Sivu: 4 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 230:sta
    Aivan loistava kommentti psi:ltä.
    Jep jep, kyllähän sitä voi listata kaikenmaailman örvelöt ja trollit sieltä näppiksen takaa, eihän kukaan siihen puhelimeenkaan vastaa 00:00-06:00 välisenä aikana. Yhtä hyvin siellä puhelimessa voi paskaa jauhaa.

Asiallista kauppaa voi s.postinkin kautta käydä, ja nimenomaan olisi kiva tietää millaisen tarjouksen kauppias antaa että kannattaako sitä ajella 250km päähän katsomaan. Tekstillä helpompi luetella oman pyörän merkki, vuosimalli, speksit, huollot, plussat sekä miinukset ja kilsat - ja jopa lisätä kuvankin siitä omasta vaihdokista. Voi kauppiaskin rauhassa miettiä mustaa valkoisella ennenkuin vastaa takaisin. Jos tarjous miellytti, niin kyllä mä puhelimen otan käteen ja meen paikan päälle jatkamaan.
    Viimeksi muokannut: Tuuchen; 09.06.2014 klo 23:13.
    Lainaa jammo kirjoitti Katso viesti
    Onko mitään vinkkiä mihin liikkeisiin kannattaa pyörää tarjota? Siis ilman että ottaa vaihtopyörää alle.
    Mikä sulla on tarjolla?
    Ei kiinnosta pätkääkään
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Ainahan kauppiaan pitäisi meiliin vastata, mutta pari syytä miksi näin voi käydä:
    -jos meili on kirjoitettu viikonloppuna klo. 00.00-06.00 niin se on kännisen huutelua.
    -jos asiakkaan ehdoitus on päittäin vaihto tai 500-1.000,-€, ei pääse palkoille.
    -kauppias haluaa nähdä vaihdokin ennen tarjouksen tekeimistä että tietää mistä puhutaan.
    -paljon ajettu pyörä jota ei halua ollenkaan ottaa vaihdossa.
    -tälläkin palstalla kirjoitellan kauppiaista jotka tekevät "huonoja tarjouksia" ja sen jälkeen kehoitetaan kiertämään liike kaukaa, parempi siis olla tekemättä "huonoa tarjousta"?
    Jos yksikään noista yllämainituista on myyjän mielestä hyvä tekosyy olla vastaamatta, niin sitten olisi parempi ettei olisi myyntialalla ollenkaan. Palveluammatissa on todella töykeää olla vastaamatta sähköpostiin, mikäli saatu tiedustelu on vähänkään asiallinen. Jos ei halua alkaa vatvoa asiaa sähköpostissa, niin voi ystävällisesti pyytää ottamaan yhteyttä joko puhelimitse tai liikkeen aukiollessa henkilökohtaisesti. Mutta täysi radiohiljaisuus nettisivuilla julkisesti ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen tulleessa asiallisessa sähköpostissa on ihan puhdasta omiin muroihin pissimistä. Niitä pyöräkauppiasta jututtavia asiakkaita ei liikkeeseen niin montaa päivässä eksy, etteikö olisi aikaa vastata muutamalla virkkeellä sähköposteihin. Jos niihin ei halua vastata, niin sitten ottaa sen osoitteen kokonaan pois sieltä nettisivuilta.
    Eipä tuo käteisellä tahtonut mennä, mutta vaihtamalla oli tarjontaa ja sai suorastaan valita mihin halus vaihtaa
    Saapas nyt nähä,ensimmäinen kesä 9vuoteen, ilman pärrää
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    -jos meili on kirjoitettu viikonloppuna klo. 00.00-06.00 niin se on kännisen huutelua.
    Aina pitää muistaa meidät keskeytymätöntä vuorotyötä tekevät.
    Monesti se yövuoro on vaan parasta aikaa keskittyä tärkeisiin asioihin.
    Toiseksi, kun meillä keskeytymätöntä vuorotyötä tekevillä ei ole viikonpäiviä ja juhlapyhiä, niin ei aina tule mieleen asioia säätäessä, että onko vappu vai juhannus...

Ps. Juhannusperjantaina alkaa kuuden päivän työputki...
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Asiallista kauppaa voi s.postinkin kautta käydä, ja nimenomaan olisi kiva tietää millaisen tarjouksen kauppias antaa että kannattaako sitä ajella 250km päähän katsomaan. Tekstillä helpompi luetella oman pyörän merkki, vuosimalli, speksit, huollot, plussat sekä miinukset ja kilsat - ja jopa lisätä kuvankin siitä omasta vaihdokista. Voi kauppiaskin rauhassa miettiä mustaa valkoisella ennenkuin vastaa takaisin. Jos tarjous miellytti, niin kyllä mä puhelimen otan käteen ja meen paikan päälle jatkamaan.
    Juuri näin. Minustakin on helpompi ehdottaa vaihtoa tai saada vaihtotarjous, maililla. Täten on helpompi miettiä vaihdokin arvoa, kuntoa jne kun saa sen kirjallisesti ja mahd. kuvien kanssa. Puhelimessa aika hankala arvioida jos ei tunne merkin&mallin hintoja, mahdollisia erikoismalleja, mallieroja jne ja sitten kun se jamppa vielä sanoo mallin osittain väärin tai käyttää jotain lempinimeä niin arvopa siinä sillä sekunnilla sille jotain hintaa. Lähes aina joutuu sanomaan, että laita tarkat speksit ja tiedot maililla niin katson rauhassa.

Esimerkki: viime syksynä joku tarjosi puhelimella vaihdossa "Aprilia Mille tonnia". Kysyin "R vai Factory ja gen1 vai 2?". Vastaus oli se V2 koneella oleva. Sitten rautalankaa vääntäen miltä etuvalo(t) näyttää, minkä merkkinen alusta jne. ja niihin vastaus, että "en ole nyt pyörän lähellä kun oon töissä". Kysyin sitten vuosimallia, niin vastasi 2003 tai 2004, eli juuri ne vuodet kun tuli päivitys. VMP. Maililla olisi tuokin hoitunut (olettaen että olisi kuvan laittanut) ja jotain dataa.

Mutta toki puheluissa on kauppoihin johtava onnistumisprosentti on suurempi.
    heikosti kauppa käy. ollut kohta 2kuukautta 800 vfr vm.02 myynnissä eikä yhen ainutta ostokyselyä tullut. Pyörä kuitenkin todella hyvä, vähän ajettu ja hinta halvempi kuin muilla. joutuukohan tässä hintaa nosteleen että tulisi kyselyitä
    Noissa 800 VFR:sssä on mielenkiintoiset hinnat nettimotossa. Pikkuveljeni osti kk sitten Rinta-Joupilta 9000km ajetun 09 mallisen 8200egellä ja samaan aikaan yli 50tkm ajetusta 04:sesta pyydetään 6100egee
    Ei kiinnosta pätkääkään
    Kauppa käy, kun hinta on kohdallaan.
    TRE 1130K
    Lainaa hemuli kirjoitti Katso viesti
    Kauppa käy, kun hinta on kohdallaan.
    Osta uusi pyörä, esimerkiksi CBR1000RR 20,990.00. Laita siihen varusteita viidellä tonnilla, aja 1000 km ja sitten pyörä myyntiin.

Ihme jos saat yli 13 000 euroa, eli pyörän hinta on pudonnut puoleen; sellaiset 13 euroa/ km. Hinnat eivät siis ole millään muotoa kohdallaan jos hinnanalennusta vertaa käytön aiheuttamaan laitteen kulumaan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Ihan sama se on monella muulla alueella jossa laitteista ei ole voimakasta kysyntää ja arkitarvetta. käytettyjen markkinalla tuo fireblade asetetaan rinnakkain halvempien uusien rinnalle. Siksi yli 13 ei maksa kukaan. Sillä saisi jo uusia. Käytetyissä firebladeissa taas jollain 10 saisi jo hyvän. Joten uuden jäykkyydestä sen 3 kiloo voisi maksaa extraa.
    markkinalta puuttuu ostolaita joka kärkkyäisi hyvin varusteltuja bladeja 19 t takataskussa. Ostolaita lymyää siellä 10pin pinnassa ja nekin on rahamiehiä. Suurin osa on muutamassa tonnissa kärkkymässä.

Jokainen voi itse miettiä missä kohtaa haitaria kärkkyää.. 13-20 kärkkyjät ovat todella harvinaisia.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Taitaa pyörien kanssa (liikkeiden suhteen) toimia sama homma kuin autopuolella.

UUden saat ulos halvemmalla kuin vähän käytettyn jossa on jotain pientä härpäkettä ohessa.

Kun kauppurilla uuden ulosheitossa tahtoo väliraha olla ratkaiseva tekijä, on ihan luonnollista
    että halli on turvoksissa ihan käypästä, mutta käytettyä tavaraa..... ja vastaavaa
    uutta taas voi ostaa vaikka lisäämällä samat härpäkkeetkin vielä.... halvemmalla.

