Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 82:sta
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    Moottoripyöräily on helvetin vaarallista puuhaa, vaikka olisi hyvät varusteet päällä, .
    Uskaltaakohan sitä enään ollenkaan hypätä pyörän selkään?:

Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Te kenellä on lapsia, pyörä myyntiin nyt heti tai ainakin pressun alle seisontaan, niin ei tartte taistella näiden ongelmien, vaarojen tai moraalitekijöihen kanssa. Mars mars!!
    Ja jos uskaltaa, niin ehkäpä tämä ei koske enään niitä, joiden lapset ovat jo aikuisia ja se ns. kasvatusvelvollisuus on jo päättynyt.
    Kun pitäsi tuo Euroopan reissuturneekin vielä tehdä.
    <p>.</p>
    [QUOTE=Motoristi1958;6298062]Uskaltaakohan sitä enään ollenkaan hypätä pyörän selkään?:

No sähän voit tehdä just niinku hyvältä itselle tuntuu. Tämä olikin juuri se mun pointti. Aikuiset voivat päätöksen oman turvallisuutensa osalta ja harrastaa moottoripyöräilyä, luolasukellusta tai vaikka zumbaa. Lapset eivät tässä tapauksessa tee sitä päätöstä vaan aikuiset tekevät sen heidän puolestaa. Lapsi kuitenkin altistuu aivan samoille vaaroille kuin aikuinenkin.

En oikein ymmärrä tätä vastareaktiota. Joku täällä kehtaa kyseenalaistaa lasten kyyditsemisen moottoripyörällä, niin heti ollaan puolustelemassa ja perustelmassa vedoten johonkin taajamatilastoihin. Ensinnäkin minkä takia lasta pitäisi kuljettaa moottoripyörällä??? Ymmärän tän jossain kehitysmaassa, jossa perheen ainoa kulkuväline on se kevari, mutta Suomessahan tämä on hyväosaisten hedonistinen nautinto, johon ei ole mitään pakottavaa tarvetta.

Mites sitten turvavyöt ja pyöräilykypärät? Käyttävätkö lapsenne näitä vai onko nämäkin vain kukkahattutätien salaliitto hyvää meinikiä vastaan. Uskallan väittää, että on turvallisempaa kyyditä autolla lastaan ilman turvavöitä tai -kaukaloa, kuin sillä prätkällä. Ja jos pitäisi valita otanko tyttäreni moottoripyörän kyytiin vai annako ajaa polkupyörää ilman kypärää, niin valinta olisi polkupyörä.
    [QUOTE=Wilhelm;6298065No sähän voit tehdä just niinku hyvältä itselle tuntuu.[/QUOTE]
    Noo, ei nyt niin vakavasti -pientä huumoria kehiin. Muttei tietenkään vähätellä turvallisuusasiaa. Tuo tankilla kuljettaminen ei tulisi/olisi tullut mieleeni koskaan. Sitä varten on lastenistuimiakin tehtynä motskareille.

Aloittaja olisi voinut napata kuvan kännykamerallaan ja laittaa vaikka someen kaikkien taivasteltavaksi.
    <p>.</p>
    Lainaa 998sFE kirjoitti Katso viesti
    Ajovarusteista olen samaa mieltä. Täälläkin jokusanoo että on ajanut ylisuurella isän kypärällä tuhatta ja sataa ilman muita varusteita, ja seuraavassa ettei ikinä ole ajanut MP:llä t-paidassa ja shortseissa. Emmä sitten tiedä onko se puusilmäautoilija taajamanopeuksissä tekemässä eroa ajaako mopon vai mp:n päälle.
    Jep, se olin minä joka tunnusti nuoruuden typeryytensä (mopolla tuhatta ja sataa ilman varusteita, myöhemmin olen ilmeisesti tullut järkiini enkä ole mp:llä koskaan ajanut ilman täyttä varustusta). Jokainen ajakoon itse vaikka munasillaan, mutta muksu joka ei itse saa / osaa päättää oikeaa varustusta pitäisi vanhemman toimesta pukea asiallisesti jos lähtee liikenteeseen kruisailemaan.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Jep, se olin minä joka tunnusti nuoruuden typeryytensä (mopolla tuhatta ja sataa ilman varusteita, myöhemmin olen ilmeisesti tullut järkiini enkä ole mp:llä koskaan ajanut ilman täyttä varustusta). Jokainen ajakoon itse vaikka munasillaan, mutta muksu joka ei itse saa / osaa päättää oikeaa varustusta pitäisi vanhemman toimesta pukea asiallisesti jos lähtee liikenteeseen kruisailemaan.
    Juu tuo on kyllä lapsen osalta totta, toisaalta omalta kohdalta tulee satunnaisesti lipsuttua, esim. tankillakäynti ennen matkallelähtöä tulee monasti hoidettua crockseissa, shortseissa ja tpaidassa sekä kypärässä, maalla toki nyt ei ihan joka tunti mene autoakaan tuolla välillä ihan joka tiellä.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Parempi ostaa niille pennuille tabletti ja antaa istua sisällä. Ulkona on aivan liian vaarallista. Mielestäni edesvastuutonta vanhemmilta laittaa lapset pihalle kaikkien vaarojen keskelle kun tabletin kanssa niistä on todella vähän riesaa sisällä pirtissäkään.

Jos joku asettaa lapsen vaaraan niinkin hurjalla tavalla kuin moottoripyörän kyytiin ottamalla, pitäisi rangaistavuus olla rinnastettavissa lapsen pahoinpitelyyn kuten puukotus, luunappi tai tukistus.
    Supermoto
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Parempi ostaa niille pennuille tabletti ja antaa istua sisällä. Ulkona on aivan liian vaarallista. Mielestäni edesvastuutonta vanhemmilta laittaa lapset pihalle kaikkien vaarojen keskelle kun tabletin kanssa niistä on todella vähän riesaa sisällä pirtissäkään.

Jos joku asettaa lapsen vaaraan niinkin hurjalla tavalla kuin moottoripyörän kyytiin ottamalla, pitäisi rangaistavuus olla rinnastettavissa lapsen pahoinpitelyyn kuten puukotus, luunappi tai tukistus.
    Lastahan ei missään nimessä saa pakottaa pyörän kyytiin.

Siksi minäkin aikoinaan kysyin Intiassa rintareppuikäiseltä lapseltani jäätkö tänne vai tuletko mukaan. Sen jälkeen asiasta ei ole keskusteltu. Kypärättömyyskään ei ollut ongelma, koska Intiassa ei valmisteta lasten pään kokoisia kypäriä.

Nyt vanhemmiten tilanne on parantunut huomattavasti kun löysin vaimolle ja lapselle Kiinan ebaystä aidot Dainesen aftermarket kypärät ja safetyjacketit.

Ja mikä parasta ne ei maksaneet kuin 20% sittä mitä jouduin omista kamoista maksamaan.

Kyllä mä olen aina ollut valmis pulittamaan rakkaiden turvallisuudesta, kunhan se ei maksa liikaa.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
    Olen kyllä aikoinaan omia lapsiani ajelluttanut pyörällä, eikä turvavarusteet aivan viimeisen päälle ole olleet. Totta kai ajaminen pitää suhteuttaa matkustajan mukaan, myös silloin kun kyydissä on aikuinen.
    Muutoin en lähtisi aivan niin jyrkälle linjalle, etteikö lapsia nyt voisi kyytiin ottaa. Kyllä maailmassa vaaroja piisaa, eikä kaikelta voi varjella. Alkaa tämä holhous mennä jo hiukan liian pitkälle muutoinkin. Näyttää se Italiaanojenkin kaoottiselta näyttävä liikenne sujuvan, jopa paremmin, kuin meillä Suomessa.
    Mitä tulee omaan pukeutumiseeni, helteellä saa rotsi ja farkut riittää. Muut voivat pynttäytyä goretexeihinsä ihan vapaasti.
    [QUOTE=lario;6297904]Mie käyn kesällä junnujen kanssa jätskillä, Kun on kaksi tytärtä, niin kahteen kertaan. Isi saa paljon jätskiä...

Sama, paitsi tyttö ja poika.. Nuorin tyttö vasta 3kk. Nim. kohta toiselle jätskille tänään..
    Exät:
    Yamaha DT 125 R -89
    Husqvarna WR 250 -92
    Honda CB 750 -73
    Honda CBR 1000 f -90
    Suzuki Bandit 1200 -02
    GSX1300R Hayabusa K5
    M1800r -09
    Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
    Eikö se ole enää vaarallista, kun perheen teini lähtee kuskaamaan mopedilla nuorempia sisaruksia tai kavereita kaupunkiliikenteeseen? Ei ole goreteksejä ei selkäsuojia, vain hennot kesämekot ja ja jotkut tennarit sen halvimman ja kolhitun kypärän lisäksi. Voihan tosin olla että tuo 15 kesäinen teini hallitsee mopedin paremmin kuin raavas mies tai nainen moottoripyörän kaupunkiliikenteessä, mutta epäilen vahvasti. Paras näkemäni yhdistelmä tien päällä oli se kun yksi tyttö kuskasi kaveriaan, jolla oli koira sylissä. Kuskilla oli mopedikypärän tapainen päässä, mutta matkustajalla tavallinen polupyöräkypärä ja koiralla ei mitään suojavarusteita. Ja tuon yhdistelmän meno oli sen verran vaappuvaa, jotta katsoin parhaaksi ohittaa asap.
    Honda Varadero 1000 2007
    ex.Yamaha FZ-6 2004
    Lainaa wellu_76 kirjoitti Katso viesti
    Eikö se ole enää vaarallista, kun perheen teini lähtee kuskaamaan mopedilla nuorempia sisaruksia tai kavereita kaupunkiliikenteeseen? Ei ole goreteksejä ei selkäsuojia, vain hennot kesämekot ja ja jotkut tennarit sen halvimman ja kolhitun kypärän lisäksi.
    On vaarallista? Mikä on pointtisi? Ei pitäisi kukkahattuilla penikan istumisesta tankin päällä kun 13v myöhemmin se voi ajaa kiinaskootterilla paljain jaloin? Kyllähän noita hazardeja paketteja näkee yhtenään tiellä. Pysäytin yhden skootterin 60kmh tiellä, jossa oli äiti about 10v muksunsa kanssa. Viitoin bussipysäkille ja kerroin ystävällisesti, että hänellä oli unohtunut vilkku päälle eikä sekään toiminut kunnolla kun paloi kokoajan takana oikealle. Lyhyesti valistin, että auto ajaa risteyksen suoraan kun luulee heidän kääntyvän ja sitten sattuu. Kiitti kun ilmoitin rikkinäisestä vilkusta, mutta jotenkin jäi fiilis että huolenpitoni koettiin vain riesaksi ja hidasteeksi...
    Triumph Street Triple
    No niin, kerrotaanpas tarinaa mun nuoruudestani. Kyseessä vuodet 1958 - 1959. Meidän perhe, isäni, äitini, 3 vuotta vanhempi veljeni ja minä, noihin aikoihin 3 - 4 vuotias pojan kloppi. Me matkustimme IC 350:llä siten että veljeni istui ensimmäisenä tankin päällä katse eteenpäin, minä seuraava katse taaksepäin, isäukko ajoi ja mamma takana. Muutama matka mentiin niin, en muista kuinka usein. Ja tuuria oli ei koskaan kaaduttu.
    Siitä 45 vuotta eteenpäin ja pyöräkuume iski. Nyt on kymmenkunta vuotta harrastettu. Tosin nyt täytyy todeta etten ole ketään, en isoa enkä pientä vienyt kyydissä, enkä vie.
    Solifer Speed -67
    Kawasaki ER 5 -98
    Yamaha FZ 6 S -05
    Yamaha FJR 1300 - 07
    Ketjun aloittajana kommentoisin melko vilkasta ja asiallista viestiketjua.

Hieman pitää vielä tarkentaa alkuperäistä viestiäni. Lähinnä kritisoin lapsen (tytön) puutteellisia ajovärmeitä (ei hanskoja/jalassa lenkkarit) sekä epävarman oloista istumista osittain tankin päällä (jalat eivät tahtoneet yltää moottorin poskille/piti käsillä kiinni kuskin käsivarsista/ranteista). Minua ärsytti välinpitämättömän oloinen suhtautuminen lapsen turvallisuuteen. Saatoin toki tulkita asiaa väärin.

