Seuraava matka suunnitteilla. Mutta en kovin aluetta tunne, eli jääkö joku hyvä siirtymävaihtoehto kokematta ?
Jälleen kerran kiitollisena otan neuvoja vastaan.
https://www.google.fi/maps/dir/Tampe...667!2d61.5!3e0
GSX 1250 FA -13
GSF 1250 Sa -07
GSF 600 S -03
Muuttaisin tuota about keskiosaa siten että menisin reittiä Savonlinna-Sulkava-Puumala-Mikkeli-Jyväskylä tuon Savonlinna-Juva-Pieksämäki-Jyväskylä -sijaan.
BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
Itse lähtisin tältä pohjalta. Osaa olen itse ajanut ja kelvolliseksi todennut. Tosin on siellä sitä perunapelto tyyppistä ja piikkisuoraan tietä joukossa. Tuohon lisäisin jos google ei rajoittaisi Padasjoki - Vääksy välin pikkutietä pitkin valtatien ja Päijänteen välissä.
Toi Imatra-Savonlinna väli kannattaa ajaa Imatra-Ruokolahti-Puumala-Sulkava-Savonlinna. Puumalan jälkeen alkaa olla kurvit kohallaan, ja onhan Puumala-Mikkeli välikin ajamisen arvoinen.
Kuten jo aiemmat ovat suositelleet, niin tuo Imatra-Puumala-Sulkava-Savonlinna kannattaa ehdottomasti. Samaten Savitaipaleen kohdalla viimeistään pois tieltä 13 ja tietä 408 Taipalsaaren kautta Lappeenrantaan. Niin tai päinvastoin riippuen kumpaan suuntaan tuota kierrosta teet.
Niin ja Vääksy - Savitaipale väli tiet 363-369-377
Imatra - Lappeenranta välinkin pääsee mukavasti pienempiä teitä kuin tuo ikävä 6-tie. Hidastuu tosin matkanteko hieman.
ex VFR 1200F 2010
Jos ajasin alakautta, niin Myrskylä-Artjärvi pätkä kannattaa kokeilla. Siitä Taipalasaaren suuntaan ja Imatran jälkeen oikealle Museotie 3981.
Lopuksi Punkaharjun harjutie.
Savonlinnasta 471 Enonkoskensuuntaan. Sitten 4731 Louhelle ja Viitamäentie kerimäelle. Sitten varoitus. Tuo kerimäki Kulennoinen väli on aika useasti hyvin hiekoitettu. Siinä on kova rekkaliikenne ja kurveissa rekkojen pientareelta nostattamaa hiekkaa.
Sovitteleppa nuo 4143.4164. 420.4323. 434 reittiin. 4323 on välistä soraa, mutta ihan ajettavaa sellasta.
Viimeksi muokannut: andestone; 15.08.2014 klo 09:05.
Elä ja anna muiden roudata.
Suomen parhaita mutkapätkiä löytyy parikin tuolta:
Niska-Pietiläntie Imatralta pohjoiseen.
Marjoniementie Heinolan pohjoispuolella.
Ja samaan syssyyn Kopsuontie...
Ja se Puumala - Sulkava, mistä jo mainittiinkin!
Keuruu - Ruovesi ajetaan tietenkin näin...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tie 4323 sopii hyvin jos ajelee Heinola-Mäntyharju-Ristiina-Puumalan vierestä-Sulkava-Savonlinna.
Kannattaavan ajaa Sulkavan keskustan kautta, koska se "ohikulkutie" on erittäin tylsä pätkä.
Siellä on tosiaan pieni hiekkapätkä (Tie 4323), mutta se on tosiaan ajettava. Matkalla on kalliomaalauksia, jos muinaishistoria kiinnostaa...
Mulle se 15km hiekkaa oli aika paljon. Pääosin oli kyllä hyväkuntosta mut kerran meinasin vetää lipat yhdistelmällä pyykkilauta + kuulalaakerisora + alamäki ennen mutkaa. Helpoimmalla olis varmaan selvinny sopivalla kaasunkäytöllä ja rennommalla otteella, nyt taiteiltiin "laskettelutyylillä" kaksipyöräluistossa jotenkin ihmeellisesti kuitenkin pystyssä pysyen![]()
Muuten oli kyllä oikein hyvää mutkaa ajella, ja se sulkava-puumala oli kyl tosi hyvää mutkaa. Ei se Puumala-Mikkelikään huono tie oo kaksnumeroiseks...
Moto Guzzi Breva 750
Hiekkatie vaatii oikean asenteen, niin siellä pärjää oikein hyvin.
Ei pidä unohtua katselemaan liiaksi maisemia, vaan tietä pitää seurata koko ajan.
Minua pelottaa hiekkatiellä oikovat autot ja sadeveden tekemät pitkät urat.
Miula on kesämökille 25km / sivu hiekkatietä ja muutenkin on koukkailla hiekkatien kautta, koska monesti se oikaisee kivasti.
Kaksi kertaa olen ohittanut hiekkatiellä GS bemarin, kun kuskeja tais vähän jänskättää hiekkatiellä ajaminen. Ainakin se siltä näytti, kun hetken sitä ajamista taustalta seurasin.
Itse ajoin molemmilla kerroilla kyykkyDucatilla...