Tuosta se sitten määrätyn kannan "pyyntitaso" muotoutuu yksityiseenkin myyntiin.....
    ja ihmetellään kun ei tavara liiku.

Tuossa kohtaa se tavaran hinta tosiaan on "väärä", vaikka mieluusti muuta puhutaankin.

Ai kui?

Noh... jos hieman vanhempi, usein vain muutaman tuhannen enemmän ajettu täysin
    virheetön peli alkaakin olla "puolessa hinnassa"..... Kannattaako ihmetellä mitään?

Aina on porukkaa jolle raha tai sen puute ei ole ongelma.... ja toisen on saatava uusinta uutta.
    Jos taas ratkaisevaa on "hyvä ja sopiva peli", se esim. 4-6 v vanha vähän ajettu priima peli.....

Juu, siitä se lähtee.... ja "puoleen hintaan".

Kauppa käy, hinta on siis kohdillaan.... mutta se "kohdillaan" on käsite joka konkretisoituu
    aika monen asian summana... Ei pelkästään siitä, että "halpa = oikea hinta".

Tuo vetomiehen esimerkki on kaikessa karuudessaan erinomainen
    monestakin suunnasta tarkastellen.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Osta uusi pyörä, esimerkiksi CBR1000RR 20,990.00. Laita siihen varusteita viidellä tonnilla, aja 1000 km ja sitten pyörä myyntiin.

Ihme jos saat yli 13 000 euroa, eli pyörän hinta on pudonnut puoleen; sellaiset 13 euroa/ km. Hinnat eivät siis ole millään muotoa kohdallaan jos hinnanalennusta vertaa käytön aiheuttamaan laitteen kulumaan.
    En ottanutkaan mitään kantaa arvonalenemiin ym. Mutta ostajan mielestä jos ei hinta ole kohdallaan niin kauppa ei käy. Myyjähän sitä ei määrittele. Useamman käytetyn olen myynyt ja aina on kaupaksi menneet noin viikossa. Ns. turpiin on kyllä jokaisessa kaupassa tullut, mutta tämä pelihän on vaan sellaista.
    TRE 1130K
    Olen myynyt 4 suht tuoretta pyörää nettimoton kautta,kaikki on menny alle kahdessaviikossa. Polkuhintaan ei oo tarvinnu myydä. Olen ottanu kohtuu hyvät kuvat ja laittanu mahollisimman tarkasti pyörän specsit ilmotukseen. Ja ite mitä olen noita mopoja ostanu niin kyllä tolla ilmotuksen ulkoasulla on merkitystä,ainakin mulle.
    1290 superduke
    Lainaa V.N kirjoitti Katso viesti
    Olen myynyt 4 suht tuoretta pyörää nettimoton kautta,kaikki on menny alle kahdessaviikossa. Polkuhintaan ei oo tarvinnu myydä. Olen ottanu kohtuu hyvät kuvat ja laittanu mahollisimman tarkasti pyörän specsit ilmotukseen. Ja ite mitä olen noita mopoja ostanu niin kyllä tolla ilmotuksen ulkoasulla on merkitystä,ainakin mulle.
    Samaa mieltä, merkitystä on. Ihan karmeita ilmotuksia välillä, suttusia kuvia likasesta pyörästä eikä mitään kuvausta, tai joku kombo näiden väliltä. Itselle tulee sellasia katsoessa sellanen olo, et varmaan pidettykin sen mukaan, millanen ilmotus on, vaikka oliskin sopivasti ajettu hintaan nähden.

Itse myin juuri tonnisen nakun. Oli myynnissä melkein 3kk. Ensin mietin, haluanko vaihtaa, mutta testasin kysyntää laittaen hinnan yläkanttiin. Ei tullut kyselyitä - tietenkään Sitten tiputin suht hyvin hintaa, ja kyselyitä alkoi tulla. Tiputin taas (oltiin hinnassa, jossa omat pois), kyselyt lisääntyivät, mutta ne olivat pelkkiä vaihtotarjouksia. Viimeinen pudotus (kun jo halusin eroon vanhasta) hintaan, jossa ostohintaan nähden hävisin arviolta sen verran kuin olin kilsoja kerryttänyt (+slipari ja kahvat). Edelleen kyselyt lisääntyivät, ja lopulta tosiostajan kysyessä tinkasin vähän, jotta päästiin tiukkaan hintaan. Hymyssä suin otin rahat vastaan ja nyt mietin, mitä seuraavaksi.

Tässäkin huomasin, ettei kannata yrittää saada edes itse asennettujen peruspalikoiden hintaa tulevalta omistajalta... Kun ymmärtää, että näihin vaan hukkuu rahaa, ja laittaa hinnan kohdalleen, kaupaksi pitäisi kyllä mennä
    Z750 -> FZ1-N
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti

Mieluummin ostan lähtöhinnaltaan hieman kalliimman, hyvinvarustellun mutta virheettömän (ei yhtään mitään teinipimppausta) huoltohistorialla. Kilsoja voi olla alun toistakymmentäkin tuhatta ja ikää alle 10 vuotta mutta ehdottomasti max. toiselta omistajalta. Ja ostohinta on paaljon edullisempi kun sopivaan saumaan sattuu
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Noissa 800 VFR:sssä on mielenkiintoiset hinnat nettimotossa. Pikkuveljeni osti kk sitten Rinta-Joupilta 9000km ajetun 09 mallisen 8200egellä ja samaan aikaan yli 50tkm ajetusta 04:sesta pyydetään 6100egee
    Täällä onki 32tkm ajettu ja rapiat 5000€ ;) mutta on nuissa melkoinen hintahaitari. Näyttää nämä vifferit muillakin melko hyvin tallissa pysyvän. Ei auta vaikka hinta on nettimoton halvin. Sääli sinänsä koska hyviä mopoja ovat
    Muutamiin uusiin ylivuotisiin kysynyt tarjouksia, ja taitaa joutua tällä kertaa luopumaan ajatuksesta. -> Välirahat karkaa turhan suuriksi.

Pitänee siis joko jatkaa nykyisellä, tai ruveta katselemaan käytettyjä!

Kolme edellistä ovat olleet uusia ylivuotisia, mutta taitaa tämä putki nyt katketa.
    Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
    On kyllä ihme hinnoittelua. 60tkm ajetusta vanhasta pyydetään liikkeessä 7500€, kun 9tkm ajetun pari vuotta vanhan saisi 8900€ yksityiseltä - tinkaamalla ja suoraan rahat lapaan varmaan sinne lähemmäs kahdeksaa tonttua.

Kysyin kuitenkin vaihtotarjousta erääseen liikkeen kilometreihin nähden ylihintaiseen, ja välirahatarjous oli suorastaan törkeä.

Jos myisi oman pois nyt ja katselisi ensi keväänä uuden, saisi vähän ajetun melkein velattomana kuin että lähtisi älytöntä tappiota tekemään näillä välirahoilla.
    Viimeksi muokannut: Tuuchen; 13.06.2014 klo 15:58.
    Lainaa jammo kirjoitti Katso viesti
    Nämä välirahahyvitykset on kyllä toisesta maailmasta.

Liikkeet maksavat niin törkeän huonosti ettei mitään järkeä.

Ei muuta kuin yksityisenä vain myyntiin.
    Ei ne välirahat oo toisesta maailmasta...eikä sun lompakosta rahalla saa ja pyörällä pääsee..
    Hyvin käy kaupaksi, kun hinta on realistinen. ei tavoittele 4000 € pyörällä 6000 €. Samalla heittää hinnasta tunnearvon pois. Niin ostajat kuin myyjätkin ovat hintatietoisia, kun on paikkoja mistä voi hintaa haarukoida. Pyytää voi ihan mitä vain, mutta millä hinnalla kaupat syntyy, onkin sitten jo toinen asia.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
    Ei käy pyörät liikkeessä kaupaksi, kun ei kauppiaat viitsi tehdä tarjoustakaan. Kysyin nettimoton kautta kolmesta eri liikkeestä vaihtotarjousta kolmeen eri pyörään, mutta yhtään tarjousta en saanut. Tästä nyt on jo kuitenkin 4-5 päivää aikaa, joten kuvittelis jo että sähköpostit olis kerenny lukemaan.

Liekkö ongelmana ollut sitten se, että pyysin vaihtotarjouksia HALVEMPAAN pyörään, eikä ketään kiinnosta jäädä maksun puolelle?? Sinällään hieman outoa, koska olin aidosti valmis kuulemaan tarjouksia, mutta kun ei niin sitten ei.
    Mopoton mies
    Viikon verran meni. Sitten löyty sopiva vaihtokauppa yksityisen kanssa. Eli kaupat tuli.
    Mopoton mies
    Minä laitoin pyörän sunnuntai-iltana myyntiin ja viikolla aivan älytön nettimoto -rumba liikkeiden kanssa. Useimmiten vastasivat nopeaan ja mielestäni tarjoukset oli hyviä. Pyörä meni kuitenkin yllättäen ja osittain onnenkantamoisella (!) kaupaksi jo perjantaina kun olin menossa tekemään kauppoja liikkeeseen. Pyynnistä -30% sai alas tulla. Se vaan on niin kuin vaikka autoa myymässä, että ellei se löydy viiden ensimmäisen joukosta niin turha odottaa kyselyitä. Hinnoitellaan niin että menee.

Erityisen suuren kiitoksen annan kyllä Sipoossa toimivalla Aarbikelle! Siellä kauppa käy&hommat pelaa! Tätä uutta rakkauttani lähdin 600km päästä riskillä kattomaan luottaen myyjän sanaan ja hymyssä suin sai takaisin kotiin ajella
    Elämäntapa motoristi.
    Hyvä se on puhua 55v harlikkamiehenä että "meikäpoika ostelee vain uusia, kaksi entistä omistajaa ja ilmoitus sulkeutuu saman tien" kun on tulot varmat, lapset ja asuntolaina jo taaksejäänyttä elämää. Kyllä silloin on varmasti varaa kyttäillä 20k perstaskussa jos löytyis joku "kiva"

Nyt vuoden sisään kolmas pyörä menossa. Yhden myin aika nollille, toisesta tein satkun tai pari voittoa hintaluokassa 4k. Sitä päivää odotellessa kun pääsee koppiin istumaan ja vetämään raksia ruutuun laitetaanko kahvalämppärit ja mikä ois hauska väri.

Kauppa käy kun hinta on kohdallaan. Prätkän kauppaamista helpottaa suuresti kun uhraa ajatuksen myymiselle jo pyörää ostaessaan. Lisää 2v aikaa ja 10k kilometrejä, mitä silloin tästä maksaisit?
    Been there, done that
    ZX6R -05
    ------
    GSXR 1000 K2
    ER6n -06
    Kyllä ne jollainlailla käy kaupaksi, suosikkilistasin 14 fjr:ää (2006 tai uudempi, alle 45 ajettu) reilu kuukusi sitten tähän tablettiin ja nyt näkyy niistä olevan kolme edelleen myynnissä.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa Jicker kirjoitti Katso viesti
    Kauppa käy kun hinta on kohdallaan. Prätkän kauppaamista helpottaa suuresti kun uhraa ajatuksen myymiselle jo pyörää ostaessaan. Lisää 2v aikaa ja 10k kilometrejä, mitä silloin tästä maksaisit?
    Mutta se ostajan ajatus kohillaan olevasta hinnasta ei välttämättä ole myyjän mielestä sama

Vaan kuinka moni oikeasti miettii mopoa(kaan) ostaessaan, millainen jobi se on siitä sitten joskus eroon päästä, paljoko hommassa lopulta ottaa takkiin. Hyvä että edes vakuutuksia katsellaan etukäteen, paljonko tuon pelin kilvissä pitäminen maksaa kiinteinä kuluina + polttoaine, huolto, varaosa yms. muuttuvat kulut siihen päälle. Ihan samalla tavalla voisi ajatella että fiksumpaa olisi säästää se fillarin hintakin jo etukäteen ja tehdä kauppaa käteisellä, mutta kumman hyvin tuntuu tuo pätkäkauppa vaan käyvän
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Itse asiassa itse mietin sitä yllättävän paljon että mitä saa myydessä. Tarkemmin kun ajattelee niin hulluhan ihminen olisi jos ostelisi kymppitonnin vehkeitä tietämättä jälleenmyyntiarvoa. Lasken ainakin sitä että vuoden arvontiputus ei ylittäisi tonnia. Mitä pidän kohtuullisena.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
  30.  
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Vaan kuinka moni oikeasti miettii mopoa(kaan) ostaessaan, millainen jobi se on siitä sitten joskus eroon päästä, paljoko hommassa lopulta ottaa takkiin
    En sellast mieti yhtään, käytettäväks oon kaikki ostanu ja kilsoja ku tulee 25 - 40 tkm vuodessa, niin eipä siin arvo ainakaan nouse.

Käytettäväks ostan.

Tosin kaikki oon ostanu suoraan omistajalta, ku silloin ne saa huomattavasti edullisemmin kuin liikkestä.

Itse kun oon myynti-ilmoja netist katellu, niin kyllä se ostettava löytyy niist (saman mallin) n. 5 edullisimman joukosta.
    Ja jos joku liike myy samanlaista halvemalla/samaan hintaan kun omistaja, niin sitt on jo vehje pahasti ylihinnoiteltu!

Kaikki vehkeet menee kaupaks, kunhan hinnan vaan laittaa kohalleen
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Sivu: 4 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen