Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    tai ehkäpä pikemminkin telineiden. Ihmetyttää nimittäin nuo givin sivulta löytyvät ohjeistukset.
    Eli pyörä on FJR johon on pikaisen tutkimuksen perusteella laitettu givin E228 takateline
    Givin sivulla sanotaan että max loading on 6kg, jos ostaisin järeämmän SR352:sen niin maksimi ois 10kg.
    Mutta tarkottaako tuo että nykyiseen 4,5kg painavaan takalaukkuun(E460) saa laittaa vain 1,5kg kuormaa?
    eihän se ole kuin yks kypärä? kuitenkin takalaukun speksit sanoo että 10kg max..

    No järki toki sanoo että telineen rajoitus on se määräävämpi, mutta uskaltaako tuohon nyt laittaa oikein mitään vai repeääkö kyydistä jos sinne tunkee esim. normi 6-7kg edestä tavaraa kuten edellisessä pyörässä oli (wingrack teline)
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S
    2008: Honda CBR 600 F
    2009: Suzuki 1250 Bandit S
    2010: Suzuki Hayabusa
    2011: Yamaha FJR1300
    2014: Yamaha FJR1300
    2017: Yamaha Super Tenere 1200
    2023: bmw r 1250 gs
  2. #2
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mkukka kirjoitti Katso viesti
    tai ehkäpä pikemminkin telineiden. Ihmetyttää nimittäin nuo givin sivulta löytyvät ohjeistukset.
    Eli pyörä on FJR johon on pikaisen tutkimuksen perusteella laitettu givin E228 takateline
    Givin sivulla sanotaan että max loading on 6kg, jos ostaisin järeämmän SR352:sen niin maksimi ois 10kg.
    Mutta tarkottaako tuo että nykyiseen 4,5kg painavaan takalaukkuun(E460) saa laittaa vain 1,5kg kuormaa?
    eihän se ole kuin yks kypärä? kuitenkin takalaukun speksit sanoo että 10kg max..

    No järki toki sanoo että telineen rajoitus on se määräävämpi, mutta uskaltaako tuohon nyt laittaa oikein mitään vai repeääkö kyydistä jos sinne tunkee esim. normi 6-7kg edestä tavaraa kuten edellisessä pyörässä oli (wingrack teline)
    Ohje kilot kestää ihan varmasti, ylimenevät omalla vastuulla. Valmistaja pesee kädet. Mun laukuissa ja telineessä on muistaakseni 10kg max ja on niissä ainakin tuplat ollut ja hyvin on kestänyt. Mut kokeile ja heiluttele paikallaan.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  3. #3
    Hyvin ne kestää kun rauhassa ajaa...joskus kuskasin juuropanmatkan päätteeksi hiukan olutta laivalta (vaatekamat suurelta osin laivalta ostettuu reppuun joka oli kyytiläisen selässä...) siten että perälaukussa oli 33 pikkutölkkiä olutta ja kaks litran lekaa kirkasta. Sivulaukuissa muistaakseni toisessa kuus pulloa viiniä, jokunen olut ja toisessa 11 puolen litran lekaa kirkasta. Kaikki toki tilkittynä siten että eivät päässet heilumaan. Oli muuten erikoinen pyörä ajaa...kotona punnitsin mita painoivat mutta enää ei muistikuvia. Ja tuolla kuormalla ajoin reilut 300 kilsaa
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  4. #4
    Tältäkin foorumilta löytyy muutama FJR:n omistaja (ja maailmalta paljon enemmän), jolta koko pyörän alumiininen takarunko on murtunut liian painavan takalaukun takia. FJR:ssä tuo takalaukun teline tulee melkoisen taakse ja ylös, eli siinä mielessä tuo SR352 olisi parempi valinta, kunnolliset tukirakenteet ja kiinnityspisteet myös edempänä.
    Mulla oli omassa FJR:ssä tuo järeämpi teline + Givi V46- laukku ja ylipainoakin on tullut kyyditettyä siinä. Jotenkin sellainen kutina, että itse laukku on tuossa paketissa se osa, joka viimeisenä antaa periksi.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  5.  
  6. #5
    joo eli kannattaa siis ostaa tuo SR352 teline suosiolla... ennen isompaa reissua
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S
    2008: Honda CBR 600 F
    2009: Suzuki 1250 Bandit S
    2010: Suzuki Hayabusa
    2011: Yamaha FJR1300
    2014: Yamaha FJR1300
    2017: Yamaha Super Tenere 1200
    2023: bmw r 1250 gs