dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Tulpan kierteen saa helposti rikki, jos alkaa heti räikällä vääntämään, eikä uusi tulppa ole oikeilla kierteillä.
Jos tulppa on niin syvällä kannessa, ettei sinne sormin yllä on helppo kikka miten homman saa hoidettua turvallisesti.
On toiminut itselläni jo kymmeniä vuosia hankalien keskimmäisten tulppien kanssa eikä maksa paljon.
Hommaa jostain puutarhan kasteluun tarkoitettua vesiletkua, kudosvahvistettua keskijäykkää jonka sisäreikään tulpan posliinipää sopii napakasti.
Leikkaa sopiva pätkä suorasta kohtaa letkua joka yltää hyvin tulpanreijän huulille, nyt sitten tulppa kiinni letkuun ja sillä tulppa paikoilleen niihin sylintereihin joihin sormin ei yltä.
Letku on hyvä silloin, kun se ei pyöri tyhjää ja tuntuma tulppaan säilyy niin, että sen saa lähtemään varmasti "oikealle jengalle ".
Eikä työkalu maksa paljoa. Kannattaa laittaa talteen vastaisuuden varalle.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Tulpanvalmistajien ohjeissa on kyllä selvästi kiristys ohjeet uudelle ja käytetylle tulpalle erikseen, eivät siis pidä tiivistettä kertakäyttöisenä...ts18056 kirjoitti
Twin spark -koneessa toinen tulppa osoitta alaspäin ja sen hattu on hyvin tiivistetty. Sivulle osoittavan tulpan potero taas kerää hyvin kuraa käyttöolosuhteista johtuen, ja jäähdytysripojen välistäkin on sopivasti yhteys poteroon. Eli kyllä se tulee putsattua tulpanvaihdon yhteydessä.