Oon ny ajanu reily kymppitonnin PP3:lla RSV4Factorylla eikä gummit ole vielä sakkorajoilla, tosin eturenkaan kuviossa on jo sellaista epätasaisuutta mitä eturenkaisiin tuppaa tulemaan.
On toimiva rengas katuajossa ja riittää mun vauhdille radallakin, tosin minäkin huomaan että pito ei ole yhtä hyvä kuin alkuperäisissa Supercorsissa oli.
Tosin kokokin (takana) on eri, pp3 on 190/55 kun 200/55 ei ole tarjolla kuin oikeastaan enemmän radalle tarkoitetuista rengasmalleista.
Olen noin yleensä ollut "Michelin-mies" mutta taidan suraaavaksi kokeilla Dunloppeja kun saan sellaiset sopuhintaan tutulta pajalta.
Muuten olisin seuraavaksi testannut Misukan Pilot Supersporteja, enemmän rata-ajoon suunnattu rengas kuin pp3.
Kiitos kommenteista, jos tuo PP3 menee takana reilun 5000 km se on hyvältä sporttikumilta ihan riittävä määrä. Bridgen uusi (viime kaudella) S20 kesti takana reilun 3800 km, pitoa oli kyllä kuin liimattuna......myös märällä...
Nyt on alla Pilot Power3, Pilot Road2 oli siis entinen rengas. Vasta alkulämmittelykilometrit on takana mutta pieniä huomioita on tullut jo tehtyä siitä miten tuo sportimpi rengas eroa touringista.
Plussia:
Jumaliste että kääntyy hienosti.
Näyttää hyvältä.
Menee isolla tielläkin kohtalaisen hyvin suoraan.
Miinus:
Wobblausherkkyys kasvoi helvetisti. Entisillä renkailla en ilmiöstä kärsinyt kertaakaan, nyt meinaa tulla ravistuksia isommissa vauhdeissa jos tiessä on pomppuja.
Ohjausiskaria taitaisi Bulu tahtoa nyt... Mutta kaiken kaikkiaan vaikuttaa oikean luontoiselta mun pyörään tuo PP3.![]()
I ride the Lightning (XB9S -03)
PB testas Rockinhamissa sporttirenkaita. Pyörä hieman laitettu +180 bhp Kawasaki 10R. Avut pois ja kuskina Jeremy McWilliams. Radan Brittein superbike-ennätys: 1.24.25.
Tässä tulokset:
Michelin Power Supersport: 1.36.11
Bridgestone S20 Evo: 1.34.26
Dunlop Sportsmart 2: 1.31.29
Metzeler Sportec M7 RR: 1.31.11
Pirelli Diablo Rosso Corsa: 1.29.68
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Oliko noilla Dunlopeilla joku toinen nimi Amerikan puolella? Q2 mutta joka siis ei ole sama kuin Qualifier2. (Vai oonko taas ihan sekasin?)
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Korjataan tuo enkka. Ei siis ole BSB mopolla ajettu, vaan Thundersport-sarjan superbikella (slicksit siinäkin).
Linkki vielä sarjan tietoihin:
http://thundersportgb.com/index.php/...undersport-gp1
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ymmärsinkö nyt oikein, että tuo testin power supersport on astetta rataisampi kuin saman valmistajan pilot power3 ?
Ja vastaavasti tuo rossocorsa on astetta katuisampi kuin supercorsa?
Eli jos pannaan osaava kuski puikkoihin niin ajeleeko hän 10 s parempia aikoja kun vastakkain on supercorsa vs pp3?
Entä korostuuko vai väheneekö renkaan merkitys jos tehoa kuristetaan sadasta viidestäkymmenestä sataan?
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Tarkoititko tota Rosso Corsaa?
Lähinnä tulee mieleen et ei toi M7 taida olla kovin huono kumi kun hintaa kattoo… Power Supersport on kyllä yllättävän hitaan näköinen tuossa valossa, kun on kuitenkin 50/50 katu-ratakumi. Olikohan ne laskeneet paineet rataa varten kuten Michelin ohjeistaa, vai onko kaikilla menty katupaineilla.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
No eihän tässä rengastouhussa ole mistään muusta kyse kuin hinta-laatu suhteesta. Kyllä pitävää kumia on jo hankittavissa, ainut kyse näissä testeissä on se, millä hinnalla suhteessa kilometrikestoon se kumi lähtee. No, tietty on testattava renkaan muuta ominaisuuttakin, kääntyvyyttä yms.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Joo, asia on varmaan sekavasti esitetty kun olen niin laiska kirjoittaja.
Lähdetään purkamaan vaikka niin, että nopeassa ajaa vain kilvettömät slikseillä ja lämppäreillä. Ja hitaassa voi ajaa vaikka nappularenkailla.
Silloin tämän tyypin testien merkitys koskee ainoastaan keskiryhmää.
No nyt tietysti Pertti peruspemaristi ostaa järjellä PP kolmoset kun niillä ajaa + 6000 km maantiellä ja Niko rataketulle kelpaa vain supersorsat koska hän ei kuitenkaan aja sateessa ja vielä vähemmän tourinkia. Nikolle tärkeämpää on päästä essolle kertomaan rata-aikoja kuin se että kestääkö rinkula 3 vai 6 tonnia.
Mutta kuinka käy sillon jos heput sittenkin päätyisivät eri rangasvalintaan, olisiko sillä yli 10 s vaikutusta kierrosaikoihin?
Oliko nyt selkeämpi![]()
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Ihan mutulla täällä taas vedellään. Se Rosso Corsan takarenkaan laita on Supercorsaa. Tietty renkaan runkorakenne poikkeaa ratarenkaista.
Kylmäpaineet renkaille:
Michelin etu/taka: 2.1/1.7
Bridgestone: 2.1/1.9
Sportsmart: 2.1/2.0
Metzeler: 2.0/2.1
Pirelli: 2.1/2.0
Lisäksi Metzeler on Pirellin kanssa vahvasti naimisissa, kun joku puhui täällä Italian kumeista.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eikö tuota supercorsaakin löydy sc 0 sc 1 ja sc 2? Mitä seosta on ne Rosson kyljet?
Nuo imagohommat on kimurantteja niellä. Onhan Audi ja Ducatikin jollain tapaa kihloissa.
Mutta minä näen siinä parissa lähinnä ferrarin ja skodan. Vielä erikoisempaa on minusta se kun jotkut tykkää HD merkistä jonka osat on valmistettu Aasiassa. Ja näille samoille hepuille kelpaa kirkuen kaikki kiinakopiot kunhan niistä löytyy logo.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
SC2:sta lainattu seos. Kuinka yksi yhteen, niin toinen asia.
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/mo...subtype%3Droad
http://www.motorcycle.com/products/p...iew-89565.html
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuntuma ainakin on erilainen Supercorsalla ja Rosso Corsalla. Supercorsan luisto on pehmeämpi ja hallittavamman tuntuinen kuin Rossossa. Tämä kahden päivän kokemuksella Supercorsasta radalla ja Rosso corsolla useampi.
Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mulla kanssa sama kokemus, että tuo supercorsa lähtee niin hallitusti sortamaan, että kädetön hidas kerkee kampeamaan mopon pystyyn. Samassa tilanteessa PR kakkosella tai kolmosella olis voinut huutaa, että kattokaas pojat nyt tulee lowsider. ( sehän lähtee kuin ajaisi saippuaan)
Mutta mitä enemmän lukee sen vaikeemmaks menee,
Sieltä näköjään löytyy vielä tuohon SC ja Rosson väliin tuo supercorsa SP ja mä vahvasti luulen että ne on ens kesänä tuossa rataisammassa alla.
Ja vielä kun halutaan hämmentää pakkaa, niin kuukausi sitten sain kostealla kelillä SC 2 pysähtymään absillisella mopolla 40-0 ja 60-0 aina pari metriä lyhyemmin kuin PR3.
Tämä hämmentää siksi ettei tuota Supercorsan märkäpitoa ole missään testissä kehuttu.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Luistojen äkkinäisyyttä verratessa tulee väkisinkin mieleen renkaiden lämmönkesto. Siinä missä supercorsa toimii kunnon rasituksessa ja käyttäytyy loogisesti alkaa katuisammat renkaat ylikuumenemaan jo muutaman kierroksen jälkeen. Sitten kun rengas sulaa, niin se on tosiaan ihan saippuaa. Kuriositeettina mainittakoon, että kunnon ratakumien maksimi toimintalämpötila on luokkaa 140 astetta. Eli aikas kaukana siitä mitä ikinä kadulla vastaan tuleekaan.
Tuosta sitten näihin testien kierrosaikoihin ja nopeusvertailuihin vähän ajatusta. Vaikka katuisampien ja supercorsan välillä ei isoa eroa parhaassa kierrosajassa olisi, niin katuisammalla ei tuota vauhtia voi ylläpitää kovinkaan montaa kierrosta vaikka paineet olisi kuinka tontilla. Sinänsä noilla katuisammillakin pärjää yllättävänkin pitkälle. Omaa kokemusta on Dunlop sportsmarteista (olisko versio 2?) Alastarolla ja rauhallisesti ajaen ei 1:27 vauhdissa ollut mitään ongelmia tai luistoja. Päivä ei silloin ollut mikään liian lämmin eikä renkaat pääseet ylikuumenemaan. Kunnon slickseihin sitten eroa tullee joku ehkä 1-2s/km. Näissä vauhdeissa renkaiden kestossa radalla ei sitten taas enää ole isoa eroa kovemman pään ratarenkaisiin vaan kestävyys tulee enemmänkin vauhdista ja renkaan rasituksesta. Katuajo on sitten taas ihan oma juttunsa.
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond