä ja ei muuta kun vehje kasaan ja koittamaan miten toimii ja käynti senkuin vaan huononee...vetää ihan hyvin mutta lämpimänä ei jaksa kunnolla käydä tyhjäkäyntiä ja kun vapaalla kääntää kaasua reilummin niin kierrokset ei laske heti alas vaan jää hetkex n.2000rpm ja siitä putoo alas...kohta pistää vihax mikä ihme tota rakkinetta vaivaa..
  10. #10
    Sattuisko kellään olemaan jääny hyllyyn tämmösen vehkeen Boxia että vois sillä koittaa oisko vika siinä ja jos ei niin sais ainakin varmistettua että oma on ehjä . Eilen mittasin tulpan johdot ja näytti nekin olevan kunnossa mutta eipä peli tahdo jaksaa käydä tyhjäkäyntiä ja tasakaasulla ajaessa esim. n. 300rpm tuntee selvästi semmosta lievää nykimistä mutta siitä kun avaa kaasua vetää kuitenkin ihan hyvin... eli jos jollain ois lainata Boxia testausta varten ei muuta kun ottakaa yhteyttä.. T. Juha 0503761950 Vantaa
  11. #11
    Oletkos kokeillut niitä ruiskun puhdistus nesteitä? Luulisi, että pieni tukos voisi näkyä juuri noin pienillä kierroksilla?
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  12. #12
    Lainaa Sjuggen kirjoitti Katso viesti
    Oletkos kokeillut niitä ruiskun puhdistus nesteitä? Luulisi, että pieni tukos voisi näkyä juuri noin pienillä kierroksilla?
    Mulla auttoi tuo ruiskunpuhdistin nimenomaan kuvatun kaltaiseen ongelmaan.
    Ducati Diavel
  13. #13
    Joo eilen laittelin tankkiin sitä STP fuel injector cleaneriä ja katotaan toisko kyseinen aine toivottua tulosta käyntiin muuten kohta loppuu tietotaito siitä missä vika piilee eikä tommosta vanhaa peliä viittis ensimmäisenä kiikuttaa mihinkää R.M Heinolle jossa ne herkästi varmaan kirjottaa 500€ laskun + osat
  14. #14
    Kyseleppä tuolta myös http://www.bmwmoottoripyorakerho.fi/
    Suzuki VZ 800 Marauder ja BMW R1150R
  15. #15
    Onkos tuossa joku Boschin LE-Jetronic tai vastaava ruiskuna? Voisi olla moottorin lämpötunnistimeen tai bensanpaineisiin liittyvä ongelma. Saakohan noista vikakoodit samaan tapaan kuin autoista?
  16. #16
    No jumalauta.....eilen illalla purin vehkeen puolix palasiksi ja joka helvetin liitin auki putsaus,sprayt sisään nippuun vehje ja nyt toimii kuin junan vessa
  17.  
  18. #17
    Lainaa Oldfart1965 kirjoitti Katso viesti
    ...eilen illalla purin vehkeen puolix palasiksi ja ...:
    No hyä homma ! Se pitäs olla jatkuvasti tiän päällä, kai se sitä vihjas....