Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
    Mistä ja millaisen kannattais hankkia? missään ei tunnu olevan näytillä. Vissinkin netti ainoa vaihtoehto? Lähinnä Garmin zumo 350 tai 390 tai sitten tom tom kiinnostaa. Tiedän että näistä on vanhoja keskusteluja mutta herättelen tässä uutta. Halvimman zumo 390 näyttääs olevan 409€ tourerpartsilla suomessa!?
    Gigantista Tomtom Rider 365,- verkkokauppa.comista sama 367,- Elinikäiset karttapäivitykset mukana.
    ja verkkokauppa.comissa näytti olevan 1kpl vanhaa Urban Rideria 294,- mutta sitä ei voi suositella...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Tuon Tompan asennus stongaan on varmaankin ihan helppo nakki, mutta miten kannattaa ryövätä tuo latausvirta Tomppaan
    Äänimerkiltä, ajovaloista, jostain sopivasta paikasta.
    Jos otat akulta suoraan, laita sulake väliin.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Äänimerkiltä, ajovaloista, jostain sopivasta paikasta.
    Jos otat akulta suoraan, laita sulake väliin.
    Kiitoksia. En ole aikaisemmin tehnyt mopoon mitään sähköhommia mutta muuten on aika paljon kokemusta sähköhommista kotona. Kannattaa ilmeisesti suojata hyvin liitin jolla virta ryövätään ettei tule mitään kontakti ym. ongelmia.
    Itse nappasin tupakansytyttimeltä jonka edellinen omistaja oli asentanut, siitä katkeaa virratkin kun sammuttaa mopon, ei jää vahingossa päälle. Itelläni Zumo350 ja tyytyväinen olen ollut. Ainoa mikä siitä puuttuu, on kulutuksen seuranta Mutta senhän saa luuriin
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
    Harkittava vaihtoehto olisi myös GPS:llä varustettu 7-10" tabletti tankkilaukun karttataskuun.

Miinukset
    -ei ole sateen pitävä
    -näyttö ei ole ylensä kovin kirkas

Plussat
    -helppo suunnitella reitit
    -iso näyttö
    -edullinen
    -voi tehdä (matkan päällä) muutakin kuin navigoida
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Harkittava vaihtoehto olisi myös GPS:llä varustettu 7-10" tabletti tankkilaukun karttataskuun.

Miinukset
    -ei ole sateen pitävä

Plussat
    -helppo suunnitella reitit
    -iso näyttö
    -edullinen
    -voi tehdä (matkan päällä) muutakin kuin navigoida
    Tai Smart phone ja siihen jokin hyva navi application. Niihin saa joka bikebotiquesta vedenpitavia koteloita ja ei tarvitse erikseen puhelinta.

Itsella double sim phone jossa Sygicin gps app. Muuten 10 points mutta ei aina paivita uutta reittia ihan helposti kun tulee poikettua alkuperaiselta.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Itelläni Zumo350 ja tyytyväinen olen ollut. Ainoa mikä siitä puuttuu, on kulutuksen seuranta Mutta senhän saa luuriin
    Ainakin omassa 350LM:ssä tuo on. En ole kyllä toimintaa kokeillut.
    Zumo 350LM on toiminut hienosti + sopii taskuun tauoilla, kun on kohtuullisen ohkainen laite.
    ex Kawasaki Z1000SX -14
    ex Yamaha FZ6SA -06
    A-AND-B-CZ-DK-E-ENG-EST-FIN-F-D-I-LV-LT-L-PL-N-S-SCO
    Lainaa aesko1 kirjoitti Katso viesti
    Mistä ja millaisen kannattais hankkia? missään ei tunnu olevan näytillä. Vissinkin netti ainoa vaihtoehto? Lähinnä Garmin zumo 350 tai 390 tai sitten tom tom kiinnostaa. Tiedän että näistä on vanhoja keskusteluja mutta herättelen tässä uutta. Halvimman zumo 390 näyttääs olevan 409€ tourerpartsilla suomessa!?
    Kyllä ainakin Raision expertillä oli Tomppa näytillä. Minusta kyllä Nokian Lumia hakkaa nuo mp navit monipuolisuudellaan, mutta ikävä kyllä kunnon vedenpitäviä telineitä saa vain iphoneen. Nyt on tosin viritelty pieneen tankkilaukkuun virransyöttö ja luuri on siinä karttataskussa tai sitten bilhelvetestä ostetussa fillaripussissa, joka on kohtuu kätevä.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa aesko1 kirjoitti Katso viesti
    Käys tsekkaamassa SMOTO:n sivuilta http://www.smoto.fi Tompasta jäsentarjousta. On aika halpa varsinkin se "pro" malli, jossa lukittava teline ja autosarjat ym. Ok. tarjoushan on vain jäsenille tai jäseneksi liittyvälle, mutta taitaa toi jäsenmaksu tulla saman tien takas.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Itse voin suositella tota Tomppa 5:sta. Ostin G-kaupasta viime viikolla. Asensin gixxeriin, johon telineen sain näppärästi kiinni jarrunestesäiliön kanssa samaan reikään. Ja sitten sähköt vedin rekisterikilven valon johdoista, jotka olin jo aiemmin katkaissut modauksen yhteydessä (samalla hehku->led). Tomppa käynnistyy samalla kun starttaa ja johto riitti hyvin katteiden sisällä pujoitella.

