Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
  1. #1
    Hei !

    Ostin ensimmäisen ison pyörän pari kuukautta sitten. Suzuki gsx 600 f -94 joka oli seissyt lämpimässä tallissa pari vuotta. Tankki oli ollut täynnä bensaa joten ennen ostoa tyhjättiin se puoliksi ja laitettiin uutta bensaa tilalle. Näin saatiin pyörä käyntiin mutta tyhjäkäyntiä oli tietenkin turha odotella. Ryyppy päällä saatiin pyörä 5km päähän talliin ja sielä tankki pois ja tyhjäksi, kaasarit irti ja kohokammiot pois, suuttimet pois ja työstämään. Vanha bensa oli muuttunut vihreäksi möhnäksi ja suuttimiin kasautunut valkeaksi mössöksi. Pää ja tyhjäkäyntisuuttimet putsattiin nuppineilulalla sen mitä sai ja puhaltelemalla. Kohokammiot bensalla. 3 messa kaasarissa oli toisen suuttimen päällä kuminen tutti joka on jonkunlainen kuriste/tyhjäköyntipiirin ohittaja ?? Tälläistä olin netistä lukevani. Ajateltiin että otetaan ne tutit pois mielummin kun että jätetään yksi ilman. Sitten kaasarit kasaan ja paikalleen. Pyörä käyntiin ja heti oli huomattava ero. Kaasun vastaaminen paljon parempi ja testilenkin jälkeen jonkinmoinen tyhjäkäynti. Parisen viikkoa pyörää testailin ja aina tuli sama ihme vastaan, kylmänä ei käy tyhjäkäyntiä ja lämpimänä joko sammuu tai käy 2 tonnin kierroksilla. Samoin valoista lähdettäessä meinaa tukehtua mutta kun antaa hanaa niin lähtee kyllä liikkeeelle. No kaasarit uudestaan auki ja tällä kertaa pöydälle ja purkki carb cleaneria viereen, suuttimet irti ja hyviltä näytti. Luistit yms. Katteltu ja putsattu carb cleanerillä. Koko purkki meni. Ennen kun otin kaasarit irti niin olin tyhjännyt bensat kippoon ja seassa oli jonkin verran ruostehippuja joten samalla laitettiin bensansuodattimet letkuihin. Samalla vielä vaihdettiin tulpat, vanhatkaan ei erikoiselta näyttäneet, tummahkot mutta ei hirveetä värieroa ja ok kärkivälit. Pyörä kasaan testailemaan, tyhjäkäynti tasautui hetkeksi ja kaasuun vastaavuus parani. Mutta kun lähdin ajamaan niin hetkenpäästä kun pysähtyy valoihin niin tyhjäkäynti pyörii 2-3 tonnin paikkeilla eikä muutu mihinkään kun vääntää säätöruuvista. Samaten liikkeelle lähdöt ankeita ja nykyään pätkii välillä vähän 5500 tuhannen jälkee .

    Onko kellään hajua mistä lähteä vikaa etsimään ?
    Ja olisko tietoa "nyrkkipajasta" vaasan lähettyvillä ?
    Viimeksi muokannut: Greivi; 27.05.2014 klo 19:27.
  2. #2
    Ota nyt ainakin ne suodattimet pois letkuista. Tossa mallissa on suodatin tankin sisällä bensahanassa kiinni. Eli putsaa se tankki kunnolla, ota bensahana irti ja puhdista sen suodatin myös. Kun sulla on siinä nyt tuplasuodatus niin ei varmaan ehdi saada tarpeeksi bensaa
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  3. #3
    Lainaa Greivi kirjoitti Katso viesti
    3 messa kaasarissa oli toisen suuttimen päällä kuminen tutti joka on jonkunlainen kuriste/tyhjäköyntipiirin ohittaja ?? Tälläistä olin netistä lukevani. Ajateltiin että otetaan ne tutit pois mielummin kun että jätetään yksi ilman.
    Oliko nämä kaasareiden sisä- vai ulkopuolella? Jos on ulkopuolella, niin voi olla kaasareiden synkkaukseen liittyvien liittimien tulppia, jotka kuuluukin olla normaalisti tulpattuna kolmesta kaasarista. Neljännessä kaasarissa tähän liittimeen tulee alipainetoimisen bensahanan ohjausletku. Kokeileppa laittaa takasin nuo kumitutit, jos vaikka toimis ihan sillä.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  4. #4
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Oliko nämä kaasareiden sisä- vai ulkopuolella? Jos on ulkopuolella, niin voi olla kaasareiden synkkaukseen liittyvien liittimien tulppia, jotka kuuluukin olla normaalisti tulpattuna kolmesta kaasarista. Neljännessä kaasarissa tähän liittimeen tulee alipainetoimisen bensahanan ohjausletku. Kokeileppa laittaa takasin nuo kumitutit, jos vaikka toimis ihan sillä.
    Kaasarissa kohokammiossa tyhjäkäyntisuuttimien päällä olivat.
    Eli ei ne mitkä näkyy kaasareiden päällä, sielä on kumitulpat ja sokat.
    Pitänee alkajaisiksi tuo tankki putsailla, sillä saattais loppua tuo pärkiminen, mutta sitä en ymmärrä miksi se nostaa kierrokset tyhjäkäynnillä eikä laske säätöruuvista..

    Kaasareiden synkkaus ?
  5. #5
    Valmistajat nyt laittavat kaikenmaailman ylimääräisiä osia näihin laitteisiin, tulppia, katalysaattoreita, keskiseisontatukia, pakoputkia, jotkut jopa ylimääräisiä sylintereitä, mäkeen vaan!

    Synkkaus on se viimeinen toimenpide, joka tehdään kun kaikki muut säädöt on paikallaan, ja vaikuttaa vaan tyhjäkäynnin pinnassa käynnin tasaisuuteen. Jos kerran jää huutamaan, niin laihallahan tuolla on edelleen tyhjäkäynti, joko ilmavuoto, tai jotain tukossa/tyhjäkäynnin säätö persiillään.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  6. #6
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Valmistajat nyt laittavat kaikenmaailman ylimääräisiä osia näihin laitteisiin, tulppia, katalysaattoreita, keskiseisontatukia, pakoputkia, jotkut jopa ylimääräisiä sylintereitä, mäkeen vaan!

    Synkkaus on se viimeinen toimenpide, joka tehdään kun kaikki muut säädöt on paikallaan, ja vaikuttaa vaan tyhjäkäynnin pinnassa käynnin tasaisuuteen. Jos kerran jää huutamaan, niin laihallahan tuolla on edelleen tyhjäkäynti, joko ilmavuoto, tai jotain tukossa/tyhjäkäynnin säätö persiillään.

    http://www.moottoripyora.org/keskust...ssa-tulppa(kö)

    Tuolla jotain juttua tötsästä, joku myös arveli että se on siinä että tietyllä tehoalueella saataisiin päästöt kuriin kun on joku kauhea kuoppa.. Arvailua,arvailua.. Tuskimpa se hyvää tekee heittää 3 kaasariin tötsää ja jättää yhestä pois.. Pitää koittaa ettiä jostakin vastaava, ja kokeilla pyörän toimintaa tuttien kanssa..
  7. #7


    Eli nyt on taasen kaasarit pöydällä ja tuollaset kumitulpat tyhjäkäyntisuuttimien päällä on ollu.
    Tarkastelin tossa nii bensa tulee pienestä reijästä pääsuuttimen puolelta ja tuo kumitulppa estää bensan imemisen kohokammiosta suoraan.
    Nuo vanhat on niin haperot eivätkä pysy paikoillaan niin nyt pitäis keksiä tuohon joku ratkaisu millä saa tulpattua.

    Olisko kellään ideaa mistä noita tulppia löytyis ? ebaysta löysin samannäköisiä tulppia mutta ei oikeen kiinnosta odotella 3vk ja huomata että uudet tulpat on liian pienet/isot.


    Jos pohjanmaalta tuollasia löytyis niin olis mahtavaa mutta seki kävis jos niitä sais jostain tilattua..
  8. #8
    Muista nyt katsoa rikastinvaijeri ja että se todella käyttää rikastinta,se kun nyt useimmiten unohdetaan voidella ja tarkistaa.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  9. #9
    Lainaa Greivi kirjoitti Katso viesti


    Olisko kellään ideaa mistä noita tulppia löytyis ? ebaysta löysin samannäköisiä tulppia mutta ei oikeen kiinnosta odotella 3vk ja huomata että uudet tulpat on liian pienet/isot.


    Jos pohjanmaalta tuollasia löytyis niin olis mahtavaa mutta seki kävis jos niitä sais jostain tilattua..
    Nakkilasta: http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/su...96/17-kaasutin

    Osa: #36 13357-34C00-000 PLUG 5,50 egee kappale.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  10. #10
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Valmistajat nyt laittavat kaikenmaailman ylimääräisiä osia näihin laitteisiin, tulppia, katalysaattoreita, keskiseisontatukia, pakoputkia, jotkut jopa ylimääräisiä sylintereitä, mäkeen vaan!

    Synkkaus on se viimeinen toimenpide, joka tehdään kun kaikki muut säädöt on paikallaan, ja vaikuttaa vaan tyhjäkäynnin pinnassa käynnin tasaisuuteen. Jos kerran jää huutamaan, niin laihallahan tuolla on edelleen tyhjäkäynti, joko ilmavuoto, tai jotain tukossa/tyhjäkäynnin säätö persiillään.
    Näin teoriassa, mulla synkkaus auttoi myös pieneen nypytykseen pienellä osakaasulla ajettaessa (busa,ajettu n. 120tkm). Ei siitä ainakaan haittaa ole kunhan tosiaan kaikki muut on ensin säädetty kuntoon ( venttiilit tulpat jne).
    Synkkaus on sitten tosi pienistä muutoksista kiinni, vaatii vakaata kättä.
  11. #11
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Näin teoriassa, mulla synkkaus auttoi myös pieneen nypytykseen pienellä osakaasulla ajettaessa (busa,ajettu n. 120tkm).
    Väitinkö muuta? Tyhjäkäynnin pinnassa, kun läpät ovat lähestulkoon kiinni. Synkkauksella tasoitetaan kaikkien läppien aukeama samaksi. Ja kiinni olevilla läpillä tuo aukko on pienimmillään ja prosentuaalinen heitto suurimmillaan. Läppiä avatessa heitto pienenee jollain kaavalla, jossa mukana piin neliö.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  12. #12
    Mulla myös hiukan samaa ongelmaa, etenkin lämpimällä ilmalla tuntuisi eniten seilaavan.
    GSX600F -93
  13. #13
    Testaa tosiaan tuo ryypyn vaijeri ettei jumittele. Jossain vehkeessä itelläki ollu sitä vaivaa että välillä jäi ryyppy päälle.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  14. #14
    Lainaa cb-61 kirjoitti Katso viesti
    Testaa tosiaan tuo ryypyn vaijeri ettei jumittele. Jossain vehkeessä itelläki ollu sitä vaivaa että välillä jäi ryyppy päälle.
    Joo ryyppy vaijeri oli jumissa kun mopottimen hain. Ja se kelkka mihin vaikeri tulee oli vino että 4 kassun ryyppy jäi päälle. Rasvailin kaikki paikat ja suoristin kiskon. Nyt ainakin kun vääntää ryypyn pois niin jokasen kassun ryyppy "nuppi" menee pohjaan asti ja jos meisselillä vielä painaa niin ei mene alemmas.

    Kiitos nakkilan linkistä, ei tullut mieleenkään että on noin hyvä valikoima..
  15. #15
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Nakkilakin tilaa ulkomailta varastosta, kuten muutkin puljut R.M.Heinot yms. Eli usein muutamasta päivästä viikkoon kestää.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  16. #16
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Nakkilakin tilaa ulkomailta varastosta, kuten muutkin puljut R.M.Heinot yms. Eli usein muutamasta päivästä viikkoon kestää.
    Joo, eihän noita kukaan varastossa pidä.

    Mutta muuten tuohon ulkomailta/EvilBaystä tilaamiseen, niin kannattaa tarkistaa osien hinnat/sopivuudet juurikin joko Nakkilan kuvastosta, tai AlphaSportilta. AlphaSportin hinta noille tulpille näkyi olevan 5,05 dollaria, ja toi on aika hyvä vertailu muihinkin marmoritiskin osiin, kun muuttaa taalat 1:1 euroiksi saa aika tarkan marmorihinnan. Ja jos EvilBaystä tulee huomattavasti halvemmalla, kannattaa tilata sieltä, muuten hakea marmorilta. Näin olen ainakin itse tehnyt.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  17. #17
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Väitinkö muuta? Tyhjäkäynnin pinnassa, kun läpät ovat lähestulkoon kiinni. Synkkauksella tasoitetaan kaikkien läppien aukeama samaksi. Ja kiinni olevilla läpillä tuo aukko on pienimmillään ja prosentuaalinen heitto suurimmillaan. Läppiä avatessa heitto pienenee jollain kaavalla, jossa mukana piin neliö.
    Et väittänyt, viestini oli tarkoitettu täydentämään sanomaasi, siitä synkkauksesta oli minun tapauksessani ihan ajossa hyötyä noin 80 vauhdissa ja sitä ei heti miellä että siinäkin vauhdissa ollaan lähellä tyhjäkäyntialuetta.

    Läppien hettoa varten pitäisi kai vääntää kaava jossa läpän projektio kanavan suuntaan on kääntymiskulman funktio, sen jälkeen olisi helppoa tarkastella eri kokoisten erojen suhteellista muutosta tuon kulman funktiona.
    Tuosta tulee äkkiä ajatellen sen verran hanka integrointilasku että tuo piin neliökin voi hyvin olla mukana.
  18. #18
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Läppien hettoa varten pitäisi kai vääntää kaava jossa läpän projektio kanavan suuntaan on kääntymiskulman funktio, sen jälkeen olisi helppoa tarkastella eri kokoisten erojen suhteellista muutosta tuon kulman funktiona.
    Tuosta tulee äkkiä ajatellen sen verran hanka integrointilasku että tuo piin neliökin voi hyvin olla mukana.
    Jeps, ei onnistu meikäläisen 70-luvun pitkän matikan magnalla. Piin neliö tuli siitä, että läppä (yleensä) on ympyrä, ja sen alaa lasketaan piin avulla (neliö tulee tuosta säteestä). Tosin kun siihen lisätään kaasun paine/virtaus, niin vaikeaksi mennee.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  19. #19
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Jeps, ei onnistu meikäläisen 70-luvun pitkän matikan magnalla. Piin neliö tuli siitä, että läppä (yleensä) on ympyrä, ja sen alaa lasketaan piin avulla (neliö tulee tuosta säteestä). Tosin kun siihen lisätään kaasun paine/virtaus, niin vaikeaksi mennee.
    Jep, koetin päässä miettiä kaavaa kun alkoi kiinnostamaan hiukan. -81 pitkän matikan ällä ja tty:tä valmistunus aikoinaan konepuolelta mutta kun niitä hommia ei ole tehnyt työkseen niin vaatii hiukan enemmän paneutumista. Mikäli saan jotain aikaiseksi niin palataan asiaan :-)
  20. #20
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Jep, koetin päässä miettiä kaavaa kun alkoi kiinnostamaan hiukan. -81 pitkän matikan ällä ja tty:tä valmistunus aikoinaan konepuolelta mutta kun niitä hommia ei ole tehnyt työkseen niin vaatii hiukan enemmän paneutumista. Mikäli saan jotain aikaiseksi niin palataan asiaan :-)
    Pienellä miettimisellä : Kurkun pinta-ala = pii*r*r, läpän pinta-ala projektiona kurkun suuntaan on ellipsi jonka pinta-ala on pii*h*r, jossa h on verrannollinen luistin aukeamiskulmaan kaavalla cos(alpha)*r.
    Nämä kun sijoitetaan paikalleen niin kurkun auki oleva pinta-ala aukeamiskulman funktiona on
    pii*r*r - pii*r*r*cos(alpha).

    Sieventämällä saadaan
    pii*r*r*(1-cos(alpha)) joka taasen on sama kuin pii*r*s*sin(alpha). Lausekkeeseen ei näyttäisi tulevan piin potensseja.

    (ellipsin pita-alan kaava http://www.astro.utu.fi/zubi/math/ellipse.htm, ympyrän projektiolauseke https://matta.hut.fi/matta2/isom/html/tangnorm4.html).

    Tuossa oletetaan että läppä on ideaalinen eli sillä ja sen akselilla ei ole paksuutta.
  21. #21
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joskusmuinoin XJ600 kanssa oli niin, että yks kaasari oli letkuhässäkkämittarilla pielessä ja synkronoinnin jälkeen meno oli maantievauhdissakin ihan eri luokkaa. Että kyllä ainakin tossa vaikutti!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  22. #22
    Aikoinaan suizza 750 f vm 89.

    Venttiilien säädön ja kaasareiden synkkauksen jälkeen muuttui pyörän käytös normaaliksi. Aiemmin oli esim. liikennevaloista hankala lähteä kun meinas aina sammua, kaasulla piti härnätä aina.

    Eli varmista että kaasarit on synkassa keskenään.
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  23. #23
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Pienellä miettimisellä : Kurkun pinta-ala = pii*r*r, läpän pinta-ala projektiona kurkun suuntaan on ellipsi jonka pinta-ala on pii*h*r, jossa h on verrannollinen luistin aukeamiskulmaan kaavalla cos(alpha)*r.
    Nämä kun sijoitetaan paikalleen niin kurkun auki oleva pinta-ala aukeamiskulman funktiona on
    pii*r*r - pii*r*r*cos(alpha).

    Sieventämällä saadaan
    pii*r*r*(1-cos(alpha)) joka taasen on sama kuin pii*r*s*sin(alpha). Lausekkeeseen ei näyttäisi tulevan piin potensseja.

    (ellipsin pita-alan kaava http://www.astro.utu.fi/zubi/math/ellipse.htm, ympyrän projektiolauseke https://matta.hut.fi/matta2/isom/html/tangnorm4.html).

    Tuossa oletetaan että läppä on ideaalinen eli sillä ja sen akselilla ei ole paksuutta.
    My bad tuon piin potenssin kanssa

    Jos toi kaava pitää paikkansa, niin 40 millin kurkulla:
    89 astetta 1255
    90 astetta 1256
    1 astetta 21,9
    2 astetta 43,8

    Eli tuo asteen heitto kahden läpän välillä aiheuttaa läpät lähes kiinni kaksinkertaisen pinta-alan toiseen, kun ero täysin avatulla on enää promillen, eli merkityksetön.

    Edit: Korjasin sitten tuon halkaisijan säteeksi
    Viimeksi muokannut: ts18056; 04.06.2014 klo 12:51.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  24. #24
    Tilailin tuollaset tutit ja tänään laittelin kiinni. Samalla putsasin tankin eikä siellä edes ollut ruostetta..
    Bensahanan suidatinkin oli siisti, tiedä sitten mistä on moskat kaasariin joutunut.
    Otin ylimääräiset suodattimet myös pois. Kasailin mopon ja laitoin käymään, ei käynyt tyhjäkäyntiä ja hetken vain sain kaasuteltua kun sammui eikä enää käynnistynyt, sahasin akun tyhjäks. Huomasin että 1 ja 4 kaasarien kohokammiot ovat bensassa, mistäs nyt kiikastaa ? En ottanut muutakuin kaasarit iri, kohokammiot irti sitten ne odottelivat siinä puolisen viikkoa ja kun tutit tulivat postissa niin painoin ne kiinni jonka jälkeen kohot kiinni ja kammiot paikalleen. Vaihdoin samalla kohokammioiden pultit kuusiokolo pultteihin että ovat helpompi avata. Voiko olla että kammiot on kiristetty liian tiukalle ? Kun aika lujaa ne räikköavaimella laitoin tai voiko olla että kohokammioiden tiivisteet on kuivunu ?

    Edit. Kävin koiranlenkillä testaamassa vehjettä käymään. Hetken starttasin, yskäs sitten lähti käymään. Tyhjäkäyntiä ei käynyt ollenkaan, kaasuun vastas oikeen hyvin. Hetken aikaa kaasuttelin ja kaasuun vastaavuus huononi kokoajan ja rupes savuttamaan kokoajan enemmän samalla kaasuun vastaaminen rupes olemaan sellasta vaivaantunutta. Sitten sammu eikä enää käyntiin.

    Samat kohokammiot märkinä, olisko kohot jumissa ? Saa liikaa kakkua kastelee tulpat ?
    Viimeksi muokannut: Greivi; 12.06.2014 klo 22:33.
  25. #25
    Oletko tarkistanut kaikkien letkujen kunnon? Onko tuossa "alipaineletkua" takaisin tankkiin? (tai mikä huohotin letku se ny onkaan) Jos esim tuo letku ei toimi normaalisti, niin kone ei saa bensaa riittävästi.
    Toinen mikä tuli mieleen on se, että oletko tarkistanut/putsannut puolien maadoituksen liittimet?
    Nämä nyt tuli vain näin maallikkona ensimmäisenä mieleen
  26. #26
    --snip--

    Tuli mustaa savua ? käy ihan liian rikkaalla. Bensapinnan taso liian ylhänä, koho ja/tai neulaventtiili jumissa ja tulvii ? Jotain on joko väärin kasattu tai sitten sinne on mennyt mahdollisesti roska.
  27. #27
    Tuo kone on sitten aika kranttu tulpille.Kerran kun laitat kylmänä käyntiin ja pääsee ryyppy päällä sammumaan,siis kylmänä,niin tulpat melko suurella todennäköisyydellä ovat entiset.
    Onkos tuossa alipainehana?
    Kokeilehan myös,että joka kaasuttimen tyhjennysruuvista tulee bensa läpi,kun hana on auki,tai pri-asennossa,jos on alipainehana.silloin tietää,et joka kaasari edes saa bensaa.
    Bensa-tai alipaineletku voi myös olla rutussa ja tehdä kiusaa,eli väärässä välissä.
    Käykö se kaikilla pytyillä,kun suostuu sitä tekemään?
    Tulpanjohdot löysällä?
    Viimeksi muokannut: gixxerman; 13.06.2014 klo 11:07.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  28. #28
    Ja sitten,nuppineula tms. täysin väärä väline suuttimien putsaamiseen.Kaasutinspray ja paineilma ovat oikea(http://www.motonet.fi/fi/tuote/60711...-400ml-spray), olet voinut tehdä suuttimille vahinkoa,ovat melko pehmeää metallia nimittäin.
    Täällä sinulle raamattu.
    http://tinymicros.com/wiki/File:Suzu...ice_Manual.pdf
    Voi,kun olisit lähempänä,voisi auttaa
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  29. #29
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Tuo kone on sitten aika kranttu tulpille.Kerran kun laitat kylmänä käyntiin ja pääsee ryyppy päällä sammumaan,siis kylmänä,niin tulpat melko suurella todennäköisyydellä ovat entiset.
    Onkos tuossa alipainehana?
    Kokeilehan myös,että joka kaasuttimen tyhjennysruuvista tulee bensa läpi,kun hana on auki,tai pri-asennossa,jos on alipainehana.silloin tietää,et joka kaasari edes saa bensaa.
    Bensa-tai alipaineletku voi myös olla rutussa ja tehdä kiusaa,eli väärässä välissä.
    Käykö se kaikilla pytyillä,kun suostuu sitä tekemään?
    Tulpanjohdot löysällä?
    On alipainehana, ekalla kerralla ihmettelinki et mikä suhina kuuluu kun oli jääny sen letku irti. Tuuppasin sen oikeelle paikalleen samantien. Ja tosiaan en ole käyttäny ryyppyä muutakuin ekassa startissa. Luulisin että käy kaikilla kun vastaa kaasuun hyvin ja ottaa kierroksia aluksi, sitten rupee menemään tukkoon.

    Jos noista kahdesta kaasarista on jääny kohot jotenkin huonosti niin antaa liikaa bensaa kahdella kaasarilla ja kastelee tulpat ? Ja savu oli valkoista/vaalean sinistä eikä mitää hirveitä pöllähdyksiä vaan kun antoi kaasua niin tuuppas vähäsen. Pitää tänään ottaa kaasarit irti ja varmistaa kohojen toiminta.

    Kun tankista tulee 2 bensaletkua niin onko väliä kuinkapäin ne on ?
  30.  
  31. #30
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Ja sitten,nuppineula tms. täysin väärä väline suuttimien putsaamiseen.Kaasutinspray ja paineilma ovat oikea(http://www.motonet.fi/fi/tuote/60711...-400ml-spray), olet voinut tehdä suuttimille vahinkoa,ovat melko pehmeää metallia nimittäin.
    Täällä sinulle raamattu.
    http://tinymicros.com/wiki/File:Suzu...ice_Manual.pdf
    Voi,kun olisit lähempänä,voisi auttaa
    Ekan kerran kun oli kaasarit pois nii nuppineulalla putsattiin päsäsyuttimet töhnästä ja liotettiin bensassa.
    Toisella kerralla pelkällä carb cleaneilla koko kaasarit.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen