BTW olisiko joku Torhola Cavella käynyt kiinnostunut lähtemään oppaaksi sinne joku päivä. Mä kun missasin sen viikonlopun letkan ja ois kiva käydä mönkimässä luolassa mutta ihan yksin ei oikein uskaltaisi lähteä. Mulla on noi lauantait vähän haastavia (ellei mene heti aamusta) kun iltamenoja sovittuna juhannukseen asti, mutta melkein milloin tahansa muulloin kävisi. Samalla voi toki ajella muitakin kätköjä (vaikka mulla aika vähän on enää hakemattomia kätköjä tuolla seudulla niin aina niitä voi uudelleen ajella).
Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
Näytti olevan kaikille melko mahdoton paikka sinne alas ryömiminen. Eli "isossa salissa" voi aivan hyvin käydä kuka tahansa... ja kävellä perälle asti ja etsiä fikkarilla se reikä mistä alaspäin ryömitään... Mutta sinne meneminen onkin sitten ihan toinen juttu!
Mutta voin kyllä lähteä mukaan jos löydetään molemmille sopiva päivä!
Viimeksi muokannut: Go-Za; 29.05.2015 klo 06:55.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Meinasin siitäkin retkestä mainita, se oli hyvä reissu ja missasit sen. Kannattaa mennä käymään, mä en pääse taas viikonloppuisin kuin vasta heinäkuussa kun on kaikennäköstä menoa ja atlantinvalli reissu.
Ja joo ei sitä Jlik:ta taida saada kiinni, se meinaa Lapin reissulla käydä yli 40 kohdetta.
No niin Go-Za jo kirjottikin väliin, sehän ehkä lähtee sun kans, hyvä juttu.
Mulla oli vaihtovaatteet mukana mut en ottanu niitä luolalle mukaan. Kun päästiin luolaan salin puolelle niin kattelin mihin Go-Za rupes itteensä tunkemaan niin tuli just sellanen olo etten varmaan mee sinne koloon, ei vaikka maksettais.![]()
Kortinjakelu lähti hyvin käyntiin, lainaan yv:tä tosin ilman lupaa mutta kun tällänen lämmittää mieltä:
Mutta kyllä tämän päivän paras juttu oli kun lykkäsit tämän sivuston kortin kouraan. Eipä tule motoristin aika pitkäksi, auto joutaakin nyt pukeille kesäksi.
![]()
Way to go Jack
Mä laittelin viestiä yhdelle tutulle Texasiin eilen illalla ja sen johdosta tuli tänään palautetta suomalaiselta paluumuuttajalta joka totesi, että hieno saitti, joka pitää ottaa heti käyttöön. Ovat uusia nykyisellä asuinseudullaan Lahden seudulla ja kuulemma löytyi heti monia hyviä ajelukohteita.
Kyllä kai me oikealla asialla ollaan, kun vaan saadaan viestiä eteenpäin.
Ai niin... tein yhden reitin Dallasin suunnalle. Kunhan se tulee tarkastettua, niin yritän houkutella paikallisia tekemään lisää.
------
Kyllä sun pitäis alkaa saamaan Pleksi tästä hommasta jotain korvausta. Ei makkarat enää riitä varsinkin kun syötät porukan vielä letuilla. No syksyllä jos pidetään jossain baarissa taas päättäjäiset niin me muut voidaan tarjota sulle parit bisset ym. (eli siis juotetaan sut kunnolla...)
![]()
Juu... nyt on ollut toi tulopuoli vähän pientä, mutta olihan se makkara hyvää. Ja sinappia ja suklaatakin sain. Mut jos vielä bisset, niin olis kyllä aika kova juttu
Vakavasti ottaen aika paljon riippuu siitä, miten tän saa menemään läpi jenkeissä ja UK:ssa. Mahdollisuus tuloihin tällaisesta toiminnasta avautuu vasta aika isoilla käyttäjämäärillä. Kehitystyö on oikeasti se ainoa merkittävä kulu tai investointi. Aikamoinen tasapainotteleminen sen kanssa, että uskaltaako ottaa mitään isompia asiakasprojekteja samaan aikaan. Motocachingissa olisi nyt paljon kehitettävää, mutta ei ihan riitä hillot siihen, että tekisi pelkästään tätä hommaa.
------
Missä jamassa muuten tuo muiden kielien tuki tällä hetkellä on? Ajattelin AVJ:stä kirjoittaa ADVrideriin matkarapsan ja kun matkalla on tarkoitus poimia muutama cache... Yritänkö välttää mainitsemasta vai joko ollaan siinä jamassa että ei ole katastrofi jos lauma uteliaita tulee tutkimaan?
Täytyis varmaan itsekin jossain välissä napata niitä kortteja pleksiltä, että voisi jaella ajeluilla kohtaamilleen motoristeille...
Maaemo, sun vuoro !
Mä en varmaan nyt hetkeen kerkii hakee kätköjä mut ehkä Norjan reisulla sais jonkun haettua.
Saat nyt hetken olla kakkosena, kun mä käytin tämän päivän blogini päivittelyynja huomennakaan en ehdi kätköille
.
Täytyy nyt kesällä Englannissa ottaa asiaksi ton kätköilysaitin levitys. Mulla on pari tyyppiä tiedossa siellä (toinen on tosin skootteristi, mutta ehkä hänet kuitenkin kelpuutetaan).
Nyt on vähän yli viikon tauko kätköilyn suhteen (huomenna ehkä yksi) kun on ruvettava valmistautumaan Norjan reissua varten (huolto, eturenkaan vaihto jne).
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Hyvä kun kysyit. Faceen juuri laitoinkin juttua, että nyt olis enkkuversio tarjolla (siis tonne: https://www.facebook.com/motocaching )
Eli laita ihmeessä. Nyt voi mainostaa. Ainakin UK:ssa on jo jlik:n tekemät mallikätköt ja Dallasiin Texasissa yritän virittää jonkinlaista alkua myös. Jos vaikka tieto kulkeutuu UK:hon, niin siellä voi joku hyvinkin innostua, kun kätköjä jo näyttää olevan.
------
Perkule... Pleksi meinaa ottaa kiinni!!
No tänään mulle tulee pari lisää, onneks.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
On mulla tarkoitus kehittää motocachingia kesänkin aikana, mutta kun tuli tollanen päivä kuin eilen, niin pakkohan se oli lähteä ajelemaan.
Heh, olisi hyvät mahkut saada Goza kiinni. Vaikka en yhtä paljon ajakaan, niin Gozan tekemät kätköt antaa aikamoisen edun![]()
------
Tein nyt sen mitä Maaemo ehdotti... eli jaoin Hermanonkimaan ja Metsäkulman kahteen eri kätköön!
Siellä on nyt Onkimaassa kommentteja jotka liittyy Metsäkulmaan, mutta tämä ei varmaan haittaa!
Hermanonkimaantie ja Metsäkulmantie (tulee kohta)
Niin ja Kruunuvuoren huvilat laitoin arkistoon... on vähän se tilanne siellä epäselvä!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
1 nyppylä taitaa olla semmonen että pääsee...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Ja sitten kohteiden tarkastajat tarkempana ! Huomasin että hiljakkoin tehty kohde oli päässyt läpi (reitti) jossa oli otsikko, (esittely teksti) ja myös toinen osoitteista viereiseltä paikkakunnalta muutaman kymmenen kilometrin päästä.
Nyt kohde on korjattu.![]()