Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Mistäs kannattais etsiä vanhaan pyörään alkuperäistä tai vastaavaa työkalusarjaa? Tai edes jotain settiä?

    Vaihdoin ajopeliä käytettyyn Varaderoon, jossa ei tullut mukana sitä mustaa kilisevää pussukkaa. Kotona fiksailen pyörää auton takakontista löytyvillä kunnon työkaluilla, mutta tuollainen "kaikki tarvittava" -pussukka olis kyllä kiva, jos tien päällä sattuu jotain.

    Googlailin vähän, mutta ei tärpännyt. Biltsissä ja Motonetissä en löytänyt edes yleismallisia sarjoja saatikka mitään mallikohtaista, jossa voi olla esim. omassa tapauksessani tuohon Varaderoon tarvittavia erityisavaimia. Mukana kuuluisi ohjekirjan mukaan olla myöskin jokin Hondan kypäränkiinnitysvaijeri. Hondan sivuiltakaan en onneksi löytänyt työkalusarjaa, sillä hinta olis varmaan tipauttanut tuolilta

    (Toki, jos jollakulla nyt sattuis olemaan ylimääräinen setti, niin pistä viestiä. )
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  2. #2
    esim. Ebay. Maahantuojalta saa varmasti myös ja hondan varaosia myyvistä liikkeistä. Maksaa sitten mansikoita jos ns. marmoritiskiltä ostat. ~100e
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  3. #3
    Täältä löytyy: http://www.lingshondaparts.com/honda...&block_03=6980

    Tai sitten halvempi vaihtoehto http://www.louis.de/_30ce777febc7e83...artnr=10003262, ihan toimiva mutta hiukan reilun kokoinen että jos vaan saa johonkin mahtumaan ajaa kyllä asiansa.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 01.05.2014 klo 14:35.
  4. #4
    Hondan sivuilta löytyvän omistajan käsikirjan mukaan (sivu 27) työkalusatsi ei ole kovin kummoinen. Tuollaisen voisi kuvitella kasaavansa lähes kokonaan Hongkongin tai Tarjoustalon hyllystä kohtuu hintaan

    ...itse asiassa edelliseen pyörään kasasin työkalusatsin pakin pohjalle jääneistä vanhoista kamoista lähes täyden setin ja yhdessä 10/12mm avaimessa sattui vielä lukemaan Honda.

    Edit: Huomasin, että pyörä olikin vaihtunut Varreen ja linkkasin VT1100:n manuaalin. No Varren manuaalithan löytyvät täältä.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  5. #5
    Nonih, kiitoksia! Tällä eteenpäin. En ole ulkomailta tilaillut vielä prätkään mitään tähän mennessä ni en osannut hakeutua alan sivustoille...
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  6. #6
    Kiitti patukka vinkistä, tilasin samantien louis:ta työkalupussin mut ilman työkaluja, 7€. Kohtuuhinta. Saa tuunattua omat työkalut pussiin.
  7. #7
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Hondan sivuilta löytyvän omistajan käsikirjan mukaan (sivu 27) työkalusatsi ei ole kovin kummoinen. Tuollaisen voisi kuvitella kasaavansa lähes kokonaan Hongkongin tai Tarjoustalon hyllystä kohtuu hintaan

    ...itse asiassa edelliseen pyörään kasasin työkalusatsin pakin pohjalle jääneistä vanhoista kamoista lähes täyden setin ja yhdessä 10/12mm avaimessa sattui vielä lukemaan Honda.

    Edit: Huomasin, että pyörä olikin vaihtunut Varreen ja linkkasin VT1100:n manuaalin. No Varren manuaalithan löytyvät täältä.
    Kah, tulipa vaihdettua allekirjoituskin

    Alkuperäistä haeskelin ensisijaisesti siksi, kun siinä tulee sopivan mittainen pussi, joka sisältää sopivan mittaiset työkalut, jolloin koko hoito sopii nätisti Varren työkalukoteloon. Esimerkiks toi Ebayn käytetty satsi oli ihan jees, hintaa muutama vaivainen kymppi.
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  8. #8
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Kiitti patukka vinkistä, tilasin samantien louis:ta työkalupussin mut ilman työkaluja, 7€. Kohtuuhinta. Saa tuunattua omat työkalut pussiin.
    juu toi onkin järkevä vaihtoehto tuunata itse työkalut sinne pussiin, kun ainakin Yamahan alkuperäiset työkalut on joku Burman poika vääntänyt joulutinasta.
    "Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
  9. #9
    En nyt muista ihan varmaksi Varaderon suhteen mutta saattaa olla että tuo alkuperäinen tulpanavain on paras tulppien vaihdossa, joskus ovat sellaisessa poterossa/ahtaassa välissä että ns yleismallisilla ei pääse käsiksi.
    Siksi siis tuo orkkis satsi on hyvä hankinta.
    Älä korjaa ehjää....
  10. #10
    Ite taisin löytää joltain mp-purkaamolta työkalusarjan kun oli tarve
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  11. #11
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    En nyt muista ihan varmaksi Varaderon suhteen mutta saattaa olla että tuo alkuperäinen tulpanavain on paras tulppien vaihdossa, joskus ovat sellaisessa poterossa/ahtaassa välissä että ns yleismallisilla ei pääse käsiksi.
    Siksi siis tuo orkkis satsi on hyvä hankinta.
    Tuo tulpan avain voi tosiaan olla se jonka orggis työkalupussista tarttee, riippen pyörästä.

    Muuten suosittelen käymään pyörän läpi, kartottaan mitä holkkeja ja kärkiä tarttee ja listan kans sitten B- tai M-markettiin hommaamaan holkit irtotavarana, pikku räikkä, pari erimittaista jatkovartta, pari kärkisovitinta, hyvä vaihtokärkimeisseli+kaikki pyörässä tarvittavat kärjet, ohutkärkiset pihdit. Jokunen lenkkiavain yleisimpiä kokoja (ainakin jarrujen ilmausruuviin sopiva).
    Sitten ilmanpainemittari ja pikkasen rautalankaa samaan syssyyn.

    Noilla alkaakin sitten selviään melkein kaikesta minkä voi kohtuudella korjata tien päällä, paitsi renkaan puhkeamisesta.

    Ja tuon kaiken saa pakattua aikapienenkin orggis pussin kokoiseksi, ainakin jos holkit pujottaa vaikka sähköjohtoon siten että pienemmät menee isompien sisään ja kärjet vaikka minigrip pussiin. Telineet ja kotelot vaan kasvattaa turhaan kokoa.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  12. #12
    Itselläni olut tämä sama homma työnalla ~2vuotta... Ajattelin että kuvan pohjalta ostan työkalut yksitellen, ei vaan ole saanut aikaiseksi .. Ehkä olisi helpompaa ostaa vaan suoraan koko pussukka.
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  13. #13
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Itselläni olut tämä sama homma työnalla ~2vuotta... Ajattelin että kuvan pohjalta ostan työkalut yksitellen, ei vaan ole saanut aikaiseksi .. Ehkä olisi helpompaa ostaa vaan suoraan koko pussukka.
    Jos et oo "entisöimässä" pyörän varustusta alkuperäistä vastaavaksi niin kannattaa kerätä ite mitä tarttee.
    Aika harvassa mpssä on kaikki työkalut mitä tarttee ja niiden laatu ei oo yleensä kovin hyvä.

    Hyvä perus setti on tuo mitä edellisessä kirjoitin.
    - holkeiksi, 8,10,11,12,13 mm
    - kuusiokolot 4,5,6, ehkä 8
    - jos tarttee torx t2,t35,t45, tai mitä pyörästä löytyy
    - kärkisovitetteita 2kpl, joskus hukkuu kuitenkin ja kätevää että voi olla pari kärkeä valmiina.
    - lenkkiavaimia 7 tai 8 jarrun ilmausta varten ja sitten 10,12,13 tai ne mitä katsoo tarvitsevansa holkkien vastakappaleiksi

    Palakärki ruuvarina olen tykänny tosta: http://www.motonet.fi/fi/tuote/77105...meisselikarjet
    Sopivan mittanen ja toimiva, hieman hoikempi vois pakkauksen kannalta olla mut se taas on käytössä hyvä ettei ooliian ohu.

    Tuon isompia holkkeja tarttee harvoin (oma harkinta toki) ja jos tarttee niin yleensä on jo senvarran momenttia että tarttee isomman varren, joka ei moneenkaan takapaksiin enää mene.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  14. #14
    ^ +14 mm avain. Monessa japan bikessa tata kokoa olevia nuttereita ja boltteja.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  15. #15
    itse varustaisin työkaluihin lisäksi taka akselin mutterille sopivan vääntimen ja tarvittaessa jatkovarren, jos vaikka tarviis kiristää ketjut.
  16.  
  17. #16
    Lainaa perazzi kirjoitti Katso viesti
    itse varustaisin työkaluihin lisäksi taka akselin mutterille sopivan vääntimen ja tarvittaessa jatkovarren, jos vaikka tarviis kiristää ketjut.
    On kyllä viisasta olla avaimet noita pyörän muttereita ja jarrusatuloita (ja teleskoopin alapään pultteja) varten, ei kylläkään ketjun takia vaan siksi että jos tulee rengasrikko, voi ottaa pelkän vanteen mukaan kun piipahtaa kumikorjaamolla.

    On myös hyvä selvittää tarvittavat kiristysmomentit renkaanvaihdossa avattaviin pultteihin (lapulle talteen ja mukaan) ja hankkia niihin jonkinlainen näppituntuma. Alumiiniin vedettyjä kierteitä ei kannata riskeerata. Keulan alapään pulttien momentti vaihtelee aika laajoissa rajoissa, esim. Multin Öhlinsissä se on 19Nm, Showassa 10Nm. Aika iso ero.

    Katselin tässä kerran rengaskorjaamon pihalla kun kaveri veti jarrusatuloita kiinni...pulttipistoolilla. Itse en kyllä päästäisi noita vehkeitä kolmea metriä lähemmäs pyörää.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 04.05.2014 klo 12:34.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport