Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Onko muita todellisia vaihtoehtoja kuin metzeler z6 / z8???


    /K
  2. #2
    ...jos todellisuuteesi Michelin Pilot Road- mallisto mahtuu, niin...
    Per aspera ad lunam!
  3. #3
    Mahtuu mahtuu.. Michelin Pilot Road malleja ainakin 4 kappaletta..
    jos jollain kokemuksia niin tänne kiitos..

    /Kid
  4. #4
    Itse asennutin pari viikkoa sitten Pirelli Angel GT (A) renkaat alle, ja ai että on hyvät. Eli on niitä muitakin kuin Metzeleriä ja Micheliniä.
    tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
  5. #5
    Z6, Z8 ja PR3:sta kokemusta. Mitään eroa noiden välillä en ole huomannut.
  6. #6
    PR3 säilyttää ominaisuutesa paremmin, Mezelerin Z6:nen tuppaa kulumaan kantille, Z8:sta ei ole kokemusta. Mielestäni myös märkäpito on Misukalla parempi, kulutuskestävyydessä ei eroja.
  7. #7
    Morjens,

    Kulutuskestävyydestä puheenollen. Muutama vuosi sitten Bike (7/2010) teki rengastestin ajamalla 30 rautapersettä peräjälkeen samalla pyörällä. Renkaat vaihdettiin 10000km:n välein. Heidän mittaustulokset olivat seuraavat, joista laskin teoreettisen ajomatkan 2mm.n kulumiusrajalle.

    urasyvyys, uusi [mm] / urasyvyys, käytetty / kuluminen / kesto 2mm:n vaihtorajalle

    Bridgestone BT-020
    eturengas 4,6 / 3,4 / -1,2 / 21700
    takarengas 6,2 / 2,9 / -3,3 / 12700

    Continental Contiroad Attack 2
    eturengas 4,3 / 3,2 / -1,1 / 20900
    takarengas 7,9 / 2,8 / -5,1 / 11600

    Metzeler Roadtec Z6 interact
    eturengas 4,5 / 3,2 / -1,3 / 19200
    takarengas 6,0 / 3,8 / -2,2 / 18200

    Michelin Pilot road 2
    eturengas 4,0 / 3,1 / -0,9 / 22200
    takarengas 6,7 / 3,9 / -2,8 / 16800

    Pirelli Angel ST
    eturengas 4,3 / 3,0 / -1,3 / 17700
    takarengas 6,0 / 3,0 / -3,0 / 13300

    Tämän mukaan pisimpään ajaisi Z6:n setillä, mutta kestävin sekarengastus olisi edessä Michelin ja takana Metzeler.
  8. #8
    Kaudella 2013 rt:llä z6 n.5000km jonka jälkeen pilot road 3 ->eurooppaan eikä kaduttanu oli hyvä. Loppu kesällä vaihtui pyörä gt:hen ja alla z8 ajoin 7000km en tykännyt joten alle taas pilot road 3 nyt ajettu 6000 kesäkuussa vaihtuu alle pilot road 4 gt ... eli tällä hetkellä suosin misukkaa.
    - hyvä märkäpito
    -hyvä kuivapito
    -hiljaset
    -sopivan hintaiset, eli ei tarvii ajaa renkaita kaljuiksi
    Jan Mankki
    15320 Lahti
    0505358295
    jan.mankki@gmail.com
  9. #9
    Kauheita matkoja noilla näemmä voi ajaa. En tiedä onko vika käskyttäjässä vai missä, mutta Michelin Pilot Activet kesti 2mm asti edessä n. 8tkm ja takana n. 6tkm (paineet 2,3 / 2,6). Pyörä siis K100 BMW.
    Retired
  10. #10
    Empä tiedä kuika kovaa pitää mennä jos K 100 renkaat saa kulumaan noin nopeasti tosin K 100 RS jos muistan oikein tehdas suositteli edessä 2,5 ja takana 2,9. Metzlerin 880 renkailla Lotjalla paineiden ollessa 2,6 edessä ja 3,1 takana ajettin parhaimmillaa takana 34000 ja etusella 48000 tosin oli silloin niin kova että liukui urien pohjalle itsestää ja piti vaihtaa vaikka pintaa oli. Kyllä ne renkaat ilman rata ajoa tai Saksan motareilla yli 200kim/h pitkä aikaisesti kestävät sellaisen 13-17000. Käykääpä kyselemässää kotimaan RR kuskeilta niiltä jotka ajavat todella kovaa muuallakin kuin näillä palstoilla rengas paineista ei alipaineistetulla renkaalla kannata ajaa jos niitä ei kerta saa kuumaksi ei ainakaan maanteillä läpe.
    KELA Racing Club /Hangaround
  11. #11
    Tehtaan arvot on 2,2/2,5, mutta kai sitä voisi kokeilla seuraavien rinkuloiden kanssa vaikka 2,5/2,8 paineita. En oo silti kyllä millään renkaalla / pyörällä tainnut päästä takana yli 10tkm matkaan. Ilmeisesti reipashenkinen kiihdyttely ja jatkuva moottorijarrutuksen käyttö sitten syövät noita.
    Retired
  12. #12
    Taisivat olla silloin 80 luvulla vähän eri tekniikalla tehtyjä renkaita kuin nykyään noin rungoltaan kuin kumi seokseltaan mutta kyllä niilä pari euroopan reissua silloinkin tehtiin tosin se kaksaataa oli kovaa puuhaa saada muuallakin kuin Kasseli alamäessä.
    KELA Racing Club /Hangaround
  13. #13
    Pyörä R 1200 RT,alla Misukat Road 3 ja nyt ajettu 14 000km,taka renkaasta kului justiinsa keskimmäinen kuvio.
    Paineet renkaissa seuraavasti:etu 2,9 bar ja taka 3,2bar
  14. #14
    Lainaa Hangaround51 kirjoitti Katso viesti
    Empä tiedä kuika kovaa pitää mennä jos K 100 renkaat saa kulumaan noin nopeasti tosin K 100 RS jos muistan oikein tehdas suositteli edessä 2,5 ja takana 2,9. Metzlerin 880 renkailla Lotjalla paineiden ollessa 2,6 edessä ja 3,1 takana ajettin parhaimmillaa takana 34000 ja etusella 48000 tosin oli silloin niin kova että liukui urien pohjalle itsestää ja piti vaihtaa vaikka pintaa oli. Kyllä ne renkaat ilman rata ajoa tai Saksan motareilla yli 200kim/h pitkä aikaisesti kestävät sellaisen 13-17000. Käykääpä kyselemässää kotimaan RR kuskeilta niiltä jotka ajavat todella kovaa muuallakin kuin näillä palstoilla rengas paineista ei alipaineistetulla renkaalla kannata ajaa jos niitä ei kerta saa kuumaksi ei ainakaan maanteillä läpe.
    Huimia kilometrimääriä.
    Itse en ole 30vuoden aikana päässyt takarenkaalla kertaakaan yli 10 tkm.
    Suzukin ja Kawan ensiasennusrenkailla ainoastaan 3-4 tkm.
    Siitä huolimatta että ajotyylini ei ole ollut mitään räppäilyä tai kumin polttamista.
    Sellaista aktiivista ja pikkuvauhdikasta ajamista mutkateitä nautiskellen ja nykyisellä pyörällä n. 30-40% myös sorateitä ajellen.
    Ennen Gessua kuvittelin että soralla renkaat kuluu vähemmän mutta sekin oli väärä olettamus.
    Gessussa on nyt kilsoja 34 tkm ja viides rengassarja on menossa.
    Takarengas on vaihtokunnossa 6 tkm kohdalla , etunen 8 tkm.
    Motorradin 2013 Allroad rengastestissä osuvasti todettiinkin että siinä missä tasaisessa maantieajossa
    ajaa renkaalla yli 10 tkm saattaa sama rengas olla loppu mutkatieajossa alle 4 tkm.
    Kyseisessä testissä joka ajettiin alppiteiden syheröissä, Pirellin Scorpion kului loppuun alle 4 tkm matkalla Triumph Tigerin alla ja kyseessä oli eturengas.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  15. #15
    jotain vikaa.. mulla mezler z6 takanakki alkaa olla silee.. ajettu vajaa 10t...


    Taidan kokeilla misukkaa seuraavaksi.....

    /Kid
  16. #16
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Huimia kilometrimääriä.
    Itse en ole 30vuoden aikana päässyt takarenkaalla kertaakaan yli 10 tkm.
    Ennen Gessua kuvittelin että soralla renkaat kuluu vähemmän mutta sekin oli väärä olettamus.
    Gessussa on nyt kilsoja 34 tkm ja viides rengassarja on menossa.
    Takarengas on vaihtokunnossa 6 tkm kohdalla , etunen 8 tkm.

    gessu täälläkin ja anakeet alla pyörineet nyt kolmatta kesää, viime kesänä tosin tuli vähän kilsoja.. jotain noin 15tkm niillä nyt on ajettu ja takana pintaa ehkä parisen milliä tai vähän yli, edessä enemmän. normaalia ajo on ollut, ehkä enimmäkseen jopa kaks päällä noilla renkailla. paineet normaalit edessä sen 2.5 ja takana vajaa 3.

    saahan nekin varmaan sileiksi 6 tonnin ajola jotenkin, muttei ainakaan mun ajotyylillä. ja gessussa kun ei kovin repivät tehot ole, niin tuskin luulisi pikitiellä olevan muillakin sillä vehkeellä suunnilleen yhtä kuluttava ajotapa renkaiden suhteen kuten mullakin.. toki ei nyt kaasu pohjassa tule joka risteyksestä lähdettyä kuitenkaan..

    ja jos rengastesti tehty alppien syheröissä, niin kaipa niillä renkailla on myös ajettu myös kylkiä pitkin, eikä vaan kulutettu keskikohtaa..? senkin luulisi jatkavan renkaan kestoikää..

    XX:ssä vielä vanhat PR:t alla, niillä menty rankemmassakin sateessa aikanaan ilman ongelmia, hyvä on pito ollut aina.

    mut asiaan.

    kyllä noilla kokemuksilla pidän miseliniä pyörän renkaana. edelleen. seuraavaksi tulee gessuun alle PR4 trail ja kun XX:ssä kuluvat loppuun niin PR4 tullee siihenkin.

    no, tais mennä vähän ot.. sori..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  17. #17
    Nelosella ajettu nyt vajaa pari tonnia. Ei vingu kuten anakee2. Eipä tuosta nyt muuten osaa oikein sanoa mitään. Pyörii alla ja ok:n oloinen. Kai se sitten on ihan hyvä. Kyllähän suomalainen löytää aina ne huonot puolet, jos niitä vaan on. Ei nyt vaan vielä tule mieleen. tai oikeastaan joo, mun mielestä siinä kolmosessa on paljon nätimpi kuvio, kun siinä on vähän sellaista pyörrettä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  18. #18
    Metzeler Z6 vaihtui allta pois.. Takanakilla vain noin 8500 km..

    Nyt Pilot road 4..... katsotaan miten käy.. ainakin ajotuntuma hyvä.. Vesikelissäkin testasin pitoa tuntui löytyvän..
    Paineet ohjearvot 2.2/2.5 nyt 2.8/2.9 (kuten myös noissa Z6)
    Edelliset z6 pilalla kun ajelin noilla tehtaan arvoilla



    /Kid
  19. #19
    Lainaa kideon kirjoitti Katso viesti
    Metzeler Z6 vaihtui allta pois.. Takanakilla vain noin 8500 km..

    Nyt Pilot road 4..... katsotaan miten käy.. ainakin ajotuntuma hyvä.. Vesikelissäkin testasin pitoa tuntui löytyvän..
    Paineet ohjearvot 2.2/2.5 nyt 2.8/2.9 (kuten myös noissa Z6)
    Edelliset z6 pilalla kun ajelin noilla tehtaan arvoilla



    /Kid
    Moro

    Z6 oli mullakin 10000km alla.Takarengas lopussa, etusessa vielä pintaa.Vaihdoin kummankin PR4 GT Misukkaan.

    Tänään pääsen kokeileen venttiilin-nousua uusilla kumeilla
    <p>R 1200 RT</p>
  20. #20
    PR4 ja ajettu nyt mitälie,neljättä tonnia kuitenkin.

    Sateessa sellainen 160 nopeutta autobaanalla ja hyvin pysyi kiinni tiessä. Suosittelen.

    Ja vielä ei yhtään kulumisen merkkejä. Eli kaipa tuollakin huoletta sen kymppitonnin ainakin ajeleepi.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  21.  
  22. #21
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    PR4 ja ajettu nyt mitälie,neljättä tonnia kuitenkin.

    Sateessa sellainen 160 nopeutta autobaanalla ja hyvin pysyi kiinni tiessä. Suosittelen.:
    Off Topic, mutta muistaa sen, että Saksan Autobahn-teiden pinnat ovat tasaiset, eli veden korkeus on tasainen, jonka renkaan kuviointi joutuu syrjäyttämään. Hyvin toimi suunnilleen saman massan omaavassa mopossa PR2:set männä suvena, raita jäi asfaltin pintaan kovemmallakin sateella.

    Mutta sitten ovat nämä surulliset Härmän uratiet ja muuten vain epätasaisen asfaltin pinta monin paikoin motareillakin. Tuollaisten urien ja monttujen lätäköihin jos laskee reippaasti, voi etunen alkaa kevenemään ja se on kerrasta menoa. Koskee myös Baltian ja Puolan tiestöä.
    <p>.</p>