elikkäs mulla tuli tommonen valo onkelma et katos vilkut,jarruvalot,töötti ja pitkien väläytys ja kaikki nuo toimii kun on pitkät päällä ja painaa pitkien väläytystä yhtaikkaa. oisko kellään tietoo tällasesta?
Jos joku linkittää tänne sähkökaavion niin eiköhän tuohon jotain ajatuksia saada...
Pitkien väläytys ilmeisesti eri piirissä kuin valot muuten, pitkät päällä syöttää tuota kautta sähköä valoille.
Sulakkeet ehjät?
Sulakkeen lisäksi toinen ongelman aiheuttaja voisi olla joku rele joka kytkee sähköt kulutuslaitteille vasta startin jälkeen. Tosin kawassa se ohjaa vain ajovaloa, mutta en tiedä minkälainen ratkaisu Hondassa on.
Duunissa aikoinaan olen muutamaan Bläkkäriin vaihtanut oiken puolen kytkinpaketin em kaltaisten oireiden takia.
Virta valoille kulkee starttinapin kautta, kun painaa starttia niin valot sammuvat siksi aikaa, tämä kytkin kun hapettuu tai ottaa lämpöä niin kontakti katoaa. Johtojen liitos on muuten ajovalon yläpuolella etukatteen alla, joutuu ottamaan plexin pois että pääsee käsiksi.
Tuosta liittimestä voi mittailla toimiiko ko kytkin/ kytkimet.
Älä korjaa ehjää....
omassa oli samaa oiretta viime syksynä. Purin vilkkukatkaisimen, ja siellä oli silmin nähden kosteutta.
Kuivasin ja se oli sillä selvä. Ei ole sen jälkeen temppuilli.
Edit ja takajarruvalo temppuili ja siihen tilasin uuden kytkimen ebaysta (olikoha 7€)
Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
Suzuki SV 1000 S -04
Yamaha Yzf-R1 -06
Honda CBR 1100 XX
Honda CBR 1100 XX
Yamaha Yzf-R1
Suzuki GSX 750 R
Suzuki GSX 750 F
Yamaha FZR 1000
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
^ Saattaa olla juuri näin, tuossa kuvassa olevassa on tyhjä kohta siinä missä esim omassa X-11 sessa on valokytkin.
Älä korjaa ehjää....
En löytäny lähdettä joten yritän muistella. Joku kirjotti cbrxx.com tai superblackbird sivuille joskus tästä ongelmasta. Siä kans todettiin että luultavasti olis starttinapin takaa yks johto irti. Eli se kannattaa esim juottaa kii. Siä myös todettiin että seuraavan noin 30km aikana kyseinen johto tulee 80% todennäköisyydellä irtoamaan uudelleen. Kuitenkin kun sen juottaa toistamiseen niin sitte pysyy taas hyvin. Kun omas pyöräs oli valojen kans ongelmia löysin ratkasun tuosta. Lisäksi nauratti ku tosiaan juotos irtos ekalla lenkillä mutta ku pisti uudestaan kii niin on taas pysynykki.
XX
Jos pyöräsi on 97-02 mallia, niin voin skannata kytkentäkaavion kirjasta ja pistää sähköpostina jos tarvetta.
Siellä penkin alla on rungossa valkoinen tarra missä lukee mitä mallia pyöräsi on.
Minun on esim. CBR1100XX-W
juu käytin molempia kahvoja auki ja en kyl päällisin puolin huomannu johtojen olevan irti täytyy varmaan katsoa uudestan,voikohan tuo FI valon vilkkuminen himmeästi käydessä liittyä ongelmaan. nii ja sulakkeet oli ok. pyörä on -99 ja malli merkintä penkin alla CBR1100XXX
FI valon epämääräinen toiminta on liittynyt useimmiten hapettuneisiin johtoliitoksiin.
Tankin ja penkin yhtymäkohdan kohdalla vaihteiston päällä on kumihupuilla suojattuja liitin "nippuja" joskus nuo huput ovat iso suu ylöspäin ja sinne kertyy sateella tai pestäessä vettä eikä se pääse valumaan pois.
Tarkista nuo ja puhdista.
Älä korjaa ehjää....
Veikkaisin että FI valon himmeästi palaminen johtuu tuossa linkissä kerrottuun ongelmaan ja se koskee nimenomaan 99-00 pyöriä. Itsellä ongelma korjaantui juurikin tuolla neuvotulla tavalla
http://www.cbrxx.com/honda-cbr-xx-re...light-fix.html
Honda CBR 1100 XX -99