Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 35:een 35:sta
  1. #31
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Normaalin, tiivisteprikalla varustetun sytytystulpan kiristysmomentti on 20 Nm (2 kpm).Ilman momenttiavainta kierretään käsin,ilman mitään vääntövartta,niin pitkälle kuin menee ja sen jälkeen 1/2 kierrosta. Näillä ohjeilla ei kierre rikkoudu, kunhan on oikeille kierteille sen alunperin kiertänyt.
    NGK CR9EIA kynttilän kiristysmomentti kawan kanteen on vain 13Nm. Kannattaa tarkistaa ohjekirjasta ennen kuin kiristää.

    Tuo 1/2 kierrosta nyrkkisääntö koskee sitten vain uusia tulppia joiden tiivisteprikkoja ei ole litistetty.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  2. #32
    Tulpan kierteen saa helposti rikki, jos alkaa heti räikällä vääntämään, eikä uusi tulppa ole oikeilla kierteillä.

    Jos tulppa on niin syvällä kannessa, ettei sinne sormin yllä on helppo kikka miten homman saa hoidettua turvallisesti.
    On toiminut itselläni jo kymmeniä vuosia hankalien keskimmäisten tulppien kanssa eikä maksa paljon.

    Hommaa jostain puutarhan kasteluun tarkoitettua vesiletkua, kudosvahvistettua keskijäykkää jonka sisäreikään tulpan posliinipää sopii napakasti.
    Leikkaa sopiva pätkä suorasta kohtaa letkua joka yltää hyvin tulpanreijän huulille, nyt sitten tulppa kiinni letkuun ja sillä tulppa paikoilleen niihin sylintereihin joihin sormin ei yltä.

    Letku on hyvä silloin, kun se ei pyöri tyhjää ja tuntuma tulppaan säilyy niin, että sen saa lähtemään varmasti "oikealle jengalle ".
    Eikä työkalu maksa paljoa. Kannattaa laittaa talteen vastaisuuden varalle.
  3. #33
    Lainaa dYNY kirjoitti Katso viesti
    NGK CR9EIA kynttilän kiristysmomentti kawan kanteen on vain 13Nm. Kannattaa tarkistaa ohjekirjasta ennen kuin kiristää.

    Tuo 1/2 kierrosta nyrkkisääntö koskee sitten vain uusia tulppia joiden tiivisteprikkoja ei ole litistetty.
    Tulppavalmistajien ohjeissa taitaa olla, että toi prikka on kertakäyttöinen

    Itse en ole tulppia availlut, muuta kuin silloin kun kädessä on uudet tulpat vaihtoa varten.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  4. #34
    Lainaa ts18056 kirjoitti
    Tulppavalmistajien ohjeissa taitaa olla, että toi prikka on kertakäyttöinen
    Tulpanvalmistajien ohjeissa on kyllä selvästi kiristys ohjeet uudelle ja käytetylle tulpalle erikseen, eivät siis pidä tiivistettä kertakäyttöisenä...
  5.  
  6. #35
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Jos en nyt ihan väärin muista, Sulla tulee roskat ulos pytystä kallistamalla ja ravistamalla.
    Twin spark -koneessa toinen tulppa osoitta alaspäin ja sen hattu on hyvin tiivistetty. Sivulle osoittavan tulpan potero taas kerää hyvin kuraa käyttöolosuhteista johtuen, ja jäähdytysripojen välistäkin on sopivasti yhteys poteroon. Eli kyllä se tulee putsattua tulpanvaihdon yhteydessä.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12