Joo kyllä varmaan. Alla linkki, muutama kuva Mustavuorelta ja Skatanniemestä. Mun aiemmalta käynniltä.
https://www.dropbox.com/sh/ml4rtewbo...EplRq6Ula?dl=0
Laitoin tän kätkö sivuille mutta laitetaanpa vielä tännekin:
Berttu, laitoit vain kommentin tästä (mustavuori) kohteesta, ilman muuta pitää laittaa löydetyksi. Ei ole pakko käydä siellä ylemmällä luolalla.
Lauantaina tarjolla 317 km letka-ajoa/ 13 kätköä (nopeasti laskettuna). Itselle tulee 5 lisää, eli 200 täyteen!!
Edit: Hups, nyt on tullut laskuvirhe... ei tulekaan vielä 200!
Viimeksi muokannut: Go-Za; 14.08.2015 klo 06:42.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kuten yllä jo totesin, niin tänään 740 kilsan kätköreissu Tampereen seutuville. Kivaa oli mutta alkaa käydä vähän hankalaks tää homma kun pelipaikalle pääsy ja sieltä kotiin vie jo useita tunteja. Vielä huomenna pitäis olla suht helppo reissu, kun on vain 317 kilsaa ja 13 kätköä, mutta sen jälkeen on melkein kaikki kätköt parin tunnin ajomatkan sisällä löydetty.
Jossakin vaiheessa keskusteltiin siitä, että seuraavana vuonna voisi taas löytää uudelleen samoja kätköjä. Ainakin meikäläisen kohalla tää alkaa olla ajankohtainen tämän vuoden jälkeen ja Jack törmää ehkä samaan ongelmaan aika pian. Voisko tää olla ens talven projekti? Tästä voitais keskustella seuraavassa makkaranpaistossa.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Tuskin tuolta sulle on tarjolla 13:a kätköä...
Mutta on kai sitä muitakin tapoja ajaa mp:llä?? Ei kai kätköily voi olla ainoa?
(Vaikka se mukavin keino onkin!)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
No joo, huomenna nähdään kuinka monta uutta kätköä.
Ei tietenkään kätköily oo ainut tapa ajella mopolla. En kuitenkaan olis tehny tämänpäiväistä reissua ilman kätköilyä. Ainakin mulla on oltava pidemmillä reissuilla jokin päämäärä varsinkin jos ajelen yksin. Lyhyempiä reissuja teen ihan fiilispohjalta sillä periaatteella että käännyn risteyksissä tahallaan väärään suuntaan ettei vaan joutuis kotiin. Ainakin mulle kätköily on avartanut kotimaata valtavasti. Tänäänkin pohdiskelin noilla sun kätköreiteillä, että kuinka ihmisiä asuu melko kaukana valtateiltä mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Suomen maaseutu on todella kaunista. Haralanharjun näkötornille pölähti joku italialaisperhe, harmi ettei ollu aikaa ruveta kyselemään että miten olivat sinne päätyneet.
Kyllä mulla on tarkoitus ruveta ajelemaan kätköille uudestaan sitten kun kaikki lähikätköt on käyty läpi ja olishan se kiva jos nekin löydöt tulisi rekisteröidyksi. Tämä pitäisi mielenkiinnon yllä paremmin.
Olisihan siinä "kausikätköilyssä" kiva mahdollisuus jollekin uudelle kätköilijälle kisata kauden ajeluissa niiden kanssa, jotka ovat jo koko maan kolunneet aiempina kausina. Ikäänkuin lähtö samalta viivalta. Saitin kannaltakin on hyvä saada uusia tuoreita lokimerkintöjä. Pitääpä miettiä... tosin on aika monta muutakin juttua tehtävänä.
Vähän harmi, kun en pääse huomenna mukaan letkaan, kun on noita vaimon synttäreihin liittyviä kuvioita. Mutta aattelinpa hyödyntää kätköilyä siten, että käyn perheen kanssa muutamalla mielenkiintoisella kätköllä autoilemassa. Aika monella ollaan jo käytykin.
------
Onko Pleksille tuttu Foursquare tai nykyään Swarm? Se on siis mobiiliapplikaatio missä jossain nimetyssä paikassa kävijä tägää itsensä paikallaolijaksi.
Foursquare oli aikoinaan kivempi kun applikaatio pisteytti käynnit... nykyään näin ei tehdä. Mutta eniten paikalla käynyt käyttäjä saa haltuunsa "kruunun" eli pääsee paikan "pormestariksi".
Onhan meilläkin tuolla sivuilla tuo kommentointimahdollisuus jota olen itse käyttänyt muutamia kertoja. Eli tyyliin "Käymässä omalla kätköllä"...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Jos on kaikki kohteet käyty ja haluaa aloittaa homman alusta niin ei kai se ole sen vaikeempaa kuin rekisteröityy kokonaan uudestaan. Jlik2, jack2 tai jotain muuta.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Niin, tämähän olis yks tapa kiertää ongelmaa. Tässä on kuitenkin se ongelma, että tällä hetkellä systeemi käsittelee noita käyttäjätunnareita täysin erillään elikä jos tuleekin joku uus kätkö missä ei ole ennen käyny ja merkkaa sen löydetyks vaikka jlik2:lla tai jack2:lla niin se ei tietenkään näy jlik:llä tai jack:lla löydettynä. Mun ajatus oli se, että vaikka kävisi uudelleen jollakin kätköllä niin se näkyisi sen vuoden löydetyissä kätköissä mutta ei kasvattaisi kuitenkaan kokonaissaldoa. Tietenkin olis kivaa, jos olisi toi eri vuosien löydettyjen kätköjen kokonaissaldo tiedossa.
No ei tällä kausikätköilyllä ihan kiirettä ole mutta josko sen sais ens kaudelle. Eiköhän ens kesänä saa aika monta kätköä löydettyä tulevalla Norjan reissulla mutta sen jälkeen homma on jo aika vaikeaa. Pitäis ruveta tekemään viikonloppureissuja että sais kerättyä uusia kätköjä.
Mä oon kanssa käyny vaimon kanssa kotilolla joillakin kätköillä kun en oo saanu vielä vaimoa tarakkaharakaksi, mutta tätä on tarkoitus kokeilla lähiaikoina.
Ja Jackillakin 300 räks poks pum rikki!![]()
Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
Jaa tänne ei ole kukaan vielä mitään laittanu tän päiväisestä ajelusta. Minäpä laitan!
Kiitokset kaikille mukanaolijoille (ja olioille!) mukavasta päivästä. Ei kuulunu nurinaa vauhdista, ei reitistä, ei parista sorapätkästä eikä muustakaan! Reitti ajettiin tämmönen!
Ja reitille osuivat nämä kätköt:
Alikartano
Sääksjärventie
Kankkilan kieppi
Maaseutukierros Orimattilan...
Kausala - Artjärvi
Mankalan voimalaitos
Kimonkylä - Kausala
Tiet 1771 - 1751, Lapinjärvi - Myrskylä
Porvoo Myrskylä
Kerkkoon Pumppaamo
Valkjärventie
Paippistentie
Maaemon kanssa tehtiin vielä tämmönen lisälenkki.
Viimeksi muokannut: Go-Za; 16.08.2015 klo 01:36.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Ja vielä fotoja tältä päivältä, olkaa hyvä!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Näin se motocaching neitsyys meniNyt tullee uusi tapa suunnitella omia ajoja.
Letka, reitti ja koko päivä oli loistavaa settiä! Mielellään mukana jatkossakin.
Kawasaki Z1000 - 2011
Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
Suurkiitokset eilisestä letkailusta. Kattelin pikaisesti mun ottamia videoita ja harmittavasti ne tärisee aivan per*****ti.Kameran kiinnitys aivan samalla tavalla kuin aikaisemmin mutta muutin kuvakulmaa kapeammaksi jotta letka näkyisi paremmin. Muita muutoksia en tehny. Täytyy käydä heittämässä joku testilenkki pariin kertaan ja tarkistaa täriseekö kuva jostakin syystä kapeammalla kuvakulmalla. Olen kuvaillu kohtuullisen paljon mm. Norjassa kesäkuussa ja vajaa pari viikkoa sitten Ahvenistolla eikä tämmöisiä ongelmia esiintyny. En usko että Gozan letkailunopeus olis ollu syynä.
Nyt kun ennusteet edelleen lupailee kesäisiä säitä niin piti lisätä pari uimarantaa...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi