BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
No onhan nitä vielä vähäksi aikaa. Se mun kartta oli vähän harhaanjohtava koska siinä oli mun omat kätköt mukana joten ohessa pelkästään löytämättömät kätköt.
Capture2.jpg
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Muutamia reittejä olen jo tehnyt ja kyllähän tämä vielä melko aloittelua vielä on. Eilen tein muutaman sorapitoisen pätkän ja tien luokittelun kanssa oli hieman miettimistä. Ensin laitoin pätkät 4 vain enduroille mutta muutin erään konkarin neuvosta kuitenkin 3 pääosin soratietä vaihtoehdoksi. Sain muutenkin palautetta tarkastuksesta ja nyt osaan huomioida muutamia asioita paremmin. Itselle tuo tien pinnan koostumus ja muoto ei ole tärkeä reittivalinnan suhteen kun tulee ajeltua vähän mistä sattuu.
Käytän itse pääasiassa myös hieman erikoisempaa navigointia ns. karttaplotterilla (OziExplorer CE) jossa ei itse osoitteella ei ole mitään merkitystä koska laite ei sellaisia edes tunne. Tämän takia en huomaa miettiä normaalin GPS-navigoinnin puutteita. Itse suunnistan melkein aina sähköisessä muodossa olevalla kartalla ja tiedän tarkalleen missä liikun ja mitä ympärillä on eli tietoisuus omasta sijainnista pysyy paremmin kun olet kokoajan "kartalla".
Tein jo kesällä tunnukset, mutta vasta viime viikonloppuna aloitin kätköilyn, yritän keräillä tässä syksyllä vielä kätköjä sopivan päivämatkan päästä, josko sitten ensi kesänä aloitan oikein kunnon urakan.Kätköt näyttävät kasaantuneen tuonne etelä-suomeen joten täytyypi varmaan ajella siellä etelän lämmössä ensi kesänä useampi reissu.
Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
Tuo karttaplotteri homma kiinnostais, täytynee joskus tutustua aiheeseen. Tosin mä ajan pääsääntöisesti teitä pitkin mitä se et aina tee. Saattaa olla että pitää vielä lähteä käymään syksyn aikana siellä Pohjanmaalla kun teit tuon Orisbergin ralli pätkän. Pitää päästä ajamaan se, näyttää siltä että on hyvä reitti.
Aamulla Hankoon ja Bromarviin. Ja Raaseporin sorareitti ajaa. Lähteeks joku messiin ?
Heh, mullakin on Hangossa yks kätkö haettavaksi... voin lähtee. Kiinnostaa tossa Boxin reitissä kattoo myös toi "pidempi vaihtoehto"
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kaikki käy. Monelta ? Ja mä aattelin käydä myös sen Maaemon kohteen missä saa kävellä muutaman kilsan.
E: niin ja mistä lähtö ?
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Siinä on sitten oikeasti vähän kävelemistä, kannattaa varata aikaa. Se 3,3 km ja takaisin kuullostaa vähältä, mutta ei ole, kun ei ole ihan sileää tietä kuitenkaan. Mulla taisi mennä 2h koko kävelyreissuun, tosin oli koira mukana, että välillä vähän pysähdeltiin nuuskimaan puskia.
Muuten voisin tulla mukaan, mutta on munapäivä huomenna (siis haen munia munataksista, kuitenkin ajattelitte jotain muuta).
Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
Viimeksi muokannut: Go-Za; 11.09.2015 klo 21:16.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tarkistettu ! Näyttää hyvältä. Vai että munapäivä... Ja vielä taksista.
Ai niin. Vein just lenkkarit mopon laukkuun. Ja kevyemmät housut.
Aika paljon löytöjä tänään. Ei sentään kaikilla ollu munapäivä.
Löytöjä on tähän asti kaikenkaikkiaan 4668. Aika lähellä, että menisi 5000:n raja rikki vielä tällä kaudella, mutta ehkä ei mee.
------
Jaaha ! Kotijoukoilla on kaikilla jotain muuta tekemistä huomenna, joudun siis tehdä uuden reissun
Pari omaa kohdetta, Mommila ja Hanssin jukka Tuulos, Ahvenisto ja Topenontie. Ehkä jotain muuta.
LÄHTEEKS JOKU MESSIIN ?![]()
Palajoen kätkölle mennessä tuli tänään iltapäivällä loppupätkän osuudella vastaan mopo. Olisikohan ollut Kawan seikkailupyörä, punertava. Itse ajelinvalko oranssilla Kawa Z:lla![]()
Kawasaki Z1000 - 2011
Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
Joo tosi paljon ollu porukka tänään liikkellä. Ilmahan oli paras tänään ! Tuli pitkä päivä ajelua tänään, 10-19 mutta olihan siinä kahden tunnin kävelylenkki Hangossa myös. Ja safkat. Perä meinas kuitenkin olla jo vähän puutunu kun päästin kotiin. Luulin aamulla että me mennään suurinpiirtein suoraan hankoon mutta Goza ajeluttikin heti melkein kaikki etelä-Suomen mutkapätkät !![]()
Joo oli paljon porukkaa! Tälläkin "suljetulla tiellä" oli koiranulkoiluttaja kolmen koiran kanssa!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Saako kätkö kartan duunattua jotenkin sellaiseksi että se on aina keskitetty tietyyn paikkaan ? Ettei tarviis zoomailla joka kerta kun sen avaa. Eikös se joskus ollut sellainen ?
E: Toinen kysymys, mulla on Hirvijärven reitti ihan poskellaan jostain syystä. Siis reitti menee ihan muualta kun oli tarkoitettu. Tarkistetaanko se uudestaan kun oon tehny muutokset ?
Viimeksi muokannut: Jack; 13.09.2015 klo 21:39.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi