Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Terve. Huomasin aamulla voimakkaasti jarruttaessa että etupäässä tuntuu pienen pieni välyys, ja epäilen ohjainlaakeria. Onko kukaan vaihtanut sitä itse? Jos k, onko miten vaikea homma, ja mistä kannattaa ostaa laakerit (alkuperäiset/ tarvikeosat?)? Kiitos avusta, ja pahoittelut jos kyseistä asiaa ollaan jo palstalla puitu.

    Turvallisia kilometrejä!
  2. #2
    Lainaa Ozman kirjoitti Katso viesti
    Terve. Huomasin aamulla voimakkaasti jarruttaessa että etupäässä tuntuu pienen pieni välyys, ja epäilen ohjainlaakeria. Onko kukaan vaihtanut sitä itse? Jos k, onko miten vaikea homma, ja mistä kannattaa ostaa laakerit (alkuperäiset/ tarvikeosat?)? Kiitos avusta, ja pahoittelut jos kyseistä asiaa ollaan jo palstalla puitu.

    Turvallisia kilometrejä!
    Helppohan se vaihtaa on, keula jollain toki pitäis ilmaan saada. Luulisin kuitenkin, että se välys tulee pumpuista, eli testaa ensin keula ilmassa, että mistä se välys tulee. Pelkkä kiristyskin saattaisi riittää? Omassa vaati pientä pähkäilyä se viimeinen momenttiin kiristys, mutta kalavaa'alla onnistui

    Edit - Lisätään vielä, että niiden laakeripesien poissaanti saattaa vaatia jonkinmoista kikkailua. Tässä melko hyvä video operaatiosta:

    http://www.youtube.com/watch?v=NO1KNF3toQg
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  3. #3
    Itsellä mahdollisesti kusiaisessa cebarissa sama tulossa eteen. Olisiko jollain ehdottaa firma joka tekee tämän kohtuu kustannuksella etelä-suomessa ?
  4. #4
    se 954 laakeri löystyy tosi helposti. Kiristä vaan ensin.

    avaan se kolmion keskimutteri, sitten jollain meisselillä /piikillä lyöt laakeria kireämmälle ja kiristät sen keskimutterin takas. Ja koeajoa.. jos meinaa mennä hidasajo vaikeaksi, ja pyörä niinkuin vaatii aktiivista ohjausta, niin meni liian kireälle. Oikea kireys on siinä naksumisen ja vaikean ohjattavuuden välillä.

    Itsellä se rupesi naksumaan jarrutuksissa ja ihan ok se oli. Kiristelin sitä vaan aina välillä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5.  
  6. #5
    Hyvät neuvot kalliit. Homma ratkesi laakerin kiristämisellä!