Mitäs olette arvon kitaristit keksineet? Kaupunkipyrähdyksissä selkäreppu ihan ok, mutta jos pidemmälle olis meno niin se ei o kovin miellyttävää motariseuraa. Tekeekö joku jossain sivulaukkuja tarkoitukseen?
Kawasaki VN1500 Classic
"Ken vitsaa säästää saa kaatumataudin"
"Vitsit vähissä, ihan naurattaa"
Esim. Hämeenlinnaan voi ajella motarin sijasta vanhaa tietä...(Väinö Salakka @ Huhti. 24 2007,10:25) kirjoitti
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Joskus vein pehmeessä laukussa toisen kitarani n. 200km päähän ja kyl se siinä yli 140 vauhdissa rupee taivuttaan ukkoo kierteelle kummasti. Perille sain sen silti!![]()
Olen kans vähän miettinyt tätä asiaa... Mitäköhän toi kitaran kaula tykkää tuosta vauhdista?
Time flies when you think your going fast
no jos kyseessä ei ole ihan halpislelukitara niin ei sano mitään.kyllä ne kestää aika paljon(markus_a @ Huhti. 24 2007,15:17) kirjoitti
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Itte tuossa saman asian kanssa painiskellut, "ongelmaa" lisää se, että ittellä on Landolan ns täyskoppanen kapiakaulanen, eli melko iso kitara...varsinki kun laukkuna "pomminkestävä" kova laukku, joka tarkoitettu mm. lentokonekuljetuksia silimälläpitäen. Eli kestää.
Ja siitä se ajatus sitten lähti; Hayabusan takateline paikoilhen, pelkääjän paikalle ns pers'osa, kiinnitys pehmeillä remmeillä penkin alta (takapenkki irti, remmit alle ja penkki takasin), kaulaosa sitten menneeki takatelinhen yli mutta takatelineestä myös alakautta kiini tukevasti soppelilla remmillä tmv. Ja pysyy. Ainua lisä tuohon lie se, että pitänee laittaa joku punanen "huomioliina" laukun päähän tuulettumhan, kun tullee kuitenki liki reilun puolimetriä yli pyörän...
...ja jos sattuu, että motarivauhissa lähtis lenthon tuo viritys, niin tuon laukun kans se ei haittaa, kestää varmasti *
Ei käyny ilmi että minkälainen pyörä on ketjun alottajalla eli että onko takatelinettä laitettavissa tai muuten tehtävissä ko. viritelmiä...mutta tuossa malli jota itte käytän kesän riennoissa...pittäähän sitä nuotiokitarointia saaha harrastettua myös mp-reissuilla *
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Ei tartte.(toimeve @ Huhti. 24 2007,15:42) kirjoitti
49 §
Kuorman merkitseminen
1. Milloin kuorma ulottuu edessä ajoneuvon ääriviivan ulkopuolelle tai takana yli yhden metrin ääriviivan ulkopuolelle, on kuorman uloin osa selvästi merkittävä. Merkintään on käytettävä punaista tai punakeltaista vähintään 300 mm x 300 mm suuruista merkkilippua.
Lähde: Finlex / Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
kiitos tarkennuksesta, pitänee kuitenki mitata vielä ettei vain mene sitä metriä yli, siis jos mennee niin laittaa se liina roikkumhan. Ettei vain mahollisesti ratsioissa (tai itteaiheutetuissa pysähyttelyissä...) tule ainakhan siitä lisäsanomista(Koris @ Huhti. 24 2007,15:55) kirjoitti
![]()
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Selkään vaan. Eikös se PonJovikin lauleskellut Dead or alive -biisissään: six-string on my back, on a steel horse I ride, I'm wanted dead or alive...![]()
![]()
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Jep, selkään vaan ja remmit tiukalle. Etenkin sellasen gigbagin kanssa on helppoa mennä. Tuollainen kovalaukku vaatii jo hieman macgyverismejä mutta menee sekin.
Akustista keppiä on vähän tuskallisempi kuskata varmaan, en ole kokeillut
Sähköistetty ilo-instrumentti on kulkenut selässä ja kyllä kaula rautoineen kestää sen mitä kuskikin![]()
Lahjattomat treenaa
Mullon siis toi VN900 Classic. Vähän eilen mittailin ja vaikuttais siltä, että tuohon sais rakennettua kovasta laukusta pikalukitteisen sivulaukun vasemmalle puolelle. Täytynee rakennella, kun (jos) jaksaa.
Kawasaki VN1500 Classic
"Ken vitsaa säästää saa kaatumataudin"
"Vitsit vähissä, ihan naurattaa"
Nostetaas tätä vähän taas. Mua kiinnostaa tietää onko akustisella kitaralla joka on pehmeessä kitararepussa vaara rikkoontua kaupunkinopeuksissa ja esim just kehäteiden 80-100km nopeuksissa. Ja ottaako tuuli enemmän sillon vai huomaako sitä kitaraa ollenkaan kun se on siellä selässä?
Pyörä: Triumph Street Triple ABS, vm 2014
Tuskinpa hajoaa. Teräskielinen ainakin kestää ja niin varmasti myös nailonkielinen vaikka vähän heiveröisempi onkin.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Saa aika kovaa vetää, että napsahtaa kaula poikki. Taitaa ennemmin kuski lähteä lentoon pyörän päältä kitara selässä. Saattaa se pussi vähän siellä selässä elellä varsinkin tuulisella säällä ja auton takana ajaessa.
Voihan sitä ilmanvastusta vähentää sitomalla pussin kaulan kohtaa tiukemmalle jollain hihnalla.
Ja laita kielet vielä menosuuntaan, niin nekin vetää kaulaa ajoviimaa vasten..![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Tällä on nyt lähinnä huumoriarvoa, mutta tuli joskus suurinpiirtein kitaran pituista harppuunaa kuskailtua pyörällä. Koitin kerran pitää selässä pystyssä ja kyllä se sen verran ilmavirrassa vemppasi että laitoin suosiolla sojottamaan taaksepäin.
Väheni kilvessäroikkujat samalla. Painovyö meni näppärästi vyötäisillä.
Ei kai nyt kukaan "oikeaa soitinta" tolleen käsittele,
akustista ainakaan.
Muista vehkeistä sitten jää kuitenkin sen verran jäljelle,
että jos ne kyydissä on pysynyt, ne toimii perillä
sen mitä tarttee..... ja tunteella loput.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ite laittaisin kitarapussin vetoketjun vetimet jollain lukolla (palohaka tmv) yhteen, niin ei aukea pussi vahingossakaan ajon aikana.![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
En kyllä itse laittais kitaraa selkään, ellei sitä saa kaula alaspäin. Ilmavirta ottaa sen verran kiinni normaalissa ajoviimassa kehän vauhdeissa, ja sitten raskaan liikenteen ilmavirrat jne...
Ei se rikki mene, mutta itsellä olis kohtuu hutera olo.Ja kaula alaspäin liikkuminen satulassa voi olla mitä sattuu. Mutta kannattaa kokeilla. Ja jos laitat kaulan alaspäin, niin muista että yhdistelmän leveys kasvaa ja splitatessa saattaa kolista.
Mut tosimieshän virittelee skittan mopoon kiinni kuin kiväärin villissä lännessä...![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Heh okei eli toi kaula kestää. Täytyy viritellä jotain jahka kelit sallii![]()
Pyörä: Triumph Street Triple ABS, vm 2014
Joko se Anzsi kerkes mopon selkään? Onse nopee kaveri.. Spiidiä ja Sakuakin nopeempi
![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Itellä ainakin kaikki kielisoittimet kovassa casessa et niitten kanssa kulkeminen vois olla aika haasteellista
Tota moogia meinasin joskus selkään ottaa ku siihen reppu löytyy mut painaa niin julmetusti et luovuin ideasta..
Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
Ex Daytona 675 07
Ex honda hornet 900 05
Ex honda cbr 600f
Ex kawasaki zx6r 98