En oikein tuntunut löytävän sopivaa ketjua ongelmalleni, joten päätin teilata kaksi kärpästä yhdellä iskulla, ja avata samalla myös topicin moottorihuolille yleisessä mielessä.
Itselläni on Kawa Z 750 vm2011, ylivuotinen. 6900km nyt mittarissa. Ostin fillarin n. viikko sitten, ja eilen vaihdetta vaihtaessani pyörä mielestäni sammui aivan sekunniksi tai kahdeksi. Öljynpaineen valo vilkkui, mikä vahvistaa epäilyä sammumisesta. Prätkä toki lähti käyntiin kytkinvivun vapauttaessani. Oli niin hämärä tilanne, että en oikein tiedä itsekään siitä mitään. Täytyy jäädä odottelemaan, mikäli toistuu vielä tulevaisuudessa.
Itse en moottoritekniikasta juurikaan mitään tiedä, mutta ajattelin tästä samantien herättää keskustelua.
Kawasaki Z750 '12, Leo Vince GP Pro
Miltä vaihteelta olit vaihtamassa ja mille vaihteelle ja paljonko oli vauhtia? Oliko kone kylmä vai kuuma? Onko kyseessä ruisku vai kaasaripeli ja jos kaasari niin oliko ryyppy päällä?
FJR -17
Muistaakseni kakkoselta kolmoselle tai kolmoselta neloselle. Vauhtia normaalisti ko. tilanteeseen nähden. Kone oli ihan normaaleissa lämmöissä. Sitä ennen ajettu kyllä reippaammin vähän mutkapätkää, mutta ei se kyllä eilisissä lämpötiloissa päässyt lämpiämään ainakaan liian kuumaksi. Ruiskukone.
Kawasaki Z750 '12, Leo Vince GP Pro
Kawasaki Z750 '12, Leo Vince GP Pro
Viime kesänä selviteltiin jotain tuollaista vastaavaa tapausta, ja siinä syypää oli liian pienelle säädetty tyhjäkäynti, jonka seurauksena kone tosiaan sammahteli satunnaisesti vaihdetta vaihtaessa. Eli tarkista ohjekirjasta suositeltu tyhjäkäyntikierrosluku ja säädä se siihen kuumalla koneella. Omassa Kawassa suositus taitaa olla 1150 +/- 50 kierrosta.
Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi
Suzuki GSX-R 750 -93
Oma z750 teki joskus samaa. Varsinkin kylmänä, en sitä sattunnaisuudesta johtuen sen tarkemmin selvitellyt.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.