Sivu: 61 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1151596061626371111 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1801:stä 1830:een 3785:sta
    Jäi tuo ajokauden päättäjäisten () suunnittelu vähän vaiheeseen (oon ollut kipeänä, niin ei ole ollut ihan prioriteetti nro 1 nämä plänäilyt)... Eli ilmeisesti marraskuun loppu sai kannatusta. Olisiko siis 28.11. sopiva päivä (lauantai, jos oikein päivät laskin)? Vai pukkaako jo pikkujoulukausi liikaa päälle?
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
    Tervetuloa takaisin elävien kirjoihin!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Jäi tuo ajokauden päättäjäisten () suunnittelu vähän vaiheeseen (oon ollut kipeänä, niin ei ole ollut ihan prioriteetti nro 1 nämä plänäilyt)... Eli ilmeisesti marraskuun loppu sai kannatusta. Olisiko siis 28.11. sopiva päivä (lauantai, jos oikein päivät laskin)? Vai pukkaako jo pikkujoulukausi liikaa päälle?
    28.11 on mulle ok. Ellei satu olemaan seuraavana päivänä hyvä keli et pitäis mennä kätköilemään
    R1200GSA -09
    Tuo sopii ja kävis aiemminkin. Taitaa olla niitä suosituimpia pikkujouluviikonloppuja, joten pitänee etsiä kuljetusta vähän aikaisemmassa vaiheessa kuin viimeksi
    ------
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Ellei satu olemaan seuraavana päivänä hyvä keli et pitäis mennä kätköilemään
    Ei ole, mutta edellisenä iltana on just passeli sää etsiä yksi kätkö
    ------
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Tuo sopii ja kävis aiemminkin. Taitaa olla niitä suosituimpia pikkujouluviikonloppuja, joten pitänee etsiä kuljetusta vähän aikaisemmassa vaiheessa kuin viimeksi
    Aiemmin ei ilmeisesti sopinut Jlikille (eikä mullekaan) ellei ole jo marraskuun ihan alussa (onko se liian nopeasti ja liian aikaisin...). Eli toinen vaihtoehto ois sitten jo 7.11. Mulla ainakin on jo kaikki muut vkloput sovittuja menoja.
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Aiemmin ei ilmeisesti sopinut Jlikille (eikä mullekaan) ellei ole jo marraskuun ihan alussa (onko se liian nopeasti ja liian aikaisin...). Eli toinen vaihtoehto ois sitten jo 7.11. Mulla ainakin on jo kaikki muut vkloput sovittuja menoja.
    No kyllä se 28.11. sopii. Tulen taas Englannista tuona päivänä, kotona n. klo 17 joten klo 18 jälkeen sopii. Tosin täytyy tehä ajoissa iltaloma-anomus. 7.11. ei oikein sovi kun oon 8.11. lähössä Englantiin. Joskus pitäis olla kotona vaimonkin kanssa. Hyvä juttu näissä reissuissa on se, että kerrankin on aikaa tehä uusia kätköjä. Kotona aika vain menee johonkin muuhun. Eiköhän 200 mene meikäläisellä rikki marraskuussa. No, Gozaa on kuitenkin vaikea saada kiinni.

Muoks. Oli aika hurja kätköreissu viime maanantaina, lähes 800 kilsaa. Tien pinta oli vähän pelottavan tuntunen kun pimeällä (liikeelle n. klo 5:30) ei nähny onko pinta märkä vai jäässä. Yritin vastaantulevien valojen avulla tutkiskella tien pinnan tilaa. Mun mopon valot on kyllä melkoset tuikut. Ulvilaa lähestyttäessä meni visiiri jäähän joten oli pysähdyttävä sulattamaan sitä 2-3 kertaa. Välillä ajelin visiiri auki mutta sitten oli rillitkin jäässä. Onneks tien pinta oli märkä eikä jäässä. Oli kyllä mahtava reissu. Tarkenin hyvin kun oli thuliliivit päällä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
    Eiköhän sitten se ole tuo 28.11. Teen tapahtuman piakkoin. Varmaan kannattaa jälleen valita paikka josta saa hyvää ruokaa ja juomaa ja kuulee jutusteluakin, voidaan vaikka sitten vaihtaa sinne Rymy-Eetuun tms. myöhemmin . Jos jollain on paikkaehdotuksia, kuuntelen mielelläni, ja ellei kukaan mitään ehdota, niin valitsen paikan omavaltaisesti .
    Kääk!! Pitäiskö mun jlik sammuttaa palvelimet siksi aikaa, että saat pyörän talviunille tai nastat alle Se nyt vaan ei sovi, että ajat pimeässä jäälle!

