Hitto että tehtaat tosiaan on tyhmiä kun tekee uria gummeihin ja vielä tyhmempiä GP ja Formula kuskit kun ajaa niillä, kannattas vetää sileellä nakilla niin voittas kaikki, parempi varmaan vielä jos kankaat näkyy.
Summa Summarum: voi vi..u että toiset jaksaa jauhaa paskaa tai uskoo omiin juttuihinsa varsinkin vielä kun tämän aloittaja kaipasi neuvoa levyihinsä, toki ne varmaan kannattaa pulttaa suoraan kiinni etuhaarukkaan jos etugummi lukossa on helppo ajaa![]()
Elämä on aika raskas rasti jos sen "silleen", koko ajan ja joka paikassa joutuu ottamaan.
Vielä tulee lisää lastia niskaan jos ei yhtään kykene "lukemaan rivien välistä".
Toisaalta.... Ei sarkasmikaan mikään helppo laji ole.... puolin tai toisin
Omalta kohdalta "paineet yrittää" perse veressä kommunikaation täydellisyyden tavoittelussa
haihtui laakista yhtenä talvisena aamuna 1981.
Noin 130 nuorta miestä pihalla nelirivissä......
ISTUKAA!
Just.... 15% populasta istuutui sijoillensa.
Tällä mennään.... edelleen.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
En tiedä, onko tämä oikea ketju kysyä, renkaan pidostahan täällä enemmän haastellaan, että mitä mieltä raati on siitä, että pitääkö molemmat levyt uusia samalla kertaa. Kävi niin, että toinen levy ryhtyi heittämään 2,5mm, kun koira syöksyi eturattaaseen suoraan ja nurinhan sitä mentiin, kaipa siinä tuli sit jarrutettuakin voimallisemmin. Toinen levyistä on suora ja niitit on herkistelty molemmista. Jarrutustuntuma on normaali, ei nypytä kahvaan, lähinnä kahnutttaa vaan, kahnutus kuuluu, kun siirtelee moottori sammuksissa.
Renkaissa on ihan hyvät urat, renkaat on melkein uudet, joten vesi pakenee renkaan alta![]()
Kawasaki toimii, ainakin toistaiseksi
Jos pahasti kiero, toiset vetää sorvissa suoraksi, toiset rälläkällä/sama jos on pahasti uria=jos ei olla ohitettu levyn minimi paksuutta, toiset ostaa uudet heti+palat samalla uusiksi
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Foorumin kielioppipoliisien nimissä joutuu ensin toteamaan.....
Sulla(kin) on VÄÄRÄ lauserakenne.
No joo...
Tuo aiempi on muuten ihan täyttä totta elävästä elämästä
puolustusvoimien varusmiespalveluksen puitteista.... uskoo ken tahtoo.
Kyllä se perse jäätyy....
Mopolla/kevarilla hypotermiaan -25 lämmöissä..... Toistuvasti
Surffilaudalla/vesihiihtäen jäiden seassa.....
Ties mitä hölmöilyä.....
Asiat ovat hienoja kokemuksia ja muistoja, mutta
jos johonkin "perverssiin" jää koukkuun.... miksi sitä kutsutaan.
Kun sitten jossain toteat.... Onko tuo nyt ihan....?
Niinpä.... Olet ihan vitun sekaisin... vai oletko?![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ei tuo laittamaton paikka ole....
mutta montako "kelluvaa levyä" olet sorvannut suoraksi... mopossa.... siis sorvilla, mopon levyn?
Ei siinä muuten mitään... mutta se mikä toimii kurapyörässä "metsän siimeksessä",
ei välttämättä ole hyvä pohja sille, että joutuu "puristamaan" huolella +200 vauhdeista.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Jaahas, täällä on keskustelu käyny vilkkaana ja värikkäänä...
Laitetaas vähä tilannepäivitystä. Eilen päätin ottaa jarrusatulat käteen, pistää paloiksi ja puhdistaa ne ihan perusteellisesti. Kävi ilmi, että puhdistuksen tarpeessa ne todellakin olivat. Laitoin puhtaat satulat kiinni ja uudet jarrunesteet järjestelmään (tietty), mutta ajattelin ensin kokeilla jarruja vanhoilla paloilla (uudet on tosin jo hankittu).
Pyörittelin nuo niititki vielä uudemman kerran ja laitoin dry teflon spraytä väliin, kun sitä jollain enkkulaisella foorumilla suositeltiin. Mitäs mieltä viisaammat tästä? Lähtivät hienosti pyörimään tuon avulla. Levyt tietysti vedin muutamaan kertaan bräkleenirätillä puhtaiksi ja jarrut pitää yhtä hyvin kuin ennenkin. Mutta tuo hankaus ei vaa hävinny, oikeestaan se kuulosti jopa hieman pahemmalta, kun pienes vesisatees tänään ajelin 100km.
Ennen seuraavaa ajokertaa täytyy kuulostella noilla uusilla paloilla. Koitin tänään samalla kattoo noita jarrulevyjäki vähä tarkemmin, eikä niissä silmämääräsesti mitään suurempaa huojumista/heittoo ollu havaittavissa. Mittakellolla näkis tosiaan vähä vielä tarkemmin, pitääpä sellainen hankkia.
Kawasaki ZZR600 E10
Voisikos kyseessä nyt kaikesta huolimatta olla jostain muualta kuin jarruista tuleva ääni? Nimittäin jos levy ei silmämääräisesti heitä, eikä myöskään nypytä kahvaan tai tee jarrutuksesta muuten "nykivää", niin on kovin kummallista miksi niistä silti lähtisi haitaksi asti rahisevaa ääntä.
Pese nyt ensimmäisenä pois ne kaikki töhnät sieltä niiteistä välittömästi. Tuommoiset tökötit jumittavat niitit ihan varmasti. Aluksi kun herkistelit niitit pyörittelemällä, nyt sitten liimasit ne takaisin jumiin. Ei järkevää lainkaan.
Jarrujen "kihnutus": se on täysin normaalia että levyt saattavat hieman laahata joskus. Varsinkin etupyörän irroituksen jälkeen pyörän position pienikin muutos saattaa aiheuttaa levyissä kevyttä hankaamista. Anna hangata.
Nuo jarrut ovat suunniteltu paljon kovemmalle käytölle kun mitä normiajossa tulee käytettyä. Seuraavaksi kun pyörääsi ajat, ajele parikymmentä vetoa kovemmille nopeuksille, ja jarruttele etujarrulla NIIN kovia stoppeja kun osaat/uskallat. Näin jarrut herkistyvät ja rupeavat toimimaan niin kuin niiden pitää. Vielä parempi on, jos menet radalle ajamaan, jossa jarrut oikeasti saavat tehdä semmoista työtä kun niiden kuuluu.
Kuitenkin, ihan ensimmäisenä pese/pyörittele puhtaaksi ne töhnät pois sieltä niiteistä.
Mun näkemys olis se että jos pyörä pyöräyttämällä jää pyörimään niin ei se laahaa, ainahan se rahisee vähän kun palat on lähellä levyjä. Kyllä mullakin palojen vaihdon jälkeen toinen levy oikein kuumeni ajossa ja pelkääväisenä luonteena olin siitä hiukan huolissani, mutta ajamalla se sitten kului sen verran että ilmiö on kadonut. Tietty oli tiedossa että jarrupääsylinterissä paluukanava oli auki ja nestettä sopiva määrä uusille paloille.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Heitetään tähän nyt yksi visio = kannattaa tarkistaa letkujen kunto. Yhden kotilon kanssa taistelin joskus monta päivää ja purin toisen etujarrun varmaan sen 10 kertaa. Kasaamisen jälkeen aina toimi hienosti mutta pari kertaa kun poljinta käytti niin alkoi laahaaman pahasti. Sitten sain vinkkiä että jarruletkut tai lähemmin letkujen kiinnikkeet aiheuttaneet kyseistä vaivaa ja ongelmahan olikin kiinnitys jolla letku oli iskaritolpassa. Kiinnityspiste oli ruostunut sisäpinnalta siten että paksuutta oli tullut about 1mm lisää ja painoi letkua sen verran kasaan että ei enää mäntä palautunut hetkessä.
Yamaha XJ -89 (58L) aj.133tkm (kevät 2014)
Kiertojännityksiin jäänyt kuminen jarruletku voi hajota samanlaisen efektin aiheuttavalla tavalla.
Ts. letkun sisältä alkavat kerrokset irrota toisistaan ja niiden väliin päässyt nesteen paine pullistaaa reiän tukkoon jolloin vauriokohta toimii takaiskuventtiilinä, taikka ihan vaan tukkia letkun molempiin suuntiin.
Aika tyypillisesti tämmöinen voi tapahtua jos satulan päässä letkua on letkuun prässätty kierreliitin banjon sijasta.
Jos sellaisen purkaa pitäisi letkun toisessa päässä jarruputkessa oleva kaulusmutteri avata myös ja kiristää ensin letku satulaan ja asentaa osat paikalleen ja vasta sitten kiristää toisen pään mutu kun letku on asettunut paikalleen lepoasennossaan ilman jännityksiä.
(Nimim. Lanciasta letku irti satulasta ja painamalla poljinta minkä jalasta lähtee letkusta tihui hyvin hyvin hitaasti nestettä...)
Sama vauriomalli voi toteutua myös väsymisen kautta ihan oikein kootuissa mutta höperösti suunnitelluissa järjestelmissä jossa jousituksen liike aiheuttaa kiertoa letkuun. Muistaakseni wanhanwanhan kuplan takajarruissa kävi tuota.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-