Sivu: 110 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1060100108109110111112120 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3271:stä 3300:een 3785:sta
    Kävin eilen tarkistamassa Haagan alppiruusupuiston tilannetta. Atsalea-alueella kukki jo komeasti, mutta puistoalppiruusut eivät olleet ihan vielä auenneet. Varmaan jo ensi viikolla kukat ovat komeimmillaan.

Paikkahan on siis tämä : https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id6110
    ------
    Siis nyhän mä vasta hokasin, että eihän meillä ole Portugalissa kuin 6 kätköä (sitä yhtä siellä saarella ei lasketa) . Miksei kukaan ole tehnyt enempää, mihin mä nyt muka siellä ajan .
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Siis nyhän mä vasta hokasin, että eihän meillä ole Portugalissa kuin 6 kätköä (sitä yhtä siellä saarella ei lasketa) . Miksei kukaan ole tehnyt enempää, mihin mä nyt muka siellä ajan .
    Teet itse ne kätköt!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    Asiahan ei minulle kuulu, mutta kai näiden reittien tekijällä oli tiedossa että kesällä avataan tälle linjalle fillarireitti?

http://www.motocaching.net/fi/cache/view/id8236
    http://www.motocaching.net/fi/cache/view/id8237

Lähde: https://www.lyyti.fi/reg/Outdoors_Fi...uulumisia_1214
    Kyseinen hanke on peruttu ainakin tämän kesän osalta joten kätköt taas näkyvissä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kyseinen hanke on peruttu ainakin tämän kesän osalta joten kätköt taas näkyvissä.
    Tuota noin. Mistäs tämmöinen tieto? Kyllä se näyttäisi vahvasta mainostuksesta päätellen avautuvan...

Pikkupässi pyöräilyreitin Karkkila-Loppi-Hyvinkää avajaiset

Pikkupässi*avajaispyöräilyreitti: Hyvinkään rautatiemuseo - Kytäjän pysäkki - Läyliäisten ent. asema - Vaskijärven ent. asema*- Hunsalan*ent. asema*- Asemanranta - Karkkilasali.
    Viestipyöräilyryhmä*Hyvinkäältä Läyliäisiin starttaa klo 15 Hyvinkään Rautatieaseman puistosta.*

Klo 17*viestinvaihto Karkkilaan ja Lopelle*Läyliäisten entisellä asemalla. Karkkilan viestiryhmä lähtee Läyliäisistä klo 17.15 kohti Karkkilaa.Seuraavat pysähdykset*Vaskijärven entisen aseman kohdalla sekä Hunsalan entisen aseman kohdalla, myös näillä pysäkeillä voi liittyä mukaan viestiryhmään. Saapuminen Karkkilaan ja Karkkilasalin Rautapäivien tilaisuuteen noin klo 19.30. Ilmoittaudu mukaan viestipyöräilyyn 14.6. mennessä p. 044 553 429.
    http://www.karkkila.fi/sivut/FI/Rautapaivat

https://hyvinkaanlatu.sportti.info/?x103997=492945

Kuvalähde: Karkkilalainen sivu 20
    http://www.lehtiluukku.fi/lue/karkki...17/149155.html
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

Kuvapeli 2019 seurantaexcel

Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
    Kattelin kun tänne turkkusen kulmille ajelin jotta oisko jotain vinkkiä kätköistä. No näyttää siltä että joka keleen voikukka on kätkö Ajelin sit taas kerran omia juttujani.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Kattelin kun tänne turkkusen kulmille ajelin jotta oisko jotain vinkkiä kätköistä. No näyttää siltä että joka keleen voikukka on kätkö Ajelin sit taas kerran omia juttujani.
    Mun muistaakseni yhtään voikukkaa ei ole kätkönä!
    Edit: Jos totta puhutaan niin tästä on ollu usein puhetta. Eli miten voitaisiin rajata ne oikeesti merkityksettömät kätköt pois kartalta -tai että niitä ei julkaistaisi ollenkaan. Hyvä ratkaisua aiheeseen ei taida olle koska jotain kiinnostaa X-aiheiset jutut ja jotain toista taas Y-aiheiset.
    Tossa ylempänä olikin juttua siitä että kätköihin tulisi tägejä (# = Hashtag) joilla voisi hakea itseä kiinnostavia kohteita. Tämä siis vasta tulossa...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    Tuota noin. Mistäs tämmöinen tieto? Kyllä se näyttäisi vahvasta mainostuksesta päätellen avautuvan...
    Perustui siihen tämä tieto että reitti on prikulleen samassa kunnossa kuin toukokuun alussa. Lisäksi alkuperäinen linkki jonka viimeksi annoit ei enää toiminut. No laitetaan vielä holdiin reitit ja katellaan.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Perustui siihen tämä tieto että reitti on prikulleen samassa kunnossa kuin toukokuun alussa. Lisäksi alkuperäinen linkki jonka viimeksi annoit ei enää toiminut. No laitetaan vielä holdiin reitit ja katellaan.
    Kyltit nyt ripottelee 51 kilsan matkalle parissa päivässä. Varsinkin kun melkein puolet siitä on suoraa. Sekä tuossa nyt laittamassani uutisessa puhutaan että siitä tulee myös sähköinen opaskartta, joten voi olla ettei niitä kylttejä heti alussa siellä ole.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

Kuvapeli 2019 seurantaexcel

Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
    Mä oletin lähinnä että sille tienpinnallekin tehdään jotain...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Kätköjen valinta ja suodatus on kovin paljon kiinni siitä, miten kukin asiaan suhtautuu ja millaisilla lähtökohdilla ja tarpeilla kätkökarttaa katsellaan. Voisi oikeastaan sanoa niinkin, että eri ihmisillä on "eri ongelma" kohteen valinnassa ja siksi ratkaisukin pitäisi olla erilainen.

Kätkökartan filtteröinnillä saa nyt kuitenkin pois näkyvistä ne ihan huonoimmat tai näkyviin vaikka keskivertoa paremmat tai vaan parhaimmiston. Tietty vaan keskimääräisen arvostelun perusteella ja vain niiltä osin, kun arvosteluja on keritty antamaan. Btw, mielipidekyselyssä tuli ehdotuksena, että saisi arvostelujen perusteella filtteröityä ja ehdotettiin myös, että saisi suodatettua jo löydetyt. Nämä siis on jo siellä filtteröintioptioissa.

Tagit tietty auttaisi joihinkin tarpeisiin. Loppujen lopuksi se on kumminkin hieman työläs toteuttaa, kun asiaa miettii vähän tarkemmin, mutta varmaan saan senkin jossain vaiheessa tehtyä.

Minusta yksi parhaita ehdotuksia on ollut se, että jokainen voisi yksinkertaisesti piilottaa ne kätköt, jotka haluaa. Kun on kerran avannut kätkön sivun ja todennut, että ei halua käydä, niin sen voisi piilottaa, eikä se enää häiritsisi kartalla. Se ainakin toimisi riippumatta siitä, millaisia valintaperusteita kukin käyttää. Tuo on myös helppo toteuttaa.

Sitten on toi lähtökohta, että kaikki Turun seudun kohteet näyttää voikukilta. Mielipidekyselyssäkin oli pari, joiden mielestä motocaching on surkea sivusto ja kartta on sekava eikä kiinnosta pätkääkään. Silloin minusta tuo yllä mainittu ratkaisu onkin aivan paras : "ajelee omia juttujaan". Ja mikäli haluaa käyttää jotain nettisivuja, niin käyttää sitten vaan niitä parempia.

Mielipidekyselyn tuloksista oli kumminkin kiva huomata, että viidestäkymmenestä vastaajasta yli 80% antoi kyselyssä kohteiden kiinnostavuudelle nelosen tai vitosen. Kysymys oli "Arviosi kohteiden kiinnostavuudesta" ja asteikko oli tämä: 1=turhia kohteita, ei kiinnostavia ja 5=aivan riittävän kiinnostavia.

Löytyi-merkintöjä on nyt tehty lähes 13900, joten on sieltä sit kumminkin jotain löytyny

On hyvä muistaa myös se, että sivuston tarkoitus on tarjota kohteita ajelulle. Lähtökohta tällöin on useimmiten se, että ajellaan kumminkin. Lisukkeena siihen tulee sitten se, että poiketaan jossain, nähdään jotain tai ajetaan hieman mutkaisempaa tietä.

Tätä problematiikkaa on ratkottu perinteisesti lukuisissa foorumisäikeissä, blogikirjoituksissa ja muissa lähteissä. Siis esim. sen tyyppisissä, että "Ollaan lähdössä seudulle x. Olisiko siellä jotain nähtävää". Tai niitä "Olen menossa paikasta x paikaan y. Onko sillä välillä hyviä teitä, mitä kannattaisi ajaa". Tai sitten "Kerätääs tänne hyvät kesäkahvilat" tyyppiset keskustelut. Tai blogikirjoitus tyyliin "Moottoripyörällä Itä-Suomessa - Katso kivat kohteet".

Tavoitteena mulla oli vaan tarjota välineet siihen, että noita voidaan koota yhteen paikkaan sellaisessa muodossa, että kaikista on tarjolla jonkinlainen kuvaus, osoite, sijainti kartalla sekä mekanismeja, joilla tiedot saadaan pysymään ajan tasalla ja suodatettua pahimmat kaljan voimalla tehdyt sotkut pois.

Niille, joille tämä ei toimi, on onneksi edelleen käytettävissä foorumit ja kaikki muutkin lähteet.
    ------
    Ja ainakin mun silmään tuo Turun seutu näyttää kovin tyhjältä kätköjen suhteen! (On varmaan tottunut kattomaan tuota PK-seudun karttaa). Eli sinne mahtuu kyllä vielä muutama "voikukka"!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Sain huoltopyynnön juuri tekemääni kätköön Huvilakatu. Korjasin nopeusvaatimuksen kätkön kuittausehdoissa mutta loppuosaa tekstistä en ymmärrä. Tässä kopio osasta tekstiä: Ja muutenkin, tämä 300 metrin pätkä keskeltä Stadia on jo pilan puolelle menevä reitti.
    Samalla logiikalla voisi Porvoon ja Raumankin kadut täyttää parin sadan metrin reiteillä.

Osittain tämä on totta mutta näistä on niin miljoona kertaa ollut puhetta että eiköhän jätetä se kätköjen arvostelu niiden löytäjien huoleksi eikä yhden kätköilijän mielipiteen varaan? Toisia kiinnostaa aiheet X ja toisia aiheet Y. Tuolla kartalla on minulle useita kohteita mitkä ei juurikaan kiinnosta enkä välttämättä aio käydä niitä kuittaamassa. Mutta en silti arvostele kätkön tekijää siitä onko se kätkön arvoinen paikka vai ei.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    On tuossa purnauksessa sen verran perää, että en tästä ehkä nyt itsekään olisi reittiä tehnyt.

Kummallista kyllä, minusta on ihan hauska ajella kaupunkialueella ja ihmetellä arkkitehtuuria, joten ihan hauska kätköhän tämä on, mutta ehkä säästäisin tosiaan reittikätkö-luokan vähän pidemmille pätkille.
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
    Ei kai sillä ole käytännön merkitystä onko se reitti- vai paikkakätkö?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Tämä Huvilakatu on minustakin aiheena ja sijainniltaan sellainen, että sopii ihan hyvin reitiksi tai paikkakätköksi.

Itse en ole noita keskustakätköjä käynyt hakemassa. Olen aina vältellyt keskustoissa ajamista, kun se on olevinaan jotenkin ahdistavaa. Nyt kun tarkemmin mietin, niin eihän kaupungeissa muuten ole ongelmia ollut kuin se, että ruuhkaan jumiutuminen kiuas koipien välissä on ollut välillä tuskallisen kuumaa puuhaa.

Pitääpä ryhdistäytyä, valita joku viileä ilta ja lähteä Helsingin keskustaan pörräämään. Sehän voi olla hauskaakin. Ainakin tää Huvilakatu on multa jäänyt aiemmin kokonaan huomaamatta
    ------
    Mun tarkoitus ei ollu puolustaa sitä onko Huvilakatu hyvä kätkökohde vai ei. Tarkoitin vain ettei huoltopyyntöihin ole tarkoitus laittaa omaa mielipidettä siitä minkälainen kätkö on.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Yhteys kokeilu, toimiikohan pitkästä aikaa???
    BMW S1000RR
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Pitääpä ryhdistäytyä, valita joku viileä ilta ja lähteä Helsingin keskustaan pörräämään. Sehän voi olla hauskaakin. Ainakin tää Huvilakatu on multa jäänyt aiemmin kokonaan huomaamatta
    Mulla on to iltana kaupunkikätköilyä näillä näkymin, mukaan?
    R1200GSA -09
    Lainaa hornet10 kirjoitti Katso viesti
    Yhteys kokeilu, toimiikohan pitkästä aikaa???
    Näyttäis toimivan...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Mulla on to iltana kaupunkikätköilyä näillä näkymin, mukaan?
    Jos huolitaan mukaan niin muakin voisi kiinnostaa
    Ei kai sillä ole käytännön merkitystä onko se reitti- vai paikkakätkö?
    Lähinnä mietin sitä, että jos etsin ajettavaa niin haen reittejä ja jos taas etsin nähtävyyksiä niin haen paikkoja. Huvilakatu on siinä rajoilla, että kummasta on kyse.

Tarkoitin vain ettei huoltopyyntöihin ole tarkoitus laittaa omaa mielipidettä siitä minkälainen kätkö on.
    Tästä olen kyllä ihan samaa mieltä. Vaikka mun mielestä ko. kätkö on ihan perusteltu.
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
    Jos huolitaan mukaan niin muakin voisi kiinnostaa
    Tottakai huolitaan mukaan Mennään katsomaan tämä kohua herättänyt katu ja parit muutkin kohteet. Ja vaikka jädelle Kaivariin tms. Katotaanhan vastaako Pleksi tuohon jotain. Laitan enivei vaikka yv:tä huomenna.
    R1200GSA -09
    Tottakai huolitaan mukaan Mennään katsomaan tämä kohua herättänyt katu ja parit muutkin kohteet. Ja vaikka jädelle Kaivariin tms. Katotaanhan vastaako Pleksi tuohon jotain. Laitan enivei vaikka yv:tä huomenna.
    Mikäli huolitaan mukaan alle 500 kätköä kuitanneita niin voisin yrittää peesiin kun olen keskustan suunnalla to iltana pyörällä. Osaatko arvioida suurin piirtein mihin aikaan olette keskustassa?
    Torstai-illan keskustakierros voisi kiinnostaa myös minua jos ette ihan hirveän aikaisin ole menossa.
    Jee, tästähän saadaan ihan kiva porukka kasaan
    Kaikki vaan mukaan. Mä pääsen töistä jo 14 paikkeilla ja sen jälkeen ei muuta ohjelmaa kuin ajelua, mulle käy mikä kellon aika vaan. Joku ehdottaa? ja missä tavataan? Ruskeasuon TB?
    R1200GSA -09
    Mulla on semmoinen juttu kuin "loma" (eli kesäkeskeytys, töissä pitää välillä käydä mutta ajoitus on vapaa) joten pääsen periaatteessa koska vaan. Tosin oon kyllä sopinut lounastavani Etelä-Espoossa yhden kaverin luona, mutta vapautunen sieltä viimeistään klo 15 (ajoitus on joustava ja olen valmiiksi jo mopolla liikkeellä, joten voin sieltä ajella suoraan minne tarvii). Eli ihan muiden ehtimisen mukaan . Aloituspaikaksi kelpaa myös ihan mikä tahansa mesta, pyörä vie sinne minne kuski sen haluaa vievän .
    Mulla on semmoinen juttu kuin "loma" (eli kesäkeskeytys, töissä pitää välillä käydä mutta ajoitus on vapaa) joten pääsen periaatteessa koska vaan. Tosin oon kyllä sopinut lounastavani Etelä-Espoossa yhden kaverin luona, mutta vapautunen sieltä viimeistään klo 15 (ajoitus on joustava ja olen valmiiksi jo mopolla liikkeellä, joten voin sieltä ajella suoraan minne tarvii). Eli ihan muiden ehtimisen mukaan . Aloituspaikaksi kelpaa myös ihan mikä tahansa mesta, pyörä vie sinne minne kuski sen haluaa vievän .
    Meinasin kävästä Sipoossa maatalousmuseolla ja Söderkullan kartanolla kun pääsen töistä, Säkään et ole niissä käynyt. Lähetkö? Muita lähtijöitä? Klo 15 jälkeen.
    R1200GSA -09
  30.  
    Muita lähtijöitä? Klo 15 jälkeen.
    Saatan lähteäkin vaikka mulle ei taitais tulla kuin tuo maatalousmuseo uutena löytönä. Alla on joku Biketeamin VIP-pyörä (Gessu?).
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
Sivu: 110 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1060100108109110111112120 ... ViimeinenViimeinen