Otsikossa ongelma jo tulikin. Parin viime päivän aikana Varadero -08 ei ole lähtenyt kunnossa käyntiin. HISS:n valo jää palamaan mittaristoon. Avaimella kun kääntelee virtoja päälle ja pois muutaman kerran niin sitten lähtee niin kuin pitääkin. Vika on ajoittainen, ei jokaisella käynnistysyrityksellä ollenkaan päällä. Avain on viime syksynä teetetty alkuperäinen Hondan aihio, jyrsitty lukkoliikkeessä ja valtuutetussa huollossa koodattu. Akkukin on vain viikon vanha. Missähän vika ja paljonko taas palaa €uroja?
.
Akkua olisin itte kans veikannu. Onkos lataus tsekattu?
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Eihän sulla oo avainnipussa mitään muuta etäluettavaa avainta tai kulkukorttia. Jos ei niin itse lähtisin epäilemään sitä lukon ympärillä olevaa etälukukaulusta.
CB125TDC 1983>CX500 1979>VFR800FI 2001>VFR1200FD 2010
Lataus on ok. Avainnipussa ei ole kuin muita "tyhmiä" avaimia. Koitin silläkin tapaa että laitoin virtalukkoon vain virta-avaimen, ei muutosta.
Etälukukaulus? Onko paha vaihtaa, pitääkö koodata Ecu ja tämä kaulus jotenkin toimimaan yhdessä? Kuulostaa vähän siltä että huomenna on soitetttava Honda-hoitolaan.
.
Olen antanut itseni ymmärtää ettei lukijan vaihto vaadi koodausta, sen kun vaihtaa vaan. Tarkoitan siis tätä osaa:
http://www.uprice.co.za/p/Honda-CBR-...-key/42379852/
CB125TDC 1983>CX500 1979>VFR800FI 2001>VFR1200FD 2010
Akku on viikon vanha, ongelma alkanut uusinnan jälkeen. Ei olisi ihan ensimmäinen kerta kun uusi akku on syntymä-p**ka. Kommentti tuntematta pätkääkään Toyotan (anteeksi Hondan) HISS:n toimintaa ja akun vaikutusta siihen. Edellisistä viesteistä vaan vedin johtopäätöksen tuon tärkeydestä.
<p>2002-2014</p>
Ton ikäsessä Hondassa HISS vaatii akun jännitteen jollekin määrätylle tasolle (esim. vähintään 11,8V) että suostuu käynnistämään pyörän. itsellä aikoinaan sama onglema (CB1300), saatiin pyörä käyntiin kun annettiin lisävirtaa. (Vaikka siis jaksoi pyörittää ilman lisävirtaa mutta ei vaan käynnistynyt.)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Ainakin entinen VFR800 resetoi ennemmin kellon ja shutdownasi ecun startatessa huonolla akulla mutta luki silti joka ikinen kerta avaimen. Yleismittarillahan tuon tietysti selvittää niin ei tarvitse arvailla.
CB125TDC 1983>CX500 1979>VFR800FI 2001>VFR1200FD 2010