Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Kun ei sattunut silmään tips&tricks osastoa niin päätin sellaisen avata.

    Sattuipa meinaan silmiini itselle uusi tuote nimeltään kumimaalispray.
    Pikagoogletuksella löytyi ameriikan veljien Plastidip ja kotimainen RUBBERcomp.

    Jostain syystä olin luovalla päällä ja keksin aineelle ainakin 5-10 mopoiluun liittyvää käyttökohdetta.

    Jos aine vähänkään toimii luvatulla tavalla, niin pelkästään tankin suojaamisessa sillä voisi korvata
    Tank Traction Padit, tank padit ja kalvot joita moni käyttää tankkilaukun alla estämässä naarmuuntumista.

    Taikka vaikka tekstiilipuolella vanhojen ajosaappaiden tai takin vesitiiviyden korjaaminen viimeistä edellisellä ajokaudella ennen kuin tulee aika hankkia uudet vermeet.


    Itse ajattelin ihan uteliaisuudesta testata toimisiko tuo "stompgrippinä", mutta onko joku jo kerinnyt kokeilemaan?

    Eli meneekö rahat hukkaan vai toimiiko? Ajattelin alottaa kokeilut tuolla värittömällä mattaversiolla.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  2. #2
    Uusimmassa TM:ssä testaavat tuota Plastidippiä.
  3. #3
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Mulla on tällä hetkellä mopo vedettynä tolla rubber compilla, ihan ok tavaraa verraten dipiin mutta maalatessa oikeen pirusti helpommin valuvaa tavaraa.
    Pinnan tuo rubber compi jättää aika rososeks kun vertaan dipiin, myös suuttimesta tullut maaliroiske jää näkymään kun taas dipissä ei.

    Nyt lähti toinen kesä käyntiin vateilla jotka dippasin ja hyin on pysyny, muutama rotvallikosketista lukuunottamatta.
    Harjaakin tuo dippi tuntuu kestävän, kun viime syksynä ne tuli säilöön laitettua niin harjaa annoin aika roimalla kädellä.
    Viimeksi muokannut: Pavel Pude; 26.04.2014 klo 08:23.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  4. #4
    Meinasin tehdä uuden ketjun mutta tällainen löytyi. Pari viimeaikaista mitä tuli käytettyä:

    Peili pyörän alle huoltohommien ajaksi. Näkee hankaliin paikkoihin esim. koneen alle ilman niskojen taivuttelua ja valoakin saa heijastettua hyvin.

    Piti saada pyörän perä ilmaan siten, että voin takaiskarin vaihtaa. Ei ole sopivaa huoltopukkia joka nostaa swingin akselista tai rungosta, tai kiinteitä pukkeja, jotka menisi jalkatappien alle (eikä olisi mahtunutkaan katteiden ja putkien vuoksi). Pihalla mattoteline, pyörä sen alle, iso kuormaliina telineen yli ja liina kiinni runkoon. Takapukilla perä ilmaan, liina kireälle ja pukki pois. Iskarin vaihto sujui helposti eikä tarvinnut pyörää alkaa purkamaan tms.

    Tallin lattialle kertyy aina pölyä ja hiekkaa. Imuri menee siitä määrästä tukkoon hetkessä, joten ainoa keino on lakaista, mutta kuivana pölisee puolet ilmaan ja leviää kaikkialle. Painepesuri käyttöön, mutta ilman painetta ja ohuena sumuna kastelee lattian. Sen jälkeen voi pyyhkiä pölyt ja hiekat ilman että pölisee ilmaan. Idean sain kun kesällä ukkoskuuro tulvi kellariin ja vesiä kuivatessa tuli niin siistiä jälkeä että Sama kikka toimii myös jossain pikaisessa maalaushommassa jossa pitää työtila saada pölyttömäksi.
  5. #5
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Piti saada pyörän perä ilmaan siten, että voin takaiskarin vaihtaa. Ei ole sopivaa huoltopukkia joka nostaa swingin akselista tai rungosta, tai kiinteitä pukkeja, jotka menisi jalkatappien alle (eikä olisi mahtunutkaan katteiden ja putkien vuoksi). Pihalla mattoteline, pyörä sen alle, iso kuormaliina telineen yli ja liina kiinni runkoon. Takapukilla perä ilmaan, liina kireälle ja pukki pois. Iskarin vaihto sujui helposti eikä tarvinnut pyörää alkaa purkamaan tms.
    Ja liinan avasit kahvasta niin pyörä rysähti alas?
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  6. #6
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Ja liinan avasit kahvasta niin pyörä rysähti alas?
    Ei tietenkään, takapukilla "ilmaan", liina pois, pukki pois ja työntäen talliin
  7. #7
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti

    Peili pyörän alle huoltohommien ajaksi. Näkee hankaliin paikkoihin esim. koneen alle ilman niskojen taivuttelua ja valoakin saa heijastettua hyvin.
    Juuri tuon takia tallissa pitää olla valoja muuallakin kuin siinä rätkän yläpuolella, vinkiksi vaan talliremppaajille.
  8. #8
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Juuri tuon takia tallissa pitää olla valoja muuallakin kuin siinä rätkän yläpuolella, vinkiksi vaan talliremppaajille.
    Toi peili on kätevä vaikka olisi valojakin ellei "kohdetta" saa ylöspäin, sinänsä koukku tallinkatossa ja ketjutalja on kyllä hyvän remontin avaimet
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  9. #9
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Ja liinan avasit kahvasta niin pyörä rysähti alas?
    Liinan voi myös avata silleen et sitä ei keralla loksauta auki, vaan laskee kahvalla ihan hallitusti ;)
    hontamies RR

  10. #10
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti

    Tallin lattialle kertyy aina pölyä ja hiekkaa. Imuri menee siitä määrästä tukkoon hetkessä, joten ainoa keino on lakaista, mutta kuivana pölisee puolet ilmaan ja leviää kaikkialle.
    Lattiankuivauslastalla kun "lakaisee", niin pölyä ei juurikaan nouse kuivaltakaan lattialta. Tällainen lasta on mielestäni paras swepter_v_kuivain.jpg

    Ja toinen "hyvä" on lehtipuhallin. Sellaisella just tallin siivosin - kyllä lähtee, mutta ovien on syytä olla auki
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  11. #11
    Helpoiten olen nähnyt betonilattialta pölyn lähtevän omasta tallistani. Kaveri toi jenkeistä harrikan ja säilytti sitä kevättalven siellä. Keväällä pisti sen käyntiin ja kaasutti pari kertaa, pölyt oli pihalla ja naapurien muksut kattomassa "ukkosta"
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  12.  
  13. #12
    Lehtipuhallin on hyvä paitsi jos tallissa on hyllyjä ja niillä esim. kypäriä. Nimittäin se ilmaan noussut pöly löytää tiensä joka paikkaan.

    Kuiva/märkäimuri on parempi. Lattia kastellaan pesuliuoksella ja imuroidaan kuivaksi. Semmoinen kahdella moottorilla varustettu 2400 wattinen kelpaa, tulee puhdasta. Nythän siviilimalleissa taitaa olla tehorajoitus, onneks kunnollisiakin myydään.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport