Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Eli tossa melkeen viikko sitte lähti kilvet ja kortti ja pitäs mopo vakioks laittaa... Noh kuitenkin laitoin tänään mopon täysin vakioksi ja iskin käyntiin ihan vaan testiksi mopo kävi tyhjä käynnillä n. 5min kunnes annoin pikkasen kaasua alkoi heti booaamaan ja sammui sitten melkeenpä heti. Sen jälkeen sitten ei käyntiin lähtenyt millään. Mopolla on siis ajettu 8400tkm. Mopo on toiminut ennen täysin moittettomasti ja mitään ongelmia ei ole tullut.

    Vakio suutin on kiinni, kuristimet on putkessa. Kipinä tulee, bensaakin saa. ilman putsarikin pitäs olla ok. öljyy vaa sattuu kerääntyy sinne aukolle mut oman silmän mukaan se oli kyllä kunnossa. Ite epäilen et kaasari mennyt tukkoon? Mut mistä se vois sitte johtua? Jos siis näin on käynyt. Tarvis apuja nopeesti!
  2. #2
    Mistäköhän masiinasta tässä nyt on kyse?

    Koita käynnistyssuihketta ruiskuttaa suoraan ilmasuodattimeen ja käynnistää?

    Kaasarin ja ilmaputsarin putki kunnolla paikallaan? Ei saa liikaa ilmaa?

    Mäkistarttia?
    Viimeksi muokannut: Splite; 06.05.2014 klo 22:30.
    Suzuki DR650Rse
  3. #3
    Mopo on HM CRM Derapage 2012 eli Honda.
    Mäki starttii koitettu jo aika monta kertaa!
    Mitäs toi käynnistyssuihke oikeen on? En oo enne kuullukkaan
    Kaasarin ja ilmanputsarin putki on joo kunnolla kiinni
  4. #4
    Lainaa Polar kirjoitti Katso viesti
    Mopo on HM CRM Derapage 2012 eli Honda.
    Mäki starttii koitettu jo aika monta kertaa!
    Mitäs toi käynnistyssuihke oikeen on? En oo enne kuullukkaan
    Kaasarin ja ilmanputsarin putki on joo kunnolla kiinni
    Tuo aine ainakin mulla toiminut kun on tarvittu joskus:

    http://biltema.fi/fi/Autonhoito/Muut...s-spray-36526/
    Suzuki DR650Rse
  5. #5
    Lainaa Splite kirjoitti Katso viesti
    Tuo aine ainakin mulla toiminut kun on tarvittu joskus:

    http://biltema.fi/fi/Autonhoito/Muut...s-spray-36526/
    No kiitos! Koitanpa ja saa nähä mitä käy!
  6. #6
    Käy kaikki muutetut asiat uudestaan läpi ajatuksen kanssa. Monesti se vikä löytyy omasta suorituksesta tuommoisen operaation jälkeen.
  7. #7
    Lainaa Polar kirjoitti Katso viesti
    Noh kuitenkin laitoin tänään mopon täysin vakioksi ja iskin käyntiin ihan vaan testiksi mopo kävi tyhjä käynnillä n. 5min kunnes annoin pikkasen kaasua alkoi heti booaamaan ja sammui sitten melkeenpä heti. Sen jälkeen sitten ei käyntiin lähtenyt millään.
    Bensahana kiinni? Alipainehanan letkut sekaisin? Tankki tyhjä? Tankin korvausilma tukossa? Letku lytyssä tankin ja rungon välissä?
    "Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
    -lentäjä-
    4PU3-010 A
  8. #8
    Lainaa FJ1200N kirjoitti Katso viesti
    Bensahana kiinni? Alipainehanan letkut sekaisin? Tankki tyhjä? Tankin korvausilma tukossa? Letku lytyssä tankin ja rungon välissä?
    Bensahana oli auki aina kun yritin. Tankissa on bensaa. Noi muut tsekkaan huomenna! Toi vika vois ollakki et siel piilos ois joku letku lytyssä
  9. #9
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Käy kaikki muutetut asiat uudestaan läpi ajatuksen kanssa. Monesti se vikä löytyy omasta suorituksesta tuommoisen operaation jälkeen.
    Nii no ton suuttimen vois varmaa uudelle laittaa kiinni jos siinä olis jotai häikkää.
  10. #10
    Bensaongeltama tuo kyllä minusta kuulostaa. Onko tossa tuorevoitelu kaasariin? onhan se kiinni, ei sillä, että itellä se olisi joskus jäänyt irti mopoaikana...(köh) Oli muuten kerran läppäpytyssä kivi joka oli mennyt jotenkin kaasarin läpi ja eihän se käynyt, puutui heti..

    Katoppa vielä se kaasari läpi jos oot suuttimen vaihtanu
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  11. #11
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Bensaongeltama tuo kyllä minusta kuulostaa. Onko tossa tuorevoitelu kaasariin? onhan se kiinni, ei sillä, että itellä se olisi joskus jäänyt irti mopoaikana...(köh) Oli muuten kerran läppäpytyssä kivi joka oli mennyt jotenkin kaasarin läpi ja eihän se käynyt, puutui heti..

    Katoppa vielä se kaasari läpi jos oot suuttimen vaihtanu
    Joo huomen tsekkaan perus hommat!
  12. #12
    No kävin nopeesti kattomassa suuttimen kaikki oli ok ei mitään häikkää.
    Kaikki letkut oli ok ja kohokammioon tulee bensaa. Ei lähe silti millää käyntii
  13. #13
    No jos kaikki on ok. Niin mites virtalukko, tappokatkaisin, hapettumia, onko jotain johtoja mahdollisesti väärin??
    Viimeksi muokannut: Husky510; 07.05.2014 klo 09:35.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  14.  
  15. #14
    Ekana pitää tsekata, että tulppa antaa kipinää. Liian rikas seos voi hajoittaa tulpan jopa kertakäynnistyksellä - niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin (kokemusta on niin mopon kuin mp:n kanssa).

    Jos tulppa lyö kunnon kipinää (=kipinä näkyy selvästi päivänvalossakin), niin seuraavaksi kannattaa kokeilla käynnistämistä ilman ilmanputsaria (oletuksena liian rikas seos) ja siten, että kädellä peittää osan kaasarin imuaukosta (oletuksena liian laiha seos).

    Se että mopo ei starttaa edes mäkistarttina viittaisi kipinän puuttumiseen.