En suhtaudu kielteisesti lapsen kanssa mopoiluun lapsen ehdoin.

Oma 9-vuotias tyttäreni ei toistaiseksi ole ollut pyörän kyydissä. Vaimon kanssa neuvottelut asiasta ovat kesken. Talven aikana olen netistä netistä onnistunut hankkimaan tytölle hyvät ajokamppeet, kun niitä olen tarjouksista 50 - 80 %:n alennuksilla saanut. Tosin kasvuvaraa kamppeissa on vähintäänkin riittävästi. Kypärä on toki oikeaa kokoa.

Olen melkoinen nihilisti omien ajovarusteiden suhteen ja jos kyydissäni on maailman kallein kyytiläinen, olen vieläkin tarkempi. En antaisi itselleni koskaan anteeksi, jos jotain pahaa sattuisi oman välinpitämättömyyteni takia.
    Juke

- - - - - -
    BMW R1300 GSA 2025 + Yamaha SR 400 2016
    Exät:
    BMW R1250 GS 2019
    BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
    BMW K1200 RS 2002
    BMW F650 GS 2002
    BMW K100 RS 1990
    BMW K100 RS 1986
    BMW R100 RS 1979
    Yamaha SR 500 1980
    Suzuki TS 125 M 1975
    Käykäähän jossain aasiassa katsomassa kun isä ajelee jollain 125cc skootterilla ja kyydissä vaimo ja 3 pientä lasta, eikä kenelläkään edes kypäriä päässä ...

Kyllä ite ainakin ottanut tytön 9v kyytiin pikkuteille missä hissukseen ajeltu ja on mielissään
    GSX1400-07
    Nuo on tosiaan ihan oma kulttuuri. Intiassa ei pysynyt suu kiinni kun katsoi liikennettä...
    Triumph Street Triple
    Lainaa Juke kirjoitti Katso viesti

Lähinnä kritisoin lapsen (tytön) puutteellisia ajovärmeitä (ei hanskoja/jalassa lenkkarit) sekä epävarman oloista istumista osittain tankin päällä (jalat eivät tahtoneet yltää moottorin poskille/piti käsillä kiinni kuskin käsivarsista/ranteista). Minua ärsytti välinpitämättömän oloinen suhtautuminen lapsen turvallisuuteen. Saatoin toki tulkita asiaa väärin.

En suhtaudu kielteisesti lapsen kanssa mopoiluun lapsen ehdoin.

Just tätä itekin lähinnä tarkotin tossa aikasemmassa viestissä.
    Vanhemman lapsen kanssa ollaan käyty läpi koko ketju: skootteri, kevari ja "iso"pyörä.
    Samaan aikaan kuitenkin menopelien oston kanssa, ollaan hommattu kunnon ajovermeet, joita on myös päivitetty konekoon kasvaessa. Hyvin likka ymmärsi ku sanottiin, ettei metriäkään ajeta sitten ilman niitä. Ilmeisesti hommattiin sitten sellaset, mitä kehtas pitää kavereitten nähden, tai sitten vaan ajohalut oli niin kovat.
    Tässä ei ollu siis kyse kyyditsemisestä, mutta ihan sama pätee jos naperoita meinaa kyyditä.
    Voi olla että itelle tulee toi varusteiden tärkeys tuolta crossipuolelta, tuli sentään 15 vuotta harrasteltua ja epäilen vahvasti ettei ois ukko ees tässä kunnossa, ilman kunnon varusteita.
    Ok, meni vähän offtopic, mutta toivottavasti pointti selvis.
    GSF 1250SA -09
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti

En oikein ymmärrä tätä vastareaktiota. Joku täällä kehtaa kyseenalaistaa lasten kyyditsemisen moottoripyörällä, niin heti ollaan puolustelemassa ja perustelmassa vedoten johonkin taajamatilastoihin. Ensinnäkin minkä takia lasta pitäisi kuljettaa moottoripyörällä??? Ymmärän tän jossain kehitysmaassa, jossa perheen ainoa kulkuväline on se kevari, mutta Suomessahan tämä on hyväosaisten hedonistinen nautinto, johon ei ole mitään pakottavaa tarvetta.

Mites sitten turvavyöt ja pyöräilykypärät? Käyttävätkö lapsenne näitä vai onko nämäkin vain kukkahattutätien salaliitto hyvää meinikiä vastaan. Uskallan väittää, että on turvallisempaa kyyditä autolla lastaan ilman turvavöitä tai -kaukaloa, kuin sillä prätkällä. Ja jos pitäisi valita otanko tyttäreni moottoripyörän kyytiin vai annako ajaa polkupyörää ilman kypärää, niin valinta olisi polkupyörä.
    Vanhemmat tekevät päätöksen ja ottavat vastuun lapsen kyyditsemisestä. Mielestäni lapsen omaa toivetta siinä ei pidä kuunnella. Hänellä ei vielä ole tarpeeksi järkeä päässä päätöksen tekoon. Hieman vanhemmankin lapsen kyydissä istumista kannattaa kuskin miettiä. Turhan vamman saaminen jo nuorella iällä ei ole hyvä juttu. Aikuinen osaa jo ajatella lähteekö kyytiin istumaan vai ei. Samalla hän voi miettiä, että kannattaako ottaa se pienikin riski ottamalla lapsi kyytiin. Vaimokaan ei enää lähde kyytiin, kun pitää sitä liian vaarallisena. Ajelen nykyään yksin ja nautin siitä enkä vaaranna turhaan kenenkään kyydissä istuvan henkeä tai turvallisuutta.
    Viimeksi muokannut: Henry67; 05.06.2014 klo 08:05.
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
    Saksan, Sveitsin ja Itävallan lainsäätäjät ovat antaneet hyvin selkeät ohjeet lapsen kuljettamisesta kaksipyöräisellä:

Ei koskaan kuskin etupuolella
    Oltava paikka käsille ja jaloille
    (Siis 4 tukipistettä niin kuin kuljettajjallakin)
    Ei saa sitoa mitenkään kiinni pyörään tai kuljettajaan.

Plus riittävät henk.koht. varusteet.

Omana nyrkkisääntönä näiden päälle olen pitänyt sitä, että pitää jaksaa roikkua jonkun aikaa tangossa tai pystyä vetämään pari leukaa ennen kuin minun kyytiin pääsee.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Poika aloitti kotimaan matkailun kyydissä n.6v.,kokoontumisajoja laidasta laitaan, eripuolilla Suomea. Ulkomaille lähdettiin kun kundi oli 13v.,suoraan Assenin MotoGp-kisoihin. Meillä käytettiin alusta alkaen kunnollisia ajovarusteita,eikä mitään tankin päällä kuljetuksia harrastettu.
    Itse kävin pojan kanssa autolla ensin etsimässä varusteet, ennekuin otin edes kokeeksi kyytiin. Opin kantapään aikoinaan, kun vaimo oli raskaana, että oma osuus kannattaa hoitaa hyvin... Jäinen piha jäi hiekoittamatta vaikka siitä puhuttiin ja vaimo siihen mahalleen.. VITTU että oli paha olla sen jälkeen.. Onneksi ei mitään sattunut.

Samaa tunnetta en halua kokea, on ainakin yrittänyt suojella jos metsikköön mennään..
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
    Lapsi kyydissä ajanut motoristi törmäsi rajusti päin autoa
    Ajovarusteista ei tietoa olivatko kunnolliset, mutta kyllä se näköjään pahastikin voi sattua vaikka kuinka rauhallisesti ajelee.
    Triumph Speed Four 04
    Lainaa reisga kirjoitti Katso viesti
    Lapsi kyydissä ajanut motoristi törmäsi rajusti päin autoa
    Ajovarusteista ei tietoa olivatko kunnolliset, mutta kyllä se näköjään pahastikin voi sattua vaikka kuinka rauhallisesti ajelee.
    Tuostahan ei käynyt ilmi oliko kuinka rauhallisesti vedetty
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Tuostahan ei käynyt ilmi oliko kuinka rauhallisesti vedetty
    Jos 60kmh alueella suistuu vastaan tulevien kaistalle, niin ei siinä mitään tikkarinopeutta ole vedetty.
    Jos 60kmh alueella suistuu vastaan tulevien kaistalle, niin ei siinä mitään tikkarinopeutta ole vedetty.
    Nojaa, onhan noita tiukkoja mutkia siellä täällä missä kuusikin kymppiä alkaa olla aika maksimit. Puhumattakaan jos kyydissä on vielä mukula joka saattaa kallistaa vastakkaiseen suuntaan.

Tai tiessä iso routamonttu / -patti. Ei välttämättä vedetty reikä päässä siis.

Mun veikkaus on silti liian kova tilannenopeus kuskin taitoihin nähden.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    Mistä sen tietää. Voi olla jokin häiriötilanne, jonka takia ajautunut leveeksi. Vaikka paskaa tiellä tmv. Mutta ehkä se todennäköisin syy on liika vauhti ja puuttuvat ajotaidot.
    xxx
    Ilmeisesti letkasta vielä irtaantunut toiselle kaistalle.
    http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/20...urma-ulvilassa
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Ilmeisesti letkasta vielä irtaantunut toiselle kaistalle.
    http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/20...urma-ulvilassa
    Eiköhän tuo mene sitten kuskin kädettömyyden piikkiin jos ei muu letka joutunut väistämään mutkassa vastaantulijoiden kaistalle :-(
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    http://www.satakunnankansa.fi/Sataku...ulvilassa.html

Kuvassa olevien jälkien perusteella kotilokuskilla ei ole ollut mitään tehtävissä, muutenkin on kyllä kohtuullisen tiukka mutka vetää edes sitä 60kmh kaksi päällä.
    Triumph Speed Four 04
    The Dunning–Kruger effect is a cognitive bias manifesting in two principal ways:

Unskilled individuals suffer from illusory superiority, mistakenly rating their ability much higher than is accurate. This bias is attributed to a metacognitive inability of the unskilled to recognize their ineptitude.[1]
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Tänään iltapäivällä kun ajelin saaristolenkin edessäni ajoi 2 pellavapää poikaa mopedilla tai piikkisellä ilman kypärää shortsit jalassa, takana istuvalla tainnut olla edes jalkineita. Vanhempi ehkä 12, toinen suunnilleen 3 vuotta nuorempi. Takana istunut kovin huolestuneena kuikuili taakseen kun osoittelin kypärääni ikään kuin vihjeeksi että olisikohan tarpeen. En siihen sen pidemmäksi aikaa jäänyt. Kilvet näytti mopedille mutta jotenkin se takarengas ja muu vaikutti että olisi voinut isompikin olla. Ihan asiallisesti siinä hiljaisella tiellä ajoivat, tuo varustus vaan oli aika järkky kun miettii kaatumista pienessäkin vauhdissa. Hämärä muistikuva että samat pojat näin viime kesänä ajelemassa samoilla tienoilla, ei mua niin nuo iät ja muut kiinnosta. Itsekin sitä mailla aika nuorena ajeltiin mutta tuo varustus, ja oltiinko luvatta yleisillä teillä ajamassa...
    K8-1000
  30.  
    SK:n kommenteissa oli joku letkaan osallistunut kirjoittanut, että nopeus olisi ollut alle 60km/h. Mikä on varmaankin suht uskottavaa, kun ei henki mennyt keltään.

Itte olin mukulana kaverin isän pyörän kyydissä ilman kypärää tms. joskin vain muutaman sata metriä pari- kolme kertaa. Saattaa silti olla, että juuri siksi puraisi tämä mp homma. 70-luvulla oli silti moni muukin asia toisin, kuin nyt. Omaa lastani en halua ottaa kyytiin toistaiseksi - en ehkä koskaan. Jos kuitenkin vaikka itsestä riippumatta kävisi huonosti, niin ei sitä vaan pystyisi käsittelemään mitenkään. En näe hyvien puolien olevan niin isoja, että riski kannattaisi.
    Retired
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen