Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    En oikein tuntunut löytävän sopivaa ketjua ongelmalleni, joten päätin teilata kaksi kärpästä yhdellä iskulla, ja avata samalla myös topicin moottorihuolille yleisessä mielessä.

    Itselläni on Kawa Z 750 vm2011, ylivuotinen. 6900km nyt mittarissa. Ostin fillarin n. viikko sitten, ja eilen vaihdetta vaihtaessani pyörä mielestäni sammui aivan sekunniksi tai kahdeksi. Öljynpaineen valo vilkkui, mikä vahvistaa epäilyä sammumisesta. Prätkä toki lähti käyntiin kytkinvivun vapauttaessani. Oli niin hämärä tilanne, että en oikein tiedä itsekään siitä mitään. Täytyy jäädä odottelemaan, mikäli toistuu vielä tulevaisuudessa.

    Itse en moottoritekniikasta juurikaan mitään tiedä, mutta ajattelin tästä samantien herättää keskustelua.
    Kawasaki Z750 '12, Leo Vince GP Pro
  2. #2
    Miltä vaihteelta olit vaihtamassa ja mille vaihteelle ja paljonko oli vauhtia? Oliko kone kylmä vai kuuma? Onko kyseessä ruisku vai kaasaripeli ja jos kaasari niin oliko ryyppy päällä?
    FJR -17
  3. #3
    Lainaa hartop kirjoitti Katso viesti
    En oikein tuntunut löytävän sopivaa ketjua ongelmalleni, joten päätin teilata kaksi kärpästä yhdellä iskulla, ja avata samalla myös topicin moottorihuolille yleisessä mielessä.

    Itselläni on Kawa Z 750 vm2011, ylivuotinen. 6900km nyt mittarissa. Ostin fillarin n. viikko sitten, ja eilen vaihdetta vaihtaessani pyörä mielestäni sammui aivan sekunniksi tai kahdeksi. Öljynpaineen valo vilkkui, mikä vahvistaa epäilyä sammumisesta. Prätkä toki lähti käyntiin kytkinvivun vapauttaessani. Oli niin hämärä tilanne, että en oikein tiedä itsekään siitä mitään. Täytyy jäädä odottelemaan, mikäli toistuu vielä tulevaisuudessa.

    Itse en moottoritekniikasta juurikaan mitään tiedä, mutta ajattelin tästä samantien herättää keskustelua.
    Vilkasepa, että akun johdot on kunnolla kiinni ja kontaktit puhtaana. Seuraavaksi maadoitukset. Helpoimmasta kannattaa aloittaa.
    Trying is the first step towards total failure.

    Aprilia Tuono Factory '17
  4. #4
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Miltä vaihteelta olit vaihtamassa ja mille vaihteelle ja paljonko oli vauhtia? Oliko kone kylmä vai kuuma? Onko kyseessä ruisku vai kaasaripeli ja jos kaasari niin oliko ryyppy päällä?
    Muistaakseni kakkoselta kolmoselle tai kolmoselta neloselle. Vauhtia normaalisti ko. tilanteeseen nähden. Kone oli ihan normaaleissa lämmöissä. Sitä ennen ajettu kyllä reippaammin vähän mutkapätkää, mutta ei se kyllä eilisissä lämpötiloissa päässyt lämpiämään ainakaan liian kuumaksi. Ruiskukone.
    Kawasaki Z750 '12, Leo Vince GP Pro
  5. #5
    Lainaa dmachine kirjoitti Katso viesti
    Vilkasepa, että akun johdot on kunnolla kiinni ja kontaktit puhtaana. Seuraavaksi maadoitukset. Helpoimmasta kannattaa aloittaa.
    Taraviihan katsoa.
    Kawasaki Z750 '12, Leo Vince GP Pro
  6. #6
    Lainaa hartop kirjoitti Katso viesti
    Taraviihan katsoa.
    Ja sivujalan katkaisin OK etkä saa sitä hiveltyä koivella kun vaihdat vaihdetta
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  7. #7
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Ja sivujalan katkaisin OK etkä saa sitä hiveltyä koivella kun vaihdat vaihdetta
    Tämä tuli itsellänikin ensimmäisenä mieleen. Pyörä luuli, että sivujalka laskeutui ja sammutti moottorin.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  8. #8
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Tämä tuli itsellänikin ensimmäisenä mieleen. Pyörä luuli, että sivujalka laskeutui ja sammutti moottorin.
    Mielenkiintoinen näkemys tämäkin. Jalka pitäisi ainakin öljytä, sillä ei palauta taakseasti muutakun ihan loppuun asti jalalla työntämällä. Voisihan senkin katkaisijan tsekata jos jotenkin päällepäin näkyy...


    Hienoa nähdä, että täällä kiinnostusta tällaisille mysteereille löytyy.
    Kawasaki Z750 '12, Leo Vince GP Pro
  9. #9
    Lainaa hartop kirjoitti Katso viesti
    Itselläni on Kawa Z 750 vm2011, ylivuotinen. 6900km nyt mittarissa. Ostin fillarin n. viikko sitten, ja eilen vaihdetta vaihtaessani pyörä mielestäni sammui aivan sekunniksi tai kahdeksi. Öljynpaineen valo vilkkui, mikä vahvistaa epäilyä sammumisesta. Prätkä toki lähti käyntiin kytkinvivun vapauttaessani. Oli niin hämärä tilanne, että en oikein tiedä itsekään siitä mitään. Täytyy jäädä odottelemaan, mikäli toistuu vielä tulevaisuudessa.
    Viime kesänä selviteltiin jotain tuollaista vastaavaa tapausta, ja siinä syypää oli liian pienelle säädetty tyhjäkäynti, jonka seurauksena kone tosiaan sammahteli satunnaisesti vaihdetta vaihtaessa. Eli tarkista ohjekirjasta suositeltu tyhjäkäyntikierrosluku ja säädä se siihen kuumalla koneella. Omassa Kawassa suositus taitaa olla 1150 +/- 50 kierrosta.
  10. #10
    Voi olla imuvuotokin, sai liikaa ilmaa ja tukehtui siihen.
    Pegaso IE
  11. #11
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Tämä tuli itsellänikin ensimmäisenä mieleen. Pyörä luuli, että sivujalka laskeutui ja sammutti moottorin.
    Mulla satunnaisesti teki näin kovemmassa kiihdytyksessä/vauhdissa, jos sattui vielä pikku kuoppaan ajamaan samalla. Eli sivujalka aukesi aavistuksen ja kone pätkäisi. Pikku ropaamisella nyt ok.
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  12.  
  13. #12
    Oma z750 teki joskus samaa. Varsinkin kylmänä, en sitä sattunnaisuudesta johtuen sen tarkemmin selvitellyt.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.