Ominaisuuksien opettelu on täysin kesken, mutta eiköhän tuota syksyllä jo osaa...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Lainaa siki kirjoitti Katso viesti
    Käys tsekkaamassa SMOTO:n sivuilta http://www.smoto.fi Tompasta jäsentarjousta. On aika halpa varsinkin se "pro" malli, jossa lukittava teline ja autosarjat ym. Ok. tarjoushan on vain jäsenille tai jäseneksi liittyvälle, mutta taitaa toi jäsenmaksu tulla saman tien takas.
    Onkos tuosta pro-mallista varsinaisesti mitään hyötyä kun mulla on jo kotilossa oma (kiinteä) navi?
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Onkos tuosta pro-mallista varsinaisesti mitään hyötyä kun mulla on jo kotilossa oma (kiinteä) navi?
    Päätin sittenkin ottaa tuon pro-mallin. Siinähän tulee varkaudenesto ja kantolaukku mukana.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Gigantista Tomtom Rider 365,- verkkokauppa.comista sama 367,- Elinikäiset karttapäivitykset mukana.
    ja verkkokauppa.comissa näytti olevan 1kpl vanhaa Urban Rideria 294,- mutta sitä ei voi suositella...
    Onko kellään tuota uutta? Mulla on tuo Urban Rider 3rd edition ja hermot meinaa mennä välillä sen kanssa. Viime viikonloppuna yritin tehdä yhtä reittiä, eikä onnistunut niin kauan kuin laitoin päälle "salli hiekkatiet" vaikka määränpään viimeinen 100-200m pätkä ei ole hiekatietä vissiin koskaan nähnytkään. Ilman hiekkatie asetusta ei edes ilmoittanut että määränpää sijaitsee hiekkatiellä eikä suostunut tekemään reittiä. Paikasta pois lähdettäessä kyllä ilmoitti että lähtöpaikkasi sijaitsee hiekkatiellä

Ja vaikka hiekkatiet on otettu pois navigointi ohjelmasta, silti yrittää välillä käännytellä jos jonkinmoisille peltoteille (tämä sama ominaisuus on mulla autonavissakin). onkohan jollain lailla yleistäkin Tompissa.
    Honda CBR1100XX
    Ihan samaa se uusinkin versio harrastaa, aivan sama ohjelmistopohja molemmissa, uudessa pari valikkovaihtoehtoa vain enemmän.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Lainaa Jarsu kirjoitti Katso viesti
    Zumo 350LM on toiminut hienosti + sopii taskuun tauoilla, kun on kohtuullisen ohkainen laite.
    350LM on ihan ok, kun suunnittelee reitit Basecampilla. Tyrellä ei kannata, koska se tekee waypointeja eikä viapointeja ja waypointeissa on ikävä rajoitus. Todella jämäkkä laite! Oon ainakin 3 kertaa jo pudottanut asfaltille, eikä oo siitä moksiskaan. Käy varmaan ihan vasaran korvikkeesta hätätilanteessa
    Suzuki DL1000 V-Strom 2015
    ex. Suzuki GSF 1250A 2007
    ex. Suzuki GSF 650SA 2007
    Vielä navigaattoriasiaa. Minulla on Lumia 1020 ja Scala Rider Teamset. Kypärään tulee puhelut kuten pitää, mutta Lumian navigoinnin ääniopastusta en saa kuulumaan millään. Mikä avuksi.
    Lainaa Finnviller kirjoitti Katso viesti
    Vielä navigaattoriasiaa. Minulla on Lumia 1020 ja Scala Rider Teamset. Kypärään tulee puhelut kuten pitää, mutta Lumian navigoinnin ääniopastusta en saa kuulumaan millään. Mikä avuksi.
    Katsoppa Lumiasta: asetukset-bluethooth. Näkyykö siellä scalan kohdalla käytössä äänet ja musiikki. Jos ei näy poista scala bluethooth luettelosta ja parita puhelin uudelleen.

Onhan Lumiassa otettu käyttöön äänet navigoinnissa, valittu navigointiääni. Siis jutteleeko puhelin itsekseen navigoitaessa vaikka autolla ?

Onhan Lumiassa uusin softa sisällä ?
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
    Lainaa Sytky kirjoitti Katso viesti
    Katsoppa Lumiasta: asetukset-bluethooth. Näkyykö siellä scalan kohdalla käytössä äänet ja musiikki. Jos ei näy poista scala bluethooth luettelosta ja parita puhelin uudelleen.

Onhan Lumiassa otettu käyttöön äänet navigoinnissa, valittu navigointiääni. Siis jutteleeko puhelin itsekseen navigoitaessa vaikka autolla ?

Onhan Lumiassa uusin softa sisällä ?
    Kiitos vastauksesta, tarkistan kertomasi asiat. Lumia 'juttelee' kyllä itsekseen, kun navigoin autossa.
    Lainaa Finnviller kirjoitti Katso viesti
    Jos tuo sytkyn ehdottama parituksen tyyppi on kunnossa, niin sitten kyse voi olla scalan ja lumian välisestä ongelmasta. Sellaista voisi kokeilla, että laitat lumiasta musiikin soimaan, ja sitten navigaattorin päälle. Lumia osaa kyllä itse vaimentaa musiikin navigointiohjeen ajaksi.

Itse jouduin auton kiinteää bt-sarjaa "huijaamaan" tuolla tapaa, kun se ei ymmärtänyt avata äänikanavaa tuon navigointiohjeen toiston ajaksi. Sen sijaan musiikkitoiston aikana äänet kyllä kuuluivat. Softapäivitys autoon korjasi tuon ongelman, samaa kannattaa kokeilla scalaan jos tuo jippo auttaa.
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Jos tuo sytkyn ehdottama parituksen tyyppi on kunnossa, niin sitten kyse voi olla scalan ja lumian välisestä ongelmasta. Sellaista voisi kokeilla, että laitat lumiasta musiikin soimaan, ja sitten navigaattorin päälle. Lumia osaa kyllä itse vaimentaa musiikin navigointiohjeen ajaksi.

Itse jouduin auton kiinteää bt-sarjaa "huijaamaan" tuolla tapaa, kun se ei ymmärtänyt avata äänikanavaa tuon navigointiohjeen toiston ajaksi. Sen sijaan musiikkitoiston aikana äänet kyllä kuuluivat. Softapäivitys autoon korjasi tuon ongelman, samaa kannattaa kokeilla scalaan jos tuo jippo auttaa.
    Sytkyn ohjeet eivät nyt auttaneet eli viimeinen päivitys ok, Scalarider äänet ok, ei mainintaa musiikista, jatkan kokeilemista. Scalariderin päivityskö -miten?
    Mulla ei ole scalasta kokemusta, mutta ootko lukenut sen käyttöohjeista miten se paritetaan nimenomaan mediatoistolle? Joissakin tapauksissa se kypäräpuhelin laitetaan paritustilaan eri tavalla riippuen paritetaanko puhelinta, navia vai musiikkitoistoa.
    Scala rider näyttäisi olevan päivitettävissä ja liitettävien laitteiden "arvojärjestys" olisi muutettavissa.

Käy laitevalmistajan sivulla rekisteröimässä laite ja lataa päivityssovellus koneelle. Scala piuhan päähän ja kiinni koneeseen kun softa on ladattu.

Saat laitteen säädettyä kaikilta osin toimimaankin paremmin.

Päivitä myös Lumia.

Nämä on joskus vähän aavemaailman asioita, jotka alkavat toimimaan yrityksen ja erehdyksen kautta.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  26.  
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti

Miinukset
    -ei ole sateen pitävä
    Sonylta löytyy pöly ja vesitiivis tabletti ainakin ;)
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax