Tulokset 1:stä 2:een 2:sta
  1. #1
    Haluaisin nimittäin korvausta vastaan testata toimivan sytytysyksikön CDI omassa pyörässäni joka on 84-85 mallia. Ongelma on siinä sellainen ettei se ota kierroksia kuin 4500 rpm. Jos yrittää enemmän kuulostaa kuin kierroslukurajoitin olisi käytössä. Strobolampulla katsottuna sytytyksen ajoitus siirtyy vastapäivään. Testin lopputulos ohjaa sitten kaasuttimiin tai vialliseen CDI:hin.
    Sepi
    0400601360
    Viimeksi muokannut: Sepis; 07.06.2014 klo 11:57. Syy: vuosimalli
    Isosilmäisen EFE:n kuski
  2.  
  3. #2
    Mulla oli joskus tuollainen. Alkoi putoilemaan kesken ajon kaksi sylinteriä pois pelistä.
    CDI-boxin saa auki eikä se ole valettu epoksia täyteen (ainakaan alkuperäinen boxi). Sieltä yhden komponentin toisen pään juotoksessa näkyi renkaanmuotoinen halkeama, joka aiheutti pätkimistä ajoittain. Juottamalla alkoi taas toimia normaalisti.

    Toi masiinahan tärisee kohtalaisen paljon, ja se varmaan teki tuon murtuman, eli kannattanee avata se CDI-boxi ja kattella näkyykö murtumia.
    "Älä koskaan siirrä huomiseksi sitä, minkä voit tehdä ylihuomenna." (Mark Twain)