Suomessakin saattaa olla vielä elossa olevia majakkasaarella syntyneitä kansalaisia. Esim Bengtskärin majakassa asui useitakin majakanvartijaperheitä jonnekin 60-luvulle saakka.
Sieltä ei välttämättä päässyt joka päivä pois kelien takia, joten on mahdollista, että siellä on joku syntynytkin. Sama tilanne oli monilla muilla majakkasaarilla.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Joo, piti laittaa sulle viestiä aamulla mutten kerinny: Jlik herää ja ajamaan hop hop !! Siellä on uus kohde
Ja jatkoa seuraa, yritänpä tehä tällä tai ens viikolla pari lisää.
Niin ja tuon Kytäjän tien nurkille tulee myös toinen kohde eli älä kuitenkaan lähde vielä...
Hyvä Jack - hieno homma!
Siitä on tosiaan kauan, kun olen viimeksi ajellut Kytäjäntiellä, mutta muistaakseni se oli oikein mukavaa matkan tekoa.
Sieltä taisin jatkaa tietä 290 Hikiän kautta Janakkalaan ja sekin taisi olla hyvä reitti. Onkohan kellään tuoreemmassa muistissa millainen se 290 on nykyään? Sen voisi joku merkata retittien joukkoon tarjolle kolmostien välttelemiseen, jos se vaan on vielä muuten hyvä. Vaikka laittaa kahteen osaan siten, että pohjoisempi osuus olisi tieltä 54 Janakkalaan.
Jepulista ja kiitti. Onko soveliasta muuttaa mun kohteen 'löytyi mrkinnän edellytys' kohtaa siten että laittaisin siihen: ei ole pakko ajaa koko reittiä, voi yhdistää toiseen (tähän pätkän nimi) seudulla olevaan reittiin ?
Eli kätkön löytäjä saisi ite päättää miten ajaa nuo kaksi pätkää.
Viimeksi muokannut: Jack; 08.10.2014 klo 21:52.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Jackin reittitehdas lähti käyntiin
Samoilla linjoilla jlik:n kanssa ja sääntöjenkin mukaan on aivan ok, että vain osa reitistä pitää ajaa.
Jaa niin... julkaisun jälkeen. No kätköähän ei pitäisi muuttaa ihan toiseksi niin, että jo tehtyjen löytöjen merkitys oleellisesti muuttuisi. Siis vaikka niin, että jos joku on jo löytänyt vaikka kirkon, niin se ei oikein toimi, että kätkö muokataankin kilsan päässä olevaksi näkötorniksi. Mutta tosiaan tuollaisesta löytymisen ehdon muutoksesta ei varmasti ole haittaa.
Joo, toi kohde esim. kirkko toiseks kohteeks ei oo varmaan hyvä juttu. Muutin nyt tuon Hyvinkään kytäjäntien siten ettei ole pakko ajaa kokonaan läpi, sen voi yhdistää tänään julkaistuun Vihtijärven kytäjäntiehen. Saa reitin etsijä vapaat kädet päättää miten ajelee nuo.
Kuvat noihin reitteihin voisi vielä lisätä niin tulis sekin harjoteltua ja ois kivemman näkönen reitin esittely sivu.
Lisää kohteita vois harjotella talven mittaan, yks on ainakin mielessä kuhan posti tuo kirjan kotiin mistä rupean opiskelemaan historiaa. Siinä kohteessa motoristi joutuu jalkautumaan ja kävelemään muutaman satametriä ja myös rämpimään metsään. Käärmeitä ja itikoita ja liskoja huuu.....![]()
Yhtä juttua oon tässä taas miettiny. Olisko iso homma koodata lista motokätköilysivustolle rekisteröityneistä henkilöistä. Monilla foorumeilla pystyy listaamaan henkilöt, klikkaamaan profiilia, hakemaan nikkien perusteella henkilöitä jne.
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18
Joo, samaa mieltä oon, siis kätköilyä eikä ihmisetsimistä. Mua kiinnostaa lähinnä tietää se kuinka paljon ihmisiä on rekisteröityny tälle saitille. Pleksi näkee varmasti helposti mikä on tilanne, mutta kukaan muu ei. Tosta käyttäjälistasta näkis helposti esim. millä mopolla kukin ajelee. Kyllä noi käyttäjälistat on foorumeilla ihan vakiotavaraa eikä niiden tarkoituksena ole etsiskellä ihmisiä (esim. seuralaistarkoituksessa). Mutta onhan se ihan mukava nähdä ihmisiä esim. motokätköilyn tapaamisissa.
Kiitoksia pleksille ja kätkön laatijoille, ihan loistava keksintö ja sivustoGeokätköilykin ihan hauskaa mopolla, mutta etsimiseen kuluu kallista ajoaikaa ja nyt taas yksi hyvä lisäsyy lähteä ajelemaan.
Noihin suodatiimiin liittyen nyt kun kätköissä on jo luokitus (vaikeus, kävely ja tie) että suodattimella vois valita minkälaista luokitusta kaipaa. Esim jos kaipaa vaikeampaa tietä valitsee suodattimen sille asetuksen kolme tai pelkästään asvalttipätkää valitsee ykkösen. Mullakaan koodaamiseta ole minkäänlaista kokemusta ja en tiedä miten vaikea olis toteuttaa.
Edelliseen liittyen, löytyiskö joukosta "kurakätköilijää"? Sallittuja metsä-/soratiereittejä sen verran vaikea löytää että sellaisetkin kätköt olis kivoja.
KTM 990 SMT
ex. Hayabusa
ex. 1250FA
Käyttäjien listaamiseen liittyen...
Motocaching sivustossa on sellaisia piirteitä, että se "houkuttelee" rekisteröitymään. Rekisteröitymättömälle käyttäjälle näkyy hyvin rajattu määrä ominaisuuksia ja myös kätköjen sivuilla näytetään rekisteröitymis- ja kirjautumislinkit. Näinollen rekisteröityneitä käyttäjiä on paljon suhteessa aktiivisten käyttäjien määrään. Esim. niillä foorumeilla, joissa viestejä voi lukea ilman rekisteröitymistä, tilanne on hyvin erilainen.
Eli sellaisen "kaikkien käyttäjien" luettelon tekeminen vähän mietityttää... Oma arvaukseni olisi, että vaikkapa ensi kesän lopulla lista voisi olla sellainen, että siellä olisi yli tuhat nimimerkkiä, joista alle 5%:lla olisi jotain profiilitietoja julkaistuna.
Sitten on ihan toinen juttu, pitäisikö mainostaa rekisteröityneiden käyttäjien määrää. Jossain vaiheessa sekin tulee eteen, mutta ei ehkä ihan vielä.
Jos taas pidetään toi top-löytäjät lista sellaisena, että siellä näkyy vaikkapa yli 10 tai 20 kätköä löytäneitä, niin veikkaan sen olevan paljon mielenkiintoisempi myös profiilin tietojen suhteen. Sieltä listan kärkipäästä varmaan löytyy suurin osa niistä käyttäjistä, jotka haluavat profiilissaan viestittää jotain.
Tuosta tulikin mieleeni sellainen, että pitää käydä noi eri paikat läpi ja tsekata, miten nimimerkit näkyy. Esimerkiksi useimmin löydettyjen kätköjen listalla ei näy tekijää eikä myöskään lokimerkinnän tekemisen sivulla. Samalla voisi miettiä jonkin tavan indikoida nimimerkin yhteydessä, että profiililla olisi nähtävänä jotain julkaistua tietoa. Nythän toi homma ei oikein näy missään, joten niitä ei osaa mennä katsomaan profiilisivulle eikä myöskään välttämättä hoksaa, että sellaisia tietoja voisi käydä omaan profiiliin lisäämässä.
Nyt, kun kätköjä alkaa olla jo aika paljon, mainitsemasi suodattimet on kyllä tarpeen. Ohjelmointiteknisesti niihin toki liittyy kaikkea pientä kivaa, mutta varmaan suurin haaste on saada niistä selkeät, helpot ja tarpeisiin sopivat. Jos vaan roiskasee ruudulle kaikki suodatusvaihtoehdot, niin siitä tulee helposti sellainen "lentokoneen ohjaamo", että sen käyttöä joutuu oikein erikseen opettelemaan. Tosin nyt, kun täällä on tullut hyviä ehdotuksia ja moni on kertonut, mihin niitä filttereitä haluaisi käyttää, luulen homman onnistuvan talven aikana. Eli kiitoksia tarpeiden kertomisesta
Noi kurakätköt on muuten paha juttu! Tais olla juurikin paebarin reitillä, kun taas iski enskakuume. Kun pyörän vaihto ei nyt ole oikein ajankohtainen, niin tuli mieleen, että pitäisi selvittää saisko tohon mun CBF1000 katumopoon karkeammat renkaat ja kokeilla, mitä sillä saisi aikaan![]()
Contin TKC 80 löytyy myös katupyöräkokoja ja miettinyt itse laittavani ne... ei kyllä kokemusta renkaista... Itsekin tuli vaihdettua vähän kevyempään millä vähän uskaltaa jo poluillekin. Hayabusa ei ollut siihen omiaan. Jos sitä itsekin innostuis noita kätköjä tekemään. Noita kurapätkiä vaan tosiaan hieman haastavaa löytää.
KTM 990 SMT
ex. Hayabusa
ex. 1250FA
Jotain tuollaisia olisi kyllä kiva kokeilla. Eihän tossa CBF:ssä mitään enskan jousitusta ole, mutta rauhallisesti ajellen voisi olla mainio, kun ei olisi niin pirun liukas soralla.
Olen vaan vähän pihalla noista kokovalinnoista. Manuaali sanoo takarenkaaksi tällaista: 160/60ZR17M/C
Ja tietty just noita 160/60 kokoja en ainakaan vielä löytänyt off-road renkaista. 150/70 olisi kaiketi aika lähellä, mutta halkaisijaltaan pari senttiä isompi, joten huggerin kanssa ei kovin isoja kiven murikoita väliin mahtuisi. 120/70 olisi kai 24mm pienmmällä halkaisijalla (muoks: siis 160/60 renkaaseen verrattuna).
Mutta voikohan tuollaisia "ei-speksin mukaisia" kokoja käyttää ensinkään vai pitääkö sen renkaan olla juurikin 160/60. Varmaan monille selvää kauraa, mutta mä en ymmärrä noista juuri mitään, kun olen vaan ajellut ohjekirjan mukaisilla.
Tuollaisella laskurilla kokoja voi vertailla http://www.tacomaworld.com/forum/tir...0r17-150-70r17
Vai pitäisikö vartoilla "kurakätköjen pongaamista" siihen asti, että saan hankittua enskan ja kasvan 10 senttiä, että jalat ylettyy maahan![]()
Mulla on takana TKC 80. Pelittää ihan hyvin mielestäni - joskaan en ole rengasasiantuntija.
Keväällä yritin pähkäillä rengaskokoja verkonlaskureilla. Ei mennyt ihan oikein, mutta mp-liikkeessä sain hyvää palvelua ja oikean kokoiset renkaat :-)
Noita sorateitä on täällä etelässä vaan tosi vähän, niin kyllä harkitsisin kanteen kertaan...
Ei taida tuohon kokoon kyllä TKC 80:stä kyllä löytyä. Lähimmäksi hiekkakumia tossa kokoluokassa varmaan menee ns. endurokumit esim Metzelerin tourance next ja Pirelli scorpion trail. Kieltämättä hiekkapätkiä on vähän ja nuo vois toimia asvaltillakin hyvin. Noista väärän kokoisten laittamisesta en ymmärrä itsekään mitään ja pitäis varmaan liikkeestä tosiaan kysyä. Niin ja eihän sitä maahan tarvii yltääkään kun seisoo jalkatapeilla![]()
KTM 990 SMT
ex. Hayabusa
ex. 1250FA
Luulisi 150/70-17 mahtuvan. Siinä koossa löytyy runsaasti vaihtoehtoja. TKC:ssäkin on aika matalat nappulat. 140/80 löytyy jo Mi taksia yms.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 10.10.2014 klo 19:36.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Jep, toki kysyn liikkeestä koon, jos sellaisia hankin. Mutta tietty heti heräsi uteliaisuus, että onkohan sellaisia olemassakaan tohon mun mopoon.
Jos sopiva koko ja rengas löytyy, niin voisihan sitä kokeilla. Muuten ei tiedä, onko hauskat... Olisi ainkin halvempi kokeilu, kuin pyörän vaihto. Yksi motivaattori on se, että mulla on kesäpaikan lähellä aikalailla paljon sellaisia soratiepaikkoja, joissa haluaisin käydä ajelemassa ja toinen juttu on sellainen pitkäaikainen haave käydä koluamassa "nuoruuden ajan mestoja".
Mutta siihen pitäisi varmaan henkisesti varautua, että voisi pian tulla ikävä noita nykyisiä PilotRoad nelosia. Ovat aivan täydellisen sopivat mun pyörään (btw: öhlins & wilbers tuunattu alusta). Mutkissa huomattavasti tarkemman ja jämäkämmän tuntuiset kuin esim. PilotRoad kolmoset. Tosiaan kuitenkin mun alla ovat melkoisen soratierajoitteiset.
Itsellä vähän samoja ongelmia ja päkiöillä mennään tämänhetkiselläkin mopolla... ei ajaessa haittaaOmissakin kumeissa sen verran pintaa, että ensi kaudelle rengashankinta menee. Jos tällä kaudella ehtis kuitenkin jonkun kurapätkän vielä löytää.
KTM 990 SMT
ex. Hayabusa
ex. 1250FA
Veikkolan lähellä: http://www.uudenmaanvirkistysalueyhd...ex.php?k=13413