Sivu: 53 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 343515253545563103 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1561:stä 1590:een 3785:sta
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Olisko hyvä idea että omia kätköjä saa kuitata... mutta ei kotimaassa?
    Niin mitäs tää sitten käytännössä tarkoittais? Jotta omia ulkomaisia kätköjä voisi merkitä löydetyksi niin kai niissä täytyy käydä mopolla?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Tarkotin vielä eteläisempää linjaa kuten esim. Pori-Mikkeli. Kyllä mullakin Vaasa-Kuopio linjalla on vielä runsaasti kätköjä. Jätän kuitenkin ne ens kesän jutaukseen. Tarkoitus silloin "putsata" kätkökartta Pohjanmaan osalta.

Muoks. Tossa mun löytämättämät kätköt Vaasa-Kuopion eteläpuolelta.
    Liite 7987
    Hyvinhän sullakin on vielä kohteita jäljellä. Vaatii vaan tosiaan vähän enemmän ajamista. Mitä me sit tehään kun ne loppuu
    Niin mitäs tää sitten käytännössä tarkoittais? Jotta omia ulkomaisia kätköjä voisi merkitä löydetyksi niin kai niissä täytyy käydä mopolla?
    Mopollapa tietenkin. Käytännössä tarkoittaa, että sun pitää ajella pitkä matka vasenta kaistaa
    ------
    Muoks. Tossa mun löytämättämät kätköt Vaasa-Kuopion eteläpuolelta.
    Liite 7987
    Ohhoh kuinka paljon vielä käymättä!!
    Mun kartta näyttää tältä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    No onhan nitä vielä vähäksi aikaa. Se mun kartta oli vähän harhaanjohtava koska siinä oli mun omat kätköt mukana joten ohessa pelkästään löytämättömät kätköt.

Capture2.jpg
    Kyllä sullakin se Suomen motokätkökarttaa alkaa putsaantua aika hyvin löydetyistä kätköistä. Mulla Etelä-Suomi näyttää jo aika tyhjältä, enää on Kouvolan seutuvilla kätkörypäs käymättä sekä joita kätköjä Someron ympärillä (sekä tietenki vain kurapyörille tarkoitetu muutamat kätköt). Ens vuoden jutauksen aikaan mulla tyhjenee jo aika tehokkaasti Suomen kartta vaikka uusi kätköilijä Yrmyli on ruvennu tekemään pohjanmaalle uusia kätköjä.
    Muutamia reittejä olen jo tehnyt ja kyllähän tämä vielä melko aloittelua vielä on. Eilen tein muutaman sorapitoisen pätkän ja tien luokittelun kanssa oli hieman miettimistä. Ensin laitoin pätkät 4 vain enduroille mutta muutin erään konkarin neuvosta kuitenkin 3 pääosin soratietä vaihtoehdoksi. Sain muutenkin palautetta tarkastuksesta ja nyt osaan huomioida muutamia asioita paremmin. Itselle tuo tien pinnan koostumus ja muoto ei ole tärkeä reittivalinnan suhteen kun tulee ajeltua vähän mistä sattuu.

Käytän itse pääasiassa myös hieman erikoisempaa navigointia ns. karttaplotterilla (OziExplorer CE) jossa ei itse osoitteella ei ole mitään merkitystä koska laite ei sellaisia edes tunne. Tämän takia en huomaa miettiä normaalin GPS-navigoinnin puutteita. Itse suunnistan melkein aina sähköisessä muodossa olevalla kartalla ja tiedän tarkalleen missä liikun ja mitä ympärillä on eli tietoisuus omasta sijainnista pysyy paremmin kun olet kokoajan "kartalla".

Tein jo kesällä tunnukset, mutta vasta viime viikonloppuna aloitin kätköilyn, yritän keräillä tässä syksyllä vielä kätköjä sopivan päivämatkan päästä, josko sitten ensi kesänä aloitan oikein kunnon urakan. Kätköt näyttävät kasaantuneen tuonne etelä-suomeen joten täytyypi varmaan ajella siellä etelän lämmössä ensi kesänä useampi reissu.
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
    Tuo karttaplotteri homma kiinnostais, täytynee joskus tutustua aiheeseen. Tosin mä ajan pääsääntöisesti teitä pitkin mitä se et aina tee. Saattaa olla että pitää vielä lähteä käymään syksyn aikana siellä Pohjanmaalla kun teit tuon Orisbergin ralli pätkän. Pitää päästä ajamaan se, näyttää siltä että on hyvä reitti.
    Aamulla Hankoon ja Bromarviin. Ja Raaseporin sorareitti ajaa. Lähteeks joku messiin ?
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Aamulla Hankoon ja Bromarviin. Ja Raaseporin sorareitti ajaa. Lähteeks joku messiin ?
    Heh, mullakin on Hangossa yks kätkö haettavaksi... voin lähtee. Kiinnostaa tossa Boxin reitissä kattoo myös toi "pidempi vaihtoehto"
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Kaikki käy. Monelta ? Ja mä aattelin käydä myös sen Maaemon kohteen missä saa kävellä muutaman kilsan.

E: niin ja mistä lähtö ?
    Kaikki käy. Monelta ? Ja mä aattelin käydä myös sen Maaemon kohteen missä saa kävellä muutaman kilsan.

E: niin ja mistä lähtö ?
    No se Maaemon kätkö multakin puuttuu... Bromarvin saatan jättää väliin (vaikka hiton hieno tie onkin), kun se kylä on jo ihan kuollu. Lähtö vaik ST1 Mankki klo 10?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    No se Maaemon kätkö multakin puuttuu... Bromarvin saatan jättää väliin (vaikka hiton hieno tie onkin), kun se kylä on jo ihan kuollu. Lähtö vaik ST1 Mankki klo 10?
    Mankki käy. Käyn sen Bromarvin sit takastulo matkalla. Ovat kehuneet tietä niin haluun sen ajaa.

Muita mukaan ? Hieno ilma ja lenkkeily seuraa tarjolla Hangossa
    Siinä on sitten oikeasti vähän kävelemistä , kannattaa varata aikaa. Se 3,3 km ja takaisin kuullostaa vähältä, mutta ei ole, kun ei ole ihan sileää tietä kuitenkaan. Mulla taisi mennä 2h koko kävelyreissuun, tosin oli koira mukana, että välillä vähän pysähdeltiin nuuskimaan puskia.

Muuten voisin tulla mukaan, mutta on munapäivä huomenna (siis haen munia munataksista, kuitenkin ajattelitte jotain muuta ).
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    on munapäivä huomenna (siis haen munia munataksista, kuitenkin ajattelitte jotain muuta
    Eikös munaa saa muualtakin? Ihan täytyy ihmetellä tätä nykynaisten touhua kun muna on muka tärkeämpi kuin moottoripyöräily!
    Ja by the way... tein ihan Jackiä varten yhden kätkönkin sinne... Nyt äkkiä tarkastamaan!
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 11.09.2015 klo 21:16.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Tarkistettu ! Näyttää hyvältä. Vai että munapäivä... Ja vielä taksista.

Ai niin. Vein just lenkkarit mopon laukkuun. Ja kevyemmät housut.
    Eikös munaa saa muualtakin? Ihan täytyy ihmetellä tätä nykynaisten touhua kun muna on muka tärkeämpi kuin moottoripyöräily!
    Täällä on katsos kärsitty munapulaa jo jonkin aikaa, se on käytävä heti kiinni kun niitä on saatavilla . Ei voi odottaa seuraavaan kertaan, kun se on vasta melkein 2 vk päästä .
    Aika paljon löytöjä tänään. Ei sentään kaikilla ollu munapäivä.

Löytöjä on tähän asti kaikenkaikkiaan 4668. Aika lähellä, että menisi 5000:n raja rikki vielä tällä kaudella, mutta ehkä ei mee.
    ------
    Jaaha ! Kotijoukoilla on kaikilla jotain muuta tekemistä huomenna, joudun siis tehdä uuden reissun

Pari omaa kohdetta, Mommila ja Hanssin jukka Tuulos, Ahvenisto ja Topenontie. Ehkä jotain muuta.

LÄHTEEKS JOKU MESSIIN ?
    Palajoen kätkölle mennessä tuli tänään iltapäivällä loppupätkän osuudella vastaan mopo. Olisikohan ollut Kawan seikkailupyörä, punertava. Itse ajelinvalko oranssilla Kawa Z:lla
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Aika paljon löytöjä tänään. Ei sentään kaikilla ollu munapäivä.

Löytöjä on tähän asti kaikenkaikkiaan 4668. Aika lähellä, että menisi 5000:n raja rikki vielä tällä kaudella, mutta ehkä ei mee.
    Joo tosi paljon ollu porukka tänään liikkellä. Ilmahan oli paras tänään ! Tuli pitkä päivä ajelua tänään, 10-19 mutta olihan siinä kahden tunnin kävelylenkki Hangossa myös. Ja safkat. Perä meinas kuitenkin olla jo vähän puutunu kun päästin kotiin. Luulin aamulla että me mennään suurinpiirtein suoraan hankoon mutta Goza ajeluttikin heti melkein kaikki etelä-Suomen mutkapätkät !
    Joo oli paljon porukkaa! Tälläkin "suljetulla tiellä" oli koiranulkoiluttaja kolmen koiran kanssa!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Saako kätkö kartan duunattua jotenkin sellaiseksi että se on aina keskitetty tietyyn paikkaan ? Ettei tarviis zoomailla joka kerta kun sen avaa. Eikös se joskus ollut sellainen ?

E: Toinen kysymys, mulla on Hirvijärven reitti ihan poskellaan jostain syystä. Siis reitti menee ihan muualta kun oli tarkoitettu. Tarkistetaanko se uudestaan kun oon tehny muutokset ?
    Viimeksi muokannut: Jack; 13.09.2015 klo 21:39.
    Saako kätkö kartan duunattua jotenkin sellaiseksi että se on aina keskitetty tietyyn paikkaan ? Ettei tarviis zoomailla joka kerta kun sen avaa. Eikös se joskus ollut sellainen ?

E: Toinen kysymys, mulla on Hirvijärven reitti ihan poskellaan jostain syystä. Siis reitti menee ihan muualta kun oli tarkoitettu. Tarkistetaanko se uudestaan kun oon tehny muutokset ?
    Uutta tarkistusta ei tule, sen ainakin tiedän.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Uutta tarkistusta ei tule, sen ainakin tiedän.
    Ok. Kommentoit kätkösivulla tuosta ajotaito kurssista, mä oon sitä itekin miettiny. Mut kannattaisko käydä ekana ajotaito 1 ?
    Kyllä se mulla ainakin on keskitettynä Espooseen...

Valitse oikeasta yläreunasta nimimerkkisi alta "Perustiedot eli käyttäjäprofiili" ja siellä kohdassa Kartan keskittäminen voit valita kartan keskipisteen. Muista tallettaa.
    Ok. Kommentoit kätkösivulla tuosta ajotaito kurssista, mä oon sitä itekin miettiny. Mut kannattaisko käydä ekana ajotaito 1 ?
    Ei välttämättä. AT2:n voi käydä ilman että on käyny at1:n. AT1:ä järjestetään todella harvoin, tänä ja viime vuonna vain kerran kun taas at2:a on joka ratapäivillä.
    Lainaa paebar kirjoitti Katso viesti
    Valitse oikeasta yläreunasta nimimerkkisi alta "Perustiedot eli käyttäjäprofiili" ja siellä kohdassa Kartan keskittäminen voit valita kartan keskipisteen. Muista tallettaa.

Joo nyt löysin ton. Mut ei vielä toiminu vaikka tallensin. Tutustumpa huomenna tarkemmin. Kiitti.
    Ei välttämättä. AT2:n voi käydä ilman että on käyny at1:n. AT1:ä järjestetään todella harvoin, tänä ja viime vuonna vain kerran kun taas at2:a on joka ratapäivillä.

Mitäs ajotaito 1:llä käydään läpi ? Kerro jotain sinnepäin.
  30.  
    Mitäs ajotaito 1:llä käydään läpi ? Kerro jotain sinnepäin.
    Hidas ajo, jarrutus ja väistäminen oli aiheena tänä vuonna.
Sivu: 53 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 343515253545563103 ... ViimeinenViimeinen