Kun ei sattunut silmään tips&tricks osastoa niin päätin sellaisen avata.
Sattuipa meinaan silmiini itselle uusi tuote nimeltään kumimaalispray.
Pikagoogletuksella löytyi ameriikan veljien Plastidip ja kotimainen RUBBERcomp.
Jostain syystä olin luovalla päällä ja keksin aineelle ainakin 5-10 mopoiluun liittyvää käyttökohdetta.
Jos aine vähänkään toimii luvatulla tavalla, niin pelkästään tankin suojaamisessa sillä voisi korvata
Tank Traction Padit, tank padit ja kalvot joita moni käyttää tankkilaukun alla estämässä naarmuuntumista.
Taikka vaikka tekstiilipuolella vanhojen ajosaappaiden tai takin vesitiiviyden korjaaminen viimeistä edellisellä ajokaudella ennen kuin tulee aika hankkia uudet vermeet.
Itse ajattelin ihan uteliaisuudesta testata toimisiko tuo "stompgrippinä", mutta onko joku jo kerinnyt kokeilemaan?
Eli meneekö rahat hukkaan vai toimiiko? Ajattelin alottaa kokeilut tuolla värittömällä mattaversiolla.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Mulla on tällä hetkellä mopo vedettynä tolla rubber compilla, ihan ok tavaraa verraten dipiin mutta maalatessa oikeen pirusti helpommin valuvaa tavaraa.
Pinnan tuo rubber compi jättää aika rososeks kun vertaan dipiin, myös suuttimesta tullut maaliroiske jää näkymään kun taas dipissä ei.
Nyt lähti toinen kesä käyntiin vateilla jotka dippasin ja hyin on pysyny, muutama rotvallikosketista lukuunottamatta.
Harjaakin tuo dippi tuntuu kestävän, kun viime syksynä ne tuli säilöön laitettua niin harjaa annoin aika roimalla kädellä.
Viimeksi muokannut: Pavel Pude; 26.04.2014 klo 08:23.
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Meinasin tehdä uuden ketjun mutta tällainen löytyi. Pari viimeaikaista mitä tuli käytettyä:
Peili pyörän alle huoltohommien ajaksi. Näkee hankaliin paikkoihin esim. koneen alle ilman niskojen taivuttelua ja valoakin saa heijastettua hyvin.
Piti saada pyörän perä ilmaan siten, että voin takaiskarin vaihtaa. Ei ole sopivaa huoltopukkia joka nostaa swingin akselista tai rungosta, tai kiinteitä pukkeja, jotka menisi jalkatappien alle (eikä olisi mahtunutkaan katteiden ja putkien vuoksi). Pihalla mattoteline, pyörä sen alle, iso kuormaliina telineen yli ja liina kiinni runkoon. Takapukilla perä ilmaan, liina kireälle ja pukki pois. Iskarin vaihto sujui helposti eikä tarvinnut pyörää alkaa purkamaan tms.
Tallin lattialle kertyy aina pölyä ja hiekkaa. Imuri menee siitä määrästä tukkoon hetkessä, joten ainoa keino on lakaista, mutta kuivana pölisee puolet ilmaan ja leviää kaikkialle. Painepesuri käyttöön, mutta ilman painetta ja ohuena sumuna kastelee lattian. Sen jälkeen voi pyyhkiä pölyt ja hiekat ilman että pölisee ilmaan. Idean sain kun kesällä ukkoskuuro tulvi kellariin ja vesiä kuivatessa tuli niin siistiä jälkeä ettäSama kikka toimii myös jossain pikaisessa maalaushommassa jossa pitää työtila saada pölyttömäksi.
Lattiankuivauslastalla kun "lakaisee", niin pölyä ei juurikaan nouse kuivaltakaan lattialta. Tällainen lasta on mielestäni paras swepter_v_kuivain.jpg
Ja toinen "hyvä" on lehtipuhallin. Sellaisella just tallin siivosin - kyllä lähtee, mutta ovien on syytä olla auki![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Helpoiten olen nähnyt betonilattialta pölyn lähtevän omasta tallistani. Kaveri toi jenkeistä harrikan ja säilytti sitä kevättalven siellä. Keväällä pisti sen käyntiin ja kaasutti pari kertaa, pölyt oli pihalla ja naapurien muksut kattomassa "ukkosta"![]()
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
Lehtipuhallin on hyvä paitsi jos tallissa on hyllyjä ja niillä esim. kypäriä. Nimittäin se ilmaan noussut pöly löytää tiensä joka paikkaan.
Kuiva/märkäimuri on parempi. Lattia kastellaan pesuliuoksella ja imuroidaan kuivaksi. Semmoinen kahdella moottorilla varustettu 2400 wattinen kelpaa, tulee puhdasta. Nythän siviilimalleissa taitaa olla tehorajoitus, onneks kunnollisiakin myydään.
SF 1098S
MTS V4S Sport