Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Hei,

    mitä tulisi huomioida jos ostaa ns. kaksikilpisen mp:n. Tiedän, että pyörä on lunastettu vak. yhtiöiden vahinkokeskukselle ja sieltä se on ostettu, kunnostettu ja katsastettu sekä otettu uudelleen liikennekäyttöön.

    Mistä saan tiedon mitä osia siihen on vaihdettu? Trafi?

    Mikä lienee vaikutus pyörän vaihto-/myyntiarvoon kun on kaksikilpinen?

    Kannattaako jättää ostamatta, vaikka on selvästi halvempi kuin vastaavat ja on ihan hyvä ajoltaan.
  2. #2
    Lainaa kaasila12 kirjoitti Katso viesti
    Hei,

    mitä tulisi huomioida jos ostaa ns. kaksikilpisen mp:n. Tiedän, että pyörä on lunastettu vak. yhtiöiden vahinkokeskukselle ja sieltä se on ostettu, kunnostettu ja katsastettu sekä otettu uudelleen liikennekäyttöön.

    Mistä saan tiedon mitä osia siihen on vaihdettu? Trafi?

    Mikä lienee vaikutus pyörän vaihto-/myyntiarvoon kun on kaksikilpinen?

    Kannattaako jättää ostamatta, vaikka on selvästi halvempi kuin vastaavat ja on ihan hyvä ajoltaan.
    Ite aikanaan kysyin kuvat miltä näytti ennen ja sain myyjältä osalistankin ja myös remonttikuvia mitä oli vaihdettu. Myyntiarvo toki alhaisempi mutta niin näköjään ostohintakin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  3. #3
    En ole koskaan ostanut kaksi kilpistä, mutta olen muutaman lunastetun kunnostanut. Mitä olen eteen päin myynyt ovat olleet vastaavassa kunnossa kuin "ehjät/kolaroimattomat". Toki kannattaa tarkastaa ostaessa mitä rikkoontunut ja uusittu/korjattu. Kannattaa muistaa, ettet voi tietää onko ostamaasi (ehjää)pyörää lipattu ja otettu kertakorvaus vakuutusyhtiöstä ja harsittu itse kasaan. Voi olla, että reilusti kaksikilpiseksi kerrottu peli on jopa paremmin korjattu kuin se "lippaamaton".
    Honda Monkey -82
    Yamaha RS 125 -75
    Honda CB 125 -84
    Kawasaki ZZR 1100 -92
    Honda CBF 1000 -06
  4. #4
    Lainaa kaasila12 kirjoitti Katso viesti
    Hei,

    mitä tulisi huomioida jos ostaa ns. kaksikilpisen mp:n. Tiedän, että pyörä on lunastettu vak. yhtiöiden vahinkokeskukselle ja sieltä se on ostettu, kunnostettu ja katsastettu sekä otettu uudelleen liikennekäyttöön.

    Mistä saan tiedon mitä osia siihen on vaihdettu? Trafi?

    Mikä lienee vaikutus pyörän vaihto-/myyntiarvoon kun on kaksikilpinen?

    Kannattaako jättää ostamatta, vaikka on selvästi halvempi kuin vastaavat ja on ihan hyvä ajoltaan.
    Kyllä sellaisen voi minun mielestä ostaa ihan huoletta. Trafi on aika tarkka siitä että mitkä pyörät saa myydä kunnostettavaksi, ja mitkä myydään ainoastaan varaosiksi. Paljon on myynnissä sellaisia paikallaan kaatuneita ja pikkuvauhdista kipattuja. Peräänajossa etuhaarukka saa ensimmäisenä siipeensä, mutta harvemmin rungot vääntyyy, ja jos runko on vääntynyt, sen pitää myös ilmetä papereista koska sen suoruus yleensä mitataan jos on epäilystä sen vääntymisestä.
    Muut kosmeettiset vauriot on helppo todeta itsekin.

    Sama pätee myös pikku mällättyyn autoon, ostaisin ja olen myös ostanutkin, siis jos ne on korjattu kunnolla ja huomioitu pyyntihinnassa.
    Murjaanien kuningas!
  5. #5
    Mulla on nykyinen Yamaha FZ6-N kaksikilpinen.Vakuutus yhtiön lunastama kevyestä kylki lipasta.Firma josta ostin käy hakemassa yhteisvarastolta pyöriä ja kunnostaa ne.Myyjä lähetti kuvat ennen korjausta ja kertoi mitä vaihdettu.Pyörä ihan siisti ja toimiva,muutama pieni naarmu löytyy,akku oli aivan loppu ja väri vaihtui sinisestä valkoiseksi.Pyörän vuosimalli 2007 ajettu alle 12tkm.Rekisteriotteessa merkintä kaksikilpisyydestä ja vaihdettujen osien määrä 4 prosenttia.Hinta hieman halvempi kuin vastaavat Nettimotossa,kuukauden ajanut ja olen tyytyväinen pyörään.Hyviä ajokelejä kaikille
    Suzuki GSX 1400-04 Honda CB 900 hornet-03 Suzuki GSX 1400-07 Aprilia Mana 850-08
    Kawasaki ZR-7-99 Yamaha FZ6N-07
  6. #6
    Täytyy muistaa , että ostaessa käytettyä yksikilpistä voi sekin olla kolaroitu ja osia voi olla vaihdettu. et vain tiedä sitä. ja maksat täyden hinnan.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Täytyy muistaa , että ostaessa käytettyä yksikilpistä voi sekin olla kolaroitu ja osia voi olla vaihdettu. et vain tiedä sitä. ja maksat täyden hinnan.
    Luulenpa että olen tällaiseen joskus käteni lyönyt. Kaksikilpinen voi hyvinkin olla parempi ostos.
  8. #8
    Lainaa trj kirjoitti Katso viesti
    Sama pätee myös pikku mällättyyn autoon, ostaisin ja olen myös ostanutkin, siis jos ne on korjattu kunnolla ja huomioitu pyyntihinnassa.
    Autoihin ei jää pakosti mitään merkintää minnekkään siitä että on kerran lunastettu. Yksi auto oli ajettu pellolle -> pohjassa mennyt bensaletku irronnut ja valunut bensaa maahan + ei käynnisty. Lunastukseen. AVK:lta ostettiin, bensaletku kiinni, painepesurilla mudat pois ja auto oli yhtä pientä muoviosaa vaille kunnossa. Enemmän ne AVK:n nostovehkeet oli jälkiä pohjaan tehnyt. Parasta näissä on se että kolaroijalla ollut yleensä kasko => autosta pidetty myös huolta. Toki paskaakin löytyy.

    Pyörien kohdalla en tiedä miten meenee, mutta vahingossa kipattua/seinään ajettua ei pakosti ilmoteta vakuutusyhtiöön ja korjaus on vain sinne päin.
    Viimeksi muokannut: mRkukov; 10.05.2014 klo 14:40.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  9. #9
    Lainaa kaasila12 kirjoitti Katso viesti
    mitä tulisi huomioida jos ostaa ns. kaksikilpisen mp:n. Tiedän, että pyörä on lunastettu vak. yhtiöiden vahinkokeskukselle ja sieltä se on ostettu, kunnostettu ja katsastettu sekä otettu uudelleen liikennekäyttöön.
    Kolareita ja vahinkoja on monenlaisia. Kannattaa pyytää myyjältä lunastusrapsa+kuvat. Jos pyörä on nätisti kaatunut ja esim katteita ja sliparia mennyt niin paljon naarmuille, että lunastus on ollut järkevää pyörä lienee turvallinen ostaa. Jos taas pyörä on niputettu valopylvään ympärille ja papereista näkyy rungonmittaukset sun muut heittävän niin kannattaa arvioida millä hintaa pyörän ostaa jos edes ostaa. Jos runkomittaukset yms on kuin tehtaalta niin kai se on aika turvallista. Kannattaa myös vähän katsoa onko pyörän omistaja ostanut ja kunnostanut itselleen vai pistänyt nopeasti kasaan pikaisen myyntitilin toivossa.

    Itse noita katselin alkuun, mutta päätin etten säästä ja myy edelleen halvemmalla vaan sijoitan vähän enemmän ja myyn vastaavasti joskus helpommin poiskin.
    Triumph Street Triple
  10. #10
    Lainaa mRkukov kirjoitti Katso viesti
    Autoihin ei jää pakosti mitään merkintää minnekkään siitä että on kerran lunastettu.
    Käsitykseni mukaan auton rek. otteeseen tulee merkintä edellisesti rekisterinumerosta vaikka se olisi sama kuin nykyinen. Tämä kertoo lunastuksesta.

    Toinen keino mistä ajoneuvojen historiat on helppo tarkistaa muutaman euron kustannuksella on esim. tuon palvelun kautta: http://www.trafi.fi/palvelut/rekiste...ajoneuvotiedot

    Itse aiheeseen sanoisin että lunastettu peli voi olla ihan hyvä tai sitten ei. Riippuen vähän millaisin purkkavirityksin sitä on parsittu kasaan. Tosin tämä koskee kaikki käytettyjä pelejä.

    Tämän vuoksi parasta on etsia lippaamaton ja kolaroimaton yksilö. Se mistä sen sitten tunnistaa voi olla melko hankalaa, melkeinpä salapoliisityötä. Jos ajoneuvolla on ollut useita omistajia, voi yrittää ottaa yhteyttä aikaisempii omistajiin. Heillä ei yleensä ole tarvetta kaunistella ajoneuvon elin historiaa, toisin kuin ehkä sen hetkisellä myyjällä.
  11. #11
    Lainaa SPL kirjoitti Katso viesti

    Tämän vuoksi parasta on etsia lippaamaton ja kolaroimaton yksilö. Se mistä sen sitten tunnistaa voi olla melko hankalaa, melkeinpä salapoliisityötä. Jos ajoneuvolla on ollut useita omistajia, voi yrittää ottaa yhteyttä aikaisempii omistajiin. Heillä ei yleensä ole tarvetta kaunistella ajoneuvon elin historiaa, toisin kuin ehkä sen hetkisellä myyjällä.
    Näin se on ja kiertopalkinnoista kannattaa pysyä erossa
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  12.  
  13. #12
    Tämän vuoksi parasta on etsia lippaamaton ja kolaroimaton yksilö. Se mistä sen sitten tunnistaa voi olla melko hankalaa, melkeinpä salapoliisityötä. Jos ajoneuvolla on ollut useita omistajia, voi yrittää ottaa yhteyttä aikaisempii omistajiin. Heillä ei yleensä ole tarvetta kaunistella ajoneuvon elin historiaa, toisin kuin ehkä sen hetkisellä myyjällä.
    vähän kuin neitsytmorsiamen etsintä... hölmöläisen hommaa. Sen hetken kunto se merkkaa eikä joku lippa historiassa. Kaikki ne on lipattu. enemmän tai vähemmän.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050