Kone lämpimänä tyhjäkäynnille laskiessa kuuluu putz , tekee tämän myös kun veto päällä ihan pienillä kierroksilla ja silloin veto notkahtaa. Eli esim. kun pysähtyy valoihin ja lähtee taas.....
Näyttäs lyövän bensahöyryä ilmanimuputkesta, josta tulee tuo ääni. Ja oire on vielä satunnainen.
Kaasarit oli talvella auki ja putsattu, mut vikaa en nyt älyä?
Honda bläkkäri siis..
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Voip bensa höyrystyä liian aikaisin.Olisiko joku lämpökilpi poissa paikaltaanPääsee kuumenemaan liikaa kaasarit.
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Samaa mieltä edellisen kanssa. Laihalle menoon on tosin useitakin syitä - kohokammion pinta tai kökköä tyhjäkäyntipiirissä tai imuvuoto noin aluksi.![]()
Viime talvena venttiiliensäädön jälkeen kaasarit synkattu, itseasiassa olivat samoissa lukemissa keskenään eli ei säädön tarvetta.
Kaasarit eli suuttimet ja kohokammiot putsattu, ja tyhjäkäyntiseos vartin yli(rikkaammalla) tehtaanarvon.
Ilmavuotoa epäilin eka, mutta nyt kun käytin konetta ilman ilmaputsaria niin näin bensahyörypilven... PUTZZ
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Tämän olet varmaan tarkastanut, mutta onhan sinulla nokkien ajoitus varmasti oikein? Kokemuksen ukaan saattaa käydä vaikka on hampaan pielessä. EI kuitenkaan välttämättä käy ihan nätisti...
Samoin se toisen nokan päässä oleva triggeri + anturi. Onhan ok, kunnolla kiinni ja oikeassa paikassa.
Nuo vaikuttaa syttyyn. Sen voi tarkistaa lampulla kampiakselin päästä isompia purkamatta. Kunhan ottaa sen lukun auki ja ykkösen johdosta ajoituslampun signaalin.
Toivottavasti alkaa löytymään vika.
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
siis nokathan kyllä oli irti, imuventtiileitä piti säätää....
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Venttiileiden säädössä nokka irti, hmmm, tarkista nyt nokkien ajoitus ekana
Jos olen oikein rivien välistä ymmärtänyt niin nokat oli kyllä irti välyksien katsomisen takia mutta vain koska jotkin pultit katkesi kanteen?
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
ajoitus ok, ja pärskivästä kaasarista löyty lievästi jumitteleva neulaventtiili, se on ny tilattu....
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Huomasinkin vasta nyt tämän ketjun, itsellä tekee kylmänä kun laittaa käyntiin satunnaisesti kerran tai kaks tuon "putz" äänen, ei lämpimänä, eikä muutoinkaan ja tätäkään ei läheskään joka kerta. Mut tiedänpä nyt mistä ja miten alan vikaa hakemaan jos tuo tuosta pahenee.
Enemmänkin ajatellut että ehkä "ryyppy"piirivuotaisi ihan pikkasen joltaki kaasarilta mut kun varsinaista vaivaa ole ilmaantunut niin olen antanut asian olla kun muuten toimii kivasti.
EDIT: Tsekkaa samalla ettei "ryyppy"piirissä ole skeidaa joka estää niiden mäntien alas asti painumisen jolloin joltakin pytyltä kanava jää pikkasen ravolleen ja saattaa antaa koko ajan liikaa soppaa ja tästä johtuen ehkä myös "Putzz & Tsup"
Viimeksi muokannut: K-Päkä; 02.05.2014 klo 18:38.
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Duunissa kun kaasareita "työstän" niin kokeilen noiden venttiilien pitävyyden pienellä painemittarilla varustetulla käsipumpulla ( 0 - 2 bar). Kaasari käteen nurinpäin, painetta be letkun nipasta ja mittrista näkee pitääkö, 0,5 -1 bar pitäisi pitää, ranneliikkeellä kaasutin oikeinpäin ja takas ja uudestaan painetta, huomaa myös takelteleeko koho. Kotona kokeilin poitsun mönkkärin kaasarin ihan vain letkusta puhaltamalla/imemällä. Tulvimista aiheutti neulaventtiilin holkin ja kaasuttimen rungon välisen o-renkaan huono kunto.
Älä korjaa ehjää....
Mutta kuten sanottu jo aiemmin tässä ketjussa, myös vuotava imuventtiili tai väärä nokan ajoitus voi aiheuttaa tupsahtelua.
Liian rikas seos sitä ei aiheuta, siitä olemme samaa mieltä.![]()
Niin no tarinahan ei kerro, että onko se nimenomaisesti vain yksi sylinteri joka tupsauttelee, vai vaihteleeko tupsauksen päästäjä täysin satunnaisesti, jolloin se vaan tarkoittaa sitä, että liikutaan seoksen tai venttiilien aukeaman suhteen "ihan rajoilla".
Ja voihan nokan ajoituskin vaikuttaa yhteen sylinteriin enemmän kuin toiseen, mikäli esimerkiksi venttiilinvälys on jossain sylinterissä ihan minimiarvossaan ja toisessa sitten taas maksimiarvossaan, tms.
Omassa twinissä oli edellinen omistaja laittanut sytystulppien johdot väärin. Kaksi tulppaa per pytty, mutta iskikin kipinän samaan aikaan molemiin. Siis kaksi puolaa, jotka molemmat ruokkii samaa pyttyä kerralla. Pytyissä siis kaksi tulppaa. Meni hetken, koska vika oli jotenkin epätodellinen. Vika hyvin samantapainen. Aivasteli ja kävi hermostuneena. Ihmeesti kyllä pystyi kyllä ajamaan.
^ Kaverin Bläkkärissä sekosi tulpanjohdot kun itse vaihtoi tulpat juuri ennen talviseisontaa, ihmetteli keväällä että mikähän tuli talven aikana kun ei enään käy, kiikutti mulle katottavaks, oli nolona kun kyselin että tekikö jotain ennen talviseisontaa. Johdot oikeaan järjestykseen niin alkoi toimimaan.
Jos nuo menevät ko mallissa sekaisin niin ei sitten käy juuri ollenkaan, sylkee, räkii ja paukuttaa, ja vie soppaa ihan hulluna.
Ketjun aloittajalle:
Onkos kaasuttimet muuten synkattu sen purku ja puhdistus operaation jälkeen, eräs V-mx poksutteli ja stumppaili ihan randomina ja alkoi toimimaan synkkauksen jälkeen.
Älä korjaa ehjää....
Missä kunnossa alipainekalvot oli, entä luistit ja jouset? Onko porattu luistin reikiä ja laitettu esim. löysemmät Dynojetin jouset?