Pyysin findersia tekemään kaikki kommentoinnit ja löytömerkinnät ruotsiksi. Tästä ei varmaan ole kenellekään mitään haittaa? Mun mielestä pitää yrittää vähitellen tehdä kaikki mahdollinen mitä vaan voi keksiä sen varalta että saatais tää leviämään kansainväliseksi. Ulkomaankieliset kommentit ja löydöt voi olla vaikkapa esimerkki siitä mitä voi tehdä.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kyse on minun omasta sivustostani, jonka olen tehnyt palvelemaan motoristeja. Sivusto kuuluu lakiteknisistä syistä Felisys Oy:lle, jonka omistan. Felisysissä ei työskentele yhtään tyttöä eikä poikaa.
Valitettavasti en ymmärrä mainitsemaasi "selvästi käsiteltyä bugiraporttia" ollenkaan.
Väität, että on "kopioitu karttapohja". Se ei ole mahdollista motocaching palvelussa. Motocaching hyödyntää Googlen ja Map Boxin tarjoamia karttoja, jotka tulevat suoraan kyseisiltä tahoilta selaimeesi.
En tiedä mitään kelkkareitti.fi sivustosta tai muutenkaan kelkkareiteistä, eivätkä ne liity motocaching.net sivustoon millään tavalla, joten siltä osin en ota kantaa.
Jos kuitenkin yrität sanoa, että motocaching sivustolla on väärää tietoa, niin laittaisitko ihan ensialkuun vaikka linkin kyseiselle virheelliselle sívulle ja hieman täsmällisemmän selityksen, että mikä siinä on väärin. Nuo kohteet sivustolla ovat käyttäjien julkaisemaa tietoa. Eivät palvelun tarjoajan. Se ei oikein auta asiaa, että sanot jossain toisella sivustolla olevan ehkä jotain muuta tietoa jos jaksaa etsiskellä ja luottaa siihen, että ne tiedot ovat oikeampia.
Edit: Kappas vain, nyt huomasin, että Oulunjärvi näkyy MapBoxin Open Street Map kartassa "väärän värisenä". Jos tuo oli se tarkoittamasi "bugi", niin suosittelisin kääntymään ko. kartan tuottavan tahon puoleen. Kartan alareunassa on jopa linkki "Improve this map", josta pääset osoittamaan viestisi oikealle taholle. Eli siltäkin osalta yhteystiedot on kyllä aika hyvin esillä.
------
Ensi tiistaina 16.5. klo 18 alkaen : Tervetuloa makkaralle Vihtiin!
Reippaasti vaan mukaan myös ekakertalaiset!
Tarkemmat tiedot tuolta : https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id8332
ps. Järkättiin nyt tämä pääkaupunkiseudun tuntumaan ja arki-illalle, jotta saadaan edes jotain aikaan. Ehkä voitaisiin järkätä toinen vaikka jollekin sunnuntaille vähän lähemmäs niitä, jotka ei asu täällä päin.
------
Mä en valitettavasti pääse osallistumaan kun oon Saksassa Dusseldorfissa ensi viikon ja heti sen perään meen Keski-Suomeen MP69:n survival kurssille. Kannatan toisen makkaranpaistotilaisuuden järjestämistä, mielellään kuitenkin kesäkuun alussa. Meillähän on pian se Ahvenanmaan reissu. Lähen 7.6. sitten kohti Norjaa.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tiistai osuu iltavuoroviikolle, valitettavasti jää väliin. Jään kyttäilee, jos tulee toista käristelymahdollisuutta ☺
-Kawasaki Mean Streak vm. 02
-Ex: Yamaha XV535 vm. 92
Tulethan huomenna mukaan makkaralle Salmen ulkoilualueelle klo. 18 alkaen. https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id8332
Sääennuste näyttää täydelliseltä ja Paratiisintie on nyt paremmassa kunnossa kuin mitä olen ikinä nähnyt. Irtosoraakin oli minimaalisen vähän, kun kävin eilen tarkistamassa.
Oma limppari reppuun ja nautiskelemaan ilmaiset makkarat
ps. Linkistä pääset laittamaan kommentin tulostasi, niin osataan varata evästä. Myös ilman ilmoittautumista voi tulla. Ei ole niin kovin tarkkaa.
------
Nyt risuja niille jotka tarkastivat tämän Koskenkylästä Myrskylään!! Reitti jatkuu vähän pidemmällekin joten kätkön otsikko on selvästi väärin! Hyi hyi! Joutui heti tekemään korjauspyynnön kätkön tekijälle (joka ei varmastikaan tarkoittanut tehdä tätä pikku mokaa...)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Meneehän tuo Myrskylään, ei tuossa mitään maata mullistavaa virhettä ole.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Nooh... ei nyt olla niin kriittisiä.
Olipas muuten hyvä viikonloppu ajella. Aika moni kävikin kätkökohteissa. "Löytyi" -merkintöjä tuli 188 pe-la-su aikana.
------
Olisikohan mahdollista saada tuohon showbasket-sivulle näkyviin onko kätkö jo kuitattu löydetyksi vai ei? Helpottaisi kun tuon kautta tien päällä merkitsen löytöjä ja katselen seuraavan kohteen sijaintia.
Lisäbonuksena olisi todella hieno ominaisuus jos myös jaetun korin katselussa näkisi missä on jo itse käynyt jos on kirjautuneena sisään, esim. jos joku jakaa ryhmäreitin korina näkisi suoraan mitkä ovat itselle uusia kätköjä.
Ihan hyviä ehdotuksia. Varmaan nämäkin voisi tehdä jollain aikataululla.
Oon muuten miettinyt hieman kohteiden tarkempaa luokitusta, josta oli viime makkaranpaistossakin taas puhetta. Yksi toimiva lähestymistapa voisi olla "tagit", joita voisi valita kohteelle 0-n kpl. Eli olisi joukko "avainsanoja" eli "tageja", joista voisi valita. Esim. Luonto, Historia, Maisema, Mutkatie, Nähtävyys ...
Tagit näytettäisiin tietysti lisäinfona eri yhteyksissä ja niitä voisi käyttää myös kartan filttereissä.
Vielä on hieman hakusessa, että millä tavalla tuo tagien joukko muodostettaisiin ja miten ne lisätään kätköille. Esim. tehtäisiinkö tagien lista valmiiksi ja niitä voisi vain poimia käyttöön vai pitäisikö uusia tageja voida lisätä itsekin. Käytännössä kai tagien määrä pitäisi olla melko pieni (esim. 10-20), jotta niistä olisi kohtuullisen helppo valita. Tagien lisääminen kätköille voisi ehkä olla yhteisöllinen juttu, eikä vain kätkön tekijän vastuulla. Jos se olisi yhteisöllinen (=kuka tahansa voi lisätä tagin kätkölle), niin herää kysymys, pitäisikö ne myös jotenkin "tarkastaa ja hyväksyä".
------
Kuulostaa hankalalta! Joka tapauksessa kätkön tekijä varmaan laittaa joitain tageja kätkölleen, eli ne tarkastetaan siinä vaiheessa kun kätköä tarkastetaan. Sen jälkeen löytäjät voisi "ehdottaa" uusia tageja kätkölle jos kokevat että jotain puuttuu. Pari kolme samaa ehdotusta ja tag menee automaattisesti kätkölle.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Samaa mieltä.
Tuota minäkin mietin. Ei kai siinä tarvitse muuta olla kuin jotain, millä estetään, ettei yksittäinen käyttäjä piruuttaan voi tagata kaikkia kätköjä jollain tyhmillä tageilla. Tosin en vielä ihan hahmota, miten saadaan edes kaksi käyttäjää tagaamaan kätkö samalla tagilla. Jotenkin se kai pitäisi näkyä kätkön sivulla, että on ehdotettuja tageja ja siitä voisi käydä klikkaamassa, että "minustakin nämä on ok". Tai jotain sellaista.
Pitää vielä miettiä, mutta sitä ennen pitää käydä Affenanmaalla pongaamassa pari kohdetta![]()
------
Ihan hyviä ajatuksia tuossa yllä. Voisiko olla niin että jos joku haluaa ehdottaa jotain tagia niin kätkön tekijä voisi sen itse hyväksyä/hylätä koska tuntee mestat hyvin? Tarkastusmenetelmä on vähän raskas.
Itse kaipaisin sellaista ominaisuutta kätköjen kirjaukseen että sen kätköllä käyntipäivän voisi merkitä muuksi kuin kirjauspäivän. Itselläni tahtoo jäädä kirjaamiset tekemättä heti paikanpäällä / samana iltana, ja kirjailen niitä vasta seuraavana päivänä työpöydän äärellä.
<p>Tallissa Bulu & Trumppa</p>
Saako näytettäviä kätköjä rajailtua kielen perusteella?
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Kauniin kevätsään houkuttelemana käväisin pienen kätkölenkin etelässä. Omat kulmat alkaa olemaan jo tutkittu ja yhden päivän kätkölenkin pituudet alkavat olemaan sitä luokkaa että on parempi yöpyä matkan varrella ja ottaa vähän enemmän kerralla. Kolme päivää tuli ajettua, noin 1500 km tuli ja kuitattuja reittejä ja kätköjä 88 kappaletta. Vähän oli kyllä eilen väsynyt olo, tuli oltua tien päällä reissulla reippaasti yli 30 tuntia.
Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
https://www.motocaching.net/fi/instr...Id=instr_rules
Kätköjen löytämistä koskevat säännöt
Kätkön voi merkitä löydetyksi näiden sääntöjen mukaan
Kätköpaikalla tai reitillä tulee käydä kätkön julkaisemisen jälkeen. Aiempia käytejä ei lasketa.
Jotenkin haluaisin tuohon mukaan sen, että muut voi tagittaa myös ilman kätkön tekijän osallistumista. Siten saataisiin varmaan myös vanhoihin kätköihin paremmin tageja.
Tuosta oli jossain vaiheessa puhettakin. Minulle jäi sellainen kuva, että aika usein merkataan seuraavan päivän puolella tai vaikka vasta reissulta palatessa ja ei oikeastaan koeta tarvetta viestittää sitä, minä päivänä on ajettu. Jos halutaan, niin voisihan siihen löytyi merkinnän yhteyteen lisätä vaikka "päivämäärän poimintaruudun", jolla saisi näppärästi lisättyä päivämäärän tekstiin.
------
Aika paljon tullut kätkökuittauksia pitkän vkl aikana. Kiinnostais tietää kuinka paljon, voisiko Pleksi katsoa kun joskus kerkiää. Vaikka ke - su, eli ke mukaan lukien.
R1200GSA -09
Onko suosituksia välille Lappeenranta-Hämeenlinna? Tuolla sivustolla olevat reitit ovat suurimmaksi osaksi oikeastaan poikkiteloin 6 tiehen nähden, ja kaipaisin siis jotenkuten tuota 6-tietä myötäilevää reittiä. Alkaa matka kasvaa melko pitäksi kun noissa tulee sen verran kiertoa. Täytynee yksitellen ajella..![]()
Kauanko olet varannut aikaa matkaan?
Ehkä jotain tämäntapaista ajelisin itse ja kävisin muutamassa paikkakohteessakin siinä matkalla. Laitoin noita paikkojakin muutaman ehdolle. Linkki koriin : https://www.motocaching.net/fi/shared/basket/403
Noista kolmesta korin ekasta reitin pätkästä tykkäsin kovasti, kun kävin Lappeenrannassa. Siis Lappeenrannasta Savitaipaleen ja Tuohikotin kautta Jaalaan. Nuo loppupään pätkät (korissa nro 10 ja 11) on myös hyviä teitä, jos vaan aika riittää noiden kautta kurvailuun.
------
Tömmöstä, google maps -linkki
Lappeenranta-Savitaipale -välistä ei ole varmuutta. Lisäksi Selänpää-Uimila on soratieröytöä.
Ajansäästäjälle vaikka Tämä
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Sain surullisen viestin, että nimimerkki Berttu on poistunut keskuudestamme
Siirsin hänen tekemänsä 140 kätköä nyt motocaching nimiselle käyttäjälle ylläpidettäväksi, joten niihin liittyvät huoltopyynnöt löytävät tiensä minulle.
Nimimerkki Berttu ja löytömerkinnät ovat edelleen näkyvissä historiatietoina, mutta käyttäjään liittyvät tiedot on poistettu pyynnöstä.
------