Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Ongelmana siis se, että originaalitupet ovat kovaa materiaalia ja päästävät tärinää lävitseen siinä määrin, että molemmat kädet, tosin kaasu enemmän, puutuvat jo lyhyellä matkalla. Huomenna olisi tarkoitus lähteä pidemmälle reissulle pyörän kanssa ja sitä ennen olisi hyvä löytää jokin tilapäinen (eli pysyväksi jäävä) ratkaisu asiaan.

    En halua vaihtaa noita tuppeja kokonaan, mutta tuleeko kellään mieleen mitään putkena myytävää pehmeää tuotetta, joka olisi riittävän jämäkkää (sisähalkaisija ehkä n. 20-22mm ettei se liikkuisi kaasukahvassa, mutta niin joustavaa että sen saisi vedettyä tuohon päälle. Etolaan menen katselemaan kunhan ehdin, mutta täytyy kysyä täältä jos joku osaisi heittää hyvän ratkaisun lonkalta.
    Retired
  2. #2
    Putkiliikkeet myy Armaflex XG putkieristettä, 22 millistä (sisämitta) saa 13 mm paksuna, siitä voisi ehkä
    ohentaa mekaanisesti. http://www.taloon.com/armaflex-solukumieristeet/4524/dg
    FJR -17
  3. #3
    no ei mikään pikaratkaisu mutta joskus ohjaustangon päät on tulpattu ja sisään on laitettu hienoa hiekkaa jonka väitetään syövän pois tärinän.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  4. #4
    Lainaa RHR kirjoitti Katso viesti
    no ei mikään pikaratkaisu mutta joskus ohjaustangon päät on tulpattu ja sisään on laitettu hienoa hiekkaa jonka väitetään syövän pois tärinän.

    Miula oli yhdessä rätkässä reilu 10cm metallitangot sarvikon päissä ja kun erehyin ottamaan ne pois, niin tärinä oli melkoinen.
  5. #5
    Lisäpaino tangossa hidastaa värähtelytaajuutta ja auttaa tuohon paremmin kuin kahvojen vaihto.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
  6. #6
    Ei onnistu painojen asennus rikkomatta / vaihtamatta kahvakumeja. Ostin nyt jotain pehmikettä, että saa edes kokeiltua onko teoriassa edes mahdollista tuollaisten teko ja auttaako ne.
    Retired
  7. #7
    http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Mo...pyoriin-82170/

    Mulla oli alunperin ongelmana kaasukäden puutuminen, tuon käyttöönotto auttoi huomattavasti. Nyt kolmas kausi menossa, olen edelleen sitä mieltä että se on melkein yhtä hyvä keksintö kuin vakionopeudensäädin autossa

    Tälle kaudelle lisämuutos on ollut rattaiden vaihto, takaratas vaihtui 37->44 ja tärinät vähenivät entisestään. Nyt ilkeää jo käyttää nelosvaihdetta 80 alueella ;) Vakio on 41 ja toi oli 37 edellisen omistajan jäljiltä.
    ex-Monster M750, nyt pyörätön
  8. #8
    Rox valmistaa noita risereita joissa on tärinänvaimennus.
    http://www.ebay.com/itm/Rox-Speed-FX...c45894&vxp=mtr
    BMW R1100RS
  9. #9
    Ei sovi kumpikaan noista mun tarkoitukseeni, mutta kiitos kuitenkin.

    Sen sijaan myydäänkö näitä Suomessa missään?

    http://www.grip-puppy.co.uk/

    Edit: näemmä Motodeal - pitää tutkia huomenna asiaa paremmin.
    Retired
  10. #10
    Pitänee tilata tuolta.
    Retired
  11. #11
    Hiekkaa sisään, kaasupuolenhan saa irti rikkomatta kumia ? Jossei stongassa ole reikiä niin äkkiäkös sen irroittaa ja valuttaa hiekkaa kytkinkäden puolelle asti ?) Kaasupuolelle joku tulppa ettei valu kaasukahvan väliin.

    Maalaisjärjellä ajateltuna noin ?

    Itselläni käsien puutuminen johtuu hermokanavien ahtaudesta kaulalla/olkapäissä, puutuu nimetön ja pikkurilli. Jumppa ja venyttely auttaa tähän
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  12. #12
    Tilasin motodealistä mutten oo kerinny vielä asentamaan, hyllytavarana heillä:

    http://motodeal.mycashflow.fi/produc...t-grip-puppies
  13. #13
    laita semmoiset hanskat, joissa on kämmenpuolessa toppausta. Auttaa merkittävästi.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  14. #14
    Ostin just syksyllä uudet hanskat ja vanhojakin on kolme paria vielä. Noi tupet on kaiken lisäksi halvemmat ja toimivat (jos toimivat) kaikkien hanskojen kanssa.

    Motodealilta meinasin itsekin jo tilata - hintakaan ei päätä huimaa 19,90e - mutta postikulut onkin sitten melkein yhtä paljon. Eikä siellä oikein näytä muuta mielenkiintoista olevan.
    Retired
  15. #15
    Yksi vaihtoehtohan olisi hankkia sellainen pyörä joka ei täristä.....
  16. #16
    Renkaiden tasapainotus?
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  17. #17
    No mullahan on 2kpl noita K100:a ja noista vain tuossa kovakahvaisessa tuo moottorin tärinä häiritsee. Ehkei kannata vaihtaa koko pyörää jos tuppeja pehmentämällä löytyy apu vaivaan?
    Retired
  18. #18
    Kokeilepa laittaa pelimailan grippinauhaa samaan tapaan kiertäen kuin mailan varteenkin.
    Itse laitoin jotain sählymailaan tarkoitettua nauhaa omiin kahvoihini ja toimii,myös kahvanlämppärit jaksaa edelleen lämmittää grippinauhan läpikin. Tulee tuhtimpi ote kahvoista ja vaimentaa tärinän pois.
  19. #19
    Vetäisin tämän triidin innoittaman Apriliaan cliparit täyteen hiekkaa muksujen hiekkalaatikosta. Yllätys oli suuri, sillä hitto, se oikeasti auttoi! Eipä tärise enää näpeissä 7000rpm, ainoastaan jalkatapeissa
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  20. #20
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Vetäisin tämän triidin innoittaman Apriliaan cliparit täyteen hiekkaa muksujen hiekkalaatikosta. Yllätys oli suuri, sillä hitto, se oikeasti auttoi! Eipä tärise enää näpeissä 7000rpm, ainoastaan jalkatapeissa
    Lyijypaino voisi toimia tuossa parhaiten, romikselta kasa lyijyä jopnka sitten valaa sopivaksi pötkyläksi ja työstää nihkeästi tangon sisään sopivaksi, liimalla vaikka kiinni. Voi sen tangon tietysti valaa täyteen lyijyä jollei sisällä mene johtoja tms.
  21. #21
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Ei sovi kumpikaan noista mun tarkoitukseeni, mutta kiitos kuitenkin.
    Sen sijaan myydäänkö näitä Suomessa missään?
    http://www.grip-puppy.co.uk/
    Hommasin samaan vaivaan Grip Puppyt ja olen ollut tyytyväinen, ei olleet hinnalla pilatut mutta toimivat. Vähentää värinää mutta tekee kahvasta jonnin verran paksumman puristella joka kannattaa ottaa huomioon. Tuntuma muuttuu mielestäni huomattavasti ja minulle tämä hantaakien "ohuus" oli tärinän lisäksi toinen asia joka korjaantui VFR:ssä Grip Puppyillä.

    Tilasin amerikasta niin muistaakseni postikulut oli kolmi-vai jopa nelikertaiset tuotteeseen nähden mutta silti muistaakseni alle 20 taalaa taisi jäädä hintaa. Asennus oli helppo: Leikataan saksilla ylimääräinen pois, kastellaan saippuavedessä, ähistellään kahvan päälle ja siinä kestää.

    Suosittelen koittamaan ennen pyörän vaihtoa.
  22.  
  23. #22
    Lainaa Oippat kirjoitti Katso viesti
    Suosittelen koittamaan ennen pyörän vaihtoa.
    Jep - kai mää ne jostain tilailen. Motodealista olisi 19,90e+12e kotio.
    Retired