Totta puhuakseni, aika kateellisena kattelin sun lokimerkintöjä. Mä laitoin jo pyörän naftaliiniin kevättä vartoomaan
    ------
    Kääk!! Pitäiskö mun jlik sammuttaa palvelimet siksi aikaa, että saat pyörän talviunille tai nastat alle Se nyt vaan ei sovi, että ajat pimeässä jäälle!

Totta puhuakseni, aika kateellisena kattelin sun lokimerkintöjä. Mä laitoin jo pyörän naftaliiniin kevättä vartoomaan
    Ei kai nyt kukaan ihan oikeasti oo laittanut pyörää orsille? Ajokautta jatkuu vielä joulukuun loppuun saakka. Itse meinaan käydä katsomassa muutamia kätköjä myös talvella ja olen säästellyt sopivan matkan päässä olevia kohteita ihan tarkoituksella. Alkaa vaan olemaan aika vähissä ns. lähikohteet täällä Etelä-Pohjanmaan seutuvilla. Ensi kesänä täytyy sitten ottaa muutama pidempi kätköpainotteinen reissu ja keräillä kätköjä urakkatahdilla. Tein tunnukset jo kesällä mutta jostain syystä en sitten vain ehtinyt aloittaa silloin. Aloitin kätköilyn vasta Valamon Jutauskokoontumisen aikoihin muutaman muun kätköilijän (En nyt viitsi nimimerkkejä mainita) opastamana ja nuo pidemmät reissut jäi tänä kesänä tekemättä.

Täältä Pohjanmaalta kun katselee Etelä-Suomen kätkötarjontaa niin ei voi olla kuin kateellinen.
    Viimeksi muokannut: yrmyli; 22.10.2015 klo 11:43.
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
    Lainaa yrmyli kirjoitti Katso viesti
    Täältä Pohjanmaalta kun katselee Etelä-Suomen kätkötarjontaa niin ei voi olla kuin kateellinen.
    Mulla on tilanne päinvastainen, siellä teillä päin olisi hyviä kohteita ! No, kevään hommia ellei kelit pysy tälläisinä kuin nyt on, tuskin pysyy. Taitaa talvi tulla

Mutta vielä ei ole kausi loppu !
    R1200GSA -09
    Paljonko on tällä hetkellä löydettyjen kohteiden määrä ? Aktiivista on vieläkin toiminta vaikka kohta on marraskuu. Ja uutta porukkaa tulee näköjään kanssa mukaan, hieno homma.
    R1200GSA -09
    Paljonko on tällä hetkellä löydettyjen kohteiden määrä ? Aktiivista on vieläkin toiminta vaikka kohta on marraskuu. Ja uutta porukkaa tulee näköjään kanssa mukaan, hieno homma.
    "Löytyi"-merkintöjä on tällä hetkellä 5123.

Löydettyjä kätköjä (siis sellaisia, joilla on yksi tai useampi "löytyi" -merkintä) on 574.

Uutta porukkaa on tulossa lisääkin. Ilmeisesti parin viikon päästä tulee taas yksi uusi, kunhan nimimerkki Tawnya kerkiää Losin nurkilta ajelemaan meksikon puolelle. Keskutelivat paikallisella foorumilla siitä, että mihinkäs hummeriravintolaan siellä Puerto Nuoevon kätköllä aikoo mennä

Lisäys: Kappas vaan... https://www.motocaching.net/en/cache/view/id6548
    ------
    Vähitellen, vähitellen... Se on sitten numero 2!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Joku hankki tänään vähän ennen kuutta Facebookin kautta useita kymmeniä uusia kävijöitä motocaching saitille

Postaus johonkin ryhmään vai paaaaljon kavereita? Kuka tunnustaa?

muoks: ...siis suomalaisia
    ------
    Joku hankki tänään vähän ennen kuutta Facebookin kautta useita kymmeniä uusia kävijöitä motocaching saitille

Postaus johonkin ryhmään vai paaaaljon kavereita? Kuka tunnustaa?

muoks: ...siis suomalaisia
    Ajankohtaan nähden saatan olla syyllinen. Tuli kirjoiteltua Moottoripyörä.org Faceen kuinka tämä kätköily on ollut itselleni kauden suurin juttu moottoripyöräilyssä tänä kautena

Tosin Go-Za kommentoi niin loistavasti että varmasti herätti kiinnostusta monessa

Nyt kun jouduin viemään mopon talviteloille niin alkaa varmaankin reittisuunnittelua ensi kaudelle. Ehkä se auttaa pahimpaa poltteeseen
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
    Tuli heti seitsemän rekisteröitymistä motocachingiin

Enpä ollut tietoinen koko ryhmästä... laitoin liittymishakemuksen.
    ------
    laitoin liittymishakemuksen.
    Sinne ei ihan kaikkia päästetä...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Hah... Pääsinpäs tekemään yhden kätkön UK:hon! (Ylpee itsestään!) Eli Isle of Man TT reitti tehty!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Hah... Pääsinpäs tekemään yhden kätkön UK:hon! (Ylpee itsestään!) Eli Isle of Man TT reitti tehty!
    Hyvä juttu. Mä en ehtiny tehä tota IMTT kätköä. On vielä paljon lisää tulossa UK:hon. Noi engelsmannit rakastaa luuppeja joista saan tehtyä 2 kätköä, kun Googlen karttoihin ei voi laittaa enempää kuin 8 välietappia. Toisaalta luuppien osista ei tuu liian pitkiä.
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Noi engelsmannit rakastaa luuppeja joista saan tehtyä 2 kätköä
    Mihin muuten perustuu tämä tieto että "rakastavat Looppeja"??
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Looppi ? Luuppi ? Wtf ? Selittäkää mitä tarkoittaa ?
    R1200GSA -09
    Looppi ? Luuppi ? Wtf ? Selittäkää mitä tarkoittaa ?
    Tarkoittavat tuossa ympyrän tai silmukan muotoisia reittejä.
    ------
    Mihin muuten perustuu tämä tieto että "rakastavat Looppeja"??
    Oon jutellu muutaman engelsmannin kanssa letka-ajeluista ja he tuntuvat jostakin syystä pitävän noista rinkuloista. Samoin kun lueskelee nettiä niin rinkulat on suosiossa. Oon jakanu rinkulat yleensä kahteen osaan jotta niistä ei tuu liian pitkiä, mistä hyvänä esimerkkinä on Pirkanmaan Bonanza lenkki. Se pitäisi jakaa kahteen osaan. On mulla yks lenkki (Kerryn kierros) joka on myös liian pitkä ja jaan sen kahtia jossakin vaiheessa.
    Oon jutellu muutaman engelsmannin kanssa letka-ajeluista ja he tuntuvat jostakin syystä pitävän noista rinkuloista. Samoin kun lueskelee nettiä niin rinkulat on suosiossa. Oon jakanu rinkulat yleensä kahteen osaan jotta niistä ei tuu liian pitkiä, mistä hyvänä esimerkkinä on Pirkanmaan Bonanza lenkki. Se pitäisi jakaa kahteen osaan. On mulla yks lenkki (Kerryn kierros) joka on myös liian pitkä ja jaan sen kahtia jossakin vaiheessa.
    Pirkanmaan Bonanza lenkki on mielestäni mukavaa vaihtelua eikä sitä kannata mennä katkaisemaan turhaan. Menee vaan hyvä kokonaisuus pilalle. Kyllä elämässä ja moottoripyöräilyssä on hyvä ottaa joskus vastaan pieniä haasteitakin. Lenkin ajaminenhan on vapaaehtoista ja ainakin omasta mielestäni sen ajaminen kahdessa osassa (meno/paluu) esim. pohjoiseen suuntautuvilla retkillä on ihan ok.

Suuremmaksi ongelmaksi näen että kätköt/reitit ovat painottuneet pääosin Etelä-Suomeen. Tämä tietysti johtuu siitä että suurin osa harrastajista asuu tällä alueella. Itse asun suurinpiirtein "nuppineulan" kohdalla joten alkaa olemaan aika pitkät kätkömatkat näin syksyllä. Muutaman lähikätkön olen säästänyt kuitenkin talvea varten. Aloitin kätköilyn vasta syksyllä joten pidemmät kätkökierrokset ovat vielä tekemättä, pitää varmaan lähteä ensi kesänä muutamalle pidemmälle turneelle.

Katkoja.jpg
    Viimeksi muokannut: yrmyli; 29.10.2015 klo 12:49.
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
    Laitanpa tähän hieman ajatuksiani reittien tekemisestä. Toivottavasti joku jaksaa lukea ja ottaa myös kantaa...

Olen yrittänyt useassa paikassa ohjeistaa, että reiteistä tehtäisiin lyhyitä, jotta motokätköilyn alkuperäinen tarkoitus toteutuisi mahdollisimman hyvin. Eli tarjottaisiin vastaus kysymykseen: "Mihinkähän nyt lähtisi ajelulle?".

Mielestäni paras mittari kätkön hyvyyttä arvioitaessa on se, että paljonko sille tulee löytöjä - toki huomioiden sen, kuinka tiheästi asutulla alueella kätkö sijaitsee. Ajamisesta tässä kai kumminkin on kyse ja bonuksena on sitten "löytämisen ilo". Joko siinä muodossa, että näkee jotain uutta tai sitten siinä, että saa tehdä uuden "löytyi"-merkinnän.

Jos asiaa katsoo tästä näkökulmasta, niin Bonanzassa on 250km teitä ja löytöjä on kaksi. Kätkö on ollut yli vuoden julkaistuna. Vertailun vuoksi katsoin Jyväskylän seudulla neljää reittiä (alle 50km kukin), joista yhdistelemällä saa myös hienon about 250km lenkin. Niillä on jo 19 löytöä, vaikka ne on tehty vasta tämän vuoden heinäkuun jälkeen. En nyt halua mollata sitä Bonanzaa liikaa... kyllä muutama sellainenkin haaste kätkökartalle mahtuu, mutta ymmärtänette pointin.

Kätköjä tehtäessä kannattaa muistaa, että kävijöitä tulee eri suunnista ja sen oman kätköreitin läheisyyteen tulee myöhemmin myös muita reittejä ja paikkakätköjä. Moni myös etsii hyviä teitä ajettavaksi osana pitempää päivämatkaa, kun on menossa jonnekin. Eli minusta paras kätkö on sellainen, joka esittelee jonkin tien tai paikan ja jättää kätköilijälle mahdollisimman vapaat kädet suunnitella oma reissunsa sen mukaan, mistä on tulossa, minne on menossa, paljonko on aikaa ja millaisista kohteista on kiinnostunut.

Ainakin minun mielestäni kätköilyssä olisi hyvä ajatella asiaa niin, kätköt ovat "rakennuspalikoita", jota toimivat aineksina oman reissun suunnittelussa. Riittävän lyhyt "luupin osa" toiminee siinäkin roolissa.

Mitä tulee "luupeista tykkäämiseen", niin asiaan liittyy tavallaan sekin, että se oma reissu sisältää melkein aina "luupin" ainakin jossain muodossa. Aika harvoinhan sitä ajellaan ensin jonnekin ja palataan ihan samaa tietä takaisin.

Ainakin nyt suomalaisten tekemät kätköt ovat minusta olleet oikein hyviä siinä, että niistä yhdistelemällä saa kivoja päivämatkoja ja myös ilta-ajeluita. Jlik:n "luupit" UK:ssa ovat kohtuullisen lyhyitä ja kahteen osaan jaettuja. Nähtäväksi jää, miten engelsmannit niitä sitten ajavat. Goza on lisännyt pitkiä kuuluisia reittejä kuten Blue Ridge Parkway ja Route des Grandes Alpes ja nekin on pilkottu käteviin pätkiin.

Se vähän jännittää, että miten tämä sitten etenee muualla maailmassa... ainakin eka jenkki teki heti kättelyssä "päiväretken" reitiksi. Ovat tietysti tottuneet katsomaan reittejä paikallisilta sivustoilta, joissa esitellään erilaisia reittejä juurikin niin, että samaan esittelyyn laitetaan yleensä yhden sunnuntain tai koko viikonlopun verran ajettavaa lähtökohtana se suurkaupunki, jossa esittelijä asuu.
    ------
    Kätköjä tehtäessä kannattaa muistaa, että kävijöitä tulee eri suunnista ja sen oman kätköreitin läheisyyteen tulee myöhemmin myös muita reittejä ja paikkakätköjä. Moni myös etsii hyviä teitä ajettavaksi osana pitempää päivämatkaa, kun on menossa jonnekin. Eli minusta paras kätkö on sellainen, joka esittelee jonkin tien tai paikan ja jättää kätköilijälle mahdollisimman vapaat kädet suunnitella oma reissunsa sen mukaan, mistä on tulossa, minne on menossa, paljonko on aikaa ja millaisista kohteista on kiinnostunut.

Ainakin minun mielestäni kätköilyssä olisi hyvä ajatella asiaa niin, kätköt ovat "rakennuspalikoita", jota toimivat aineksina oman reissun suunnittelussa. Riittävän lyhyt "luupin osa" toiminee siinäkin roolissa.
    Joo tästä olen samaa mieltä! Eli allekirjoitan täysin!
    Sopiva reittikätkö on mielestäni 10-60km pitkä, suurin piirtein kahden selkeän pisteen välillä oleva reitti.

Oon jutellu muutaman engelsmannin kanssa letka-ajeluista ja he tuntuvat jostakin syystä pitävän noista rinkuloista.
    Ja tässä kohtaa tulee juurikin mieleen että onkohan kyse nimenomaan siitä että päivän reitti on aina lähtö jostain (pisteestä A), ajetaan reittiä X jonnekin (piste B) ja palataan suurinpiirtein samaan paikkaan mistä lähdettiin (piste A) mutta ajamalla reittiä Y. Tästä tulee siis Loop (Luuppi). Näitähän minäkin olen ajatuttanut porukoilla vuodesta 2010 lähtien. Mutta että pitääkö nekin tehdä brittikuskeille valmiiksi?? Kuulostaa oudolta!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Myös samaa mieltä Pleksin kanssa. Mun on pitänyt ajaa toi Bonanza jo kahtena kesänä mutta en ole saanut aikaiseksi. Ajan mieluummin lyhyempiä reittejä. Tuon kun olis pätkinyt vaikka viiteen osaan niin se ois ollu aivan loistava. Goza mainitsi 60 km reiteistä, sen pitunen alkaa olla aika maksimi tai sitten matkan varrella pitää olla jotain mielenkiintoista nähtävää. Esim. Kemiönsaaren rantatie saattaisi olla just sellainen. Säästän sen ensi vuoteen ja varaan siihen kunnolla aikaa ja hyvällä säällä tietenkin.

Jos Suomeen tulee noita pitkiä reittejä lisää niin niillä voisi olla käymisen edellytys että ajaa reitistä vain osan kuten route 616:ssa on.

Mulla ois tulossa uusi reitti Hämeeseen mutta aiheuttaa vähän päänvaivaa pitäskö tehdä kahdessa osassa kun alkupuoli, pitempi osa on kivaa mutkapätkää mutta loppu osa 8km on paskinta asfalttia mitä oon ajanu. Jos haluua ajaa koko reitin niin pitää mennä sitä tai toinen vaihtoehto on soratie että pääsee pois. Tai sitten ajaa reiin takaisin lähtöpisteeseen.

Noita keski Euroopan reittejä kun kattelee niin tulee sellainen olo että pitäis päästä ja heti. Englantiin en taida lähteä mutta iso Jlik:lle kun on tehny tuollainen määrän kohteita sinne.

Mulla on tarkoitus lähteä jonain vuonna tulevaisuudessa Saksaan / Ranskaan ajelemaan kuukaudeksi ja kiertämään sotahistoria kohteita. Niistä saisi hyviä kohteita mutta lienee olisi hyvä tehdä Englanniksi, siihen kyllä sitten pitää saada apuja.

Mutta vielä jatkuu kelit, pitänee vielä hieman kätköillä !
    R1200GSA -09
    Ja tässä kohtaa tulee juurikin mieleen että onkohan kyse nimenomaan siitä että päivän reitti on aina lähtö jostain (pisteestä A), ajetaan reittiä X jonnekin (piste B) ja palataan suurinpiirtein samaan paikkaan mistä lähdettiin (piste A) mutta ajamalla reittiä Y.
    Noinhan se yleensä on. Ja sama koskee myös useamman päivän retkiä.

Esimerkkinä vaikkapa tällaiset kolme rinkulaa, jotka olen ajanut:
    - Loukku - Räyskälä - Loppi- Karkkila - Loukku
    - Espoo - Pori - Vaasa - Kajaani - Kuopio - Espoo
    - Suomi - Saksa - Sveitsi - Italia - Itävalta - Saksa - Suomi

Kaikkiin noihin sisältyi Kärköläntie

Siis luuppeja kaikki, mutta kokonaisuuden olen tietysti suunnitellut omista lähtökohdistani, joita kätkön tekijä ei olisi voinut mitenkään arvata tekemällä tilanteeseen sopivan reitin ihan valmiiksi asti.

Jos tekee "valmiin rinkulan", mutta jakaa sen osiin, niin se on ehkä kompromissi sen väliltä, että haluaa tarjota valmista "pakettimatkaa" jättämällä kuitekin pelivaraa suunnitella oma reissu... kai... ehkä? Vai kuinka?

Toki monet (ainakin lyhyet) rinkulat ovat erinomaisia sellaisenaan, mutta "päiväretken" tai "viikonloppureissun" tarjoileminen yhtenä kätkönä ei ainakaan minusta ole toivottavaa. Esimerkki kiistatta hyvästä "rinkulasta" on "Bodominjärven ympäri"-kätkö. On kumminkin toiseksi eniten löydetty kätkö tähän asti.
    ------
  30.  
    Myös samaa mieltä pleksin kanssa.

Gozalle: Kyllä noita kätköjä pitää olla riittävän monta kotipaikan läheisyydessä jotta innostuisi kätköilemään. Jos niitä on vain muutama hassu niin ei se kyllä innosta aloittamaan kätköilyä. Sitten kun on löytänyt useita kätköjä ja kertynyt kokemusta kätköilystä niin täytyy toivoa että engelsmannit alkaa sitten tehä kätköjä lisää. Vaikka mä oon tehny n. 140 kätköä UK:hon niin oon aivan varma että UK:ssa on vielä paljon hyviä kätköiksi sopivia teitä. Vois sanoa että lähes jokainen B-tie on potentiaalinen kätkö. Vaikka mä oon tehny noita rinkuloita UK:hon niin ne on vain esimerkkejä ja varmasti on paljon lisää sopivia reittejä rinkuloiksi. Engelsmannit harrastaa prätkäilyä ihan toisessa mittakaavassa kuin me suomalaiset. Saadaanko me koskaan muutamaa tuhatta prätkää samaan paikkaan saman päivän aikana, ei varmasti, mutta Englannissa tää on mahollista. No joo, en tiedä sitten kuinka monta motoristia on esim. Jähkhällä jytisee tapahtumassa. Tarkoitin lähinnä säännöllisiä tapaamisia, en mitään kerran vuodessa järjestettäviä kokoontumisajoja. Mä panin yhteen prätkäfoorumiin viestiä kätköilystä ja vastauksista selvästi näki että porukka on tosivanhoillista ja kätköilyn saaminen käyntiin UK:ssa vaatii kyllä selvästi ponnistusta. Ajokausi alkaa olla UK:ssakin ohi tältä vuodelta (vaikka jotkut ajaa melkein koko vuoden siellä) joten ensi keväänä täytyy tehä hommia jotta saadaan homma käyntiin siellä.
Sivu: 61 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1151596061626371111 ... ViimeinenViimeinen