OEM mittaristo on upotettuna tankkiin ja huomasin viime kesänä, että pesun jälkeen sinne oli tiivistynyt kosteutta. Pysyi siellä aina pari päivää, kunnes haihtui, mutta oli kohtuullisen rasittava ajaa, kun sieltä ei oikein mitään tietoja nähnyt.

Nohevana poikana ajattelin, että tiivistelen yläpintojen saumat silikonilla ja niin teinkin. Se tuntuikin auttavan, mutta nyt sateiden aikaan oli pressun alla ollessaan taas sisäpuolelta märkä. Nyt se kosteus ei vain tunnu sieltä lähtevän pois, joten rapsuttelin silikonit pois siinä toivossa, että nyt lämpimällä kuivaisi. Ei ainakaan vielä ole kuivanut.

Tänään sieltä oli sitten pimentynyt vapaan merkkivalo ja rundimittari, mutta en tiedä olisiko kosteuden aiheuttamaa vai liittimen, joka jälkitöinä tuli piuhaan asennettua, että tankin sai ylipäätään irti. Muuten näytti toimivan, mitä sieltä sumun läp nyt sai tihrusteltua.

Ikävän isotöinen on vaihtaa, kun mittari on ilmeisesti sikaliimalla tankissa kiinni.

Onko joku joskus perehtynyt aiheeseen? Voiko tuo naamataulun saumojen tiivistäminen edes teoriassa toimia?