Joo, tarkempi saa olla.
Nyt sitten ilmeisesti ite Tomppakin hajos. Se tilttaili koko ajan Norjassa ja nyt ei saa muodostettua yhteyttä PC:llä. Kahella PC:llä kokeiltu ja kumpikaan ei tunnista. Haen kohta uuden telineen Gigantista mutta aion kyllä vaatia Tompan korjausta/vaihtoa. Täytyy kyllä todeta etten oo oikein päässy sinuiksi Tompan kanssa. Edellisessä Tompassa käyttis oli paljon helpompi, samoin kaverin Garmin vaikutti helpolta. Voipi olla että siirryn Garminiin.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
No joo, heti kun Hesaan päin on asiaa, tulee sieltä varmaan jokunen kätkökin bongattua. Viime viikolla ajelin työreissun mopolla Turun suuntaan ja paluumatkalla kävin hakemassa muutaman kätkön rannikolta. Toi on hyvä tapa saada vaihtelua siirtymiin, jotka muuten menis helposti aina samoja tuttuja teitä. Tosin, matka-aika tuppaa vähän venähtämään.![]()
Honda CBR 1100 XX
ex XL 700 V Transalp
Hauskat tiet oot keksiny ajettavaksi. Se on siiinä ja siinä onko se 4 vai 3, mun huonolla sorakokemukslla pystyin kuitenkin pitämään hyvää ja välillä kovempaakin vauhtia eli mulle 3 mutta katupyörille 4. Jos sinne nyt joku sellasella menee niin sepelillä tietty saa olla varovainen.
Mä laittaisin sen alkupään osoitteen Haverintielle. Tomppa ajatti minne sattuu niin joutu pysähtelee vähän väliä kartaa kattoo. Ja voishan sinne kuvaukseen laittaa että vaativa katupyörälle. Ainakin jos vaihdat kolmoseksi.
En osaa siis sanoa kumpi parempi niin ehkä anna olla tuollaisenaan.
OT: Leppäsjärventien reitti oli loistava![]()
R1200GSA -09
Asenna kännykkääsi ilmainen Mapitare Tiekartta Suomi, niin et tarvii kenttää!
http://mapitare.fi/
Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
Joo, mä enemmän ajattelin kyllä matkaendurokuskeja sillä Vahojärvi-Seitseminen reitillä. Sieltä kun löytyy vaikka mitä, kun ei ajele vaan suoraan läpi, vaan pistäytyy sivuteillekin. Katupyörällä siellä selviää, mutta harvempi taitaa varta vasten lähteä katupyörällä ajelemään kymmeniä kilometrejä metsäautoteitä. Siksi ehkä ei suosituksena katupyörille. Voihan sinne lisätä tekstiin paremman selostuksen tien luonteesta.
Pitää vaihtaa osoite, kun ehdin. Kiitos vinkistä.
Se Leppäsjärventie on tosiaankin kiva.![]()
Viimeksi muokannut: Tirli; 12.06.2016 klo 00:50.
Honda CBR 1100 XX
ex XL 700 V Transalp
Huomasin, että Savontiestä ei ole kukaan tehnyt reittikätköä. Pakkohan se oli tehdä. Maailman mainioin sorapätkä ihan lähellä Tamperetta vieläpä. Täytyisiköhän mun miettiä uudestaan enduron hommaamista, kun noi soratiet aina vaan jaksaa ilahduttaa..
Viimeksi muokannut: Tirli; 12.06.2016 klo 00:50.
Honda CBR 1100 XX
ex XL 700 V Transalp
Huomasinpa tässä että pleksillä ja LoneWolfilla molemmilla 300 rikki poks! Onnittelut!
(ja Goza meni mun ohi).
Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
Näistä tieluokituksista tai vaikeusasteista, miten asian haluaa ilmaista.
Minun mielestä pitäis olla yksi puhdas luokitus pelkälle kestopäällysteelle.
Aika moni kuitenkin ajelee raskailla katupyörillä ja vielä matkavarusteet päällä täysin laukun tai raskailla customeilla ja kokisin että silloin voi olla varma että reitti ei sisällä muuta.
Sitten muut päällysteet voisi jakaa tarkemmn muihin kategorioihin.
Tuli meinaa itsekin eksyttyä muutamat kerrat (eilen viimeksi) pakkoihin, joihinmei todellakaan ole fiksua ajaa täydessä lastissa katu- tai custompyörällä.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Voi olla vaikea kehittää edes suurinpiirtein kaikenkattavaa tieluokitusta, kun ensinnäkin eri kuskit kokee asiat niin eri tavalla ja toiseksi on niin kaikenkuntoisia teitä. Kokonaan asfaltoitu tie voi olla joskus paljon pahempaa ajaa kuin hyvä soratie. Aika hyvin tuo lopulta antaa käsityksen siitä, mitä on odotettavissa, varsinkin kun ohjeissa on vielä laajemmat selitteet.
Sen sijaan kätkön tekijä voisi käyttää enemmän aikaa siihen, että kuvailee kätkön tiedoissa, mitä on odotettavissa. Varsinkin, jos on vähän epävarma, mihin luokkaan kätkö kuuluu, tai jos muuten hyvässä reitissä on joku yksittäinen vähän haastavampi paikka, jonka ehkä voisi tavalla tai toisella kiertää tms...
Honda CBR 1100 XX
ex XL 700 V Transalp
Sitä tuon ykkösluokan oli tarkoitus olla, mutta seliteteksti on hieman huolimattomasti kirjoitettu:
"1 - Päällystettyä tietä perille saakka"
Ohjeessa (jota kukaan ei varmaan jaksa lukea) sanotaan sen tarkoittavan, että perille pääsee asfalttitietä.
Tuo teksti pitää varmaan muuttaa muotoon "Kestopäällystettyä tietä perille saakka". Tai olisiko "Ei tarvetta poistua kestopäällysteeltä" täsmällisempi?
Samoin kakkosluokkaan pitää kai täsmentää "Pääosin päällystettyä tietä..." tilalle "Pääosin kestopäällystettyä tietä...".
------
1. Assuu koko matka, hiton kivaa katupyörille
2. Soraa ja kaikkee muuta skeidaa sekasin esim huonoa assua, ei kande tunkee tänne katupyörällä ellei halua kiduttaa itteensä
3. pelkkää soraa tai sepeliä, vain enduroille tms nappularengas vehkeille
4. ihan paskat tiet tai muut sorakuopat tms eli hiton kivaa !
![]()
R1200GSA -09
Teksti kannattaa editoida sellaiseksi, että ekaa kertaa sivustolle saatettu henkilö ymmärtää juuri pilkulleen mitä on tarjolla.
Tullut tässä matkan varrella jutustelua kuuden eri motoristin kanssa sivustosta ja kaikilla oli käsitys että sivusto on vain kurapyöräilijöitä varten ja tarjolla on vain pääsääntöisesti kurapyörille reittejä.
Joillain on siis tuollaista mielikuvaa sivustosta. En osaa sanoa mistä mielikuva kumpuaa.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
On kyllä aika hassua, sillä suurin osa kätköistä on 1-luokkaa taikka ainakin 2-luokkaa (ja niissäkin esim. paikoissa usein 2-luokkaa vain siksi, että parkkis on hiekkaa tms.). Tässä itse kun Monsterilla ajelen, niin en todellakaan tätä harrastaisi, jos olisi pelkkiä hiekkateitä. Mä tosin oon niin hölmö, että välillä haen noita hiekkatiekätköjäkin (eli 3-luokitus) vaikka en niitä tykkää edes ajaa.
Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
Jostain syystä sivustolla vierailevat eivät edes tiedä luokituksista tai mitä ne merkitsee.
En tiedä, mutta pitäisikö esittelysivulla parilla lauseella jotenkin avata asiaa?
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Nyttemminhän tuota on myös siten selkiytetty, että soratiet näkyvät kartalla erivärisinä kuin asfaltti. Tiedä sitten olisiko tuohon esittelyn
"Kohteet on luokiteltu kolmesta eri näkökulmasta, jotta osaat valita itsellesi sopivat: kuinka hyvä tie perille johtaa, paljonko pitää kävellä ja kuinka vaikea tehtävä on asetettu löytämisen ehdoksi."
kohtaan mahdollista jotenkin järkevästi tuo värikoodaus ympätä. Lisäksihän noita tietyyppejä pystyy kätköjen rajaus toiminnolla poissulkemaan.
Kawasaki Versys 650 2008
Yamaha xj 600 1999
Jingcheng 250-6 2007
Mä arvaan että tää mielikuva johtuu siitä että tänä kesänä näitä sorateitä ja melkeinpä off-road reittejäkin on ilmestynyt tuonne kartalle. Se on pelkästään hyvä asia! Selkeesti eniten on edelleen kestopäällystereittejä mutta kätköillä ei ole tarkoitus sulkea ketään motoristiryhmää pois.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kunpa keksisi, miksi noin on käynyt. Toki lokimerkinnöissä mainitaan sorasta aika usein ja voihan tuurilla päätyä klikkaamaan kartalta juuri soratie kohteita, mutta jos kuusi kuudesta saa tuollaisen käsityksen, niin onhan siinä taustalla jotain muutakin.
No, ehkä pienellä säädöllä saa jotain parannusta. Ei kai tota etusivun kuvaa voi jotenkin tulkita "kurapyöräilyksi"? Mun silmään se näyttää ihan katupyörän kuvalta, mutta se onkin mun oma, joten olen jäävi arvioimaan.
------
PetriS 200 rikki (tosin jo eilen, mutta huomasin vasta nyt).
Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
Lomapäivän kätköreissun kruunasi tänään Karkkilan "vanhalla kaivoksella" kohtaaminen kahden peuran kanssa. Tölläsivät kuilun toiselta puolen mutta pois lähtivät vasta kun kunnolla lähdin kaivosaluetta kiertämään![]()
Kawasaki Z1000 - 2011
Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
Ei oo kerinny yhtään kunnon kätköreissua tekemään muuta kuin Viron puolella. Joka päivä kattelen mitä muut puuhaa ja tutkin karttaa et oispa paljon käymättömiä paikkoja
Pitää yrittää juhannuksen aikana vaikka. Muuten taitaa mennä syksylle![]()
R1200GSA -09
Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
Yhyy
Ai te ootte menossa pidemmälle, hienoa ! Ehkäpä siihenkin suuntaan vois joskus mennä, siitä on kauan kun oon autolla keski Euroopassa pyöriny. Mutta unohdin että saatan tehdä viikon reissun Lappiin elokuun puolella. Joku vetää siihen suuntaan aina vaan.
Hyvää matkaa Maaemolle !![]()
R1200GSA -09
Tuo pyörän "säästely" on tuttu ongelma, saisi olla pidempi huoltoväli näissä vehkeissä, kahden viikon reissussa tuli melkein huoltoväli täyteen...
Jos oikein laskin niin AVJ-reissulla tuli yhteensä haettua 86 kätköä, suuri osa noista oli todella upeita paikkoja ja teitä, ei voi kuin kiittää kaikkia jotka kätköjä jaksavat tehdä.
Mulla kun ei ole juhannukseksi oikein mitään ohjelmaa, ajattelin käyttää aikani kätköillen. Kun on vielä melkein kaikki kätköt löytämättä, se ei ole edes vaikeaa. Samalla ajattelin käydä ajamassa muutaman tien, joita ajattelin tehdä kätköiksi, mutta pitää ensin tarkistaa, missä kunnossa nykyään ovat.
Honda CBR 1100 XX
ex XL 700 V Transalp
Joo, näin. 31.5. aamulla lähdin kotoa ja 13.6. illalla tulin takaisin kotiin. Kolme maata, 86 kätköä ja 5029km. Olisin ajellut enemmänkin mutta se Kiiruna - Kemi väli sateessa ja kylmässä ketjujen kestoa jännittäen vei innon hetkeksi. Nyt tekisi taas mieli ajella mutta huomiseksi luvataan sadetta ja ukkosta...
Tässä voisikin iltapuhteiksi naputella sisään pari uutta kätköä matkalla sattumalta löytämistäni paikoista.
Juu, yllättävän nopeaan näitä löydettyä kätköjä alkaa kertymään. Tosi koukuttavaa hommaa tämä. Ajopäivän aamuna kotona miettii, että minneköhän sitä tänään suunnistaisi. Tavaksi on tullut katsoa motocaching.net sivustolta se päivän eka kohde. Sinne päästyä sitten seuraava ja niin edelleen. Ahnehtii kätköjä liiankin kiireellä. Monet näistä kätköistä on niin mainioita ja mielenkiintoisia, että niihin tutustuessa voisi käyttää useammankin tunnin. Itseä tämä oma hätäisyys oikein harmittaa, mutta kun ei vaan maltaMoneen näistä kätköistä tulen kyllä palaamaan ihan ajan kanssa.
Aivan erinomainen sivusto tämä motocaching.net! Mutta eihän tämä itsekseen ole tyhjästä tupsahtanut. Koodarilta tämä on vaatinut suurta taitoa ja paljon aikaa ja vaivan näköä. Ja sivusta olen seurannut, miten useat kanssamotoristit ovat olleet aktiivisesti mukana ideoimassa ja testaamassa tätä. Suuret kiitokset teille kaikille!Kuten myös teille, jotka olette tuottaneet tänne sisältöä luomalla uusia kätköjä. Tässä ovat eräät henkilöt erityisesti kunnostautuneet.
Koskakohan sitä itse saa aikaiseksi ekan oman kätkön.
MT-10