Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Minulla tuulilasi ei oikein ole tehnyt tehtäväänsä kun kovasti tuuli pyöräteilee. Pyörä BMWR1200RT ja siinä uudempi tuulilasi. Olen yrittänyt löytää viestiketjua jossa kokemuksia Vario ERGO+ Screen deflector tuuliohjaimesta. (http://www.youtube.com/watch?v=7BCihzfpDQE). Onko jollain kokemuksia tuosta tai vastaavasta. Vai onko parempi hankkia suurempi tuulilasi.

Samppa
    Suoraan en osaa kysymykseen vastata, mutta sivuan kuitenkin aihetta: 900 divukassa itsellä pyörteet ongelmallisia varsinkin matkustajan kanssa. Lyhensin plexiä n, 10 cm ja ongelma poistui. Tuulta tulee tosin rintakehääminenn enemmän, mutta pyörteet ovat poissa. En sano, että tämä oikea toimintatapa muun merkkisessä pyörässä, mutta tuo plexin suurentaminen saattaa myös pahentaakin tilannetta. Siitäkin kokemus on ja rahat meni hukkaan.Ohjuri todennäköosesto toimivampi.
    Kokeillut 800GS'n + vakioplexi + 180cm kuski, nosti tuulen hiukan ylöspäin, mutta haittasi enemmän (tuuli osui enemmän kypärään) kun oli hyötyä. Olisi varmaan toiminut hyvin, jos olisin 10cm lyhyempi.

Itse laite tuntui hyvin valmistetulla ja kestävältä.

--BoTZo--
    1200 GSA:ssa Lamiartin lippa toimii tosi hyvin 183 sentisellä eikä ole yläasennosa.
    KELA Racing Club /Hangaround
    Minulla ollut aiemmin Laminarin lippa ja se oli ihan hyvä mutta kovin kiinteä. Tuo Vario voi olla paljon enemmän säädettävä. En tosin tiedä onko siitä oikeasti apuja. Jonkun kerran olen sellaisia nähnyt ja ne näyttävät toimivilta. Mietityttää vain että kuinka paljon ne auttaa.
    Itte olen 184cm ja toistaiseksi en ole löytänyt pleksiä tahi tuulisuojaa joka auttaisi tai olisi parempi vaihtoehto kuin kokonaan nakupyörä. Olen kokeillut aika montaa eri pyörää ja pleksiä. Esim. K1100LT:n pleksi, joka on korkea ja sähkösäädettävä, ei toiminut missään asennossa kunnolla.

Paras on tainnut olla tuo TRX, jossa oli tuplakupla. Tosin voi olla, että aika on kullittanut muiston.
    Retired
    Ei varmaan pitäisi ostaa katettua pyörää ikinä kun tuntuu niin paljon ongelmaa olevan noista plekseistä. Tosin nakun kanssa jos tankkilaukun navilippa pystyssä aiheuttaa vähän pyörteilyä.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
    Nyt kun näitä pyöriä on ollut jo muutamia niin melkein paras jolla olen ajantu on vanhanmallinen Hondan Deville 650. Siinä kun oli sellaisia reikiä pleksissä niin se toimi hyvin. Ei pyrteillyt eikä tuuli haitannut. Tosin nopeudet olivat myös pienempiä :-).
    Siksi tuota Ergoa tuossa katsene että sen voisi saada jotenkin säädettyä. mene ja tiedä.
    Mulla 2005 R12RT, eikä itsellä ole ongelmia pyörteilyn kanssa. Ainut ongelma tuulen kanssa on, että suuremmissa nopeuksissa (120+) tuuli ottaa matkustajan olkapäihin, varsinkin tuulisella säällä. V-Stream pleksiä olen korvaajaksi ajatellut
    Lainaa hihnaporo kirjoitti Katso viesti
    Nyt kun näitä pyöriä on ollut jo muutamia niin melkein paras jolla olen ajantu on vanhanmallinen Hondan Deville 650. Siinä kun oli sellaisia reikiä pleksissä niin se toimi hyvin. Ei pyrteillyt eikä tuuli haitannut. Tosin nopeudet olivat myös pienempiä :-).
    Itselläni on parhaillaan ajossa juurikin tuollainen Deauville 650 ja siinä on pleksissä ne 2 reikää. Nopeuksista en osaa sanoa mutta omalla 192 sentin pituudella tuo ratkaisu ainakin tuntuu toimivan. Tiedä sitten onko syynä ne reiät vai mikä mutta jotenkin mukavasti se ilma ohjautuu
    Dear Optimist, Pessimist and Realist!

While You guys were busy arguing about the glass of water, I drank it.

Sincerely

The Opportunist
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    toistaiseksi en ole löytänyt pleksiä tahi tuulisuojaa joka auttaisi tai olisi parempi vaihtoehto kuin kokonaan nakupyörä.
    Tämän voin kyllä allekirjoittaa. Omat kokeilut on tehty eikä vaan ole sellaista katepyörää tullut vastaan, jossa tuulilasista olisi ollut enemmän hyötyä kuin haittaa. Vuosikausia tullut kärvisteltyä erimittaisten pleksien takana, ennen kuin ymmärsin tuon saman totuuden. Ei ole nakun voittanutta. Matkanopeudet tietysti nyt nakupyörän myötä tippuneet, mutta kaikkea ei voi saada samassa paketissa.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    Laminar lipille täältä kanssa ääni. Ajo sen kanssa on selkeästi hiljaisempaa kuin ilman. Mul mittaa 188cm, satula yläasennossa ja tämä
    http://www.tourerparts.com/laminar-l...005-2009.html#
    Wunderlichtin pleksistä (Maratonko se on) en tykännyt. Toimi sekin mut ala-asennossa oli liian korkealla. Vario ergosta ei kokemusta.
  13.  
    Omassa 1200 Gessussa on Vario Ergo Screen. Toimii loistavasti yhdistelmällä 182 cm kuski ja Gessu. Ei tarvitse katsoa pleksin läpi, vaan näkee yli ja voi ajaa moottoritienopeutta kypärän visiiri auki. Itikoiden takia tulee yleensä käytettyä kypärän aurinkovisiiriä, mutta kokeilin tänään parikymmentä kilometriä 120 km/h ilman sitä. Ei tullut tippa eikä itikka linssiin. Korvatulpat on myös jääneet taskuun. Myös pitemmät ja lyhyemmät kuskit ovat kiitelleet pleksin suojaa. Nopea ja helppo säätää. Hintahan on tosin melko suolainen.

Edelliseen mopoon Bandit 1250 Ässään laitoin MRA:n Vario touring screenin. Toimi minulla ainoastaan lippa ala-asennossa siedettävästi ja vastasi silloinkin ominaisuuksiltaan alkuperäistä pleksiä, joka ei ollut kaksinen.

Pidin myös edellistä edellisen moponi Suzukin V-Stromin pleksistä. Hyvä, jos tykkää ajaa visiiri auki tai avopotalla.
    Viimeksi muokannut: Kookymppi; 05.06.2014 klo 02:04.